رازهای داشتن شکم تخت| چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟

راه های لاغری شکم

راه های لاغری شکم
راه های لاغری شکم

با سلام و درود خدمت همه ی کاربران گرامی و عزیز! همه ی افراد خواهان زیبایی و تناسب اندام هستند. داشتن اندامی متناسب و زیبا، موجب افزایش اعتماد به نفس افراد و از همه مهم تر موجب سلامتی افراد می شود. متاسفانه امروزه در برخی افراد، خوردن غذا های فست فود، سبک زندگی نامناسب، خواب نا منظم، نداشتن تحرک و از این قبیل، موجب از بین رفتن تناسب اندام آنها شده است. لاغری شکم ، پهلوها، پاها، یکی از دغدغه های افراد شده است. از این رو مقاله ای که برای شما گردآوری کرده ایم، شامل روش های متعددی در از بین برد چربی شکم می باشد. که اکثر در افراد تجمع چربی بیشتر در ناحیه شکم آنها مشاهده می شود. در ادامه می توانید با برخی از خوراکی های موثر در لاغری شكم و روش های نوین آشنا شوید.

لاغری شکم با زیره

لاغری شکم با زیره
لاغری شکم با زیره

زیره یکی از ادویه های بسیار رایج می باشد که اکثر افراد از آن استفاده می کنند و بیشتر در کشور های چین، هند و مکزیک رشد می کند. زیره می تواند موجب افزایش متابولیسم بدن، پایین آوردن سطح کلسترول، هیدراته کردن بدن، کاهش قند خون و در نتیجه کاهش وزن شما شود. این ادویه دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب می باشد. همچنین با مورد هدف قرار دادن رادیکال های آزاد نیز می تواند موجب سم زدایی بدن افراد شود. با افزودن زیره به رژیم غذایی و داشتن سبک زندگی مناسب، می توانید بدنی سالم و متناسب داشته باشید. برای لاغری شکم و غیره نیز، می توانید زیره را به روش ها مختلف استفاده کنید؛ به روش های ذیل دقت کنید:

  • نوشیدنی زیره

برای درست کردن این نوشیدنی، شما می توانید 2 قاشق چایی خوری از این دانه یا ادویه را در نصف فنجان آب در حال جوش، دم کنید. دم کردن زیره موجب آزاد شدن روغن مفید زیره و همچنین عصاره ی آن می شود که می تواند سطح متابولیسم بدن را افزایش و قند خون را کاهش دهد. می توانید روزی 2 بار با معده خالی، این نوشیدنی را میل کنید.

  • مکمل های زیره

شما می توانید با تهیه مکمل های زیره مانند، روغن ها و یا عصاره دانه ها و یا دانه های زیره را تهیه کنید و آنها را طبق دستورالعمل روی آن مصرف کنید.

  • استفاده از زیره در رژیم غذایی

می توانید زیره را همراه با غذای خود میل کنید. همچنین استفاده از زیره به همراه سبزیجات نیز موجب خوشمزه تر شدن آن می شود.

 لاغری شکم با زردچوبه

 لاغری شکم با زردچوبه
لاغری شکم با زردچوبه

متاسفانه باید گفت که امروزه، هوایی که در آن نفس می کشیم، آبی که می نوشیم و غذایی که میخوریم، ممکن است که برای بدن ما سم باشد. هنگامی که حرف از سم زدایی می شود، بسیاری از افراد رژیم های بسیار سخت و یا داروهای بسیار بد مزه را به یاد می آورند. اما لازم به ذکر است که نوشیدن روزانه 1 فنجان چای زردچوبه،  نه تنها می تواند بدن شما را سم زدایی کند، بلکه می تواند موجب لاغری شکم شما و کاهش وزن شود. چای زردچوبه دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب می باشد و همچنین متابولسیم بدن شما را افزایش می دهد. این چای علاوه بر هزاران خاصیت دارویی که برای بدن افراد دارد، برای جوانسازی پوست و رفع آکنه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه چای زرد چوبه در منزل، می توانید از دستورالعمل ذیل استفاده کنید:

مواد مورد نیاز:

1 فنجان و نیم آب، نصف قاشق چایی خوری زنجبیل تازه، نصف قاشق چایی خوری زردچوبه، 1 قاشق چای خوری عسل، یک لیموی تازه و مقداری فلفل سیاه

  • آب ، زنجبیل ، زردچوبه و فلفل سیاه را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. در دمای گرم تا متوسط
  • 5 الی 10 دقیقه روی حرارت باشد، نباید اجازه دهید تا ترکیب جوش بیاید و قل بزند.
  • این مایع گرم را  در یک لیوان ریخته، عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید.

نوشیدنی شما آماده است و می توانید آن را میل کنید.

لاغری شکم با ماساژ

لاغری شکم با ماساژ
لاغری شکم با ماساژ

درمان گرفتگي عضلات و کاهش درد، از مزایای ماساژ درمانی می باشد. اما امروزه با توجه به مدارک و آزمایشات، می توان گفت که از ماساژ برای لاغری شکم و کاهش وزن نیز استفاده می شود. در این روش، شما می توانید در منزل این کار را انجام دهید و همچنین می توانید برای ماساژ دادن از کرم های ماساژ نیز استفاده کنید. اما برای نتیجه گیری بهتر، با مراجعه به یک متخصص ماساژ درمانی، این کار را می توانید اصولی تر انجام دهید. همچنین ماساژ مایع لنفاوی در بدن را زهکشی می کند و با تخلیه مقدار اضافی این مایع، موجب جلوگیری از سکته های سبک می شود. ماساژ درمانی موجب کشیده شدن بافت های چربی و در نتیجه کاهش آنها می شود.

برای لاغری شکم چه بخوریم؟

برای لاغری شکم چه بخوریم؟
برای لاغری شکم چه بخوریم؟

انباشته شدن بافت های چربی در قسمت میانی بدن، ممکن است امری آزار دهنده در برخی از افراد باشد. با رعایت کردن نکات زیر، می توانید تجربه ی لاغری شکم و داشتن تناسب اندام را به دست آورید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که همه ی این روش ها، در صورت بارداری، شیردهی، داشتن سابقه بیماری و یا هرگونه حساسیت بدنی، بهتر است در ابتدا با یک پزشک متخصص تغذیه و یا لاغری مشورت کنید.

  • کالری کمتری مصرف کنید، اما نه خیلی کم!

سعی کنید مقدار کالری مورد مصرف در روز را به 500 الی 1000 کالری برسانید؛ این امر می تواند وزن شما را هفته ای 500 گرم الی 1 کیلوگرم کم تر کند. اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که کم کردن بیش از اندازه ی کالری مورد مصرف روزانه، می تواند نتیجه ای برعکس و زیان باری را همراه داشته باشد، این امر موجب کاهش روند متابولیسم بدن خواهد شد. تحقیقات نشان داده که، افرادی که روزانه 1100 کالری مصرف میکنند، متابولیسم سریع تری نسبت به افرادی دارد که روزانه 1500 کالری مصرف می کنند.

  • فیبر بیشتری مصرف کنید!

خوردن مواد غذایی با فیبربالا، می تواند کمک بسیار زیادی به کاهش وزن شما کند. خوردن فیبر موجب جذب بیشتر آب در بدن می شود، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد، موجب دیرتر خالی شدن معده می شود و باعث می شود تا کمتر احساس گرسنگی کنید، موجب از بین رفتن تجمع چربی در قسمت میانی بدن شما می شود و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. برخی از منابع فیبر غذایی عباتند از: حبوبات، سبزیجات، جو، آووکادو، تخم کتان، جوانه بروکسل و توت سیاه.

  • از پروبیوتیک ها استفاده کنید!

پروبیوتیک ها، باکتری های زنده ای هستند که نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و تثبیت وزن داند. برخی منابع پروبیوتیکی شامل: ماست ها و ترشی می باشند.

  • از پروتئین ها استفاده کنید!

استفاده از پروتئین بیشتر در رژیم غذایی، موجب افزایش متابولیسم بدن می شود. همچنین اضافه کردن مقدار بیشتری از پروتئین در رژیم غذایی موجب کاهش وزن، به خصوص کاهش تجمع چربی در قسمت میانی بدن و در نتیجه لاغری شکم می شود.

  • استفاده از غذاهای حاوی اسید های چرب اشباع نشده!

اسید های چرب اشباع نشده، مایع هایی در دمای اتاق هستند که به در دسته بندی ” چربی های خوب” قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از اسید های چرب اشباع نشده دررژیم غذایی، موجب جلوگیری از تجمع چربی در شکم که خطرناک ترین چربی در بدن است، و در نتتیجه لاغری شکم می شود. رژیم های مدیترانه ای نمونه ی بسیار خوب از مقدار بالای اسید چرب اشباع نشده می باشد.

  • میزان مصرف کربوهیدرات، بویژه کربوهیدرات تصفیه شده را محدود کنید!

تحقیقات نشان داده است که محدود کردن مقدار مصرف کربوهیدرات، به کاهش وزن کمک بسیار زیادی می کند. رژیم های کم کربوهیدرات موجب کمتر شدن چربی در بدن شما می شود. همچنین افرادی که از کربوهیدرات های غیر فراوری شده بیشتر از فراوری شده ها استفاده می کنند، چربی کمتری در بدن خود دارند. افرادی که میزان مصرف غلات آنها، بیشتر از کربوهیدرات است، تجمع چربی در بدن آنها کمتر می باشد.

  • سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

استفاده از سرکه سیب در رژیم غذایی، علاوه بر خواص زیادی که برای بدن دارد، موجب کاهش تجمع چربی و در نتیجه لاغری شکم نیز می شود. وجود اسید استیک در سرکه سیب، این خاصیت را به آن داده است. افرادی که روزی 1 قاشق غذا خوری سرکه سیب مصرف می کنند، در 12 هفته می توانند شاهد کاهش سایز دور شکم خود باشند.

  • از نوشیدنی های پر کالری اجتناب کنید!

نوشابه ها، آبمیوه های غیر طبیعی و نوشیدی های انرژی زا، نمونه های نوشیدنی های پر کالری هستند. این نوشیدنی ها حاوی کالری زیاد اما پوچ و مضر می باشند. نکته مهم اینجاست که مغز افراد، کالری نوشیدنی ها را مانند کالری جامد ثبت نمی کند و افراد می توانند مقدار زیادی از آنها را میل کنند. تحقیقات نشان داده که مصرف 1 لیوان از این نوشیدنی ها در کودکان، به میزان  5 درصد خطر ابتلا به چاقی را در آنها افزایش می دهد. این نوشیدنی ها با فروکتوز پر شده اند که مستقیما موجب تجمع چربی در قسمت میانی بدن می شوند.

  • غذاهای کامل و تک نفره میل کنید!

بهترین توصیه برای افراد این است که غذای خود را تک ماده و کامل میل کنید. غذاهای کامل، با فیبر، مواد معدنی، آب و ویتامین ها پر شده اند. استفاده از این غذاها تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن دارند. سعی کنید به مقدار زیادی از سبوس، ماهی، آجیل، حبوبات، میوه، غلات،لبنیات و گوشت استفاده کنید.

  • آب بیشتری بنوشید!

مصرف 8 تا 10 لیوان آب در روز، موجب افزایش متابولیسم و رفع یبوست می شود. این امری است که موجب کاهش وزن و در نتیجه لاغری شکم می شود.

  • مواد غذایی را با ذهن آگاه بخورید!

خوردن مواد غذایی با ذهن آگاه، بدین معناست که شما فیزیک بدنی خود را بشناسید، احساس سیری را در خود پیدا کنید، از خوردن زیاد هنگام استرس بپرهیزید. این امر موجب کاهش وزن و در نتیجه لاغری شکم می شود.

  • تخم مرغ بخورید!

تخم مرغ، غذایی سالم، طبیعی و با بروتئین بالا و بسیار موثر در لاغری می باشد. یک تخم مرغ بسیارمغزی است و فقط 77 کالری دارد. مصرف تخم مرغ در وعده ی صبحانه، به عنوان رژیم با کالری محدود، می تواند موجب 65 درصد بیشتر کاهش وزن شود. همچنین خوردن تخم مرغ در صبحانه، میزان كالری دریافتی در روز را كاهش می دهد. تخم مرغ ها در کاهش اندازه دور کمر و لاغری شکم بسیار موثر هستند.

  • از ماهی های چرب و یا روغن ماهی استفاده کنید!

خوردن ماهی در هفته 1 الی 2 بار توصیه می شود. اسید های چرب موجود در ماهی، امگا 3 و پروتئین، تجمع چربی در قسمت میانی بدن شما را کاهش می دهند و موجب لاغری شکم می شود.

لاغری شکم با دستگاه

لاغری شکم با دستگاه
لاغری شکم با دستگاه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های بسیار زیادی برای لاغری شکم و در کل تناسب اندام وجود دارد؛ که هر دستگاه جدید، ویژگی های برتری نسبت به قبلی داد. اگر برای از بین بردن چربی های اضافه ی بدنتان به دنبال راهی سریع و مطمئن هستید، پیشنهاد ما تجربه ی لاغری با دستگاه لاغری روبولکس(ROBOLEX) می باشد. این دستگاه یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین اختراعات در زمینه ی لاغری می باشد.

بهترین دستگاه لاغری

بهترین دستگاه لاغری
بهترین دستگاه لاغری

دستگاه روبولکس(robolex) یکی از دستگاه های شناخته شده است که تاکنون توانسته رضایت تمامی مراجعین را جلب کند. این دستگاه با فناوری 4 در 1 این امکان را به شما می دهد تا شما حس جوان تر شدن و زیباتر شدن را تجربه کنید. این 4 فناوری شامل:

  •  Ultrasound Cavitation( اولتراسونیک کویتیشن)
  • Radio frequency( فركانس راديويي)
  • Low Level Laser( لیزر با توان پایین)
  • Vacuum( ساکشن و یا کاهش چربی با تکنیک مکش)

این روش موجب افزایش جریان خون، شکسته شدن بافت های چربی و تولید کلاژن و الاستین بیشتر می شود. چربی های شکسته شده از طریق غدد لنفاوی از بدن خارج می شوند. این به این منظور است که چربی ها به صورت مایع، مانند: عرق کردن و یا ادرار دغع می شوند. 

بهترین مرکز لاغری در اصفهان

بهترین مرکز لاغری در اصفهان
بهترین مرکز لاغری در اصفهان

اگر برای لاغری شکم و از بین بردن چربی های کل بدنتان، به دنبال راهی موثر و تضمینی هستید، ما مرکز لاغری معتبری در اصفهان واقع در منطقه چهارباغ بالا را به شما معرفی می کنیم. با مراجعه به این مرکز، شما توسط یک پزشک متخصص و مجرب، ویزیت می شوید، با توجه به منطقه ی مورد درمان، راه موثر را برای شما در نظر گرفته و پکیج درمانی را به شما معرفی می کند. ممکن است برخی از افراد به مزوتراپی، کربوکسی تراپی، ماساژ و یا دستگاه برای درمان نیاز داشته باشند. همچنین پزشک متخصص، پس از تشخیص راه درمانی مناسب و تعداد جلسات مورد نیاز، به شما رژیم غذایی اصولی و متناسب با وضعیت بدنی شما را می دهد؛ این رژیم شامل مواد خوراکی که می توانید مصرف کنید و نمی توانید مصرف کنید، می باشد، و در پایان هر جلسه به مدت 15 دقیقه از ماساژ موضعی توسط متخصص، برخوردار می شوید. همچنین، این مرکز با تیم پزشکان متخصص و مجرب، پرسنلی آماده به خدمت و محیطی با تمام استاندار های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به شما مراجعین محترم می باشد. برای مشاوره رایگان، دریافت اطلاعات و تماس با مرکز، اینجا کلیک کنید.

منبع1

منبع2

منبع3

منبع4

منبع5

مترجم و گردآورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا