با ریزش مو چه کنیم؟| با ریزش مو در دوران شیردهی چه کنیم؟

با ریزش مو چه کنیم؟

با ریزش مو چه کنیم؟
با ریزش مو چه کنیم؟

با سلام به همه ی کاربران خوب و دوستان عزیزم. به صفحه ی ما خوش آمدید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از ریزش مو رنج می برید، در این مطلب، اطلاعاتی را درباره این عارضه برای شما آورده ایم. این عارضه علل متفاوتی دارد که در اینجا به بررسی برخی از آنها می پردازیم. البته نگران نباشید! ما همچنین راهکار های موفید و موثر برای درمان آن را نیز به شما خواهیم گفت. فقط کافیست که تا آخر این بخش با ما همراه باشید. آیا شما هم دلتان می خواهد که در مهمانی ها با داشتن موهایی براق، درخشنده، شالم و پرپست بدرخشید؟ می دانید که داشتن موهای پر پشت، تاثیر مستقیمی بر میزان جذابیت آقایان نیز دارد؟ رسیدگی به موها، یکی از لازمه های زندگی هر فرد می باشد، زیرا مو نیز مانند هر قسمت دیگری از بدن، به تغذیه رسانی احتیاج دارد.

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم، ریزش مو علل متفاوتی دارد! برخی از این علل ها عبارتند از: کم خونی، استرس، کمبود پروتئین، شیمی درمانی، کمبود ویتامین، کاهش وزن با رژیم های غیر اصولی و سریع، بیماری های پوستی و از این قبیل. اما می توانید با انجام برخی اقدامات ساده که فقط زمان کمی را نیاز دارند، ریزش موی خود را درمان کرده و موهایی پرپشت و سالم داشته باشید. از راهکار های بسیار ساده که می توانید به راحتی به آنها در منزل دسترسی داشته باشید گرفته تا راهکار های نوین پزشکی در درمان ریزش مو که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این روش ها شما را زود تر از روش های خانگی به نتیجه ی دلخواهتان می رساند. البته روش های خانگی نیز تاثیرات مثبتی دارند، اما برای نتیجه ی مطلوب، کمی زمان بیشتری نیاز دارند.

با ریزش مو در دوران شیردهی چه کنیم؟

با ریزش مو در دوران شیردهی چه کنیم؟
با ریزش مو در دوران شیردهی چه کنیم؟

یکی از مسائلی که بسیاری از خانم ها در دوران بارداری از آن نگران هستند، ریزش بیش از اندازه ی موهای آنها در آن دوران و در دوران شیردهی می باشد. تغییرات هورمونی در این دوران موجب ایجاد اینگونه عارضه ها می گردد. بارداری همچنین باعث افزایش چندین سطح هورمون دیگر از جمله استروژن ، پروژسترون ، اکسی توسین و پرولاکتین می شود. بلافاصله پس از به دنیا آمدن کودک شما نیز، سطح این هورمون ها کاهش می یابد و اما سطح پرولاکتین تا زمانی که شیر می دهید بالا می ماند. هورمون ها بزرگترین دلیل تغییر موها در حاملگی و ریزش مو پس از زایمان هستند.

در دوران بارداری ، میزان بالای استروژن شما از میزان معمول ریزش مو جلوگیری می کند. به طور معمول ، هر روز موهای شما به مقدار کم ریزش می کند. در دوران بارداری ریزش مو شما کاهش می یابد. این اثر با افزایش حجم خون و گردش خون همراه است و همین امر باعث می شود موهای شما کمتر از حد نرمال ریزش داشته باشد. اما پس از به دنیا آمدن نوزاد، به دلیل کاهش سطح این هورمون، ریزش موی با حجم بیشتری را تجربه خواهید کرد. ریزش مو پس از زایمان، معمولا تا 12 ماه نیز ادمه دارد. در 4 ماهگی کودکتان نیز، ممکن است که این ریزش به اوج خود برسد. اما نگران نباشید، این عارضه موقتی است و شما می توانید با استفاده از راهکارهای درمانی، به کاهش و در نهایت قطع ریزش، کمک بسیاری بکنید.

ریزش مو حاصل از استرس

ریزش مو حاصل از استرس
ریزش مو حاصل از استرس

بسیاری از موقعیت های استرس زا می توانند موجب ریزش مو گردد. برخی از این موقعیت ها عبارتند از: بارداری، مشکلات مالی، روابط عاطفی، روابط خانوادگی، تحصیلی و …..برای مقابله با استرس و محافظت از موهای خود ، این نکات را امتحان کنید:

  1. به طور مرتب تکنیک های آرامش (مانند تنفس عمیق ، مراقبه ، یا یوگا) را یاد بگیرید و تمرین کنید.
  2. به طور منظم ورزش کنید ، که به مدیریت استرس و اثرات آن کمک می کند.
  3. وقت خود را با افراد مثبت سپری کنید.
  4. از متخصص درمانی کمک بگیرید.
  5. در صورت توصیه پزشک ، یک رژیم غذایی سالم بخورید و یک مولتی ویتامین مصرف کنید.
  6. هنگام شستن ، خشک کردن و درست کردن موها، با آنها با آرامی رفتار کنید و حوصله به خرج دهید.

ریزش مو از استرس، دائمی نمی باشد و درمان خواهد شد. در صورت ادامه داشتن، توصیه می شود تا از یک متخصص پوست و مو کمک بگیرید.

درمان ریزش مو با سیر

درمان ریزش مو با سیر
  1. سیر دارای خواص ضد میکروبی است که به از بین بردن میکروب ها و باکتری ها ، که عامل ایجاد آسیب به پوست سر هستند ، کمک می کند و باعث رشد بیشتر مو می شود.
  2. سیر خام سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سلامت مو بسیار مفید است. همچنین باعث افزایش تولید کلاژن می شود که به تحریک رشد مو کمک می کند.
  3. وجود مقدار سلنیوم در سیر به تقویت گردش خون برای تغذیه حداکثر کمک می کند.
  4. همچنین به تمیز کردن فولیکول های مو کمک می کند ، آنها را تقویت می کند و از ریزش جلوگیری می کند.
  5. سیر به آرام کردن پوست سر تشدید شده کمک می کند و مواردی مانند شوره را درمان می کند.

سیر خرد شده و عسل را در یک کاسه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این خمیر را روی مو و پوست سر خود بمالید و حدود 30 دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند. آن را به خوبی با آب بشویید. همچنین به عنوان روشی دیگر می توانید سیر خرد شده را با روغن نارگیل ملایم گرم مخلوط کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه آن را بشویید.

ویتامین ب برای درمان ریزش مو

ویتامین ب برای درمان ریزش مو
ویتامین ب برای درمان ریزش مو

یکی از ویتامین های شناخته شده برای رشد مو، یک ویتامین B به نام ( بیوتین) است. مطالعات، ریزش مو را با کمبود بیوتین در ارتباط می دانند. اما بیوتین در بسیاری از منابع غذایی وجود دارد. انواع میتامین های B به ایجاد سلول های قرمز خون کمک می کنند ، که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو منتقل می کنند. این فرایندها برای رشد مو اهمیت دارند. ویتامین های گروه B را می توانید از بسیاری از غذاها از جمله غلات سبوس دار ، بادام ، گوشت ، ماهی ، غذاهای دریایی و سبزیجات تیره و برگ تهیه کنید. علاوه بر این ، غذاهای تهیه شده از حیوانات تنها منابع خوب ویتامین B12 هستند. بنابراین اگر رژیم گیاهخواری یا وگان را دنبال می کنید ، یک مکمل مصرف کنید.

درمان ریزش مو با زینک پلاس

درمان ریزش مو با زینک پلاس
درمان ریزش مو با زینک پلاس

روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. همچنین به سالم نگه داشتن غدد چربی در اطراف فولیکول ها کمک می کند. ریزش مو یک علامت شایع کمبود روی است. مطالعات نشان می دهد که مکمل های روی ریزش موهای ناشی از کمبود روی را کاهش می دهد. البته بهتر است که در کنار مصرف مکمل زینک، از منابع غذایی نیز آن را دریافت کنید. غذاهای پر از زینک( روی) شامل صدف ، گوشت گاو ، اسفناج ، جوانه گندم ، دانه کدو تنبل و عدس است. مکمل زینک پلاس، علاوه بر دارا بودن روی، حاوی ویتامین C و E نیز می باشد که هرکدام به نوبه ی خود، فواید خود را برای درمان ریزش موها دارند.

درمان جدید ریزش مو

درمان جدید ریزش مو
درمان جدید ریزش مو

علاوه بر مطالب بالا، همانطورکه به آن اشاره کردیم، اگر برای درمان از کاهش موهایتان به دنبال راه حلی قطعی با تاثیر سریع هستید، روش های نوین که با تشخیص پزشک متخصص برای شما انجام می شوند، می توانند کمک بسیار زیادی را به شما بکنند. از این رو ما به شما روش مزوتراپی مو را معرفی می کنیم. روشی که شاید بسیاری از شماها درباره آن شنیده باشید و یا آن را انجام داده باشید. همچنین میزان رضایت افراد از انجام این روش نیز، کاملا به پزشک متخصصی که انتخاب کرده اید و کیفیت مواد مزوتراپی مورد مصرف دارد. زیرا مانند روش های دیگر پزشکی، مزوتراپی نیز باید توسط شخص متخصص و مجرب و با احتیاط  علم کامل انجام گیرد.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو چیست؟
مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی روشی است که در آن ترکیبی از ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی ماده ی آن را تشکیل می دهد. این ماده از طریق سرنگ هایی با سوزن های بسیار ظریف، توسط پزشک متخصص به پوست سر شما تزریق می شود. این روش از طریق بهبود روند گردش خون و خاصیت ضد التهابی، موجب درمان ریزش مو خواهد شد.

فرمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی وجود ندارد. پزشکان از راه حلهای مختلفی استفاده می کنند ، از جمله:

  • داروهای تجویزی مانند وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها
  • هورمون هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره های گیاهی
  • ویتامین ها و مواد معدنی

ریزش مو نی نی سایت

ریزش مو نی نی سایت
ریزش مو نی نی سایت

یکی از مواردی که امروزه بسیار در میان افراد بسیار رایج شده است، استفاده از برخی از سایت های مجازی می باشد که در آن افراد، به تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پزشکی و دیگر موضوعات می پردازند. برای مثال، سعی می کنند تا مراکزی را که از دیدگاه خودشان خوب است و یا متخصصانی را به دیگر افراد معرفی کنند. اما دانستن این نکته بسیار ضروری است که، شما افراد کاربر در این سایت ها را نمی شناسید و همچنین ممکن است که دلیل ریزش مو ی شما، میزان حساسیت، دیدگاه و هدف شما برای درمان زیزش موها و یا هر اقدام دیگری با آن ها بسیار تفاوت داشته باشد. از این رو، اطمینان به این سایت ها و راهنما قرار دادن آنها، می تواند نتایج زیان باری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم تا از افراد مجرب و متخصصان وارد به این امر، مشورت بخواهید.

کلینیک پوست و مو اصفهان

کلینیک پوست و مو اصفهان

اگر برای درمان ریزش موهای خود، روش مزوتراپی مو را، که روشی قطعی و بسیار ایمن و بدون درد است را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و مو و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

لینک منبع خارجی4

لینک منبع خارجی5

لینک منبع خارجی6

مترجم و گردآورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا