احیاء پوست | برترین متدهای جوانسازی‌ پوست در دنیای‌ امروز

جوان سازی و احیاء پوست چیست؟

جوان سازی و احیاء پوست چیست؟
جوان سازی و احیاء پوست چیست؟

سلام به همه ی همراهان و دوستان. امیدواریم که همیشه سربلند و سلامت باشید. به دنیای زیبایی و سلامتی ما خوش آمدید. ما هر لحظه در تلاشیم تا بتوانیم به روز ترین اطلاعات را در زمینه ی زیبایی و سلامتی در اختیار شما قرار دهیم. مطلبی که هم اکنون در حال خواندن آن هستید، درباره احیاء پوست می باشد. پوست عضوی بسیار مهم از بدن است که سلامت آن نقش بسیاری را در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر عهده دارد.

عوامل بسیاری وجود دارند که ممکن است روزانه با آنها سر و کار داشته باشید، اما از تاثیر منفی آنها بر سلامت پوست بی خبر باشید. عواملی مانند: تابش مستقیم نور آفتاب( به دلیل اشعه ی ماورابنفش) ، استرس، آلودگی هوا، استفاده از دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود آنها، تغذیه ی ناسالم، عدم نوشیدن آب کافی، نداشتن خواب کافی و منظم، عدم استفاده ی کافی از سبزیجات و میوه های تازه و ….

همچنین وراثت و یا بالا رفتن سن نیز، از عواملی هستند که تغییرات پوستی را ایجاد می کنند. این موارد شامل بی نظمی های بافت پوست مانند: چین و چروک های و خطوطی که بر روی پوست ظاهر می شوند، جای زخم ها، آکنه، تغییر سطح رنگدانه های پوست، لک های پوستی و ….

در برخی از موارد نیز ممکن است پوست استحکام و سفتی خود را از دست داده شل شود. در نتیجه دچار پیری پوست خواهد شد.

روش های درمانی مختلفی برای درمان جنبه های مختلف آسیب پوستی در دسترس است.

لازم به ذکر است که اگر می خواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، بهتر است که درمان آسیب های پوستی خود را به دست یک متخصص پوست مجرب و حرفه ای بسپارید. زیرا او می تواند بهترین نوع درمان را با توجه به نوع پوست شما و آسیب آن برای شما تجویز کند.

روش های درمانی پوست

روش های درمانی پوست
روش های درمانی پوست

روش های بسیاری در زمینه ی احیاء پوست وجود دارند. روش درمانی با لیزر جوانسازی پوست، روش های مکانیکی، استفاده از لایه بردارهای شیمیایی و یا داروهای جوانسازی پوست، استفاده از محصولات تزریقی و …. می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک های کامل صورت یا مواردی را که در نواحی خاص صورت مانند لب فوقانی و اطراف چشم ایجاد می شود ، بهبود بخشد. این روش های درمانی می تواند در درمان اختلالاتی که برای رنگدانه های پوستی به وجود می آیند، لکه های تیره ی به وجود آمده، آکنه ها، جای زخم و ….. نیز موثر واقع شوند.

بهترین نوع درمان برای شما، درمانی است که توسط پزشک متخصص برای شما تعیین گردیده باشد. زیرا همانطور که هیچ 2 نفری یکسان نیستند، نوع پوست هر کس نیز، مختص خود اوست. بنابراین، روش درمانی باید متناسب با نوع پوست شما و متناسب با آسیب پوست شما باشد. در نتیجه شما به نتیجه ی مطلوب خود خواهید رسید. بیشتر درمان های پوستی برای دستیابی به نتایج عالی ، به یک سری از درمان ها و رویکرد چند حالته نیاز دارند.

البته علاوه بر موارد بالا، خود فرد نیز باید با احتیاط و رعایت بیشتری از پوست خود مراقبت کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری کرده و نتیجه ی درمان خود را طولانی تر کند.

در زیر چند نمونه از روشهای جوان سازی و احیاء پوست را آورده ایم:

  • درمان با لیزر با پالس شدید: برای از بین بردن تغییر رنگ و یا سفت تر کردن پوست شل و افتاده استفاده می شود.
  • لایه بردارهای شیمیایی: برای از بین بردن سلول های مرده ی سطح پوست استفاده می شود. بدن به سرعت سلول های جدید را جایگزین آنها می کند.
  • درمان های لیزر فرکشنال: درمان لایه های بیرونی پوست و صاف کردن خطوط و چین و چروک ها!
  • میکرودرم ابریژن و مزونیدلینگ: روش های کم تهاجمی برای جوانسازی و صاف کردن سطح پوست
  • فیلر های پوست( پرکننده های پوستی): ترکیبات تزریقی به منظور بهبود کانتورینگ پوست
  • درمان با سم بوتالینوم نوع A : بی حس کردن موقتی عصب ها و عضلات برای ریلکس شدن عضلات و درمان چین و چروک ها

جوان سازی پوست توسط لیزر

جوان سازی پوست توسط لیزر
جوان سازی پوست توسط لیزر

جوان سازی پوست با لیزر روشی برای احیاء پوست است که از لیزر برای بهبود ظاهر پوست ، پوست آسیب دیده در معرض آفتاب ، جای زخم های ناشی از آکنه ، آبله مرغان یا آسیب دیدگی یا درمان نقص جزئی صورت استفاده می کند. این روش درمانی همچنین ظاهر خطوط ریز اطراف چشم ، دهان و گونه ها را کاهش می دهد. لیزر لایه ی های نازک سطح پوست را از بین می برد، رشد کلاژن را تحریک می کند و پوست زیرین را محکم تر می کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این روش درمانی نمی تواند باعث رفع بیش از حد یا ساییدگی پوست شود.

پرتو شدید انرژی نور (لیزر) به پوست شما هدایت می شود. پرتو لیزر لایه بیرونی پوست (اپیدرم) را از بین می برد. در عین حال لیزر پوست زیرین (درم) را گرم می کند ، که باعث می شود فیبرهای کلاژن کوچک شوند.

لیزر فرکشنال برای پوست

لیزر فرکشنال برای پوست
لیزر فرکشنال برای پوست

در درمان با لیزر فرکشنال، انرژی متمرکز شده ی لیزر، به صدها انرژی میکروسکوپی تبدیل شده و به نفاط مختلف پوست نفوذ می کنند و بخش های مختلف پوست را مورد هدف قرار می دهند. این لیزر هم لایه ی بیرونی و سطحی پوست و هم لایه ی زیرین و درونی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. این روش در موارد ذیل کاربرد دارد:

  • رفع خطوط ریز و درشت پوست
  • رفع آسیب های ناشی از آفتاب مانند لک ها و تیرگی ها
  • جای زخم و سوختگی
  • تغییر سطح رنگدانه ها

میکرودرم جوانسازی پوست

میکرودرم جوانسازی پوست
میکرودرم جوانسازی پوست

میکرودرم ابریژن یک روش آرایشی است که از بلورهای ریز و خلاء برای از بین بردن سلولهای مرده پوست استفاده می کند. می توان از آن در صورت ، گردن ، قفسه سینه ، پشت و دست استفاده کرد. هدف این است که خطوط ریز ، زخم های جزئی ، چین و چروک و لکه های سنی را کاهش داده و پوست را صاف و جوان تر جلوه دهد.

جوانسازی پوست با مزونیدلینگ

جوانسازی پوست با مزونیدلینگ
جوانسازی پوست با مزونیدلینگ

درمان مزونیدلینگ، ترکیبی از درمان های مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد. در این درمان، ماده ی مزوتراپی، به عمق لایه ی مزو در پوست تزریق می گردد. در این روش لایه های بالایی و سطحی پوست دست نخورده باقی می مانند. با ایجاد کانال هایی که توسط سوزن ها به پوست زده شده است، تولید کلاژن بیشتر شده و در نتیجه، پوست خاصیت کشسانی، سفتی و محکمی، نرمی و لطافت خود را دوباره به دست خواهد آورد.

به همین دلیل می تواند گزینه ی بسیار عالی برای جوانسازی پوست صورت آقایان باشد.

از مزایای این درمان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • از بین بردن خطوط و چین و چروک های پوستی
  • از بین بردن جای جوش، اسکار و آکنه
  • تولید کلاژن بیشتر
  • رفع شل شدگی پوست
  • رفع ترک های پوستی
  • ترمیم زخم های قدیمی
  • درمان جای سوختگی پوست
  • درمان لک های پوستی
  • بهبود روند گردش خون در پوست
  • افزایش قابلیت کشسانی پوست
  • موجب تاثیر گزاری بیشتر کرم های درمانی و ویتامین های مورد استفاده بر روی پوست می گردد.

جوانسازی پوست با فیلر های پوستی

جوانسازی پوست با فیلر های پوستی
جوانسازی پوست با فیلر های پوستی

پرکننده های پوستی یا فیلر ها ژل های تزریقی کوچکی هستند ، که معمولاً از اسید هیالورونیک تشکیل شده اند ، و چین و چروک ها را پر کرده و حجم آن را پر و اضافه می کنند. ماده ی هیالورونیک اسید، ماده ای است که به صورت طبیعی نیز در بدن تولید می شود، بنابراین، پر کننده ها، سازگاری کامل را با بدن افراد دارند. پر کننده ها، کابردهای مختلفی دارند. اعم از:

  • پرکردن و از بین بردن خط خنده
  • از بین بردن خط اخم
  • درمان چین و چروک های پوستی
  • افزایش حجم لب ها و ایجاد تقارن در آنها
  • برجسته کردن گونه ها
  • درمان سیاهی ها و خطوط اطراف چشم
  • زاویه سازی فک و صورت

بوتاکس برای جوانسازی پوست

بوتاکس برای جوانسازی پوست
بوتاکس برای جوانسازی پوست

ماده ی بوتاکس از سمی به نام بوتالینوم توکسین، تولید می شود. انواع مختلفی از محصولات سم بوتالینوم ( سم A و B) با کاربرد های مختلفی اعم از( کاربردهای آرایشی، زیبایی، جوانسازی، درمان تعریق بیش از حد بدن، درمان مثانه ی بیش از حد فعال، درمان میگرن، درمان اسپاسم و …) وجود دارد. در برند های مختلف این دارو، مقادیر وجود بوتالینوم توکسین، متفاوت است. در مرکز بوتاکس ، پزشک متخصص، بهترین نوع محصول را با توجه به بدن شما، هدف و نیاز شما، برایتان انتخاب می کند.

سم بوتولینوم برای درمان برخی از اختلالات چشم مانند (استرابیسم) و چشمک زدن کنترل نشده (بلفارواسپاسم) ، برای درمان سفتی عضلات / اسپاسم ها یا اختلالات حرکتی (مانند دیستونی دهانه رحم ، تورتیکولیس) و همچنین کاهش ظاهر چروک ها و خطوط ظاهر شده روی پوست، استفاده می شود. همچنین برای جلوگیری از سردرد در افراد مبتلا به میگرن بسیار مکرر استفاده می شود. سم بوتولین با مسدود کردن، رهاسازی ماده شیمیایی به نام استیل کولین ، عضلات را شل می کند.

بهترین مرکز جوانسازی پوست در اصفهان

اگر برای جوانسازی و زیبایی صورت و احیاء پوست خود، روش های مدرن و پیشرفته را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی و بهترین دکتر متخصص پوست برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا