بوتاکس و دیسپورت ! بهترین مارک بوتاکس کدام است؟

مقایسه برندهای معروف بوتاکس

بوتاکس و دیسپورت
بوتاکس و دیسپورت

سلام به همه ی دوستان و همراهان عزیز. به صفحه ی زیبایی و سلامتی که برای شما گردآوری کرده ایم خوش آمدید. ما در تلاشیم تا به روزترین نکات و ضروری ترین اطلاعات را در این زمینه ها از منابع معتبر علمی و پزشکان متخصص تهیه و در اختیار شما قرار دهیم. مطلبی که هم اکنون در حال مطالعه ی آن هستید، درباره ی مقایسه برندهای معروفی همچون بوتاکس و دیسپورت در دنیای زیبایی می باشد.

نکات اصلی

درباره آنها:

  • هر دو، بوتاکس و دیسپورت ، محصولات تزریقی هستند که از سم بوتالینوم توکسین تولید شده اند.
  • در حالی که این دو درمان برای درمان های اسپاسم عضلانی استفاده می شوند، اما اصلی ترین کاربرد آنها، در درمان چین و چروک ها و خطوط پوست است.
  • تفاوت این دو برند از سم بوتالینوم توکسین، در میزان قدرت پروتئین های آنهاست که آنها را از یکدیگر متمایز کرده است.

ایمنی:

  • به طور کلی هر دو بوتاکس و دیسپورت درمان هایی ایمن هستند. اما آنها دارای عوارض جانبی و جزئی موقت مانند: سردرد، بی حسی، درد جزئی و …. می باشند.
  • عوارض جانبی متوسط تر که کم تر شایع هستند، شامل افتادگی پلک ها ، گلودرد و اسپاسم عضلانی است.
  • اگرچه نادر است ، Dysport و Botox می توانند باعث سمیت بوتولینوم شوند. علائم این عارضه جانبی جدی شامل تنفس ، صحبت کردن و مشکلات بلع است. بوتاکس همچنین خطر فلج را به همراه دارد ، اگرچه این بسیار نادر است.

به همین دلیل باید بوتاکس را در مراکز درمانی و زیبایی معتبر و نزد پزشک متخصص پوست و زیبایی متخصص در این زمینه انجام دهید تا هرگز دچار عوارض نشوید.

راحتی درمان:

  • بوتاکس و دیسپورت ، درمان هایی بسیار راحت هستند که بدون نیاز به بیهوشی، در مطب پزشک و در مدت زمان بسیار کوتاه انجام می شوند.
  • این درمان های هیچ دوره ی نقاهتی ندارند و بلافاصله پس از اتمام جلسه ی درمانی، می توانید به کارها و زندگی روزمره خود رسیدگی کنید.

دیسپورت در مقابل بوتاکس

دیسپورت در مقابل بوتاکس
دیسپورت در مقابل بوتاکس

هر دو Dysport و Botox از انواع نوروتوکسین ها هستند که باعث انقباض عضلات می شوند. در حالی که هر دو تزریق گاهی برای درمان اسپاسم ناشی از اختلالات عصبی و سایر شرایط پزشکی استفاده می شوند ، اما بیشتر به عنوان درمان های چروک صورت مورد استفاده قرار می گیرند. هر دوی آنها متشکل از سم بوتالینوم توکسین هستند.

هر دو بوتاکس و دیسپورت ، روش های غیر جراحی برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوستی هستند که سرعت بهبودی آنها بسیار سریع است. با این وجود ، این دو روش درمانی اختلافات خود را دارند ، و برخی از اقدامات احتیاطی ایمنی در نظر گرفته شده است. برای یادگیری بیشتر در مورد شباهت ها و تفاوت های بین این دو تزریق ، خواندن را ادامه دهید و در مورد بهترین روش درمانی چین و چروک برای شما با پزشک خود صحبت کنید.

مقایسه بوتاکس و دیسپورت

مقایسه بوتاکس و دیسپورت
مقایسه بوتاکس و دیسپورت

دیسپورت و بوتاکس برای درمان و جلوگیری از چین و چروک در بزرگسالان استفاده می شود. این تزریقات غیر تهاجمی با شل کردن عضلات زیرین زیر پوست به کاهش ظاهر چین و چروک کمک می کند. با شل شدن و ثابت ماندن عضلات ، پوست روی آنها صاف تر می شود.

هیچکدام از درمان های چین و چروک و خطوط های پوستی، این علائم را به طور کامل از بین نمی برند، اما می توانند به مقدار قابل توجهی ظاهر آنها را بهبود دهند. اگر با استفاده از درمان های خانگی، کرم ها و داروهای موجود در بازار نتوانسته اید خطوط پوست را از بین ببرید، می توانید از تزریق بوتاکس و یا دیسپورت استفاده کنید.

در حالی که هر دو درمان حاوی یک ماده فعال اصلی مشابه هستند ، مقدار پروتئین کمیاب در آنها می تواند متفاوت باشد.

دیسپورت

دیسپورت
دیسپورت

دیسپورت خطوطی از پوست را کاهش می دهد که در درجه ی اول، ناحیه ی بین دو ابرو( glabella) را تحت تاثیر قرار می دهند. این خطوط به سمت بالا یا عمودی به سمت پیشانی امتداد دارند. و به خصوص هنگام اخم کردن، بیشتر ظاهر می شوند.

به طور طبیعی، با بالا رفتن سن، خطوط و چین و چروک های پوستی پدیدار می شوند. البته عوامل بسیار دیگری نیز مانند: نداشتن سبک زندگی اصولی، استفاده از دخانیات، نداشتن خواب کافی و …. در این امر موثر هستند. دلیل این امر نیز، از دست رفتن کلاژن در پوست است که این ماده ی پروتئینی، موجب تقویت قابلیت ارتجاعی و تقویت و کشش پوست می شود.

در حالی که دیسپورت در درمان خطوط اخم موثر است، اما بیشتر برای افراد با خطوط متوسط تا شدید مناسب است. این روند درمانی برای افراد با چین و چروک های خفیف توصیه نمی شود.

پزشک متخصص شما، نسبت به عمق و ظاهر چین و چروک های شما، بهترین درمان را برای شما انتخاب می کند و تفاوت خطوط شدید و خفیف را برای شما توضیح خواهد داد.

اگر برای دیسپورت مناسب باشید، پزشک شما در مطب، درمان را برای شما انجام خواهد داد. هیچ نیازی به بیهوشی نیست و بلافاصله پس از اتمام درمان می توانید مرخص شوید. برای درمان خطوط اخم ، پزشکان به طور معمول 0.05 میلی لیتر (میلی لیتر) را در هر تزریق و حداکثر پنج بخش در اطراف ابرو و پیشانی شما تزریق می کنند.

30 الی 60 دقیقه قبل از تزریق، پزشک متخصص، در صورت عدم حساسیت شما و تایید خودش، مقداری پماد یا داروی بی حس کننده ی موضعی را برای ناحیه ی مورد درمان شما استفاده می کند.

بوتاکس

بوتاکس
بوتاکس

بوتاکس برای خطوط پیشانی، خطوط کنار چشم ( پنجه کلاغی) و همچنین خطوط اخم مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی دیسپورت مختص خطوط اخم است.

رویه ی انجام بوتاکس نیز، مانند دیسپورت بوده و هیچ دوره ی نقاهتی نخواهد داشت.

تعداد واحدهایی که پزشک شما استفاده خواهد کرد بستگی به منطقه تحت درمان و نیاز خطوط آن ناحیه دارد.

درمان هر کدام چقدر زمان می برد؟

تزریق بوتاکس چقدر زمان می برد؟
تزریق بوتاکس چقدر زمان می برد؟

یکی دیگر از دلایلی که افراد بوتاکس و دیسپورت را برای جوانسازی انتخاب می کنند، کوتاه بودن روند درمانی هرکدام است. به طور معمول، درمان هر ناحیه فقط چند دقیقه زمان می برد. البته استفاده از داروی بی حسی و زمان تاثیر گذاری آن، می تواند زمان درمان را بیشتر کند. در کل خود روند تزریق، کوتاه است.

مدت زمان مورد نیاز برای دیسپورت

تزریق Dysport فقط چند دقیقه طول می کشد. در طی 2 روز نیز می توانید تاثیر تزریق را مشاهده کنید. دوز توصیه شده از FDA برای درمان خطوط glabellar تا 50 واحد تقسیم شده به پنج بخش برای تزریق در ناحیه ی مورد درمان است.

مدت زمان مورد نیاز برای بوتاکس

مانند تزریق Dysport ، تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می کشد تا پزشک معالج شما، درمان را برای شما انجام دهد.

مقایسه ی نتایج درمان

ماندگاری بوتاکس
ماندگاری بوتاکس

بر خلاف روش های جراحی سنتی ، نتایج حاصل از این تزریقات آرایشی را در طی چند روز پس از درمان مشاهده خواهید کرد.

ماندگاری دیسپورت

نتایج تزریق دیسپورت را می توانید پس از گذشت چند روز مشاهده کنید. ماندگاری این نتایج می تواند بین 3 الی 4 ماه باشد. برای افزایش ماندگاری و نتیجه ی مطلوب تر، می توانید جلسات درمانی خود را تکرار کنید.

ماندگاری بوتاکس

می توانید در طول 1 هفته پس از درمان، تغییرات را مشاهده کنید، اما برای مشاهده ی نتیجه ی کامل و اصلی، حدود 1 ماه زمان لازم دارید. ماندگاری بوتاکس تا 6 ماه ادامه خواهد داشت. پس از گذشت این مدت، در صورت تمایل، برای ماندگاری بیشتر و نتیجه ی مطلوب تر، می توانید درمان را تکرار کنید.

بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟
بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

هر دو تزریق Dysport و Botox برای بزرگسالانی در نظر گرفته شده است که دارای خطوط متوسط ​​تا شدید صورت هستند و از نظر سلامتی در شرایط کاملاً خوب هستند. پزشک سوابق پزشکی شما را بررسی کرده و قبل از انجام عمل تزریق از شما سؤالات لازم را می پرسد.

اگر حتی یکی از شرایط زیر را دارید، نمی توانید کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس و دیسپورت باشید:

  • باردار هستند.
  • سابقه حساسیت به سم بوتولینوم را دارید.
  • حساسیت به شیر داشته باشید.
  • بالای 65 سال سن دارید.

همچنین به عنوان احتیاط، از استفاده از هرگونه داروی رقیق کننده ی خون مانند آسپرین و ….، داروهای شل کننده ی عضلات، و داروهای دیگری که تداخل ایجاد می کنند بپرهیزید. در صورت استفاده از هرکدام، آن را با حتما با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. زیرا این داروهای می توانند احتمال خون ریزی، کبودی و …. را افزایش دهند.

پزشک شما تشخیص خواهد داد که بوتاکس برای شما مناسب تر است یا دیسپورت! این تزریق ها همچنین ممکن است با برخی از داروهای مؤثر بر عضلات شما ، مانند آنتی کولینرژیک های مورد استفاده در بیماری پارکینسون ، اثر بگذارد.

بوتاکس بسته به ضخامت پوست یا در صورت بروز اختلالات پوستی ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد. به همین دلیل، قبل از شروع درمان، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه یک متخصص پوست و زیبایی خوب در اصفهان پیدا کنم؟

متخصص پوست و زیبایی خوب در اصفهان
متخصص پوست و زیبایی خوب در اصفهان

اگر دلتان می خواهد که تجربه ی دوباره ی داشتن صورت جوان و شاداب را با استفاده از روش درمانی تزریق بوتاکس، دیسپورت و برندهای معروف و معتبر این محصولات به دست آورید، می خواهیم یک مرکز عالی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

با افتخار می توانیم بگوییم که مرکز زیبایی ما در اصفهان، خدمات ار اف فرکشنال را با بهره گیری از:

  • حرفه ای ترین کادر پزشکی متخصص پوست و زیبایی
  • بهترین نوع مواد تزریقی
  • دارای مجوز کاری مرکز زیبایی
  • پزشکان متخصص دارای مجوز کار
  • در محیط بسیار استاندارد و بهداشتی

خدمات جوانسازی پوست را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

با شما را از مسیر نزدیک تری به اهداف زیبایی تان می رسانیم. با اطمینان می توانیم بگوییم که همه ی مراجعین قبلی ما، رضایت کامل را از نتیجه ی کار و اعتماد به ما داشته اند.

  • کادر پزشکی ما بسیار خوش برخورد و با حوصله هستند.
  • ما برای شما مشاوره ی رایگان قبل از درمان را در نظر گرفته ایم.
  • پرسنل ما به طور کامل پاسخگوی سوالات شما درباره ی خدمات مرکز هستند.
  • ممکن است که گاهی خدمات را ارزان ارائه ندهیم، اما در مقایسه با مراکز دیگر که با همین کیفیت کار می کنند، قیمت های ما بسیار منصفانه و معقول است.

برای گرفتن نوبت و تعیین وقت، مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کارآمد واقع شده باشد.

پیروز و سربلند باشید.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا