تاثیر کربوهیدرات ها در رژیم غذایی| کاهش وزن اصولی

تاثیر کربوهیدرات ها در رژیم غذایی

تاثیر کربوهیدرات ها در رژیم غذایی
تاثیر کربوهیدرات ها در رژیم غذایی

درود و با آرزوی سلامتی برای همه ی شما کاربران عزیز و دوستان ما. به صفحه ی خودتان خوش آمدید. ما در صفحه ای که برای شما آماده کرده ایم، کلی نکات، ترفند و راهکار های جالب و پیشرفته را درباره زیبایی و سلامتی برای شما گردآوری کرده ایم. مطلبی که هم اکنون در حال خواندن آن هستید، درباره تاثیر کربوهیدرات هایی است که ما روزانه آنها را مصرف می کنیم و نگران چاقی و اضافه وزن ناشی از مصرف آنها هستیم.

کربوهیدرات ها “به خصوص در دنیای کاهش وزن ، موضوعی است که به شدت مورد بحث قرار گرفته است. این ایده که “کربوهیدرات بد است” باعث شده بسیاری از افراد در مورد کربوهیدرات ها و اهمیت آنها برای سلامتی ما از جمله حفظ وزن سالم سردرگم شوند.

کربوهیدراتها دسته گسترده ای دارند و همه کربوهیدراتها یکسان نیستند. این نوع ، کیفیت و کمیت کربوهیدرات در رژیم غذایی ما دارای اهمیت است. شواهد محکمی نیز وجود دارند که مصرف برخی از کربوهیدراتها امری ضروری برای سلامت بدن می باشد.

کربوهیدرات چیست؟

کربوهیدرات چیست؟
کربوهیدرات چیست؟

کربوهیدراتها از دسته بندی های مهم در رژیم غذایی هستند. در واقع رژیم غذایی به 3 دسته ی مهم کربوهیدراتها، چربی ها و پروتئین های دسته بندی می شوند.

3 نوع کربوهیدرات مختلف در مواد غذایی وجود دارد: شکر ، نشاسته و فیبر.

  • شکر

به نوع قندهایی که بیشتر بزرگسالان و کودکان در انگلیس بیش از حد مصرف می کنند ، قندهای آزاد گفته می شود. اینها قندهایی هستند که به غذا یا نوشیدنی اضافه می شوند ، مانند بیسکویت ، شکلات ، ماست های طعم دار ، غلات صبحانه و نوشیدنی های روغنی.

قندهای موجود در عسل ، شربت های طبیعی ، شهد ها و آب میوه های شیرین نشده ، آب میوه های گیاهی و اسموتی ها که قند آنها طبیعی است.

  • نشاسته

نشاسته در غذاهای حاصل از گیاهان یافت می شود. غذاهای نشاسته ای ، مانند نان ، برنج ، سیب زمینی و ماکارونی ، انتشار آهسته و مداوم انرژی را در طول روز فراهم می کنند.

  • فیبر

فیبر در دیواره های سلولی غذاهای حاصل از گیاهان یافت می شود. منابع خوب فیبر شامل میوه و سبزیجات ، نان سبوس دار ، ماکارونی سبوس دار و حبوبات (لوبیا و عدس) است.

میزان نیاز بدن به کربوهیدرات

میزان نیاز بدن به کربوهیدرات

توصیه های غذایی سالم دولت که توسط راهنمای Eatwell نشان داده شده است ، توصیه می کند که کمی بیش از یک سوم رژیم غذایی شما باید از غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی ، نان ، برنج و ماکارونی تهیه شود و بیش از یک سوم دیگر نیز باید میوه و سبزیجات باشد.

این بدان معناست که بیش از نیمی از کالری روزانه شما باید از غذاهای نشاسته ای ، میوه و سبزیجات حاصل شود.

همچنین برخی از افراد که به دنبال کاهش وزن و کم کردن چربی های اضافه ی بدنشان هستند نیز، بر این باورند که باید میزان کربوهیدرات مصرفی خود را حذف کرده و یا آن را به حداقل برسانند. در صورتی که این امر می تواند آسیب هایی را به سیستم بدنی فرد وارد کند. بنابراین، برای کاهش وزن، بهتر است که یک رژیم غذایی اصولی، متناسب با نوع بدن و چربی های آن، حاوی همه ی موارد مورد نیاز بدن و …. را دنبال کنید. بهترین رژیم را، می تواند یک متخصص تناسب اندام و تغذیه حرفه ای و کاربلد به شما بدهد.

ضرورت کربوهیدرات

ضرورت کربوهیدرات
ضرورت کربوهیدرات

کربوهیدراتها به دلایل مختلف برای سلامتی شما مهم هستند.

  • انرژی

کربوهیدرات ها باید در رژیم غذایی سالم و متعادل منبع اصلی انرژی بدن شما باشند. آنها قبل از جذب شدن در خون به گلوکز (قند) شکسته می شوند. سپس گلوکز به کمک انسولین وارد سلولهای بدن شما می شود. گلوکز توسط بدن شما برای انرژی استفاده می شود و موجب بهبود فعالیت های بدنی شما می گردد. گلوکز استفاده نشده می تواند به گلیکوژن تبدیل شود که در کبد و ماهیچه ها یافت می شود.

اگر مقدار بیشتری گلوکز از گلیکوژن در آن ذخیره شود ، برای ذخیره طولانی مدت انرژی به چربی تبدیل می شود.

  • خطر بیماری

فیبر بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. همچنین می تواند سلامتی روده را بهبود بخشد ، خطر ابتلا به یبوست را کاهش دهد ، و در برخی از موارد، فیبر برای کاهش سطح کلسترول نشان داده شده است.

تحقیقات نشان می دهد رژیم های غذایی پر فیبر با خطر کمتری از بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 و سرطان روده همراه هستند. بسیاری از افراد فیبر کافی دریافت نمی کنند. به طور متوسط ، بیشتر بزرگسالان در انگلیس روزانه حدود 19 گرم فیبر دریافت می کنند. به بزرگسالان توصیه می شود به طور متوسط روزانه 30 مصرف داشته باشد.

میزان مصرف فیبر توصیه شده برای کودکان بسته به سن آنها می تواند از 15 گرم تا 30 گرم باشد.

  • کالری دریافتی

کربوهیدراتها حاوی کالری کمتری نسبت به چربی ها هستند. همچنین ، غذاهای نشاسته ای می توانند منبع خوبی از فیبر باشند ، به این معنی که آنها می توانند بخش مفیدی برای حفظ وزن سالم باشند. با جایگزین کردن غذاهای چرب ، شیرین و نوشیدنی ها با غذاهای نشاسته ای با فیبر بالاتر ، به احتمال زیاد تعداد کالری موجود در رژیم غذایی خود را کاهش می دهید. همچنین ، غذاهای پر فیبر به شما در داشتن احساس سیری بیشتر کمک می کند.

حذف کربوهیدراتها

حذف کربوهیدراتها

در حالی که ما می توانیم بدون قند زنده بمانیم ، حذف کربوهیدرات ها به طور کامل از رژیم غذایی شما دشوار خواهد بود. 

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی بدن هستند. در غیاب آنها ، بدن شما از پروتئین و چربی برای انرژی استفاده می کند. همچنین ممکن است دریافت مقدار کافی فیبر کار سختی باشد ، که برای سلامتی طولانی افراد اهمیت دارد. 

منابع سالم کربوهیدرات ها ، مانند غذاهای دارای نشاسته با فیبر بالاتر ، سبزیجات ، میوه و حبوبات نیز منبع مهمی از مواد مغذی مانند کلسیم ، آهن و ویتامین های گروه B هستند.

کاهش قابل توجه کربوهیدرات ها از رژیم غذایی شما در دراز مدت می تواند به معنای عدم دریافت مواد مغذی کافی باشد ، به طور بالقوه منجر به مشکلات سلامتی می شود. جایگزینی کربوهیدرات ها با چربی ها و چربی بیشتر پروتئین می تواند چربی اشباع شده را افزایش دهد و این می تواند باعث افزایش کلسترول خون شما شود – یک عامل خطر برای بیماری های قلبی می باشد.

وقتی گلوکز کم دارید ، بدن چربی های ذخیره شده را تجزیه می کند تا آن را به انرژی تبدیل کند. این فرآیند باعث ایجاد کتون در خون می شود و منجر به کتوز می شود. این می تواند باعث سردرد ، ضعف ، احساس بیماری ، کم آبی ، سرگیجه و حساسیت بدن شود.

سعی کنید مقدار غذاهای قندی را که می خورید محدود کنید و درعوض منابع سالمتر کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود مانند سبزیجات ، سیب زمینی ، سبزیجات ، میوه و حبوبات قرار دهید.

متخصص خوب رژیم درمانی در اصفهان

متخصص خوب رژیم درمانی در اصفهان
متخصص خوب رژیم درمانی در اصفهان

مهم ترین عاملی که می تواند شما را به تناسب اندام رسانده و آن را حفظ کند، داشتن یک رژیم غذایی متناسب با بدن شما، حاوی همه ی مواد مورد نیاز بدن و یک رژیم استاندارد است. همانطور که در بالاتر نیز اشاره کرده ایم، بهترین کار این است که شما یک رژیم اصولی و متناسب با بدنتان را از یک پزشک متخصص لاغری و تغذیه دریافت کنید.. اگر رژیم غذایی شما اصولی باشد، شما هیچگونه کمبود ویتامین، ضعف بدنی، سردرد و دیگر عارضه های رژیم گرفتن را تجربه نخواهید کرد.

مرکز لاغری و زیبایی ما در اصفهان، با کادر پزشکی مجرب، می تواند اصولی ترین رژیم روز را به شما بدهد و شما را در زمینه ی تناسب اندامتان راهنمایی کند.

همچنین این مرکز با دارا بودن تجهیزات و دستگاه های لاغری و متد های پیشرفته، ایمن و راحت، می تواند شما را در مدت زمان کمتری، به هدفتان برساند. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره و دریافت رژیم اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا