جوانسازی پوست صورت در منزل| روش های نوین جوانسازی پوست

جوانسازی پوست صورت در منزل

جوانسازی پوست صورت در منزل
جوانسازی پوست صورت در منزل

با سلام به همه ی  کاربران خوب و عزیز. همانطور که می دانید، پوست شما نشانه ای از سبک زندگی شما و سن شما می باشد. داشتن پوستی زیبا و شاداب، می تواند شما را جوان تر و زیباتر جلوه دهد. اما برخی از عادت های نادرست زندگی مانند: نداشتن خواب کافی و منظم، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، استفاده از لوازم آرایشی، هوای آلوده، افزایش سن افراد و از این قبیل، دلایلی هستند که موجب تیره و کدر شدن پوست، افزایش چین و چروک ها و در نتیجه پیری پوست می شود. از این رو، افراد برای زیبایی بیشتر و جوان تر به نظر رسیدن، به دنبال راهکارهایی برای جوانسازی پوست صورت هستند. روش های متعددی اعم از: خانگی و پزشکی وجود دارند. ما در این مطلب، سعی کرده ایم تا چند روش ساده ای که می توانید در منزل برای پوستتان انجام دهید و همچنین روش های پزشکی موثر را برای شما آورده ایم و پاسخ برخی از سوالات رایج شما را نیز داده ایم.

جوانسازی پوست صورت با سیب زمینی

جوانسازی پوست صورت با سیب زمینی
جوانسازی پوست صورت با سیب زمینی

تکه ها و یا آب سیب زمینی در جوانی پوست بسیار موثر هستند. ماسک سیب زمینی، برای از بین بردن آکنه، روشن کردن پوست و از بین بردن لک های تیره پوست نیز بسیار مفید می باشد. استفاده از سیب زمینی در زیر چشم، می تواند در از بین بردن سیاهی های زیر چشم و یا گودی زیر چشم استفاده شود. در این مورد می توانید از روش ذیل استفاده کنید:

  • یک سیب زمینی خام را پوست بگیرید و آن را به تیکه های کوچک و دایره ای تقسیم کنید.
  • تیکه های سیب زمینی را درون یک پارچه ی نازک بپوشانید.
  • تیکه ها را روی دایره های تیره ی زیر چشم بگذارید.
  • پس از گذشت 20 دقیقه، چشمان خود را با آب گرم بشویید.

سیب زمینی در کاهش روند پیری پوست نیز کمک بسیار زیادی می کند. در این روش:

  • سیب زمینی خام را پوست بگیرید و رنده کنید.
  • خمیر حاصل از سیب زمینی را روی پوست خود بمالید.
  • پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

سیب زمینی را در از بین بردن لک های تیره ی صورت می توانید استفاده کنید. در این روش، خمیر حاصل از سیب زمینی رنده شده را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

برای از بین بردن لک ها و جای جوش و همچنین روشن کردن پوست صورت نیز، از آب سیب زمینی به عنوان یک شوینده، می توانید به صورت روزانه استفاده کنید.

جوانسازی پوست صورت با ماست

جوانسازی پوست صورت با ماست
جوانسازی پوست صورت با ماست

ماسک رز و ماست نیز، یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست می باشد. برای درست کردن این ماسک، می توانید از دستورالعمل ذیل استفاده کنید:

  • 6-7 گلبرگ گل رز تازه
  • 2 قاشق غذاخوری گلاب
  • 1 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس برای 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. استفاده از این ماسک 2 الی 3 مرتبه در هفته، می تواند به پوست شما لطافت و تازگی بسیار مناسبی را بدهد.

ماست حاوی خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ می باشد، و از این طریق می تواند در درمان جوش های صورت موثر باشد. می توانید این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب خنک بشویید.

استفاده منظم از ماست، می تواند در سفید شدن رنگ پوست نیز، موثر باشد. از این رو، می توانید این ماسک جوانسازی صورت را با چند قطره آب لیمووی تازه مخلوط کرده و 30 دقیقه بماند. سپس بشویید. این کار را هفته ای 3 بار تکرار کنید.

لاکتیک اسید موجود در ترکیبات ماست، می تواند چین و چروک های صورت را کاهش داده و روند پیری صورت را کندتر کند.

جوانسازی پوست صورت با جوش شیرین

جوانسازی پوست صورت با جوش شیرین
جوانسازی پوست صورت با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین به مقدار زیاد، به دلیل وجود خاصیت قلیایی، توصیه نمی شود. اما استفاده مقادیر کمی از آن، می تواند برای پوست مفید باشد. استفاده ی جوش شیرین به عنوان اسکراب نیز، می تواند سلول های مرده ی پوست را از بین ببرد و سبب تازگی پوست شود.

می توانید با مخلوط 2 قاشق غذاخوری و کمی آب گرم، می توانید خمیر درست کرده و به عنوان پاک کننده برای جوانسازی پوست صورت استفاده کنید.

می توانید در هفته 2بار از جوش شیرین استفاده کنید. اما دقت کنید که پس از استفاده از این ماسک، برای جلوگیری از سفتی و کشیده شدن پوست خود، از مرطوب کننده ی مناسب پوست خود استفاده کنید.

جوانسازی پوست صورت با عسل

جوانسازی پوست صورت با عسل
جوانسازی پوست صورت با عسل

عسل، ماده ای پر از ترکیبات مفید برای پوست می باشد. به خصوص افرادی که دارای آکنه، اگزما و پسوریازیس هستند نیز، می توانند از این ماده استفاده کنند و آن را درمان کنند. این ماده، ضد قارچ و ضد باککتری بوده و از این طریق در درمان آکنه و جوش ها موثر است. عسل خاصیت ضد التهابی و ضد قرمزی برای پوست می باشد. لازم به ذکر است که پوست برخی از افراد، ممکن است که به این ماده حساسیت نشان دهد. از همین رو، قبل از استفاده از این ماده بر روی پوست خود، مقدار کمی از آن را، روی قسمت بسیار کوچکی از پوست خود بمالید، کمی صبر کنید، در صورت بروز ندادن علائم حساسیت، می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، مصرف این ماده برای شما مناسب نیست و می توانید از روش های دیگر جوانسازی پوست صورت استفاده کنید.

جوانسازی پوست صورت با جوانه گندم

جوانسازی پوست صورت با جوانه گندم
جوانسازی پوست صورت با جوانه گندم

روغن جوانه گندم یک روغن طبیعی است که به پاکسازی پوست صورت کمک می کند. این روغن، به تنظیم رطوبت پوست کمک کرده و منافذ پوست را مسدود نمی کند. همچنین درمان کننده ی جوش ها و آکنه های پوستی می باشد. می توانید این روغن را روی پوست به صورت مستقیم و یا می توانید با ماسک خود، مخلوط کنید و استفاده کنید. لازم به ذکر است، افرادی که پوست آنها از نوع پوست های چرب می باشد، قبل از استفاده از این روغن، باید با یک متخصص پوست، مشورت نمایند.

روش های جدید جوانسازی پوست صورت

علاوه بر روش های خانگی، با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های پزشکی متفاوتی نیز به وجود آمده که امروزه جایگزین روش های سخت، پر خطر و پر هزینه ی جراحی شده اندو این درمان ها، روش هایی امن و در عین حال کم هزینه هستند که توانسته اند به دلیل دادن نتایج مطلوب به مراجعینی که از این روش ها استفاده می کنند، رواج پیدا کنند. در ادامه، اطلاعاتی را جهت آشنایی شما با این روش ها، آورده ایم.

جوانسازی پوست صورت با هایفو

جوانسازی پوست صورت با هایفو
جوانسازی پوست صورت با هایفو

بنابر نتایج آزمایشات، هایفوتراپی برای بالا بردن و یا کشیدن پوست و در نتیجه جوان تر به نظر آمدن آن مورد استفاده قرار می گیرد، که افراد پس از چندیم ماه درمان، می توانند به نتیجه ی مطلوب خود برسند. در هایفوتراپی پوست صورت، انرژی فراصوت به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و موجب گرم شدن سریع بافت ها می شود. هنگامی که سلول های منطقه ی مورد درمان به دمای معینی برسند، آسیب سلولی رخ می دهد و سلول های بیشتری تولید می شود. در نتیجه این امر، موجب افزایش تولید کلاژن( پروتئینی که در ساختار پوست نقش مهمی را ایفا می کند.) می شود. افزایش کلاژن موجب محکم تر شدن و جوانسازی پوست صورت می شود. امواج فراصوت حاصل از هایفو، روی یک محل خاص از بافت مورد درمان متمرکز شده اند و بافت های دیگر را درگیر نخواهد کرد.

آر اف فرکشنال صورت

آر اف فرکشنال صورت
آر اف فرکشنال صورت

آر اف فرکشنال پوست صورت ، روشی است که در آن، با استفاده از انرژی امواج رادیویی، موجب گرم کردن پوست شده و از این طریق، موجب افزایش تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید می شود. این ماده ها، ماده های اصلی در جوانسازی پوست صورت می باشند که باعث کاهش و رفع چین و چروک های پوستی، نرمی و لطافت، درخشندگی و روشن تر شدن پوست می شوند. همچنین این روند موجی کشیده شدن و در نتیجه جوانسازی پوست می شود.

جوانسازی پوست صورت نی نی سایت

جوانسازی پوست صورت نی نی سایت
جوانسازی پوست صورت نی نی سایت

یکی از مواردی که امروزه بسیار در میان افراد بسیار رایج شده است، استفاده از برخی از سایت های مجازی می باشد که در آن افراد، به تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پزشکی و دیگر موضوعات می پردازند. برای مثال، سعی می کنند تا مراکزی را که از دیدگاه خودشان خوب است و یا متخصصانی را به دیگر افراد معرفی کنند. اما دانستن این نکته بسیار ضروری است که، شما افراد کاربر در این سایت ها را نمی شناسید و همچنین ممکن است که سلیقه، خواسته، دیدگاه و هدف شما برای جوانسازی پوست صورت و یا هر اقدام دیگری با آن ها بسیار تفاوت داشته باشد. از این رو، اطمینان به این سایت ها و راهنما قرار دادن آنها، می تواند نتایج زیان باری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم تا از افراد مجرب و متخصصان وارد به این امر، مشورت بخواهید.

مرکز تخصصی پوست اصفهان

مرکز تخصصی پوست اصفهان
مرکز تخصصی پوست اصفهان

اگر برای جوانسازی پوست صورت خود، روش آر اف فرکشنال و یا هایفوتراپی را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

منبع1

منبع2

منبع3

منبع4

منبع5

مترجم و گردآورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا