خشکی پوست بدن در بارداری| درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست بدن

درمان خشکی پوست بدن
درمان خشکی پوست بدن

با سلام به همه ی کاربران عزیز و زیبا. به صفحه ی ما خوش آمدید و از اینکه ما را انتخاب می کنید بسیار سپاس گزاریم. ممکن است که بسیاری از شما دچار خشکی پوست بدن و یا صورت شده باشید و یا نوع پوست شما خشک باشد. ما اینجاییم تا مشکلاتی که به علت خشکی پوست برای شما پیش می آید را برایتان حل کنیم. ما به سلامت و زیبایی شما اهمیت می دهیم. سلامت پوست امری بسیار مهم می باشد. ناگفته نماند که رسیدگی به پوست و انجام اقداماتی برای رفع مشکلات پوستی، امری بسیار ضروری می باشد. بسیاری از افراد فکر می کنند که رسیدگی به پوست مختص افراد خاص و کاری لوکس می باشد. در صورتی که این کار نیز مانند مسواک زدن باید از عادات همیشگی همه ی افراد باشد. یادتان باشد که شما زیبایید چون پوست زیبایی دارید و به آن اهمیت می دهید.

خشکی پوست (خشکی) یک بیماری شایع با علل مختلف است. خشکی پوست می تواند موجب عوارض جدی تری نیز باشد. اما در بیشتر موارد ، خشکی پوست ناشی از عوامل محیطی است که رطوبت پوست را از بین می برد. گرما ، دوش گرم ، آب و هوای خشک و صابون هایی که ملایم نیستند همه باعث خشکی پوست می شوند. خوشبختانه می توانید از داروهای خانگی برای رفع علائم خشکی پوست و ترمیم رطوبت استفاده کنید. اما برخی برای نتیجه گیری بهتر و مطلوب تر و همچنین درمان سریع تر، به پزشکان متخصص پوست مراجعه می کنند. لازم به ذکر است که این بهترین کار است، پزشک متخصص می تواند نوع پوست شما را به خوبی درک کند و دلیل خشکی پوست شما را تشخیص دهد. او می تواند بهترین نوع درمان را برای شما تجویز کند. وقت آن رسیده که اهمیت بیشتری به پوستتان بدهید.

خشکی پوست بدن در بارداری

خشکی پوست بدن در بارداری
خشکی پوست بدن در بارداری

پوست شما در دوران بارداری دچار تغییرات زیادی خواهد شد. علائم کشش روی شکم شما شکل می گیرد. افزایش تولید خون باعث می شود پوست شما شروع به درخشش کند. ترشح بیش از حد چربی ممکن است باعث آکنه شود. همچنین ممکن است که شما خشکی پوست را تجربه کنید.

معمول است که خانمهای باردار در دوران بارداری دچار خشکی پوست شوند. تغییرات هورمونی باعث می شود پوست شما کشش( خاصیت الاستیته) و رطوبت خود را از دست بدهد زیرا شکم در حال سفت شدن و کشیده شدن و رشد کردن است. این امر می تواند سبب پوسته پوسته شدن شکم، خارش و ترک پوستی شود. بیشتر خانم های باردار ترک های پوستی را در ناحیه ی شکم و معده تجربه می کنند. اما در برخی این علائم ممکن است در سینه، بازو ها و ران ها نیز ایجاد شود.

چه کنیم پوست خشک نداشته باشیم؟

چه کنیم پوست خشک نداشته باشیم؟
چه کنیم پوست خشک نداشته باشیم؟

با چند ترفند ساده می توانید خشکی پوست خود را درمان کنید:

  • روغن نارگیل: روغن نارگیل دارای خواص نرم کنندگی است. نرم کننده ها فاصله بین سلول های پوست را پر می کنند و سطح صافی ایجاد می کنند. به همین دلیل است که اسیدهای چرب اشباع شده که به طور طبیعی در روغن نارگیل وجود دارند ، می توانند پوست را آبرسانی و یکدست کنند. شما می توانید روزانه حتی در حساس ترین قسمت های بدن از روغن نارگیل استفاده کنید. این موارد شامل ناحیه زیر چشم و اطراف دهان است. یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل این است که نیازی نیست آن را با هر چیزی مخلوط کنید.
چه کنیم پوست خشک نداشته باشیم؟
چه کنیم پوست خشک نداشته باشیم؟
  • استفاده از محصولات حاوی جو دو سر یا خود طبیعی آن: جو دوسر کلوئیدی دارای آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد التهابی است که باعث درمان پوست می شود. بعد از استحمام حتما بدن خود را با مرطوب کننده ی حاوی جو دوسر مرطوب کنید. می توانید جو دو سر را آسیاب کنید، آن را با آب مخلوط کنید و از خمیر به دست آمده در حمام استفاده کنید.
  • آنتی اکسیدان ها و امگا-3: هنگامی که پوست شما خشک است ، این بدان معنی است که شما آن را در معرض عناصری قرار می دهید که به سلولهای پوست آسیب می رسانند. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می توانند آسیب سموم را به حداقل برسانند و به بدن شما در ساخت سلول های سالم کمک کنند. برخی از غذاهایی که به سلامت پوست کمک می کنند عبارتند از: بلوبری، گوجه فرنگی، هویج، لوبیا، نخود فرنگی، عدس!

غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند سالمون هستند نیز ممکن است در یک رژیم غذایی برای داشتن پوستی صاف و یکدست، موثر باشند.

  • با دمای مناسب دوش بگیرید: بیشتر افراد عادت به این دارند که با آب داغ دوش بگیرند. اما این عادت می تواند موجب خشک و پوسته پوسته شدن، پوست آنها شود. برخی از صابون هایی که برای ترمیم پوست هستند نیز، می توانند بر روی پوست نتیجه ی عکس داده و واکنش های آلرژیک ایجاد کند. مدت زمان دوش خود را کوتاه کنید و یا آب ولرم دوش بگیرید. همچنین سعی کنید تا از صابون ها و یا شوینده های ملایم متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.
  • از یک مرطوب کننده ی هوا استفاده کنید( مانند دستگاه بخور یا بخار آب جوش): نگه داشتن رطوبت ساز در خانه شما می تواند به حداقل رساندن خشکی ناشی از سیستم های گرمایشی منازل کمک کند. 
  • از تحریک کننده های پوستی اجتناب کنید: ممکن است بروز ناگهانی خشکی پوست به لباس هایی که می پوشید و یا پوست خود را در معرض آن قرار دهید ، مرتبط باشد. نشستن در کنار شومینه ، گذراندن وقت در آب کلر و یا شیمیایی شده و یا حتی پوشیدن لباس پشمی ، همگی پوست شما را تحریک کرده و باعث خشک شدن آن می شوند.

برای پوست خشک چه ضد آفتابی خوب است؟

برای پوست خشک چه ضد آفتابی خوب است؟
برای پوست خشک چه ضد آفتابی خوب است؟

اگر پوست خشک دارید ، به دنبال مرطوب کننده هایی با ضد آفتاب و یاضد آفتاب های حاوی مواد آبرسان باشید. ” ضد آفتاب هایی حاوی هیالورونیک اسید و یا سرامید، می توانند گزینه ی بسیار خوبی برای شما باشند.

چرا پوست خشک جوش می زند؟

چرا پوست خشک جوش می زند؟
چرا پوست خشک جوش می زند؟

هرگاه فولیکول های مو در پوست شما مسدود شود ، آکنه رخ می دهد. اگرچه چربی ها عامل اصلی بروز جوش ها و آکنه ها هستند، اما گاهی وجود سلول های مرده در سطح پوست، باکتری ها، لوازم آرایشی و آلودگی های موجود درهوا نیز، در بروز این امر موثر هستند. انجام پاکسازی های پوستی برای پاک کردن آلودگی های سطح پوست و از بین بردن سلول های مرده و همچنین پاکسازی عمیق منافذ پوستی، امری بسیار موثر در جوانی و شادابی پوست خواهد بود.

ویژگی های پوست خشک چیست؟

ویژگی های پوست خشک چیست؟
ویژگی های پوست خشک چیست؟

خشکی پوست به دلیل کمبود رطوبت در پوست به وجود می آبد که در نتیجه می تواند منجر به پوسته پوسته شدن، ترک خوردن و دیگر علائم پوستی شود. زودتر از پوست های چرب دچار پیری و چین و چروک های پوستی می شوند. در موارد شدیدتر ممکن است با خارش و یا سوزش همراه باشد. 

پوست خشک و روغن زیتون

پوست خشک و روغن زیتون
پوست خشک و روغن زیتون

روغن زیتون با مواد مغذی پر شده و یک ماده مرطوب کننده طبیعی است که رطوبت پوست را تنظیم می کند. بسیاری از مردم دوست دارند از روغن زیتون برای پوست های خشک استفاده کنند زیرا حاوی آنتی اکسیدان های بیشمار ، ویتامین E ، ویتامین K و سایر مواد شگفت انگیز است که همچنین مزایای ضد پیری دارد.

پوست خشک و حساس دارم!

پوست خشک و حساس دارم!
پوست خشک و حساس دارم!

افرادی هستند که از آشناهای دور و اطرافشان مشاوره های پوستی و یا درمانی می گیرند. اما آیا آنها با نوع پوست شما به خوبی آشنا هستند؟ آیا آنها می دانند بهترین درمان برای شما کدام است؟

یکی دیگر از مواردی که امروزه بسیار در میان افراد بسیار رایج شده است، استفاده از برخی از سایت های مجازی و یا استفاده از تجربیات یکدیگر، به هر روشی می باشد، که در آن افراد، به تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پزشکی، زیبایی و دیگر موضوعات می پردازند. برای مثال، سعی می کنند تا مراکزی را که از دیدگاه خودشان خوب است، متخصصان، روش های خانگی و …. را به دیگر افراد معرفی کنند. اما دانستن این نکته بسیار ضروری است که، شما افراد کاربر در این سایت ها را نمی شناسید و همچنین ممکن است که سلیقه، میزان حساسیت، تیپ بدنی، واکنش بدن شما نسبت به درمان، دیدگاه و هدف شما برای درمان های پوستی و یا هر اقدام دیگری با آن ها بسیار تفاوت داشته باشد. از این رو، اطمینان به این سایت ها و راهنما قرار دادن آنها، می تواند نتایج زیان باری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم تا از افراد مجرب و متخصصان وارد به این امر، مشورت بخواهید.

اگر درمان های پوستی خود را به دست پزشک متخصص پوست مجرب بسپارید، او می تواند بهترین درمان را با توجه به نوع پوستتان برای شما انتخاب کند وشما را زودتر به نتیجه ی مطلوب برساند.

پزشکان متخصص پوست اصفهان

پزشکان متخصص پوست اصفهان
پزشکان متخصص پوست اصفهان

همانطور که در بالا تر نیز اشاره کرده ایم، اگر درمان های پوستی خود را به دست یک متخصص پوست مجرب بسپارید، خیلی سریع تر به نتیجه ی مطلوب خود خواهید رسید. متخصص پوست، بهترین نوع درمان را متناسب با پوست شما انتخاب خواهد کرد. با مراجعه به مرکز درمان پوست و زیبایی ما در اصفهان، می توانید با خیال راحت، سلامت پوستتان را به دست پزشکان ما بسپارید.

پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبر واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام، مجهز و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

امیدواریم مطلبی که برای شما گردآوری کرده ایم، برایتان مفید واقع شده باشد!

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

لینک منبع خارجی4

لینک منبع خارجی5

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا