درمان اسکار پوست با طب سنتی| درمان قطعی اسکار و آکنه

درمان اسکار پوست با طب سنتی

درمان اسکار پوست با طب سنتی
درمان اسکار پوست با طب سنتی

با سلام به همه ی کاربران عزیز و دوستان خوبم. اگر شما هم از داشتن جای زخم و یا اسکار بر روی پوستتان رنج می برید، این مطلب می تواند اطلاعات مفیدی را در درمان اسکار پوست و دیگر عارضه ها در اختیار شما قرار دهد. هر فرد با هر چهره و اندامی، زیبایی خاص خود را دارد. اما اگر می خواهید که زیبا تر و جذاب تر به نظر برسید، باید به پوستتان رسیدگی کنید. چرا؟ چونکه پوست افراد نقش بسیار مهمی را در زیبایی آنها بر عهده دارد. شاید اکثر خانم ها بگویند که می تواند با استفاده از لوازم آرایشی، این عارضه ها را پوشش داد و همیشه زیبا بود. اما این را بدانید که هیچ چیزی جای زیبایی طبیعی را نمی گیرد! همچنین برخی از عارضه های پوستی را نمی توان با استفاده از لوازم آرایشی پوشاند. از این رو، برای اینکه زیبایی طبیعی و شادابی و جذابیت داشته باشید، سعی کنید تا وقت بیشتر و اهمیت بیشتری را به پوست خود اختصاص دهید.

عوامل متعددی در بوجود آمدن اسکار پوست نقش دارند. برخی از جای جوش ها رفته رفته به زخم و حفره های پوستی تبدیل می شوند، سوختگی و عفونت نیز از دیگر عوامل ایجاد این عارضه می باشند. اما نگران نباشید، برای درمان اسکار های پوستی، راهکار هایی را برای شما آورده ایم تا به راحتی بتوانید از شر آنها خلاص شوید. همچنین روش های نوین پزشکی نیز درمان این عارضه را برای افراد راحت تر کرده اند. اما این نکته لازم به ذکر است که پوست هیچکس را نمی توان در مدت زمان بسیار کوتاه درمان کرد. اما با استفاده ی مداوم از روش های موثر و همچنین متناسب با پوستتان، می توانید تا حد بسیار زیادی در زیبایی پوستتان نقش داشته باشید.

اسکار پوست صورت چیست؟

اسکار پوست صورت چیست؟
اسکار پوست صورت چیست؟

اسکار ناحیه ای از بافت فیبری است که جایگزین پوست طبیعی بعد از آسیب می شود. اسکار ها ناشی از اختلال در روند بیولوژیکی ترمیم زخم در پوست و همچنین در سایر اندام ها و بافت های بدن می باشند. بنابراین ، جای زخم یک قسمت طبیعی از روند بهبود است. بافت اسکار از همان پروتئین (کلاژن) به عنوان بافت جایگزین تشکیل شده است ، اما ترکیب فیبر پروتئین متفاوت است. در این ترکیب، ساختار کلاژن از حالت نرمال خود متفاوت است که در آن این ساختار از کیفیت و ترتیب ضعیف تری برخوردار است. به عنوان مثال ، جای زخم در پوست نسبت به اشعه ماوراء بنفش مقاومت کمتری دارد و غدد عرق و فولیکول های مو در بافت های زخم رشد نمی کنند. اما برای درمان اسکار پوست روش های متعددی وجود دارد که به راحتی می توانید آنها را ترمیم کنید.

کلاژن برای پوست صورت

کلاژن برای پوست صورت
کلاژن برای پوست صورت

کلاژن پروتئینی است که عامل خاصیت ارتجاعی پوست است. همچنین در سلامت مفصل و استخوان ها نقش دارد. بدن انسان به طور طبیعی کلاژن ایجاد می کند. با گذشت زمان ، تولید این پروتئین کند می شود. در نتیجه ، پوست فرد شروع به از دست دادن برخی از توانایی های خود در قالب می کند ، فرایندی که بسیاری آن را “خاصیت ارتجاعی” می نامند. با وقوع این حالت ، چین و چروک شروع به شکل گیری می کند. اگرچه برخی غذاهای خاص مانند مایع استخوان حاوی کلاژن هستند ، اما افرادی که می خواهند چروک پوست و یا سایر عوارض پوستی را نداشته باشند ، اغلب به دنبال مکمل هایی برای افزایش مصرف کلاژن خود هستند. بیشتر مکمل های کلاژن روند هیدرولیز شدن را طی می کنند. اما در حالت کلی، آیا بهتر نیست که بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید کند و حتی با افزایش سن نیز، میزان کلاژن سازی بدن کند نشود؟ از اصلی ترین عوامل درمان اسکار های پوست می توان به کلاژن اشاره نمود. که برای به دست آوردن آن ادامه ی مطلب را بخوانید.

چه غذاهایی کلاژن دارند؟

چه غذاهایی کلاژن دارند؟
چه غذاهایی کلاژن دارند؟

بدن شما با ترکیب دو اسید آمینه پروکلوژن درست می کند: گلیسین و پرولین. در این فرایند از ویتامین C استفاده می شود. با اطمینان از دریافت مقدار زیادی از مواد مغذی زیر می توانید به بدن خود کمک کنید تا این پروتئین مهم را تولید کند:

  • ویتامین C: مقادیر زیادی در مرکبات ، فلفل و توت فرنگی یافت می شود.
  • پرولین: مقادیر زیادی در سفیده تخم مرغ ، جوانه گندم ، لبنیات ، کلم ، مارچوبه و قارچ یافت می شود.
  • گلیسین: مقادیر زیادی در پوست گوشت خوک ، پوست مرغ و ژلاتین یافت می شود ، اما گلیسین در غذاهای مختلف حاوی پروتئین نیز یافت می شود.
  • مس: مقادیر زیادی در دانه کنجد ، پودر کاکائو ، پنیر و عدس یافت می شود.

علاوه بر این ، بدن شما به پروتئین با کیفیت بالا و حاوی اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساخت پروتئین های جدید احتیاج دارد. گوشت ، مرغ ، غذاهای دریایی ، لبنیات ، حبوبات و توفو همه منابع عالی اسیدهای آمینه هستند. یک منبع خاص غنی از کلاژن نیز، آبگوشت استخوانی است که با جوشاندن استخوان های مرغ و حیوانات دیگر ساخته می شود. ژلاتین در اصل کلاژن پخته شده است ، بنابراین در اسیدهای آمینه مورد نیاز برای تولید آن بسیار زیاد است.

آلوئه ورا در ترمیم اسکار

آلوئه ورا در ترمیم اسکار
  1. پوست سبز سطح آلوئه ورا را بکنید.
  2. ژل شفاف درون آن را بردارید.
  3. با نوک انگشتانتان بر روی پوست و جای زخم خود بمالید.
  4. 30 دقیقه صبر کنید.
  5. با آب خنک بشویید.
  6. این کار را 2 بار در روز تکرار کنید.

ویتامین E در درمان اسکار پوست

ویتامین E در درمان اسکار پوست
ویتامین E در درمان اسکار پوست
  1. کافی است یک کپسول ویتامین E را بر روی جای زخم باز کنید و روغن آن را روی جای زخم فشار دهید (ممکن است برای تهیه مایع کافی برای پوشش کامل به بیش از یک کپسول نیاز داشته باشید).
  2. برای حدود 10 دقیقه ، روغن را روی جای زخم و اطراف آن ماساژ دهید.
  3. بعد از حدود 20 دقیقه روغن را با آب گرم بشویید.
  4. این روند را حداقل 3 بار در روز تکرار کنید.

عسل برای درمان اسکار پوست

عسل برای درمان اسکار پوست
عسل برای درمان اسکار پوست
  1. قبل از خواب ، جای زخم خود را با یک لایه عسل بپوشانید.
  2. جای زخم پوشیده از عسل را با باند بپیچانید.
  3. آن را برای یک شب کامل بگذارید.
  4. صبح ، بانداژ را برداشته و عسل را با آب گرم بشویید.
  5. هر شب این کار را تکرار کنید.

روغن نارگیل برای درمان اسکار

روغن نارگیل برای درمان اسکار
روغن نارگیل برای درمان اسکار
  1. چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کنید ، فقط کافی است تا به صورت مایع رقیق شود.
  2. روغن را حدود 10 دقیقه درون اسکار ماساژ دهید.
  3. بگذارید پوست برای حداقل یک ساعت روغن را جذب کند.
  4. هر روز دو تا چهار بار تکرار کنید.

سرکه سیب برای درمان اسکار

سرکه سیب برای درمان اسکار
سرکه سیب برای درمان اسکار
  1. 4 قاشق غذاخوری آب مقطر را با 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کنید.
  2. مقداری پنبه را به این مایع آغشته کرده و بر روی جای زخم خود به آرامی بمالید.
  3. بگذارید محلول روی پوستتان خشک شود.
  4. این کار را هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید انجام دهید.
  5. صبح صورت خود را با آب خنک بشویید.

روغن اسطوخودوس و روغن زیتون برای اسکار

روغن اسطوخودوس و روغن زیتون برای اسکار
روغن اسطوخودوس و روغن زیتون برای اسکار
  1. سه قطره روغن اسطوخودوس را به سه قاشق روغن زیتون فوق العاده بکر مخلوط کنید.
  2. مخلوط را به مدت 5 دقیقه داخل منطقه اسکار ماساژ دهید.
  3. روغن را حدود 30 دقیقه در محل بگذارید.
  4. منطقه را با آب گرم بشویید.
  5. این روند را حداقل 3 بار در روز تکرار کنید.

لیمو در درمان جای زخم

لیمو در درمان جای زخم
لیمو در درمان جای زخم
  1. کمی پنبه را به آب لیموی تازه مخلوط شده با مقدار کمی آب، آغشته کنید.
  2. محلول را به آرامی روی محل اسکار مالش دهید.
  3. 10 دقیقه بگذارید بماند.
  4. با آب خنک بشویید.
  5. این کار را هر روز انجام دهید.

سیب زمینی در ترمیم اسکار

سیب زمینی در ترمیم اسکار
سیب زمینی در ترمیم اسکار
  1. یک سیب زمینی را به حلقه های نازک برش بزنید.
  2. با استفاده از یک حرکت دایره ای ، برش سیب زمینی را روی زخم خود بمالید.
  3. پس از شروع به خشک شدن خلال سیب زمینی ، آنرا دور ریخته و با برش دیگری مالش را ادامه دهید.
  4. مالش و تعویض را به مدت حدود 20 دقیقه ادامه دهید و سپس بگذارید جای زخم حدود 10 دقیقه در هوا خشک شود.
  5. منطقه را با آب خنک بشویید.
  6. این روند را حداقل یک بار در روز تکرار کنید.

درمان قطعی اسکار آکنه

درمان قطعی اسکار آکنه
درمان قطعی اسکار آکنه

این را بدانید که نمی توانید آسیب های پوستی را یک شبه ترمیم کنید و به نتیجه ی دلخواه خود برسید. استفاده از روش های فوق که متناسب با نوع پوستتان باشد را مداوم ادامه دهید. همچنین می توانید با بهره گیری از روش های نوین پزشکی توسط یک پزشک متخصص پوست و زیبایی مجرب و حرفه ای که بتواند بهترین نوع درمان را برایتان تعیین کند، ترمیم پوست خود را سریع تر پیش ببرید. در کل برای شروع به رسیدگی کردن به پوستتان هیچوقت دیر نیست.

درمان اسکار پوست با لیزر

درمان با لیزر برای درمان اسکار باعث کاهش ظاهر زخم ها می شود. این روش از نور درمانی متمرکز برای از بین بردن لایه بیرونی سطح پوست یا تحریک تولید سلولهای جدید پوست برای پوشاندن سلولهای آسیب دیده پوست استفاده می کند. درمان با لیزر برای زخم می تواند ظاهر زگیل ، چین و چروک پوست ، لکه های سنی ، زخم ها و کلوئیدها را کاهش دهد. همچنین موجب تولید کلاژن بیشتر برای پوست می گردد که ترمیم را سریع تر پیش می برد.

این روش به بی حسی موضعی برای بی حسی پوست احتیاج دارد. درمان لیزر برای جای زخم یک روش سرپایی است. این فقط باید توسط متخصص پوست متخصص پوست انجام شود. عوارض خفیف این روش شامل درد ، تورم و قرمزی موقت است که این تأثیرات معمولاً طی چند روز از بین می روند. هیچ آسیب و دوره نقاهتی را نیز در پی نخواهد داشت.

اگرچه جای زخم ها به طور کامل برطرف نمی شوند، مطالعات نشان داده اند که لیزر درمانی می تواند ظاهر و ضخامت زخم را به حداقل برساند. پزشک شما برای از بین بردن سلولهای آسیب دیده پوستی و کاهش زخمها ، بارها و بارها لیزر لیزر را روی پوست شما حرکت می دهد. موارد استفاده از این روش شامل:”

  1. جای زخم( اسکار)
  2. جای جوش
  3. تیرگی ها و لک های پوستی
  4. علائم سوختگی

از آنجا که این روش شامل گرما و نور است ، ممکن است پزشک در صورت حساسیت به نور آن را توصیه نکند. برخی از داروهای خاص می توانند باعث ایجاد این نوع حساسیت شوند. حتما با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید کاندیدای خوبی هستید یا خیر. در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون به دلیل خطر خونریزی ، ممکن است پزشک از درمان با لیزر خودداری کند.

کلینیک پوست و زیبایی در اصفهان

کلینیک پوست و زیبایی در اصفهان
کلینیک پوست و زیبایی در اصفهان

اگر برای جوانسازی و رفع خطوط پوستتان، لیزر جوانسازی پوست را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

لینک منبع خارجی4

لینک منبع خارجی5

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا