درمان قطعی سلولیت چیست؟| درمان سلولیت با چند ترفند ساده

درمان قطعی سلولیت چیست؟

درمان قطعی سلولیت چیست؟
درمان قطعی سلولیت چیست؟

درود بر همه ی کاربران عزیز سایت سلولیت. از این که صفحه ی ما را انتخاب کرده اید بسیار سپاس گزاریم. امیدواریم که مطلبی که برای شما گردآوری کرده ایم، برایتان مفید باشد. اگر شما روی این مطلب کلیک کرده اید و در حال خواندن آن هستید، پس از آن دسته از افراد هستید که دچار سلولیت پوستی شده اند و به دنبال درمان قطعی سلولیت های بدنشان می گردند. برخی به دلیل وجود این ناهمواری های پوستی، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و این امر آزارشان می دهد. اما این را بدانید که خیلی از افراد درگیر این عارضه هستند و روش های بسیار زیادی را برای درمان آن امتحان می کنند. می توانید با چند ترفند ساده، ظاهر سلولیت هایتان را بهبود ببخشید.

بوجود آمدن سلولیت های علل متفاوتی دارد که ما در ادامه آنها را برای شما می آوریم. همچنین باید بگوییم حدود 85 درصد از خانم ها، دچار این عارضه هستند، در حالی که به ندرت آقایی را می بینیم که درگیر سلولیت باشند. آقایانی که چاق هستند و یا میزان هورمون زنانه در بدن آنها بیش از حد باشد، دچار سلولیت می شوند. اما جالب است که بدانید، حتی افراد لاغر نیز، ممکن است دارای سلولیت باشند و این به دلایل متفاوتی بستگی دارد که در ادامه درباره آن ها توضیح خواهیم داد. ممکن است روش های بسیار زیادی را درباره درمان سلولیت شنیده باشید. اما مهم این است که آن روش ها، مفید و موثر واقع شوند. از روش های ماساژ با ژل ها و کرم های رفع سلولیت موجود در بازار گرفته، تا راهکار های نوین پزشکی که توسط پزشک متخصص انجام می شود. اما از همه مهم تر این است که شما بتوانید از بروز سلولیت ها جلوگیری کنید و موجب تشدید آنها نشوید.

سلولیت چیست و علل آن کدامند؟

سلولیت چیست و علل آن کدامند؟
سلولیت چیست و علل آن کدامند؟

سلولیت ها وضعیتی بر پوست هستند که موجب می شوند پوست افراد ظاهری ناهموار داشته باشند. سلولیت ها به دلیل تجمع بافت های چربی بر لایه ی زیرین پوست و فشار آوردن آنها به بافت های همبند به وجود می آیند. این وضعیت بیشتر در نواحی باسن و ران ها به وجود می آیند. زیرا تجمع چربی در این نواحی بیشتر می باشد. البته در نواحی شکم، پهلو ها، بازو ها و …. نیز ممکن است که شاهد بوجود آمدن سلولیت باشیم. از دلایل به وجود آمدن این وضعیت که به آن پوست پرتقالی و یا حفره پنیری نیز می گویند، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سن
  • سطح هورمون استروژن( هورمون زنانه که هرچه در بدن بیشتر باشد، احتمال بوجود آمدن سلولیت نیز بیشتر است.)
  • سابقه ی خانوادگی
  • التهاب بافت ها
  • افزایش بافت های چربی ناشی از افزایش وزن
  • از بین رفتن و کاهش کلاژن
  • گردش خون ضعیف( بیشتر در ناحیه ی پاها رایج است!)
  • نازک شدن لایه ی بیرونی پوست( اپیدرم)

درمان سلولیت با رژیم غذایی

درمان سلولیت با رژیم غذایی
درمان سلولیت با رژیم غذایی

در حالی که خلاص شدن از شر سلولیت ها کاری بسیار دشوار می باشد، در اینجا مواد غذایی وجود دارند که می تواند به بهبود ظاهر سلولیت ها کمک کنند. در کل داشتن یک رژیم غذایی سالم، پر از میوه ها و سبزیجات تازه، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی، و در کل داشتن سبک زندگی سالم و اصولی، می تواند در جلوگیری از بروز سلولیت و درمان آن کمک کند. در اینجا ما چند ماده ی غذایی موثر را برای شما آورده ایم:

  • مارچوبه: گیاهی که حاوی اسید فولیک می باشد و سطح استرس شما را کاهش و به تقویت روحیه ی شما کمک می کند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت استرس می تواند باعث افزایش ذخیره چربی در بدن شود. همچنین این گیاه سبب بهبود گردش خون می گردد و سلولیت را بهبود می بخشد.
  • آووکادو: با افزایش سن، پوست شما نازک تر شده و خاصیت الاستیته بودن ( قابلیت ارتجاعی) خود را از دست می دهد و این امر، یکی از دلایل تشدید سلولیت می باشد. بنابراین، یکی از ویژگی های مهم مواد غذایی در بهبود سلولیت، داشتن اسید های چرب ضروری می باشد. این مواد به تقویت پوست و قابلیت کشش و ارتجاعی آن کمک بسیاری می کند. آووکادو حاوی اسید های چرب ضروری می باشد.
درمان سلولیت با رژیم غذایی
درمان سلولیت با رژیم غذایی
  • موز: به احتمال زیاد می دانید که موز منبع بسیار خوبی برای پتاسیم است. اما آیا می دانستید که این ماده یکی از بهترین کاهش دهنده های سلولیت نیز می باشد؟ 2 دلیل آن این است که: 1. به کاهش تجمع آب کمک می کند که یکی از دلایل مهم بوجود آمدن سلولیت ها می باشد. 2. تاثیر مستقیم بر تقویت سیستم لنفاوی دارد که یکی از اصلی ترین راه های دفع سموم از بدن می  باشد.
درمان سلولیت با رژیم غذایی
درمان سلولیت با رژیم غذایی
  • انواع توت ها: آنتی اکسیدان موجود در انواع توت ها، می تواند به تقویت سیستم لنفاوی و در نتیجه، دفع سموم در نواحی دارای سلولیت کمک کند. همچنین وجود ویتامین C در توت، سبب افزایش تولید کلاژن شده و به تقویت و استحکام پوست، کمک بسیار زیادی می کند و ظاهر سلولیت های را بهبود می بخشد.
  • آب ذغال اخته: نوشیدن آب ذغال اخته می تواند موجب دفع راحت تر رسوبات سلولیت گردد. همچنین این آبمیوه ی مقوی، می تواند به تقویت سیستم لنفاوی نیز، کمک بسیار زیادی کند.
  • زنجبیل: خوردن زنجبیل یکی دیگر از روشهای عالی برای تقویت جریان خون در بدن و بهبود ظاهر سلولیت است. زنجبیل همچنین نقش مهمی در از بین بردن سموم و قوی تر شدن سیستم لنفاوی دارد.
  • ماهی چرب: این نوع ماهی ها مانند: قزل آلا و ساردین، به دلیل داشتن امگا3 می توانند در بهبود انعطاف پذیری پوست و در نتیجه بهتر شدن ظاهر سلولیت ها کمک کنند. آنها همچنین برای مبارزه با التهاب ، کمک به گردش خون و تقویت سیستم لنفاوی نیز عمل می کنند.
  • غلات:  سرشار از فیبر هستند که به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا به طور مؤثر عمل کند. با انجام این کار، سموم بدن به سهولت دفع شده و فرصتی برای ایجاد سلولیت نخواهند داشت. غلات سبوس دار همچنین برای تقویت سلامت قلب و نگه داشتن گردش خون در شرایط مناسب از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

درمان سلولیت با دوچرخه ثابت

درمان سلولیت با دوچرخه ثابت
درمان سلولیت با دوچرخه ثابت

انجام ورزش های کاردیو که با افزایش ضربان قلب افراد سر و کار دارند در درمان قطعی سلولیت بسیار موثر هستند. از آنجا که کاردیو کالری می سوزاند ، می تواند چربی کلی بدن شما را کاهش دهد ، و این باعث می شود سلولیت ها بهبود یابند. در کل ورزش کردن می تواند به دلیل کالری سوزی، برای سلولیت ها نیز موثر باشد.

درمان سلولیت با طناب زدن

درمان سلولیت با طناب زدن
درمان سلولیت با طناب زدن

طناب زدن باعث می شود تا شما از بازو ها، عضلات میانی بدنتان( شک و پهلو) و ساق پا استفاده کنید. این ورزش ضربان قلب شما را بالا برده و سبب چربی سوزی می شود. متخصصان ورزشی، طناب زدن را راهی موثر در درمان قطعی سلولیت می دانند.

درمان سلولیت با شنا

درمان سلولیت با شنا
درمان سلولیت با شنا

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، ورزش های هوازی یک روش عالی برای کاهش سلولیت است. شنا یکی از بهترین تمرینات هوازی است ، زیرا شما در هر گروه اصلی عضلات بدن فعالیت خواهید کرد. شنا کنید تا از شر چربی ها خلاص شده، عضلات سفت تری داشته باشید و به سرعت از شر سلولیت ها خلاص شوید.

درمان سلولیت با حرکات ورزشی

درمان سلولیت با حرکات ورزشی
درمان سلولیت با حرکات ورزشی

اگر واقعا می خواهید وزن خود را کاهش دهید و یا بدنی خوش فرم و بدون سلولیت داشته باشید، باید تحرک کافی داشته باشید. با ورزش کرده ماهیچه های ران، باسن، بازو ها و …. را تقویت کنید تا سلول های چربی شکسته شده و بافت های همبند شما محکم تر شوند. حرکات اسکوات( squats) لانژ( lunges) و از این قبیل، سبب تقویت ماهیچه های کل بدن و همچنین افزایش سوخت ساز بدن می گردد. بنابراین فعالیت خود را بیشتر کنید.

قرص ضد سلولیت

قرص ضد سلولیت
قرص ضد سلولیت

لازم به ذکر است که امروزه دارو های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که برای درمان سلولیت ساخته شده اند. از انواع ژل ها و کرم ها گرفته تا قرص های ضد سلولیت! اما متاسفانه آنها تاثیری در درمان سلولیت ندارند. حتی برخی از کرم های کافئین دار نیز، ممکن است هنگام استفاده ظاهر سلولیت را بهبود بخشد. اما تاثیر آن بسیار موقتی بوده و در کم تر 12 تاثیر خود را از دست خواهند داد.

بهترین مرکز درمان سلولیت

بهترین مرکز درمان سلولیت
بهترین مرکز درمان سلولیت

یکی از بهترین راه های درمان قطعی سلولیت ، مراجعه به یک پزشک متخصص پوست می باشد. پزشک متخصصی که مجرب و حرفه ای باشد، می تواند آناتومی بدن شما را به خوبی تشخیص داده و بر اساس بدن و دلیل سلولیت بدن شما، بهترین نوع درمان را برای شما تعیین کند. زیرا امروزه روش های نوین پزشکی بسیار زیادی وجود دارند که می توانند سلولیت ها را بهبود بخشند. برای مثال، روش درمان سلولیت با کربوکسی تراپی، مزوتراپی، لیزر و…. می توانند موثر واقع شوند.

اگر برای درمان سلولیت موضعی بدنتان و داشتن پوستی صاف و یکدست به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

لینک منبع خارجی4

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا