ریزش موها در مردان | سبک زندگی برای سلامت موها – بخش1

سبک زندگی و عوامل بیرونی_ سلامت موها

ریزش موها
ریزش موها

سلام به همه ی دوستان و همراهان امیدواریم که همیشه سلامت و پیروز باشید.

به سایت ما خوش آمدید. ما در هر لحظه در تلاشیم تا با گردآوری مطالب مفید و به روز در زمینه های زیبایی و سلامتی، شما را به بهترین روش ممکن راهنمایی کنیم. ما مطالب مان را از منابع معتبر مانند پزشکان متخصص، سایت های بین المللی و ….. گردآوری می کنیم. بنابراین می توانید با خیال راحت به ما اعتماد کنید.

ممکن است کمی عجیب به نظر آید، اما سبک زندگی کردن افراد مانند: رژیم غذایی آنها، سیگار کشیدن، استرس و …. می تواند بر سلامت موهای اثر گذاشته و باعث ریزش موها شود. عوامل بیرونی نیز مانند: تابش نور آفتاب( به دلیل وجود اشعه ی ماورابنفش)، آلودگی ها، استفاده از محصولت آرایش مو و یا مراقبت از موی بی کیفیت، استفاده از روشن کننده های قوی مو و …. نیز می تواند سبب ریزش مو شود.

حتی گاهی اوقات عواملی بسیار جزئی که حتی فکرش را هم نمی کنید، می تواند سبب ریزش مو شود. مانند: عفونت دندان و ….

بنابراین، داشتن یک شیوه و یا سبک زندگی معقول و اصولی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و منظم، کم کردن سطح استرس و … می تواند سلامت موهای شما را به شما بازگرداند.

بسیاری از افراد که دچار ریزش مو و دیگر مشکلات برای موهایشان می شوند، اولین چیزی که به ذهن آنها می زسد، استفاده از یک محصول درمانی و مراقبتی برای مو است. اما دوست عزیز! حتی استفاده از این محصولات نیز، نیازمند آگاهی های لازم است. اینکه شما نوع و جنس موهای خودتان را بشناسید، آسیب آن را بدانید و نیاز های آن را تشخیص دهید نیز، طرفی دیگر از ماجرا است.

بنابراین، یک پزشک متخصص پوست و مو، می تواند شما را به بهترین نحو راهنمایی کند.

ریزش مو بعد رژیم

ریزش مو بعد رژیم
ریزش مو بعد رژیم

همه ما با این جمله “شما چیزی هستید که می خورید” که مربوط به وضعیت سلامتی کلی ما است ، آشنا هستیم ، اما آیا می دانید آنچه می خورید می تواند بر وضعیت موهای شما تأثیر بگذارد؟

رژیم های سخت، غیر اصولی و رژیم هایی که فاقد ویتامین ها و مواد معدنی ضروری باشند، می توانند موجب ریزش موها در افراد باشند و بر سلامت موها تاثیر بگذارد.

دنبال کردن یک رژیم حاوی چربی های اشباع شده، نمک، شکر، تنقلات مضر، نداشتن ویتامین ها و مواد معدنی، نه تنها می تواند سلامت بدن و سیستم ایمنی شما را به خطر اندازد، بلکه سلامت موهای را نیز تهدید می کند.

ما می دانیم که نداشتن مقدار مناسب ویتامین خاص در رژیم غذایی شما می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی شود اما آیا شما متوجه شده اید که روی موهای شما نیز تأثیر می گذارد؟ مصرف ناکافی یک ویتامین یا ماده معدنی خاص می تواند بر چرخه رشد مو تأثیر بگذارد که منجر به ریزش مو شود.

در نتیجه در رژیم غذایی خود، از وجود مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، اطمینان حاصل کنید.

رژیم های غذایی سخت، غیر اصولی و نا مناسب، می تواند سلامت بدن را تحت تاثیر قرار دهد. این احتمال آسیب در خانم ها بیشتر است. زیرا خانم ها توجه و اهمیت بیشتری به وزن و سایز خود می دهند و به همین دلیل اقدام به هر نوع رژیم غذایی می کنند.

برخی از افراد، برای رسیدن به وزن و سایز ایده آلشان در مدت زمان کوتاه، کالری مصرفی روزانه ی خود را به صورت چشمگیری کاهش می دهند. اگر این ترکیب با داروهای کاهش وزن باشد ، خطر از بین رفتن مواد مغذی حیاتی که برای موهای سالم ضروری هستند ، وجود دارد. در نتیجه موها خشک، شکننده و دچار ریزش می شوند. کاهش شدید وزن همچنین می تواند منجر به ضعیف شدن فولیکول های مو یا شفت مو شود که منجر به ریزش بیش از حد مو به عنوان بخشی از چرخه رشد مو می شود.

این امری است که بیشتر در خانم ها به وجود آمده است. اما امروزه، به دلیل بیشتر شدن تعداد آقایانی که به زیبایی و تناسب اندام و فیزیک خود اهمیت می دهند، این آمار در آقایان نیز در حال افزایش است.

اگر دلتان می خواهد که یک رژیم غذایی اصولی، راحت و تاثیر گذار داشته باشید، متخصصین تغذیه ما می توانند بهترین و اصولی ترین رژیم را بر اساس نوع بدن و هدف شما به شما بدهند.

رژیم متابولیک بالانس آلمان را که توسط سازمان غذا و دارو به تایید رسیده را، متناسب با بدنتان، از ما دریافت کنید.

انواع غذاهای سالم وجود دارد که برای سلامتی بدن و مو مفید است. این شامل:

  • سبزیجات تازه ، به خصوص سبزیجات سبز برگ مانند کلم ، اسفناج و کلم بروکلی.
  • مثلاً میوه های تازه ، انواع توت ها ، سیب ، موز و پرتقال.
  • محصولات لبنی مانند شیر ، تخم مرغ و پنیر.
  • گوشت قرمز بدون چربی
  • مرغ هایی مانند مرغ و بوقلمون
  • ماهی
  • آجیل و دانه ها

از اهمیت بسیار بالای نوشیدن آب غافل نشوید. در طول روز، باید آب مورد نیاز بدن خود را برای هیدراته ماندن مصرف کنید. نوشیدن حدود 8 لیوان در روز به انتقال مواد مغذی ضروری به بدن و موهای شما کمک می کند و باعث مرطوب شدن آن می شود.

میزان مصرف نمک و مصرف غذاهای شیرین و چرب را کاهش داده و میزان مصرف الکل را تعدیل کنید.

رژیم غذایی سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ ، ماهی روغنی (ماهی قزل آلا و غیره) و آجیل باعث تقویت رشد موی سر و براق و درخشان تر شدن آن می شود.

اگر آزمایشات شما نشان می دهد، یا احساس می کنید که در بدن خود کمبود ویتامین خاصی را دارید، سعی کنید با استفاده از مکمل های آن ویتامین با استفاده از منابع غذایی حاوی آن، ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. سعی کنید غذاها یا مکمل هایی را مصرف کنید که شامل ویتامین ها و مواد معدنی زیر باشد:

  • ویتامین A
  • ویتامین های B6 و B12
  • ویتامین سی
  • اسید فولیک
  • فلز روی
  • اهن
  • فلز مس

ریزش مو و سیگار

ریزش مو و سیگار
ریزش مو و سیگار

استعمال دخانیات باعث طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی مانند سرطان ریه ، بیماری های قلبی و سکته های مغزی می شود ، اما شواهد اخیر نشان می دهد که بین آن و ریزش موها ارتباطی وجود دارد.

تحقیقات نشان می دهد که استعمال سیگار نه تنها بر گردش خون در بدن تأثیر می گذارد بلکه بر جریان خون به فولیکول های مو تأثیر می گذارد.

فولیکول های مو برای رشد بهینه، نیاز به اکسیژن رسانی منظم و مواد مغذی اساسی دارند. اگر این موارد به هر طریقی مختل شود ، رشد مو به همان اندازه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. استعمال دخانیات می تواند جریان خون به فولیکول ها که بر چرخه رشد / ریزش مو تأثیر می گذارد ، محدود کند یا حتی به آن آسیب بزند و منجر به ریزش مو شود.

یک نظریه مطرح شده این است که سیگار کشیدن عملکرد مناسب بدن را مختل می کند که بر رشد مو نیز تأثیر می گذارد. اگر بدن به درستی کار نکند ، می تواند مصونیت خود را از بیماری ها ، باکتری ها و سموم که در آن می توانند در بدن آزاد شوند ، کاهش دهند. و به فولیکول های مو که بر رشد مو تأثیر می گذارد دسترسی پیدا کند.

استفاده از سیگار، می تواند موجب پیری زودرس شود. مانند: چین و چروک ها و خطوط پوستی، تیره تر شدن پوست و ریزش مو و ….

بنابراین ، اگر سیگار می کشید ، نه تنها به تأثیراتی که بر سلامتی شما می گذارد بلکه به موهایتان نیز فکر کنید. پیری مربوط به سیگار کشیدن می تواند منجر به ریزش مو و طاسی شود.

جواب واضح این است که مصرف سیگار را متوقف کنیم اما می دانیم که انجام این کار دشوار است. با این حال ، اقدامات مختلفی برای کمک به شما در متوقف کردن وجود دارد که شامل دارو ها و خوراکی ها نیکوتین دار است.

ريزش مو استرسي

ريزش مو استرسي
ريزش مو استرسي

این یک مسئله ی مهم و اساسی است که می تواند منجر به ریزش موها نیز بشود. مشکل این است که همه ما به استرس واکنش متفاوتی نشان می دهیم که تشخیص و درمان آن را بسیار مشکل می کند.

دوره های کوتاه استرس می تواند برای ما خوب باشد زیرا آنها موجب می شوند ما را روی پاهای خود بایستیم. در حقیقت ، برخی از افراد تحت فشار رشد می کنند و می توانند دوره های کوتاه و شدید استرس را به خوبی تحمل کنند. مشکل در شرایطی است که فرد دوره استرس طولانی مدت یا مزمن را تجربه می کند.

استرس نه تنها می تواند سلامت روحی و جسمی افراد را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه می تواندد سبب ریزش مو نیز بشود.

آنچه اتفاق می افتد این است که بدن در پاسخ به دوره های استرس که بر چرخه رشد / ریزش مو تأثیر می گذارد ، هورمونی مانند کورتیزول و نورآدرنالین تولید می کند. این هورمون ها باعث می شوند که فولیکول های مو وارد مرحله استراحت چرخه شوند که از رشد جدید مو جلوگیری می کند. در مرحله ریختن موهای شما طبق حالت طبیعی از بین می رود اما موهای جدید جایگزین آنها نمی شود. این چرخه غیر طبیعی باعث نازک تر شدن موها و در نهایت ریزش مو می شود.

در دوره ی استرس، ممکن است موهای ما دچار ریزش و کم پشت شدن بشود، اما با پشت سر گذاشتن این دوران و درمان های موجود و مراجعه به یک متخصص پوست و موی مجرب در این زمینه، می توانید موهای خود را درمان کنید.

پزشک متخصص پوست و مو در اصفهان

متخصص پوست و مو
متخصص پوست و مو

اگر دلتان می خواهد که تجربه ی دوباره ی داشتن موهای پر پشت، سالم و درخشان را به دست آورید، می خواهیم یک مرکز عالی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

با افتخار می توانیم بگوییم که مرکز زیبایی ما در اصفهان، خدمات درمان پوست و مو را با بهره گیری از:

  • حرفه ای ترین کادر پزشکی متخصص پوست و زیبایی
  • بهترین نوع مواد و دستگاه ها
  • دارای مجوز کاری مرکز زیبایی
  • پزشکان متخصص دارای مجوز کار
  • در محیط بسیار استاندارد و بهداشتی

خدمات درمان های پوست و مو را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

با شما را از مسیر نزدیک تری به اهداف زیبایی تان می رسانیم. با اطمینان می توانیم بگوییم که همه ی مراجعین قبلی ما، رضایت کامل را از نتیجه ی کار و اعتماد به ما داشته اند.

  • کادر پزشکی ما بسیار خوش برخورد و با حوصله هستند.
  • ما برای شما مشاوره ی رایگان قبل از درمان را در نظر گرفته ایم.
  • پرسنل ما به طور کامل پاسخگوی سوالات شما درباره ی خدمات مرکز هستند.
  • ممکن است که گاهی خدمات را ارزان ارائه ندهیم، اما در مقایسه با مراکز دیگر که با همین کیفیت کار می کنند، قیمت های ما بسیار منصفانه و معقول است.

برای گرفتن نوبت و تعیین وقت، مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا