ماسک جادویی برای جوانسازی پوست| انواع ماسک جوانسازی پوست

ماسک جادویی برای جوانسازی پوست

ماسک جادویی برای جوانسازی پوست
ماسک جادویی برای جوانسازی پوست

با سلام به همه ی  کاربران عزیز و دوستان خوبم. به صفحه ی ما خوش آمدید. مطلبی که برای شما گردآوری کرده ایم، پر از راهکارهای جوانسازی پوست می باشد. راهکار های آسان که می توانید به راحتی در منزل به آنها دسترسی داشته باشید. یا اگر به دنبال راهکار هایی هستید که زودتر نتیجه بگیرید، نگران آن نیز نباشید، ما در این مطلب، روش های سریع و قطعی جوانسازی پوست را نیز برای شما آورده ایم. پس از خواندن این مطلب، به راحتی می توانید انواع ماسک جوانسازی پوست که بسیار مفید و موثر هستند را به راحتی در منزل درست کنید و به نتیجه ی مطلوب برسید. این را بدانید که رسیدگی کردن به پوستتان یک کار لوکس نیست و همانند مسواک زدن و یا دوش گرفتن، یک امر ضروری می باشد. بنابراین پیش از آنکه دچار پیری زودرس پوستتان شوید، رسیدگی به پوست خود را جدی بگیرید.

بدون آنکه آگاه باشید، در زندگی روزمره تان عوامل متعددی وجود دارند که به سلامت پوست شما آسیب می زنند. عواملی مانند: اشعه ی ماورا بنفش نور آفتاب، عدم نوشیدن آب کافی، استرس، کم خوابی، استفاده از لوازم آرایشی و محصولات پوستی نا مرغوب، استفاده از غذاهای ناسالم، استفاده از دخانیات و از این قبیل، عواملی هستند که در آسیب رسیدن به بافت پوست شما موثرند. از این رو، استفاده از ماسک جوانسازی پوست در منزل و یا مراجعه به یک پزشک پوست و زیبایی مجرب برای رسیدگی به پوست، حداقل کاری است که می توانید برای شادابی و جوانسازی پوستتان انجام دهید. از یاد نبرید که داشتن پوستی کدر، تیره و پر از لک، شما را بیش از سن واقعیتان نشان می دهد و موجب می شود که همیشه چهره تان خسته به نظر برسد. با داشتن پوستی شاداب، براق و درخشان، همیشه بدرخشید.

انواع ماسک جوانسازی پوست

انواع ماسک جوانسازی پوست
انواع ماسک جوانسازی پوست

همانطور که می دانید، امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای رسیدگی به پوست وجود دارند. از استفاده از ماسک هایی که می توانید آنها را در منزل تهیه کنید گرفته تا استفاده از محصولات مراقبت از پوست موجود در بازارها و روش های نوین پزشکی در زمینه ی زیبایی! شما می توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزلتان، ماسک های مفید برای پوستتان تهیه کنید. این راهکاری بسیار ساده می باشد. زیرا می توانید با صرف کمترین زمان و کم ترین هزینه به آن دسترسی داشته باشید. ویتامین ها و ترکیبات مفید در موادی مانند: عسل، گلاب، جوش شیرین و از این قبیل، می توانند تجربه ی داشتن پوستی جوان و شاداب را به شما بدهند. همچنین استفاده از روش های نوین پزشکی در زمینه ی جوانسازی پوست مانند روش پلاسما فرکشنال و از این قبیل، در کنار استفاده از این ماسک های خانگی، می تواند شما را سریع تر به هدفتان برساند و درمانی قطعی را به شما بدهد. در ادامه برخی از ماسک های طبیعی را برای شما آورده ایم.

جوانسازی پوست با گلاب

جوانسازی پوست با گلاب
جوانسازی پوست با گلاب
  • استفاده از گلاب بر روی پوست، سبب کنترل و متعادل سازی PH پوست شده و از تولید چربی اضافی بر روی پوست جلوگیری می کند.
  • گلاب خاصیت ضد التهابی دارد، به همین دلیل سبب بهبود قرمزی، التهابات پوستی، خارش و یا سوزش پوست می گردد.
  • با استفاده از این محلول می توانید از شر آکنه و اگزما خلاص شوید.
  • همچنین گلاب خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی داشته و می تواند پوست شما را عمیقا از آلودگی ها و چربی ها پاکسازی کند و سبب درخشندگی پوست گردد.
  • این ماده پوست را هیدراته کرده و آن را مرطوب می کند. خاصیت آنتی اکسیدان این ماده، موجب تقویت و محکم تر شدن سلول های پوستی شده و بافت پوست را بازسازی می کند.
  • استفاده از گلاب پس از بخور دادن، سفت شدن مویرگ ها ، قرمزی و لخته شدن پوست را کاهش می دهد.
  • گفته می شود که عطر گل سرخ تقویت کننده ی قدرتمند اعصاب است. از این رو این احساس اضطراب را از شما دور می کند و در نتیجه باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.
  • این ماده سبب جلوگیری از بروز چین و چروک و خطوط بر روی پوست می گردد.

برای بهره مندی از خواص گلاب بر پوست خود، می توانید مقداری پنبه را به این مایع آغشته کرده و به آرامی روی پوست خود بمالید. می توانید هر روز از این کار را انجام دهید.

ماسک جوانسازی پوست با عسل

ماسک جوانسازی پوست با عسل
ماسک جوانسازی پوست با عسل

عسل خام مملو از ترکیبات مفید برای پوست شما می باشد. استفاده از عسل بر روی پوست، آسان ترین کاری است که می توانید برای پوست خود انجام دهید. این نکته بسیار مهم است که عسلی که شما استفاده می کنید، دارای باکتری های مفید باشد. باکتری های مفید موجود در عسل، سیستم ایمنی را فعال کرده و سبب بهبود التهابات پوستی، قرمزی و لک ها می گردد. یکی از روش های استفاده از عسل، ترکیب آن با سایر مواد مانند گلاب، برای افزایش خاصیت آرام بخشی آن بر روی پوست می باشد. قبل از انجام این کار ، حتماً یک تست از عسل و سایر مواد دیگر را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دچار حساسیت نخواهید شد. مخلوطی از عسل خام و دارچین یک ترکیب قدرتمند آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

سه قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین تازه یا خالص (دارچین “واقعی”) را مخلوط کنید و با استفاده از مایکروویو ، مخلوط را کمی گرم کنید. روی پوست خود بمالید و مخلوط را به مدت 8 تا 10 دقیقه بگذارید. با استفاده از آب گرم کاملاً بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر به دارچین حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.  از مزایای عسل بر پوست می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • درخشان تر، روشن تر و براق تر شدن پوست
  • از بین بردن جای زخم( می توانید هر روز مقداری عسل را روی جای زخم خود بمالید.)

ماسک جوانسازی پوست با آلوئه ورا

ماسک جوانسازی پوست با آلوئه ورا
ماسک جوانسازی پوست با آلوئه ورا

از ژل شفاف موجود در برگهای آلوئه ورا بصورت موضعی برای تسکین پوستی که سوزانده یا حساس است استفاده می شود و بعضی از افراد از آن برای درمان آکنه استفاده می کنند. ویژگی های ضد باکتریایی آلوئه ورا آن را در استفاده موضعی برای درمان آکنه موثر می کند. مصرف آلوئه ورا به صورت خوراکی می تواند برای آبرسانی و بهبود پوست شما از درون مفید باشد. ژل آلوئه ورا را می توانید به طور خالص و بدون ترکیب با مواد دیگر استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید. همچنین می توانید این ژل را با مواد دیگر ترکیب کنید و ماسک خانگی درست کنید. برخی از ماسک هایی که می توانید با ژل آلوئه ورا تهیه کنید، به صورت ذیل می باشند:

  • ماسک آلوئه ورا، دارچین و عسل

خاصیت ضد باکتریایی را می توانید در هر سه ماده ی فوق بیابید. با ترکیب این سه ماده، می توانید به راحتی از شر آکنه های پوستی خلاص شوید. برای این ماسک، 2 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و خوب هم بزنید، سپس 1/4 قاشق غذاخوری پودر دارچیت خالص به آن اضافه کرده و سپس هم بزنید، مخلوط را به آرامی به پوست خود بمالید و بگذارید 5 الی 10 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم، صورت خود را به آرامی بشویید.

  • ماسک آلوئه ورا و آبلیمو

ماسک صورت با آلوئه ورا و آب لیمو چهره شما را تجدید و تقویت می کند در حالی که منافذ شما را تمیز می کند و برخی از باکتری هایی که ممکن است باعث آکنه پوستی شود را از بین می برد. برخی از کارآزمایی های بالینی به نقل از منبع معتبر نشان داده اند که اسیدهای میوه ، مانند آنهایی که در آب لیمو موجود هستند ، پاک کننده های موثری برای درمان آکنه هستند. برای تهیه ی این ماسک، یک چهارم قاشق غذا خوری آبلیمو را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به خوبی مخلوط کنید. اگر مقدار این ماسک برای کل صورت شما کم بود، این ترکیب را به همین نسبت درست کنید. بیشتر شدن نسبت آبلیمو، سبب افزایش خاصیت اسیدی آن می شود و به پوست آسیب می زند. سپس این ترکیب را 5 الی 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. سپس با آب ولرم و یا سرد، به آرامی بشویید.

  • ماسک آلوئه ورا، شکر و روغن نارگیل

این ماسک سبب لایه برداری پوست شما می گردد. سلول های مرده ی سطح پوستتان از بین رفته و سبب تمیز شدن عمیق منافذ پوست می گردد. دانه های شکر، سبب پاکسازی سلول های مرده شده و ژل آلوئه ورا به منافذ پوست نفوذ می کند و سبب تقویت پوست می گردد. روغن نارگیل خاصیت ضد باکتریایی دارد و همچنین به عنوان نرم کننده طبیعی عمل می کند. اسید اصلی موجود در روغن نارگیل منبع درمانی آکنه است. مخلوط کردن هر سه با هم باعث می شود پوست احساس صاف و شادابی داشته باشد. از روغن نارگیل به عنوان پایه خود استفاده کنید ، حدود 1/2 فنجان روغن نارگیل را به 1/2 فنجان شکر خام یا سفید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. این ماسک را به اطراف چشم خود نزنید. 5 الی 10 دقیقه این مخلوط را روی پوست خود بگذارید و سپس به آرامی بشویید.

ماسک جوانسازی پوست با جوش شیرین

ماسک جوانسازی پوست با جوش شیرین
ماسک جوانسازی پوست با جوش شیرین

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یک ماده قلیایی است که در مدیریت سطح pH مفید است. این ماده به خنثی کردن مواد اسیدی موجود در داخل و خارج بدن کمک می کند. جوش شیرین همچنین حاوی خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. این باعث می شود آن را به عنوان یک ماده ایده آل در کرم های بدون نسخه برای سوزش پوستی ، نیش های گزاف و بثورات خفیف استفاده کنند. برای برطرف شدن آکنه ، جوش شیرین می تواند به تسکین التهاب و درد خفیف کمک کند. این ماده می تواند به عنوان لایه بردار استفاده شود و یا به داروهای فعلی آکنه اضافه شود تا اثرات آن افزایش یابد. اما ، برای استفاده روزمره توصیه نمی شود. برای کمک به از بین بردن سلولهای مرده پوست یا تسکین التهاب ، می توانید از اسکراب یا ماسک صورت جوش شیرین استفاده کنید. می توانید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در کمی آب حل کرده و ماده ی خمیری شکل به دست آید. سپس با نوک انگشتانتان، خمیر به دست آمده را به پوست خود بمالید.

جوانسازی پوست توسط دکتر

جوانسازی پوست توسط دکتر
جوانسازی پوست توسط دکتر

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم، اگر در کنار استفاده از ماسک های خانگی، از روش های نوین پزشکی نیز استفاده کنید، می توانید به طور قطعی پوست خود را از آسیب ها پاک کرده و به سرعت از نتیجه ی مطلوب برخوردار شوید. همچنین برای استفاده از ماسک خانگی نیز، بهتر است که با یک پزشک متخصص پوست مجرب مشورت کنید تا او بهترین ماسک را نسبت به نوع پوست شما، به شما پیشنهاد کند. در ادامه شما را با روش پلاسما فرکشنال که روشی بسیار موثر و موفق در زمینه ی جوانسازی می باشد را آشنا خواهیم کرد.

پلاسما فرکشنال اسپارک

پلاسما فرکشنال اسپارک
پلاسما فرکشنال اسپارک

جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال روشی منحصر به فرد، مدرن و موثر در زیبایی پزشکی محسوب می شود. از مزایای این روش می توان به کاهش چین و چروک و خطوط پوست، ترمیم جای زخم و آسیب دیدگی، درمان آکنه و اسکار، بهبود خاصیت الاستیته پوست( قابلیت ارتجاعی) و تقویت کل بدن می باشد. این روش از طریق تحریک و افزایش تولید کلاژن و الاستین انجام می گیرد. کلاژن و الاستین، دو ماده ی موثر در جوانسازی پوست می باشد. این روش، روند لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مورده را بهبود می بخشد. پلاسما فرکشنال دارای اثر لایه برداری از طریق یک میدان الکتریکی قوی است و بنابراین موجب جایگزین شدن بافت آسیب دیده با یک بافت جدید – از بین بردن لایه های سطحی پوست- درخشان تر شدن و اکسیژن رسانی به پوست می شود. با کمک اثر درمانی پرتوهای مادون قرمز ، روش پلاسما باعث تحریک متابولیسم سلولی و میکروسیرکولاسیون زیر جلدی می شود و به دنبال آن ، مواد مضر از بدن خارج می شود که به عنوان مثال ، سلولیت را به طور موثری از بین می برد. پلاسما به هیدراتاسیون کامل لایه های عمیقتر پوست کمک می کند و بنابراین مقدار زیادی از نقایص پوست را از بین می برد.

این روش یک روش قابل کنترل می باشد که به صورت دسته ای از میکروکانالها به روش کسری و نقطه به نقطه، سبب آسیب حرارتی می گردد. اصل این است که یونیزه کردن گاز در هوا برای ایجاد قوس الکتریکی کوچک تر ، بافت ها تحت درمان قرار بگیرند و از انتشار گرمای ناخواسته به مناطق اطراف خودداری کنند. سپس گرما گسترش می یابد و متعاقباً به لایه پاپیلری که شامل سلولهای فیبروبلاست است به اپیدرم منتقل می شود.

کلینیک جوانسازی پوست در اصفهان

کلینیک جوانسازی پوست در اصفهان
کلینیک جوانسازی پوست در اصفهان

اگر برای جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال و رفع چین و چروک های پوستی و یا مشاوره در زمینه ی بهترین راهکار برای جوانسازی پوست نسبت به نوع پوستتان به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

لینک منبع خارجی4

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا