مزایا و معایب لیزر موهای زائد | آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

مزایا و معایب لیزر
مزایا و معایب لیزر موهای زائد

سلام به همه ی عزیزان و کاربران گرامی. به دنیای زیبایی و سلامتی ما خوش آمدید. امیدواریم بتوانید پاسخ سوالات خود را در این زمینه ها، در سایت ما بیابید.

در این مطلب می خواهیم به مزایا و معایب لیزر موهای زائد بپردازیم. در حقیقت وقتی حرف از، از بین بردن موهای زائد می شود، گزینه های مختلفی در ذهن ما می آید. شما درباره ی روند انجام این روش ها فکر می کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خودتان بگیرید. می توانید موهای خود را با استفاده از تیغ های اصلاح یا ژیلت ها اصلاح ( شیو) کنید، اما در این صورت، موهای شما در کمتر از 72 ساعت، باز هم نمایان خواهند شد.

استفاده از کرم های موبر نیز، راه حلی است که می تواند در مدت زمان چند دقیقه شما را از شر موهای زائد خلاص کند، اما بوی بد این کرم ها، بسیار آزار دهنده است.

مزایا و معایب لیزر
مزایا و معایب لیزر موهای زائد

اگر دلتان می خواهد که مدت زمان بیشتری را از شر موهای زائد خود خلاص شوید، می توانید از روش های وکس کردن، اپیلاسیون ( موم انداختن) و یا از دستگاه های اپیلیدی استفاده کنید. زیرا این روش ها موهای زائد را از ریشه جدا می کند. با استفاده از این روش ها، شما برای چند هفته از موهای زائد خود خلاص می شوید. اما روند انجام این روش بسیار دردناک می باشد. همچنین ممکن است پوست شما دچار التهاب شود و هنگام رشد مجدد موها کمی احساس سوزش و خارش بر روی پوست شما ایجاد شود.

روش های دیگری نیز با ماندگاری بالاتر وجود دارند. مانند الکترولیز! در روش الکترولیز، از سوزن های بسیار کوچک و ظریف استفاده می شود. این سوزن ها در هر یک از ریشه ی موهای زائد فرو رفته و روند رشد موها را متوقف می کند. اما این روش کمی دردناک و وقت گیر است.

پیشرفته ترین روش رفع موهای زائد

اثرات لیزر موهای زائد
مزایا و معایب لیزر موهای زائد

حالا می رسیم به روش محبوب لیزر موهای زائد، گزینه ای که به صورت نیمه دائمی می تواند شما را از شر موهای زائدتان به راحتی خلاص کند. کارلوس چارلز ، بنیانگذار درما دی کلور ، در مصاحبه قبلی به SELF گفت: “لیزر، موها را منحصراً با تمرکز روی سلولهای رنگدانه ساکن در فولیکول مو تشخیص می دهد.” هنگامی که ملانین مو( رنگدانه ی موها) مورد هدف قرار می گیرد، لیزر موهای زائد آن را با نفوذ تا ریشه ی مو، از بین می برد.

می توانید پس از چند جلسه انجام لیزر موهای زائد، دیگر تیغ ها، وسایل اپیلاسیون و …. را دور بریزید و از داشتن پوستی یکدست، نرم، لطیف و شفاف لذت ببرید.

اما قبل از اقدام به انجام لیزر موهای زائد، بهتر است که اطلاعات مورد نیاز درباره این روش را کسب کنید.

لیزر موهای زائد چه مزایایی دارد؟

درباره ی لیزر موهای زائد
مزایا و معایب لیزر موهای زائد
  • با اینکه لیزر موهای زائد ما را برای همیشه از شر موهای زائد خلاص نمی کند( فقط روش الکترولیزر به طور دائمی موهای زائد را از بین می برد.) اما پس از چند جلسه شما شاهد کاهش چشمگیر موهای زائد و سست و ضعیف شدن آنها خواهید بود. بنابراین می توانید لوازم اصلاح دیگر خود را دور بیندازید.
  • شما می توانید در هر ناحیه ای از بدن خود که دارای موهای زائد است، بدون هیچگونه محدودیتی، لیزر را انجام دهید. مانند: پاها، شکم، دست ها، زیربغل، ناحیه تناسلی و …. لیزر حتی می تواند موهای زائد نواحی بزرگ بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
  • از لحاظ درد هنگام انجام لیزر، می توان گفت که درد آن حسی بین استفاده از تیغ های اصلاح( بدون درد) و وکس کردن ( دردناک) است. تکنسین و یا پزشک متخصصی که لیزر را برای شما انجام می دهد، برای راحتی بیشتر هنگام درمان، از دستگاه های خنک کننده استفاده می کنند. همچنین می توانید 30 الی 60 دقیقه قبل از شروع جلسه ی درمانی، در صورت عدم حساسیت و همچنین تایید پزشک متخصص، از پماد های بی حس کننده ی موضعی استفاده کنید. البته پس از گذشت چند جلسه درمان، به دلیل سست و ضعیف تر شدن و کمتر شدن موها، درد کمتری را حس خواهید کرد.

لیزر موهای زائد چه معایبی دارد؟

عوارض لیزر موهای زائد
مزایا و معایب لیزر موهای زائد
  • از بین بردن موهای زائد با لیزر، ممکن است کمی وقت شما را بگیرید. البته این امر بیشتر بستگی به ناحیه ی مورد درمان، نوع پوست و موی شما و واکنش شما نسبت به درمان دارد. برای مثال ناحیه ی زیر بغل، فقط در چند دقیقه ی کوتاه درمان می شود. اما شما برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب، به چند جلسه لیزر نیاز دارید. همچنین جلسات لیزر در فواصل زمانی معین شده توسط پزشک متخصص انجام می گیرد.
  • نیازمند صرف هزینه ی بیشتری است. این روش نسبت به روش استفاده از ژیلت ها و یا وکس کردن هزینه ی بیشتری دارد. اما در طولانی مدت شما می توانید به آن به عنوان یک سرمایه گذاری زیبایی فکر کنید.
  • تضاد بین رنگ پوست و رنگدانه های ریشه ی مو( فولیکول)، امری است که لیزر را قادر می سازد تا بتواند بهتر ریشه ی مو را مورد هدف قرار دهد. لیزر موهای زائد بر روی پوست های با رنگ متوسط و موهای تیره تر، بهتر عمل می کند. در رنگ پوست ها تیره، به دلیل تضاد کمتر رنگ پوست و رنگدانه ی مو، لیزر نتیجه ی به نسبت کمتری خواهد داشت. اما این بدان معنی نیست که افراد با پوست تیره تر به نتیجه ی مطلوب نخواهند رسید. حتی دستگاه های جدید و پیشرفته ی لیزر، می توانند هر نوع پوستی را مورد درمان قرار دهند و نتیجه ی خوبی را حاصل کنند.
  • اگر روند انجام لیزر موهای زائد، توسط پزشک متخصص پوست مجرب و حرفه ای در این زمینه انجام نگیرد، ممکن است سوختگی و یا زخم را به وجود آورد. انجام لیزر موهای زائد، نیازمند آموزش و اطلاعات کافی می باشد. بنابراین قبل از انجام لیزر، حتما از اعتبار مجوز انجام لیزر پزشک خود، اطمینان حاصل کنید. درمان با لیزر در دانشکده پزشکی تدریس نمی شود ، بنابراین پزشکانی که درمان با لیزر را انجام می دهند نیز نیاز به آموزش و مجوز دارند.

مرکز پوست و لیزر ما، خدمات لیزر را با بهره گیری از جدید ترین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر، پزشکان متخصص و کاربلد در این زمینه و با رعایت همه ی استاندارد های لازم به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

عملکرد لیزر موهای زائد

جلسات لیزر موهای زائد چگونه اند؟
مزایا و معایب لیزر موهای زائد

لیزر درمانی از پرتوهای لیزر با گرمای بالا به عنوان نوعی تابش خفیف استفاده می کند. در طی فرایند ، این پرتوهای لیزر گرم می شوند و به فولیکول های مو آسیب می رسانند.

فولیکولهای مو شما درست در زیر پوست قرار دارد. آنها مسئول تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکول ها از بین بروند ، تولید مو به طور موقت غیرفعال می شود.

لیزر موهای زائد می تواند نواحی مانند: باسن، شکم، کمر، پاها، بازوها، دست ها، خط مایو، صورت و …. را درمان کند.

برخی از موهای شما ممکن است پس از اولین جلسه ی لیزر موهای زائد ریخته و از بین بروند.

می توانید به طور انتخابی ناحیه ی خاصی از بدن خود را درمان کنید و یا موهای زائد کل بدن خود را در یک جلسه درمان کنید. این به شما بستگی دارد!

روش لیزر موهای زائد بسیار سریع می باشد، به طوری که هر پالس از دستگاه لیزر، می تواند ریشه ی تعداد زیادی از موهای زائد را مورد هدف قرار دهد.

آیا لیزر موهای زائد واقعا دائمی است؟

در پاسخ به این سوال، به طور خلاصه باید بگوییم خیر! لیزر موهای زائد فولیکول موها را مورد هدف قرار داده و آنها را برای مدت زمان طولانی از رشد مجدد بازمی دارد. بنابراین شما برای مدت زمان طولانی از شر موهای زائد خود خلاص می شوید. اما هنگامی که پس از مدتی ریشه ی موها مجدد شروع به فعالیت می کنند، موهای زائد شما، بسیار نازک تر، کمرنگ تر و سست تر رشد خواهد کرد.

لیزر موهای زائد در اصفهان

لیزر موهای زائد چه معایبی دارد؟
مزایا و معایب لیزر موهای زائد

اگر دلتان می خواهد که موهای زائد خود را از بین ببرید و تجربه ی داشتن پوست زیبا و روشن را به دست آورید، می خواهیم یک مرکز عالی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

با افتخار می توانیم بگوییم که مرکز زیبایی ما در اصفهان، خدمات درمان های پوستی و لیزر را با بهره گیری از:

  • حرفه ای ترین کادر پزشکی متخصص پوست و زیبایی
  • بهترین نوع دستگاه های و ابزار ها
  • دارای مجوز کاری مرکز زیبایی
  • پزشکان متخصص دارای مجوز کار
  • در محیط بسیار استاندارد و بهداشتی

خدمات جوانسازی پوست را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

با شما را از مسیر نزدیک تری به اهداف زیبایی تان می رسانیم. با اطمینان می توانیم بگوییم که همه ی مراجعین قبلی ما، رضایت کامل را از نتیجه ی کار و اعتماد به ما داشته اند.

  • کادر پزشکی ما بسیار خوش برخورد و با حوصله هستند.
  • ما برای شما مشاوره ی رایگان قبل از درمان را در نظر گرفته ایم.
  • پرسنل ما به طور کامل پاسخگوی سوالات شما درباره ی خدمات مرکز هستند.
  • ممکن است که گاهی خدمات را ارزان ارائه ندهیم، اما در مقایسه با مراکز دیگر که با همین کیفیت کار می کنند، قیمت های ما بسیار منصفانه و معقول است.

برای گرفتن نوبت و تعیین وقت، مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کارآمد واقع شده باشد.

پیروز و سربلند باشید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا