درمان جوش های‌ صورت | چرا جوش می زنیم؟

صورت بدون جوش و صاف

صورت بدون جوش و صاف
صورت بدون جوش و صاف

سلام به همه ی همراهان عزیز و زیبا. امیدواریم که همیشه سلامت و سربلند باشید. به سایت ما خوش آمدید. ما در تلاشیم تا به روز ترین اطلاعات را درانواع  زمینه های زیبایی و سلامتی در اختیار شما قرار دهیم. ما به سلامتی و زیبایی شما اهمیت می دهیم. مطلبی که هم اکنون در حال خواندن آن هستید، درباره جوش های صورت است. موضوعی که فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است.

جوش های صورت به راحتی می توانند زیبایی و شادابی پوست را تحت تاثر خود قرار دهند و اعتماد به نفس افراد را کاهش دهند. برخی از افراد به صورت مداوم درگیر جوش های صورتشان هستند. این امر آنها را آزار می دهد و همچنان به دنبال راهی برای از بین بردن آنها هستند. اما نکته ی حائز اهمیت این است که شما در ابتدا باید علت بروز جوش ها را جویا شوید تا بتوانید به بهترین نحو از شر آنها خلاص شوید.

بهترین کار این است که شما به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. در واقع باید کار را به کاردان بسپارید.

پزشک متخصص با بررسی سوابق پزشکی شما، معاینه ی پوست شما و با توجه به نوع پوستتان، می تواند علت بروز جوش ها را متوجه شود. او می تواند با توجه به نوع و نیاز پوست شما، بهترین درمان را برای شما تعیین کند.

یادتان باشد، شما زیبایید چون پوست زیبایی دارید. بنابراین، باید رسیدگی به پوست، یک امر ضروری برای شما باشد. همانطور که عادت به زدن مسواک دارید، باید به طور منظم نیز، از پوست خود مراقبت کنید و برای آن وقت بگذارید.

مرکز درمان تخصصی پوست و زیبایی ما، با کادر مجرب و حرفه ای پزشکی و در محیطی مجهز، آماده ی خدمت رسانی به مراجعین عزیز و محترم خود می باشد.

جوش های صورت نشانه چیست؟

جوش های صورت نشانه چیست؟
جوش های صورت نشانه چیست؟

پوست شما دارای حفره های ریز به نام منافذ است که می توانند توسط روغن ، باکتری ها ، سلول های مرده پوست و خاک مسدود شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است که جوش ها ظاهر شوند. اگر پوست شما به طور مکرر تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است ، ممکن است دچار آکنه شوید.

بر اساس گزارشات آکادمی پوست آمریکا، آکنه یکی از شایع ترین عارضه های پوستی می باشد. اگرچه آکنه وضعیتی تهدید کننده و خطرناک نیست اما در برخی موارد کمی دردناک است. در برخی نیز با کاهش اعتماد به نفس و پریشانی همراه است.

درمان های موثری برای آکنه وجود دارد که هم تعداد جوش های ظاهر شده و هم احتمال ایجاد جای زخم را کاهش می دهد.

علائم آکنه چیست؟

علائم آکنه چیست؟
علائم آکنه چیست؟

آکنه تقریباً در هر جای بدن وجود دارد. این وضعیت معمولاً در صورت ، پشت ، گردن ، قفسه سینه و شانه های شما ایجاد می شود. اگر آکنه دارید ، معمولاً متوجه جوش هایی با رنگ سفید یا سیاه می شوید. هر دوی آنها، سر سیاه و سرهای سفید به عنوان کومدون شناخته می شوند.

جوش های سرسیاه در سطح پوست شما قرار دارند و به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی ها، رنگ آنها تیره می شود. جوش های سر سفید، در لایه ی زیرین سطح پوست شما هستند و به دلیل قرار نگرفتن در معرض آلودگی، سفید می مانند.

انواع جوش های پوستی

انواع جوش های پوستی
انواع جوش های پوستی

انواع مختلف جوش وجود دارد و علائم و نشانه های مختلفی دارند:

  • جوش های سرسفید: همچنین به عنوان یک کومدو بسته شناخته می شوند ، این جوش های کوچک هستند که در زیر پوست باقی می مانند. آنها به صورت یک پاپول کوچک ( جوش کوچک) و به رنگ گوشت ظاهر می شوند.
  • جوش های سرسیاه: همچنین به عنوان یک کومدو باز شناخته می شوند ، اینها به وضوح در سطح پوست قابل مشاهده است. آنها به دلیل اکسیداسیون ملانین ، رنگدانه های پوست سیاه و قهوه ای تیره هستند.
  • جوش های کوچک: اینها برجستگی های کوچک ، محکم و گرد هستند که بر سطح پوست می آیند. آنها غالباً صورتی هستند.
  • جوش های چرک دار: این جوش های پر از چرک است. آنها به وضوح روی سطح پوست قابل مشاهده هستند. پایه قرمز است و چرک در قسمت بالا است.
  • برآمدگی های ساده: اینها ساختار مشابه جوشه ای کوچک دارند ، اما بزرگتر هستند. آنها می توانند دردناک باشند و در اعماق پوست تعبیه شده اند.
  • کیست ها: اینها به وضوح روی سطح پوست قابل مشاهده است. آنها پر از چرک هستند و معمولاً دردناک هستند. کیست معمولاً باعث ایجاد زخم می شود.

علت جوشهای دردناک صورت

علت جوشهای دردناک صورت
علت جوشهای دردناک صورت

جوش های صورت زمانی ظاهر می شوند که منافذ پوست، پر از سبوم( روغن یا چربی طبیعی پوست) و سلول های مرده ی سطح پوست شود. گاهی اوقات این امر سبب عفونت و التهاب می شود. 

غدد چربی و جوش ها

غدد چربی، غدد ریز واقع در زیر پوست هستند که سبوم را تولید می کنند. سبوم چربی طبیعی موجود در پوست و مو است. غدد چربی در همه ی نواحی بدن بجر کف دست ها و کف پاها وجود دارند. این غدد در صورت و سر بیشتر هستند.

از آنجایی که غدد چربی در منافذ، سبوم تولید می کنند، سلول های جدید پوستی به وجود می آیند و سلول های قدیمی تر از بین می روند.

گاهی اوقات، سلول های قدیمی و مرده ی سطح پوست از بین نمی روند و در منافذ پوستی جمع شده و موجب بروز جوش های صورت می شوند.

عفونت باکتریایی

هنگامی که سبوم و سلول های مرده در منافذ پوست انباشته می شوند، محیطی را برای رشد باکتری ها ایجاد می کنند. باکتری ها به صورت بی ضرر بر روی پوست ما وجود دارند. اما وقتی شرایط مناسب باشد ، می تواند با سرعت بیشتری تولید مثل کرده و به مشکل تبدیل شود.  باکتری آهسته رشد می کند و از سبوم خارج می شود و ماده ای تولید می کند که باعث ایجاد پاسخ ایمنی می شود. این منجر به التهاب و لکه های پوستی می شود.

اگرچه جوش ها به عفونت باکتریایی مرتبط هستند ، اما مسری نیستند.

عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که سبب ایجاد جوش های صورت می شوند. عبارتند از:

  • حساسیت تستوسترون: به نظر می رسد که سطح تستوسترون بالاتر باعث فعالیت بیشتر در غدد چربی می شود و در نتیجه منافذ مسدود شده و احتمال بیشتری برای آکنه ایجاد می شود.
  • فاکتورهای رژیم غذایی: داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، بر سلامت پوست مفید بوده و مانع از بروز جوش ها می شود.
  • ویتامین A,D و E : این ویتامین های نقش مهمی را در داشتن پوستی سالم و شاداب بر عهده دارند. بنابراین داشتن رژیم غذایی سرشار از این ویتامین ها، در جلوگیری از بروز جوش ها موثر است.

درمان آکنه صورت با مزوتراپی

درمان آکنه صورت با مزوتراپی
درمان آکنه صورت با مزوتراپی

مزوتراپی درمانی است که از طریق سرنگ هایی با سوزن های بسیار ظریف انجام می گیرد. ماده ی مزوتراپی که حاوی هورمون ها، ویتامین ها، عصاره های گیاهی و آنزیم ها است، به لایه ی زیرین پوست تزریق می گردد.

مزوتراپی یک درمان کم تهاجمی است. این روش کاربردهای مختلفی اعم از: 

  • باز کردن منافذ پوست
  • تنظیم سطح رنگدانه های پوستی
  • درمان چین و چروک و خطوط پوست
  • درمان آکنه
  • درمان جای جوش
  • درمان ریزش مو
  • درمان شلی و افتادگی پوست

این درمان، یک درمان حساس است و باید توسط پزشک متخصص پوست انجام گیرد.

این روش مواد فعال را مستقیماً وارد لایه عمیق پوستی می کند و زمینه التهابی شرایط آکنه را مهار می کند و جوش و عفونت موضعی را کاهش می دهد.

عوارض مزوتراپی جوش صورت

عوارض مزوتراپی جوش صورت

لازم به ذکر است که اگر تزریق ماده ی مزوتراپی توسط پزشک متخصص و مجرب در این زمینه که آناتومی بدن شما را به خوبی درک کند، انجام گیرد، هیچگونه عوارضی را در پی نخواهد داشت. بلکه این روش، روشی بسیار ایمن و راحت، با بالاترین میزان نتیجه گیری می باشد. اما برای اطلاع بیشتر شما، ما برخی از مهم ترین عوارض این روش را برای شما آورده ایم:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • ورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • برآمدگی در محل تزریق
  • تکه های تیره پوست
  • راش
  • عفونت
  • زخم ها

پس از اعتبار و میزان رضایت مراجعین قبلی مرکز زیبایی مورد نظر خود، اطمینان لازم را حاصل کنید.

هزینه ی درمان جوش صورت با مزوتراپی

هزینه ی درمان جوش صورت با مزوتراپی
هزینه ی درمان جوش صورت با مزوتراپی

هزینه ی درمان جوش های صورت با مزوتراپی را نمی توان به طور قطعی تعیین کرد. زیرا این هزینه به تعداد جلسات مورد نیاز شما برای درمان کامل، حجم ناحیه ی مورد درمان، کیفیت ماده ی مزوتراپی مورد استفاده، کلینیکی که به آن مراجعه می کنید و … بستگی دارد. اما می توانیم به شما این اطمینان را بدهیم که مرکز پوست و زیبایی ما در اصفهان، علاوه بر ارائه ی خدمات به بهترین نحو و با بهترین کیفیت، از شما منصفانه ترین مبالغ را دریافت خواهد کرد. هزینه ای که برای رسیدگی به پوستتان می کنید، بسیار ضروری و مفید باشد. رسیدگی به پوست، کاری لوکس و فقط ویژه ی افراد خاص نیست، این یک امر ضروریست. پرداخت هزینه های جانبی، می تواند مانع پرداخت هزینه های بسیار بالا در آینده گردد. همچنین قیمت های را ملاک خود برای انتخاب مرکز زیبایی خود قرار ندهید. کیفیت را اولویت کارتان قرار دهید.

بهترین متخصص پوست و زیبایی در اصفهان

بهترین متخصص پوست و زیبایی در اصفهان
بهترین متخصص پوست و زیبایی در اصفهان

اگر برای درمان جوش های صورت و زیبایی و جوانسازی پوستتان، روش مزوتراپی را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا