درمان دارویی سلولیت| راه درمان سلولیت چیست؟

درمان دارویی سلولیت 

درمان دارویی سلولیت
درمان دارویی سلولیت

درورد به همه ی کاربران عزیز! همانطور که می دانید امروزه دغدغغه بسیاری از افراد دست یافتن به سلامتی و زیبایی بیشتر است. یکی از موارد رایج این است که افراد به دنبال راهی برای از بین بردن سلولیت هایی هستند، که به دلایل مختلف در بدن آنها پدید آمده است. ما در این مقاله سعی کرده ایم راهکارهایی را درباره درمان دارویی سلولیت به شما معرفی کنیم. 

سلولیت چیست؟

سلولیت چیست
سلولیت چیست

سلولیت ناهمواری های سطح برخی از نواحی پوست است که به دلیل تجمع بافت های چربی زیر لایه ی پوست به وجود می آید. که به آنها پوست پرتقالی نیز گفته میشود. بسیاری از افراد خواستار از بین رفتن آنها و در نتیجه زیباتر به نظر آمدن پوستشان هستند. شما می توانید با استفاده از درمان دارویی سلولیت آنها را به مقدار زیادی کاهش دهید.

علل به وجود آمدن سلولیت

علل به وجود آمدن سلولیت
علل به وجود آمدن سلولیت

ظاهر شدن سلولیت ها بر روی پوست بدن علت دقیقی ندارد. این علت بسته به افراد و نوع زندگی افراد به موارد متفاوتی بستگی دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

  1. ژنتیک افراد
  2. تغییرات هرمونی در بدن
  3. کاهش وزن
  4. افزایش وزن
  5. نداشتن رژیم غذایی سالم و اصولی
  6. کشیدن سیگار

بهترین دارو برای درمان سلولیت

برای از بین بردن سلولیت ها داروهای شیمیایی مانند انواع پماد ها با مارک های متفاوت، روغن های طبیعی و گیاهی و یا داروهای گیاهی زیادی وجود دارند که به کاهش آن کمک می کند. در ادامه به بررسی برخی از این داروها می پردازیم:

پماد رتینول برای درمان سلولیت

پماد رتینول برای درمان سلولیت
پماد رتینول برای درمان سلولیت

این پماد که به عنوان دارویی جهت بهبود چین وچروک ها و آکنه شناخته می شود، در کاهش سلولیت نیز موثر می باشد. مکانیزم این دارو به عنوان درمان دارویی سلولیت به این صورت است که با افزایش دادن سطح تولید کلاژن ها، موجب صاف تر شدن و ضخیم تر شدن پوست شده و باعث کمتر شدن سلولیت ها می شود.

رفع سلولیت با قهوه

رفع سلولیت با قهوه
رفع سلولیت با قهوه

قهوه به دلیل دارا بودن کافئین و آنتی اکسیدان می تواند درمان دارویی سلولیت باشد. به طوری که پس از استحمام مقداری از دانه های آسیاب شده ی قهوه را روی سطح پوست خود به آرامی می مالیم. کافئین و آنتی اکسیدان موجود در قهوه موجب باز شدن رگ های خونی شده و در نتیجه گردش را بالا می برد و موجب کاهش سولیت ها می شود. اما از طرفی خاصیت دیگر اسکراب( مالیدن)  قهوه بر روی پوسا این است که باعث از بین رفتن پوست مرده بر سطح بدن نیز می شود.

بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت

بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت
بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت

یکی از راه های موثر دیگر به عنوان درمان دارویی سلولیت، استفاده از داروهای گیاهی می باشد. ما در این مقاله این گیاهان و روش مصرف آن ها را به شما معرفی می کنیم:

1.گیاه مریم گلی

این گیاه یکی از گیاهان موثر در درمان دارویی سلولیت است. یک قاشق از گیاه خشک شده آن را در یک فنجان آب بریزید و میل کنید. روزی 4 فنجان از این دمنوش را میل کنید.

2.پوست درخت غان

این گیاه را به مدت 5 دقیقه جوشانده و 50 گرم آن را در 1 لیتر آب بریزید. روزی 6 قاشق از آن را میل کنید.

3.گزنه 

1 قاشق از این گیاه را در 1 فنجان آب بریزید. روزی 4 فنجان از این نوشیدنی را میل کنید

4.پیاز

شما می توانید پیاز را در سالاد و یا هرگونه که مایلید به صورت خام میل کنید.

5.انواع توت ها

از میوه های رسیده به عنوان میان وعده تان استفاده کنید. 50 گرم از ساقه ی توت ها را به مدت 1 ساعت جوشانده و و در یک لیتر آب بریزید. روزی 3 فنجان میل کنید.

 6.توت فرنگی

به اندازه ی 2 قاشق چایی خوری از برگ خشک شده توت فرنگی را به مدت 45 دقیقه در یک فنجان آب بجوشانید. روزی 4 فنجان از آن میل کنید.

7.گیلاس

مقدار 30 گرم از این میوه را در 1 لیتر آب جوشانده و روزی 2 لیوان از آن میل کنید.

8.مگنولیا

چند برگ از این گیاه را در یک فنجان آب ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید.روزی 4 فنجان از این نوشیدنی میل بفرمایید.

درمان سلولیت با روغن نارگیل

درمان سلولیت با روغن نارگیل
درمان سلولیت با روغن نارگیل

روغن نارگیل از زمان های قدیم تاکنون با خواص متفاوت خود بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از خواص این روغن کاهش دادن سلولیت ها می باشد. دانشمندان تاکنون دلیل اصلی به وجود آمدن سلولیت را کاملا کشف نکرده اند، اما آنها از به وجود آمدن لایه ای از چربی میان پوست و عضله تشکیل می شود.

در درمان دارویی سلولیت، این روغن با افزایش سطح تولید کلاژن که یکی از ساختار های اصلی پوست برای شکل دهی و مقاومت آن است، درمان را انجام میدهد.هدف از ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی ناحیه ای که دارای سلولیت است، این است که باعث کاهش ناهمواری های سطح پوست شده و در نتیجه موجب زیباتر شدن پوست شما می شود. اما در این روش ممکن است که پوست شما به روغن نارگیل حساسیت داشته باشد. برای اطمینان مقدار بسیار کم از این روغن را روی ناحیه ی کوچکی از پوست خود امتحان کرده و در صورت رخ ندادن هرگونه حساسیت شما می توانید از آن استفاده کنید.

درمان سلولیت با روغن های ضروری

درمان سلولیت با روغن های ضروری
درمان سلولیت با روغن های ضروری

روغن های گیاهی از گذشته تاکنون تاثیرات بسزایی در انواع درمان ها، از کاهش دادن استرس گرفته تا پاکسازی سینوس ها داشته اند. بیش از 90 روغن ضروری دارویی وجود دارد که توسط متخصصان پوست توصیه شده و رایج هستند. همچنین علاوه بر آن بیش از 1500 روغن ترکیبی نیز وجود دارد که در درمان عارضه های پوستی نقش دارند.

علاوه بر روغن نارگیل، روغن های دیگری نیز در درمان دارویی سلولیت موثر هستند و باعث کاهش ناهمواری های سطح پوست می شوند.که ما در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم. این روغن ها عبارتند از:

  • روغن چوب سرو
  • روغن رازیانه 
  • روغن گیاه شمعدانی
  • روغن گریپ فروت
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن لیمو
  • روغن علف لیمو
  • روغن نارنگی
  • روغن رزماری

اما باید بدانید که این روغن ها را نمی توان به صورت خالص بر روی پوست مالید و باید با روغن های حامل ترکیب شوند. زیرا در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد سوزش و یا التهابات پوستی شوند. روغن هایی که می توانید آنها را با روغن های ضروری ترکیب کنید عبارتند از:

  • روغن هسته زردآلو
  • روغن آرنیکا
  • روغن آووکادو
  • روغن باباب
  • روغن گل گاوزبان
  • روغن گل پامچال 
  • روغن جوجوبا
  • روغن مارولا
  • روغن بذر گلاب
  • روغن بادام شیرین

بهترین مرکز درمان سلولیت

اگر به دنبال مرکز درمان سلولیت مطمئن هستید، ما مرکز درمانی را به شما پیشنهاد می دهیم که همه ی مراجعین آن از نتیجه ی درمان خود رضایت کامل را داشته اند. و این مرکز درمان سلولیت را به آشنایان خود معرفی می کنند. محیطی کاملا بهداشتی و آرام و دارای متخصصین و پرسنل مجرب که شما را به نتیجه ی دلخواهتان می رسانند. برای ارتباط با بهترین مرکز درمان سلولیت اینجا کلیک کنید.

منبع1

منبع2

منبع3

منبع4

منبع5

منبع6

مترجم و گرد آورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا