درمان قطعی سلولیت پشت ران| رفع سلولیت با قهوه

درمان سلولیت ران پا

درمان سلولیت پشت ران
درمان سلولیت پشت ران

با سلام به همه ی کاربران عزیز که همواره به دنبال راهکارهایی برای سلامت بودن، خوش اندام بودن و زیباتر به نظر رسیدن هستند. امروز مقاله ای درباره چگونگی درمان سلولیت ران پا براتون آماده کردیم. در این مقاله ما انواع راهکارهای خانگی، ورزشی، غذایی و غیره را جهت رفع سلولیت های ران پا را برای شما توضیح می دهیم.

سلولیت ران پا چیست؟

سلولیت ران پا ناهمواری های سطحی پوست ران، که به دلیل تجمع بافت های چربی زیر پوست بوجود می آید. به دلیل وجود بیشتر بافت های چربی در ران ها سلولیت ها بیشتر در این ناحیه بوجود می آیند. آقایان و بانوان هردو دچار سلولیت می شوند، اما این عارضه در بانوان رایج تر و طبق آمار حدود 85 درصد از بانوان درگیر سلولیت هستند.

علل سلولیت ران پا

عوامل متعددی موجب بوجود آمدن و بیشتر شدن سلولیت ران پا می شوند که عبارتند از:

 

  • افزایش سن
  • استروژن
  • التهاب بافت های چربی
  • افزایش بافت چربی بر اثر افزایش وزن
  • از دست دادن کلاژن ها
  • نازک شدن اپیدرم ها

درمان سلولیت پشت ران با ورزش

انجام حرکات ورزشی مخصوص پا راه حلی است که موجب کاهش سلولیت ران پا می شود. این راه حل درمان کامل نیست اما عضلات قوی تر موجب کاهش به نظر آمدن سلولیت ها می شود.

در ادامه ما چند تمرین موثر را به شما معرفی می کنیم:

1.اسکوات

اسکوات
اسکوات

در این تمرین پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده، زانو ها را به سمت انگشتان پا جلو می بریم، دقت کنید که زانوها جلوتر از انگشتان پا نرود و سپس دوباره به حالت اولیه باز می گردیم.

2.اسکوات با پرش

اسکوات با پرش
اسکوات با پرش

در این تمرین حالت اسکوات را اجرا کرده و در مرحله بازگشتن به حالت اولیه به جای بلند شدن می پریم.

3.استپ آپ

استپ آپ
استپ آپ

در این تمرین جعبه، میز و یا شئ با سطحی بالاتر را در مقابل خود گذاشته و یک قدم به سمت روی جعبه برداشته و سپس به حالت اولیه خود به عقب باز می گردیم.

4.ساید- تو- ساید

ساید تو ساید
ساید- تو- ساید

در این تمرین با یک پا یک قدم به کنار بدن بداشته، روی پا می نشینیم و به عضلات داخلی و خارجی پا فشار می آوریم. سپس با پای دیگر همین تمرین را تکرار می کنیم.

 درمان سلولیت ران پا با لیزر

در درمان سلولیت ران پا با لیزر که به عنوان سیستم رادیو فرکانسی نیز شناخته می شود. این درمان با ماساژ، لیپوساکشن و نور درمانی همراه است. این روش می تواند بافت چربی را کاهش دهد، باعث افزایش رشد کلاژن، سفت شدن پوست و افزایش گردش خون شود. و تاثیر آن حداقل تا 6 ماه ماندگاری دارد.

رژیم غذایی برای از بین بردن سلولیت ران پا

یکی از راه های از بین بردن سلولیت ران پا داشتن رژیم غذایی سالم و جایگزین کردن برخی از مواد غذایی در رژیم است. برخی از مواد غذایی موثر در از بین بردن سلولیت ها عبارتند از:

مارچوبه:

مارچوبه
مارچوبه

مارچوبه به دلیل دارا بودن فولیک اسید باعث کاهش سطح استرس می شود. کم شدن استرس باعث کاهش تجمع بافت های چربی شده و در نتیجه سلولیت ها را کاهش می دهد.

آووکادو:

آووکادو
آووکادو

با بالا رفتن سن سطح پوست شروع به افتادگی شل شدن و افتادگی می کند، بنابراین یکی از ویژگی های مواد موثر در کاهش سلولیت ران ها داشتن اسید های چرب ضروری است که باعث محکم تر شدن پوست، کشیدگی پوست و نرمی آن می باشد. آووکادو دارای این ویژگی ها می باشد و مصرف آن مفید برای رفع سلولیت ها است.

موز:

موز
موز

شاید شنیده باشید که موز حاوی پتاسیم است، اما ممکن است ندانید که آن یک ماده ی معدنی است که به کاهش سلولیت ها کمک می کند. دو روش عملکرد آن: یکی باعث کمتر شدن آب جمع شده در زیر پوست و دیگری تاثیر بر روی غدد لنفاوی می باشد.

انواع توت ها:

انواع توت ها
انواع توت ها

وجود آنتی اکسیدان در توت ها باعث  تقویت غدد لنفاوی و از بین رفتن سموم جمع شده در قسمت هایی از بدن شما هستند که سلولیت رخ می دهد. و ویتامین سی موجود در توت ها باعث افزایش کلاژن سطح پوست می شود. در نتیجه سلولیت ران را کاهش می دهد.

آب ذغال اخته:

آب ذغال اخته
آب ذغال اخته

نوشیدن آب ذغال اخته یکی از راه های از بین بردن سلولیت های پشت ران است که با از بین بردن رسوبات سرسخت چربی و توانایی پاکسازی سیستم لنفاوی این کار را انجام می دهد.

سبزیجات:

سبزیجات
سبزیجات

وجود آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات موجب کاهش سلولیت می شود.

زنجبیل:

زنجبیل
زنجبیل

خوردن زنجبیل یکی از راه های بسیار عالی برای از بین بردن سلولیت ها است که با از بین بردن سموم و تقویت سیستم لنفاوی موجب کاهش سلولیت می شود.

ماهی:

ماهی
ماهی

خوردن ماهی مخصوصا ماهی سالمون به دلیل تجمع زیاد امگا 3 باعث تقویت سیستم لنفاوی و مانع از تجمع چربی می شود. و باعث کاهش چشمگیر سلولیت های پشت ران می شود.

رفع سلولیت ران با قهوه

رفع سلولیت ران با قهوه
رفع سلولیت ران با قهوه

یکی از راه های بسیار رایج برای رفع سلولیت استفاده از قهوه است. در این درمان پس از استحمام دانه های آسیاب شده ی قهوه را بر روی سلولیت ران پا مالیده و به آرامی ماساژ می دهیم. اما دقت داشته باشید که ماساژ دادن باید بسیار آرام باشد تا پوست دچار خونریزی و سوزش نشود. کمی قرمزی بعد از اسکراب کردن قهوه بر روی پوست طبیعی است.

دانه های آسیاب شده ی قهوه با باز کردن رگ های خونب باعث افزایش گردش خون می شوند، و باعث کاهش فعالیت سلول های چربی می شود. برای نتیجه گیری بهتر این کار را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید.

برس ضد سلولیت ران پا

برس ضد سلولیت ران پا
برس ضد سلولیت ران پا

یکی از روش های خانگی درمان سلولیت ران پا ماساژ دادم با برس خشک رفع سلولیت ران پا می باشد. در این روش برس خشک را به آرامی روی ران پا ماساژ میدهیم. برس کشیدن روی سلولیت ها باعث افزایش گردش خون در آن ناحیه می شود وهمچنین بافت های چربی را کاهش می دهد. این روش یک روش سم زدایی و جوان سازی می باشد. برس خشک باعث از بین رفتن سموم و تقویت سیستم لنفاوی نیز می باشد و در نتیجه به بهبود ناهمواری های سطح پوست کمک می کند.

مراکز درمانی سلولیت ران در اصفهان

اگر یه دنبال مرکز رفع سلولیت ران پا می باشید، ما برای شما پیشنهاد شگفت انگیزی داریم؛ در اینجا ما مرکز لیزر سلولیت معتبری را به شما پیشنهاد می کنیم که مورد تایید بهداشت و به خصوص مراجعین محترم می باشد. این مرکز با دارا بودن به روز ترین و مجهز ترین امکانات آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به مراجعین خود در شهر اصفهان می باشد. برای تماس با بهترین مرکز لیزر سلولیت در اصفهان اینجا کلیک کنید.

منبع 1

منبع2 

منبع3 

منبع4

منبع5

مترجم و گرد آورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا