حال خوب را با داشتن پوست خوب به خود هدیه دهیم!

چند روش ساده خانگی برای مراقبت از پوست

پوست خوب و حال خوب
پوست خوب و حال خوب

سلام به همه ی همراهان و دوستان عزیز.

امیدواریم که همیشه شاد و زیبا باشید و بدرخشید. به دنیای زیبایی و سلامتی ما خوش آمدید. ما اینجاییم تا با گردآوری مطالب به روز و معرفی های راهکار های مدرن و پیشرفته، شما را از مسیر نزدیک تری به هدف زیبایی و سلامتی تان برسانیم. دلمان می خواهد با ارائه ی مطالب مفید، در حال خوب شما شریک باشیم.

زیبایی صورت، تناسب اندام در کل زیبایی ظاهر، تاثیر بسیار زیادی را در اعتماد به نفس و حال خوب افراد می گذارد. در مطلبی که هم اکنون در حال خواندن آن هستید، چند روش ساده برای مراقبت از پوست را برای شما آورده ایم. تا همیشه پوست جوان، شاداب و درخشان داشته باشید.

افراد از طریق روش های متفاوتی از پوست خود مراقبت می کنند. با استفاده از کرم های مرطوب کننده و مغذی، روش های مدرن پزشکی در مراقبت از پوست و …..

افراد دارای پوست خشک، در بیشتر مواقع در پوست خود احساس کشیدگی و سوزش می کنند. افرادی هم که هیچگونه اقدامی برای رسیدگی به پوست شان نمی کنند، در اینگونه مواقع حتی ممکن است دچار لک های پوستی و تغییر رنگدانه ها شوند.

افراد با نوع پوست چرب نیز، ممکن است که ظاهر پوستی بهتری در مقایسه با پوست های خشک داشته باشند، اما آنها نیز باید اقداماتی را برای پوست خود انجام دهند. این افراد، در کنار استفاده از مرطوب کننده های متناسب با نوع پوست خود، به مواد مغذی دیگری نیز نیاز دارند.

شاید این سوال در ذهن شما پیش آید که تفاوت بین مرطوب کننده و مواد مغذی دیگر چیست؟

ساده ترین روش توضیح این سوال، مقایسه ی سوپ های آماده ای است که به صورت پودر در بسته بندی ها به فروش می رسد، در مقابل سوپ های تازه ی خانگی که نمی توان از خواص تازگی مواد درون آن چشم پوشی کرد.

در ادامه نگاهی به خواص مواد طبیعی برای پوست و نحوه ی استفاده ی آنها برای داشتن پوستی جوان و شاداب می اندازیم.

مواد مغذی طبیعی برای پوست

8 راهکار شگفت انگیز برای داشتن حال خوب با پوست خوب:

1. عسل

عسل برای پوست
عسل برای پوست

چه در زمانی که عسل را میل می کنید و چه زمانی که آن را بر روی پوست خود می مالید، برای پوست بسیار عالی است. برای پوست های خشک، می توانید روزانه 1  قاشق چای خوری عسل را روی پوست خود بمالید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس به آرامی بشویید.

به آرامی پوست خود را خشک کنید، سپس شاهد نرم و لطیف شدن پوست خود خواهید بود.

برای اینکه بیشتر از مزایای عسل بهره مند شوید، از عسل خام استفاده کنید. عسل خام ارگانیک امروزه به راحتی در همه جا عرضه می شود.

2. انجیر

خواص انجیر برای پوست
خواص انجیر برای پوست

2 عدد انجیر خورد شده را با مقدار کمی شیر میکس یا مخلوط کنید. به مدت 2 دقیقه آن را روی پوست خود بمالید. سپس به آرامی شسته و با یک حوله ی نرم تیز به آرامی پوست خود را خشک کنید. این راهکار موجب می شود تا همه ی سموم از روی پوست شما پاک شده و حال خوب را برای شما ایجاد کند.

دانه های ساینده ی ملایم از این مخلوط، سلول های مرده ی سطح پوست را نیز از بین می برد.

این روند را چندین بار در روز های مختلف انجام دهید، تا به نتیجه ی مطلوب رسیده و از مزایای کامل آن برخوردار شوید.

ممکن است برخی به این روش حساسیت داشته باشند. به همین دلیل، قبل از مصرف، مقدار کمی از این ماده را بر روی تکه ی کوچکی از پوست دست خود بمالید و صبر کنید. اگر پوست شما واکنش منفی نشان نداد، می توانید از آن استفاده کنید!

3. شیر

خواص شیر برای پوست
خواص شیر برای پوست

من به شخصه عاشق این ماده هستم. شیر نه تنها پوست را تغذیه و نرم و لطیف می کند، بلکه موجب تنظیم رنگدانه ها نیز می شود. پوست خود را 2 بار در روز با استفاده از شیر، پاک کنید. می توانید یک تکه ی کوچک پنبه ی تمیز را به کمی شیر آغشته کرده و به پوست بدون آرایش خود بمالید. شیر به عنوان یکی از بهترین مرطوب کننده ها و مغذی های عمل می کند. این یکی از داروهای خانگی عالی برای افرادی است که پوست خشک دارند. 

این کار را به صورت مرتب و روزانه انجام دهید.

4. آووکادو

خواص آووکادو برای پوست
خواص آووکادو برای پوست

میوه سالم و دارای خواص آفرودیزیاک که شگفتی هایی برای پوست خشک ایجاد می کند. مقداری آووکادو را له کرده و آن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید تا 15 دقیقه روی پوست تان بماند. سپس آن را با کمی شیر، پاک کرده و بعد از آن با آب بشویید. آووکادو سرشار از چربی های مفید، آنتی اکسیدان و ویتامین است که مزایای زیادی برای انواع پوست ها دارد.

استفاده از روغن طبیعی آووکادو نیز، یک راهکار بسیار عالی برای داشتن پوست عالی و حال خوب پس از آن است. خوردن آووکادو نیز یکی از راه های کمک به درخشش پوست شما است.

5. موز

خواص موز برای پوست
خواص موز برای پوست

موز یکی از بهترین مرطوب کننده ها و ماده ای مغذی برای پوست است که نباید آن را دست کم گرفت. یک موز رسیده را رنده کنید و بر روی پوست خود ماساژ دهید. این راهکار حتی برای پوست های خشک نیز بسیار عالی است. موز حاوی مرطوب کننده، پتاسیم و ویتامین های E  و C است که وظیفه ی تقویت و شفاف سازی پوست را دارد.

حتما از موز رسیده استفاده کنید تا از مزایای بیشتر آن بهره مند شوید.

6. بادام

خواص بادام برای پوست
خواص بادام برای پوست

فرقی ندارد! چه از خمیر بادام و چه از روغن بادام استفاده می کنید. هر دو منبع عالی ویتامین E هستند که پوست شما را از خارج تغذیه می کنند. برای پوست های کم آب( دهیدراته) و خشک، می توانید 1 قاشق چای خوری روغن بادام را بر روی پوست ماساژ دهید و سپس 10 عدد بادام درختی را با کمی شیر مخلوط ( میکس) کرده و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

سپس پوست خود را در ابتدا با شیر و بعد با آب بشویید. این امر نه تنها پوست را شفاف و روشن می کند و لکه ها را از بین می برد، بلکه به پوست جوانی و شادابی می بخشد.

7. زیتون

خواص زیتون برای پوست
خواص زیتون برای پوست

زیتون ها منابعی عالی از ویتامین ها هستند. 3 الی 4 زیتون را به خوبی له کرده و آن را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. این امر PH طبیعی پوست را به آن باز می گرداند. زیتون و یا روغن آن، از دیر باز ماده ی بسیار عالی برای سلامت پوست بوده اند. روغن زیتون مملو از آنتی اکسیدان های ضد پیری و اسکالن هیدراته است و باعث زیبایی و سلامت مو و پوست و ناخن ها می شود.

8. پاپایا

خواص پاپایا برای پوست
خواص پاپایا برای پوست

این ماده ی شگفت انگیز را به صورت پوره در آورده و بر روی پوست خود بمالید و برای 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. پوست خود را با شیر و سپس با آب بشویید. بعد کاملا متوجه می شوید که پوست شما چقدر نرم، لطیف و شاداب شده است. پاپایا پوست را تغذیه می کند.

وجود ویتامین A و آنزیم پاپائین، به از بین بردن سلول های مرده و پروتئین های غیر فعال کمک کرده و درنتیجه باعث جوانسازی پوست شما می شوند.

متخصص پوست و درمان های قطعی

متخصص پوست و درمان های قطعی
متخصص پوست و درمان های قطعی

شما همچنین می توانید در کنار مراقبت های خانگی، درمان ها و تغذیه رسانی پوست خود را به دست یک متخصص پوست خوب بسپارید.

او می تواند با شناسایی نوع پوست شما، آسیب ها و نیاز های آن، با به کارگیری بهترین روش درمانی پوست عالی و حس خوب را به شما هدیه دهد.

برای تماس و مشاوره ی رایگان با بهترین مرکز درمان پوست و زیبایی، اینجا کلیک کنید.

از اینکه وقت گرانبهای خود را صرف خواندن این مطلب کرده اید، بسیار از شما ممنونیم و امیدواریم که در حال خوب شما شریک باشیم.

با تشکر!

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

لینک منبع خارجی

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا