دلایل تیرگی صورت چیست؟| درمان قطعی تیرگی پوست

تیرگی صورت و درمان آن

تیرگی صورت و درمان آن
تیرگی صورت و درمان آن

سلام به همه ی کاربران عزیز و زیبا. امیدواریم که همیشه سلامت و پیروز باشید. سایت ما، دنیایی از اطلاعات و نکات خوب و مهم را در زمینه ی سلامتی و زیبایی در اختیار شما قرار می دهد. ما برای زیبایی و سلامتی شما اهمیت بسیاری قائل هستیم. مطلبی که هم اکنون در حال خواندن آن هستید، درباره تیرگی صورت می باشد. در این مطلب سعی کرده ایم علل و بهترین راهکار درمانی را برای تیرگی های پوست به شما ارائه دهیم.

پوست صورت، نقش بسیار مهمی را در زیبایی افراد بر عهده دارد. تیرگی و هرگونه آسیب بر روی پوست، می تواند اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین دلیل است که می گوییم، هر کس باید برای رسیدگی به پوست خود وقت بگذارد. برخی بر این باورند که رسیدگی به پوست، امری است که فقط مختص خانم ها می باشد. برخی نیز فکر می کنند که رسیدگی به پوست، امری لوکس بوده و فقط ویژه ی افراد خاص می باشد. اما اصلا اینطور نیست!

همه ی ما باید این را بدانیم که رسیدگی به پوست نیز، باید مانند مسواک زدن جزو عادات افراد قرار بگیرد.

گاهی پرداخت هزینه های کوچک و با صرف زمان بسیار کوتاه، می تواند مانع از آسیب های شدید و پرداخت هزینه های سنگین شود.

داشتن پوست زیبا، جوان و شاداب، می تواند افراد را حتی کمتر از سن واقعیشان نشان دهد.

مراقبت از پوست، امری حساس است که نیاز به احتیاط و آگاهی کافی دارد. به همین دلیل، بهتر است که درمان های پوستی و یا رسیدگی به آن را، به دست یک پزشک متخصص پوست که در کار خود بسیار حرفه ای است بسپاریم. یک پزشک متخصص می تواند بهترین نوع درمان را با توجه به نوع پوست ما برایمان تجویز کند.

تیرگی پوست صورت از چیست؟

تیرگی پوست صورت از چیست؟
تیرگی پوست صورت از چیست؟

آیا تا به حال درباره رنگدانه های پوستی شنیده اید؟

افزایش رنگدانه های پوستی، می تواند سبب تیره تر شدن پوست ما شود. این امر می تواند:

  • در قسمت کوچکی از پوست ما رخ دهد.
  • می تواند مناطق بزرگتری را درگیر کند.
  • می تواند پوست کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

اگرچه افزایش رنگدانه معمولاً مضر نیست ، اما می تواند نشانه بیماری پزشکی دیگری باشد.

انواع مختلفی از افزایش رنگدانه ها وجود دارند که رایج ترین آنها عبارتند از: ملاسما، لکه های آفتاب و افزایش رنگدانه های پوستی بعد از التهابات

  • ملاسما: این مورد از افزایش رنگدانه ها، معمولا بر اثر تغییرات هورمونی در بدن به وجود می آیند. برای مثال، این مورد را می توان در دوران بارداری مشاهده کرد.
  • لکه های آفتاب: این لکه ها به دلیل بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به وجود می آیند. اشعه ی ماورابنفش خورشید، می تواند لکه های تیره را بر روی پوست ایجاد کنند.
  • تیرگی پوست پس از التهابات: این نتیجه آسیب یا التهاب پوست است. یکی از دلایل عمده ی این مورد، آکنه های پوستی هستند.

البته موارد دیگری نیز بر تیرگی پوست اثر گذار هستند که عبارتند از: استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت و نامرغوب، تغذیه ی نامناسب، استرس، نداشتن خواب منظم و کافی، عدم نوشیدن آب کافی و….

علائم تیرگی صورت

علائم تیرگی صورت
علائم تیرگی صورت

نواحی تیره بر روی پوست، علائ اصلی افزایش رنگدانه های پوستی یا هایپرپیگمنتاسیون هستند. لکه های تیره بر روی پوست نیز، می توانند در سایز های مختلف به وجود آیند.

بزرگترین عوامل خطرناک برای افزایش تولید رنگدانه ها، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب و التهابات پوستی هستند. زیرا هر دو وضعیت می توانند موجب افزایش تولید ملانین در پوست شوند. هرچه میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر باشد ، احتمال افزایش رنگدانه های پوستی بیشتر می شود.

بسته به نوع اختلال ، سایر عوامل خطر برای افزایش رنگدانه ها، عبارتند از:

  • استفاده از داروهای ضد بارداری و یا باردار شدن( ملاسما)!
  • پوستی که رنگ اصلی آن تیره باشد، بیشتر مستعد تغییر رنگدانه است.
  • داروهایی که حساسیت شما را به نور خورشید افزایش می دهند.
  • آسیب های پوستی مانند زخم ها، التهابات، سوختگی و….

رنگدانه پوست صورت

رنگدانه پوست صورت
رنگدانه پوست صورت

یکی از دلایل افزایش رنگدانه های پوست، تولید بیش از حد ملانین است. ملانین ماده ای است که به پوست رنگ می بخشد و توسط سلولهای پوستی به نام ملانوسیت تولید می شود. چندین شرایط یا عوامل مختلف می تواند تولید ملانین در بدن شما را تغییر دهد.

برخی از داروهای خاص می توانند باعث رنگدانه ها یا پیگمنت های پوست شوند. همچنین ، برخی از داروهای شیمی درمانی به عنوان یک اثر جانبی می توانند باعث رنگدانه های پوستی و در نتیجه تیرگی آن شوند.

در برخی از خانم ها، تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند سبب تولید ملانین بیشتر شود.

افزایش رنگدانه ها، نتیجه مستقیم افزایش سطح هورمون در بدن شما است که منجر به افزایش سنتز ملانین می شود.

قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد نیز می تواند باعث افزایش ملانین شود.

چگونه رنگدانه پوست را روشن کنیم؟

چگونه رنگدانه پوست را روشن کنیم؟
چگونه رنگدانه پوست را روشن کنیم؟

یک متخصص پوست می تواند علت دقیق زیاد شدن رنگدانه های پوستی شما را تشخیص دهد. آنها سابقه ی پزشکی شما را درخواست می کنند و برای تعیین علت ، معاینه فیزیکی به شما ارائه می دهند.

داروهای موضعی با تجویز موضعی می توانند برخی از موارد افزایش رنگدانه ها را درمان کنند.

با این وجود، استفاده طولانی مدت از داروهای موضعی، می تواند موجب تیرگی پوست شود! که به اوکرونوز معروف است.  بنابراین بهتر است از هیدروکینون موضعی ( داروی تجویزی توسط پزشک) فقط تحت مراقبت متخصص پوست استفاده شود تا آنها بتوانند به درستی شما را در مورد نحوه استفاده از دارو بدون عوارض جانبی راهنمایی کنند.

همچنین استفاده از رتینوئیدهای موضعی باعث روشن شدن لکه های تیره پوست می شود.

تاثیر هر دو این داروها می توانند چند ماه طول بکشند تا مناطق تیره شده روشن شوند.

روش های درمان خانگی نیز که بدون استفاده از داروهای تجویزی هستند هم می توانند موجب روشن شدن پوست شوند. اما آنها در طولانی مدت موثر هستند.

یکی از روش های درمان، استفاده از کرم های ضدآفتاب، متناسب با نوع پوستتان است. یک ضد آفتاب خوب، ضد آفتابی است که:

  • دارای SPF 30 تا 50 باشد.
  • پوشش زیادی داشته باشد.
  • ترجیحا دارای اکسید روی باشد.

روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر در معرض آفتاب هستید، عرق می کنید و یا شنا می کنید ، هر 2 ساعت یکبار مجدداً از کرم استفاده کنید.

همچنین ممکن است که پزشک شما، در برخی موارد، استفاده از روش های نوین، مدرن و پیشرفته ی پزشکی را برای شما تجویز کند.

چگونه از تیرگی پوست صورت جلوگیری کنیم؟

چگونه از تیرگی پوست صورت جلوگیری کنیم؟
چگونه از تیرگی پوست صورت جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از تولید بیش از حد رنگدانه های پوستی، همیشه امکان پذیر نیست. اما با رعایت برخی از موارد، می توانید از پوست خود مراقبت کنید:

  • از کرم های ضد آفتاب با SPF 30 به بالا استفاده کنید.
  • از کلاه و یا لباس هایی که مانع از عبور نور خورشید به پوستتان می شود استفاده کنید.
  • اجتناب از نور خورشید، مخصوصا در ساعاتی که نور آن شدید است. از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر!

هایپرپیگمانتاسیون به طور کلی مضر نیست و معمولاً نشانه بیماری پزشکی جدی نیست. در بعضی موارد ، تیرگی صورت و پوست به تنهایی با محافظت مناسب در برابر آفتاب محو می شوند. در موارد دیگر ، درمان تهاجمی تر مورد نیاز است.

میکرودرم ابریژن پوست چیست؟

میکرودرم ابریژن پوست چیست؟

اگر به دنبال یک روش مراقبت از پوست بسیار عالی و با نتیجه ی مطلوب هستید، میکرودرم پوست می تواند تیرگی صورت را برطرف کند و پوستی شاداب و جوان را به شما هدیه دهد. در این روش از یک وسیله ی ساینده ی بسیار ملایم، استفاده می گردد.

هدف این درمان چیست؟ به سرعت می تواند لایه های ضخیم از سلول های مرده ی سطح پوست را از بین ببرد.

نتیجه ی درمان؟ راه حلی برای بسیاری از مشکلات پوستی مانند زخم ، لکه های آکنه ، تغییر رنگ ، آسیب آفتاب ، علائم کشش ، چین و چروک ، منافذ بزرگ شده و رنگدانه های زیاد.

نحوه ی کارکارد آن چگونه است؟ در طی فرایند میکرودرم ابریژن ، لایه سطحی سلولهای مرده پوست از طریق دستگاهی که از جریانی از بلورهای کوچک یا نوک الماس استفاده می کند ، لایه برداری و برداشته می شود. با از دست رفتن سلول های مرده ی سطح پوست، بدن ما سلول های جدید را به سرعت جایگزین کرده و پوستی شاداب و جوان را به وجود می آورد.

میکرودرم ابریژن غیر تهاجمی است و تقریباً بدون درد است.

2 نوع روشن کننده ی پوست وجود دارد: نوع اول مهارکننده های ملانین و این دسته از مواردی هستند که لیفتینگ سنگین را انجام می دهند ، برای جلوگیری از تولید ملانین کار می کنند تا پوست شما روشن تر شود.

نوع دیگر لایه بردارها هستند – این سلولهای مرده پوست را پاک می کند و همزمان تجدید سریع سلول را تحریک می کند. لایه بردارها هیچ ارتباطی با تولید ملانین ندارند بنابراین نمی توانند پوست شما را مانند مهارکننده های ملانین درمان کنند. اما لایه بردارها هنوز هم یک عامل اساسی برای روند روشنایی پوست هستند.

برای مبتدیان ، با پاکسازی سلولهای مرده پوست ، لایه بردارها می توانند خیلی سریعتر به پاکسازی رنگدانه های بیش از اندازه، کمک کنند. از بین بردن لایه های بالایی پوست یا سلول های مرده ی سطح پوست ، باعث افزایش جذب هر نوع محصول روشن کننده ی پوست شما می شود ، به این ترتیب اجازه می دهد تا به جای نشستن روی لایه ای از سلولهای مرده پوست ، درست در منافذ شما فرو رود.

میکرودرم پوست در اصفهان

میکرودرم پوست در اصفهان
میکرودرم پوست در اصفهان

اگر برای پاکسازی و جوانسازی پوست و رفع تیرگی صورت خود، روش میکرودرم پوست صورت را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا