ریزش موهای سر و سبگ زندگی ( بخش دوم)

ریزش موهای سر و سبگ زندگی

ریزش موهای سر

سلام به همه ی کاربران و دوستان عزیز. به صفحه ی ما خوش آمدید. در این دنیای زیبایی و سلامتی، ما بسیاری از نکات در این زمینه ها را برای شما گردآوری کرده ایم. ما مطالب را از منابع بسیار معتبر و پزشکان متخصص گردآوری می کنیم. بنابراین می توانید با خیال راحت به ما اعتماد کنید. ما شما را از مسیر نزدیک تری به هدف زیبایی و سلامتی تان می رسانیم.

در بخش اول این مطلب، درباره ی مشکلات ریزش مو و برخی از عوامل تاثیر گذار مانند: رژم غذایی، سیگار کشیدن و استرس، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. در این بخش، می خواهیم عوامل بیرونی دیگر را نیز که می تواند بر ریزش موهای سر تاثیر گذار باشد توضیح دهیم.

سلامت موها و پرپشت بودن آنها، تاثیر بسیاری در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد دارد. قبل از آنکه دچار ریزش موها و آسیب دیدگی آنها شوید، بهتر است که با آگاهی از تاثیر برخی از عوامل، از آسیب دیدگی موها جلوگیری کنید.

کادر پزشکان متخصص ما، در مرکز پوست، مو و زیبایی ما می توانند با توجه به نوع موهای شما، نیاز آنها و نوع آسیب دیدگی آنها می توانند بهترین روش درمان را برای شما در نظر گرفته و موهای شما را به بهترین و تاثیر گذار ترین نحو درمان کنند.

ما شما را به رویای داشتن موهای زیبا و درخشان و پرپشت، می رسانیم.

حتی هنگام استفاده از محصولات درمانی و مراقبت از مو نیز، لازم به داشتن آگاهی هایی هست که پزشک متخصص می تواند شما را بهتر از هر کسی راهنمایی کند. زیرا محصولات نیز باید با توجه به نوع موها، آسیب و بافت آنها انتخاب شود.

برای آشنایی با عواملی که فکر هم نمی کنید روی موهای شما اثر داشته باشد، ادامه ی مطلب را بخوانید.

ریزش مو و آلودگی هوا

ریزش موهای سر
ریزش موهای سر

عوامل محیطی مانند آلودگی نیز می تواند منجر به ریزش موهای سر شود. اگر در شهر های پر جمعیت و یا مکان های شلوغ زندگی می کنید، احتمال دچار شدن به این عارضه را دارید. البته به طور کلی در مکان های دیگر نیز ممکن است دچار آسیب های سلامت مو شوید.

خطر اصلی زندگی در شهر ، آلودگی ناشی از دود اگزوز خودرو است که در تشکیل پروتئین (کراتین) در ساختار مو تأثیر می گذارد و باعث ضعف و موهای آسیب دیده می شود. به علاوه خطر ریزش این موهای ضعیف افزایش یافته است.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آلودگی می تواند سبب طاسی نیز بشود.

در یک منطقه روستایی زندگی می کنید؟ متأسفانه ، زندگی در خارج از شهر به معنای این نیست که شما از آسیب های خارجی موهای خود مصون هستید. بین مواد شیمیایی خاصی که توسط کشاورزان برای کنترل آفات مورد استفاده قرار گرفته و ریزش موها ارتباطی وجود دارد . که می تواند هر کسی را که در نزدیکی مناطقی که در آنها مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد را تحت تاثیر قرار دهد.

حتی اگر بیشتر وقت خود را در منزل می گذارانید، نمی توانید بگویید که از آلودگی ها به دور هستید. گرد و غبار و آلودگی هایی که از طریق هوا وارد منزل می شوند، می توانند سبب ریزش موهای سر و آسیب رسانی به آن شوند. اگر خود شما یا افرادی که با شما در یک خانه زندگی می کنند سیگاری هستند و شما در معرض دود دخانیات قرار دارید، باز هم این می تواند عاملی منفی در سلامت موها باشد. دود سیگار و یا آتش سوزی های آزاد حاوی مواد سرطان زا است که می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود.

گرد و غبار مشکل دیگری است. این ذرات باعث ایجاد آلرژی در انسان مانند عفونت پوست سر یا التهاب می شوند. گاهی اوقات اولین نشانه های آن، خارش پوست سر است. از آنجا که این علائم بسیار خفیف هستند، بنابراین شما آنها را فراموش کرده و نسبت به آنها بی تفاوت هستید، در صورتی که آنها می توانند به تدریج سبب ریزش و آسیب موها شوند.

نمی توان از آلودگی های هوا جلوگیری کرد، اما می توان با استفاده از تهویه های مناسب در محیط ها و یا پوشاندن موها در محیط های آلوده، از این آسیب های جلوگیری کرد.

ریزش مو و آفتاب

ریزش موهای سر

خورشید می تواند برای ما خوب باشد زیرا تولید ویتامین D را برای دندان ها و استخوان های سالم تحریک می کند. به علاوه باعث می شود احساس خوبی نیز داشته باشیم.

احتمالا درباره ی ضرر ها و خطرات قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور آفتاب، آگاهی های لازم را دارید که می تواند موجب ملانوم های مضر شود. اما در عین حال می تواند بر روی موها نیز تاثیر بگذارند. آفتاب بیش از حد می تواند موجب خشکی موها و شکنندگی آنها گردد که در نتیجه می تواند موخوره ها را نیز به وجود آورد.

اگر قصد آفتاب گرفتن و یا قرار گرفتن در معرض اشعه ی ماورابنفش ( مانند استفاده از دستگاه های سولاریوم) را دارید، حتما موهای خود را بپوشانید. همچنین می توانید از محصولات محافظت کننده در برابر اشعه ی ماورابنفش نیز استفاده کنید.

شنا در استخر و یا دریا نیز می تواند سلامت موها را تحت تاثیر قرار دهد. وجود نمک در آب دریا و یا وجود کلر و دیگر مواد های شیمیایی در آب استخر، می تواند به موها آسیب بزند. این امر می تواند موجب خشکی موها و شکننده شدن آنها و همچنین ریزش موها شود.

خطر دیگری که فقط برای استخرهای شنا وجود دارد این است که مقادیر بالای مس موجود در آب می تواند باعث تغییر رنگ موها شود. بنابراین بهتر است که قبل از رفتن به شنا، موهای خود را با کلاه بپوشانید و یا از ماده ی های محافظت کننده استفاده کنید. راه دیگر محافظت از موهای شما مرطوب کردن آن قبل از استخر رفتن است که باعث کاهش جذب کلر می شود. و هر 30 دقیقه یکبار از استخر خارج شوید و موهای خود را زیر دوش بشویید.

ریزش مو و محصولات آرایشی

ریزش موهای سر
ریزش موهای سر

انواع بسیاری از محصولات مو در بازار وجود دارد که در دسترس افراد قرار دارند. همچنین سالن های آرایشی نیز، از محصولات مراقبت از مو با برند های مختلف و رنگ موهای مختلف برای افراد استفاده می کنند.

استفاده از این محصولات می تواند به زیبایی ظاهری موها کمک کند اما در حقیقت به سلامت آنها آسیب خواهند زد. اسپری مو ، موس ، ژل و مواد رنگ آمیزی همه محصولات پرطرفدار هستند که عمدتا توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرند اگرچه در مردان نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. 

امروزه مردان نیز به طور فزاینده ای نسبت به قبل تر به زیبایی ظاهر خود اهمیت می دهند. و حالت موها اولین موردی است که مورد اهمیت آنها می باشد. داشتن یک موی مرتب، سالم و درخشان، در قرار های ملاقات آنها، مصاحبه های کاری، مهمانی ها و ….. بسیار حائز اهمیت می باشد.

و این، امری است که موجب استفاده ی بیشتر از محصولات مو، مانند: خوش بو کننده های مو، اسپری ها، چسب موها، ژل ها، رنگ موها و …. می شود. استفاده از آنها به بهبود ظاهر در دنیای مد کمک می کند.

همچنین در این مورد می توان به اقداماتی مانند: رنگ کردن مو، مش کردن، هایلایت ها و …. نیز اشاره کرد. البته این موارد بیشتر در میان خانم ها محبوب است. اما امروزه آقایان نیز اقدام به انجام این روش های زیبایی و آرایشی می کنند.

اما در حقیقت، این روش هایی که برای زیبایی ظاهری از آنها استفاده می کنید، پس از چند بار استفاده سبب ریزش مو، خشک شدن آنها، بی کیفیتی و شکننده شدن موها می گردد.

اگر پس از استفاده از هرکدام از این محصولات تغییرات منفی را در موهای خود مشاهده کردید، بلافاصله استفاده از آن محصول را متوقف کرده و به یک متخصص پوست و موی مجرب و حرفه ای برای سلامت مو مراجعه کنید.

ممکن است که پزشک متخصص پیشنهاد کوتاه کردن موها را به شما بدهد. اما آنها می توانند با به کارگیری روش های مدرن و نوین پزشکی، به طور حتمی سلامت موهای شما را به آنها بازگرداند.

عفونت دندان و ریزش مو

شاید این امر شما را متعجب کند! اما رابطه ای بین عفونت دندان و ریزش مو وجود دارد. متخصصان ارتباطی بین عفونت دندان و ریزش مو به ویژه آلوپسی و عفونت دندان کشف کرده اند.

موهای خود را به متخصص پوست و مو بسپارید!

ریزش موهای سر
ریزش موهای سر

اگر دلتان می خواهد که تجربه ی دوباره ی  داشتن موهای پرپشت و سالم و رنگی را به دست آورید، می خواهیم یک مرکز عالی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

با افتخار می توانیم بگوییم که مرکز زیبایی ما در اصفهان، خدمات درمان پوست و مو را با بهره گیری از:

  • حرفه ای ترین کادر پزشکی متخصص پوست و زیبایی
  • بهترین نوع مواد و دستگاه ها
  • دارای مجوز کاری مرکز زیبایی
  • پزشکان متخصص دارای مجوز کار
  • در محیط بسیار استاندارد و بهداشتی

خدمات درمان های پوست و مو را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

با شما را از مسیر نزدیک تری به اهداف زیبایی تان می رسانیم. با اطمینان می توانیم بگوییم که همه ی مراجعین قبلی ما، رضایت کامل را از نتیجه ی کار و اعتماد به ما داشته اند.

  • کادر پزشکی ما بسیار خوش برخورد و با حوصله هستند.
  • ما برای شما مشاوره ی رایگان قبل از درمان را در نظر گرفته ایم.
  • پرسنل ما به طور کامل پاسخگوی سوالات شما درباره ی خدمات مرکز هستند.
  • ممکن است که گاهی خدمات را ارزان ارائه ندهیم، اما در مقایسه با مراکز دیگر که با همین کیفیت کار می کنند، قیمت های ما بسیار منصفانه و معقول است.

برای گرفتن نوبت و تعیین وقت، مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

از اینکه وقت ارزشمند خود را صرف مطالعه ی این مطلب کرده اید سپاس گزاریم. مطالب ما با بهره گیری از پزشکان متخصص و حرفه ای و منابع معتبر و مورد اطمینان گردآوری شده اند. بنابراین به راحتی می توانید به ما اعتماد کنید.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا