سلولیت موضعی را چگونه از بین ببریم؟| تفاوت سلولیت و چربی

سلولیت موضعی

سلولیت موضعی
سلولیت موضعی

درود به همه ی کاربران عزیز. به صفحه ی ما خوش آمدید. آیا شما هم از آن دسته از افراد هستید که از داشتن سلولیت های بدنتان خجالت می کشید؟ آیا سلولیت ها اعتماد به نفس شما را پایین آورده است؟ دیگر وقت آن رسیده که به فکر درمان درست و حسابی برای سلولیت موضعی بدنتان باشید! سلولیت ها تهدیدی برای سلامت بدن شما نیستند. اما ممکن است که زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

دلایل بسیار زیادی هستند که موجب می شوند سلولیت ها بوجود آیند. برخی از دلایل عبارتند از: رژیم غذایی غیر اصولی و نا مناسب، نداشتن تحرک کافی، نداشتن خواب کافی، زیاده روی در استفاده از نوشیدنی ها الکلی و در کل سبک زندگی ناسالم! اما دیگر وقت آن رسیده که سبک زندگی خود را به سمت مثبت تغییر داده و بیشتر به سلامت خود اهمیت دهید. شاید خیلی از شما ها تعریف درستی از سلولیت را ندانید و با آن آشنا نباشید. اما سلولیت ها روی بدن شما وجود دارند.

جالب است بدانید که داشتن سلولیت فقط مختص افراد چاق و دارای اضافه وزن نیست. حتی افراد لاغر و خوش اندام نیز دارای سلولیت هستند. همچنین لازم است این نکته ی غیر منصفانه را بدانید که، خانم ها بیشتر از آقایان دچار سلولیت می شوند. دلیل آن هم، هورمون های زنانه هستند. چه بسا که در بدن بسیاری از آقایان دارای اضافه وزن نیز و یا به زیاد بودن هورمون زنانه در بدنشان، سلولیت مشاهده می شود. اما این مورد به ندرت پیش می آید.

سلولیت در افرادی که رنگ پوست آنها تیره تر است، ظاهر کم رنگ تری دارد. همچنین افرادی که پوست خود را برنزه می کنند نیز، ظاهر سلولیت در بدن آنها کم رنگ تر می شود. در ادامه ی این مطلب، حقایقی درباره سلولیت های موضعی را برای شما آورده ایم.

سلولیت به چه معناست؟

سلولیت به چه معناست؟
سلولیت به چه معناست؟

سلولیت ها نواحی بر روی پوست هستند که ظاهری ناهموار به پوست می دهند. معمولا به نواحی دارای سلولیت، پوست پرتقالی و یا حفره پنیری نیز می گویند. سلولیت ها زمانی به وجود می آیند که بافت های چربی، بافت های همبند بدن را تحت فشار قرار می دهند. آنها معمولا در نواحی ران ها و باسن به وجود می آیند، زیرا تجمع بافت های چربی در این نواحی بیشتر می باشد. البته در نواحی شکم، بازو ها و دیگر نواحی بدن نیز به ندرت می توان آنها را یافت کرد.

تخمین زده می شود که حدود 85 درصد از خانم های بالای 21 سال، دچار این عارضه هستند. عواملی که موجب به وجود آمدن سلولیت می شوند، شامل موارد ذیل می باشد:

  • سن
  • هورمون استروژن
  • سابقه ی خانوادگی
  • التهاب بافت ها
  • افزایش بافت های چربی ناشی از افزایش وزن
  • از بین رفتن و کاهش کلاژن
  • گردش خون ضعیف( بیشتر در ناحیه ی پاها رایج است!)
  • نازک شدن لایه ی بیرونی پوست( اپیدرم)

تفاوت سلولیت و چربی

تفاوت سلولیت و چربی
تفاوت سلولیت و چربی

همه ی ما در بدن خود چربی داریم. برخی از افراد نیز در بدن خود سلولیت نیز دارند. تفاوت این است که شما می توانید با داشتن یک رژیم غذایی سالم و حاوی میوه و سبزیجات تازه، غلات و … از شر چربی های بدنتان خلاص شوید.

متاسفانه به دلیل اینکه سلولیت ها ریشه ی ژنتیکی دارند، کاهش وزن می تواند به بهبود یافتن ظاهر آنها کمک کند، اما نمی تواند آنها را به طور کلی از بین ببرد. افراد مختلفی اعم از افراد دارای اضافه وزن و افراد لاغر نیز، درگیر سلولیت هستند که ریشه در ژنتیک آنها دارد.

سلولیت در افراد لاغر

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کرده ایم، حتی افراد لاغر و حتی خوش اندام ترین مدل ها نیز، ممکن است دارای سلولیت باشند. سلولیت در خانم ها شایع تر از آقایان است و دلیل آن هورمون استروژن می باشد. سطح بالای استروژن بر چربی سوزی تاثیر می گذارد. بدان معنی که خانم ها هنگام کاهش وزن، در ابتدا از قسمت فوقانی بدنشان لاغر می شوند. همچنین اگر افراد فقط برای از بین بردن سلولیت به باشگاه می روند. باید بگوییم که دارند زمان خود را تلف می کنند. با وجود اینکه پایه سلولیت ها از چربی می باشد، آنها چیزی فراتر از بافت های چربی هستند. آنها متشکل از فیبر و بافت های چربی هستند. کلاژن موجود در پوست ما نیز در ریشه ی سلولیت ها هستند. بنابراین، کاهش چربی های بدنتان، کافی نیست. و حتی افراد با درصر چربی بدنی پایین نیز، درگیر سلولیت موضعی هستند.

مواد غذایی سلولیت ساز

مواد غذایی سلولیت ساز
مواد غذایی سلولیت ساز

از بین بردن چربی های اضافی بدن و کاهش سلولیت ها کار چندان آسانی نیست. اما مصرف برخی از مواد غذایی نیز، آنها را تشدید می کند. ما در اینجا 5 ماده ی غذایی که سبب افزایش سلولیت ها می شود را برای شما آورده ایم:

  • پیتزا که به نظر غذایی خوش مزه و پر از پروتئین است، حاوی مقدار زیادی سدیم می باشد که می تواند ظاهر سلولیت های شما را بدتر سازد. همچنین پنیر و سس موجود در پیتزا 2 ماده ای هستند که می توانند آب بدن شما را کاهش دهند. پیشنهاد می شود که هنگام خوردن پیتزا، سعی کنید که بجای گوشت های فراوری شده مانند: سوسیس و کالباس، از مرغ و گوشت کبابی و سبزیجات استفاده کنید.
  • پنیر که همه ی انواع آن( چه پنیری که هنگام صبحانه مصرف می کنید و چه پنیر پیتزا و….) حاوی مقدار بسیار زیادی سدیم می باشد که موجب بدتر شدن ظاهر سلولیت ها می گردد. توصیه می شود، بعد از خوردن پنیر، مقدار زیادی آب بنوشید تا آب از دست رفته ی بدنتان جبران شود.
  • میان وعده ی های قندی و نوشیدنی ها : خود قند ممکن است حاوی هیچ چربی نباشد ، اما از کالری خالی تشکیل شده است. مصرف زیاد آن نیز ممکن است باعث کاهش میزان کلاژن در بدن شما شود و منجر به پیری و ضربان زودرس شود. این می تواند سلولیت را بدتر جلوه دهد.

اگرچه شکر پنهان در همه جا ، به ویژه در غذاهای فرآوری شده وجود دارد ، اما می توانید با کاهش مصرف نوشابه و انرژی زاها ، ماست شیرین شده و دسر ، سعی کنید میزان مصرف روزانه خود را کاهش دهید. هرچه قند کمتری در رژیم غذایی شما قرار داشته باشد پوست شما نیز بهتر خواهد بود.

  • کربوهیدراتهای تصفیه شده: فکر نمی کنید سیب زمینی ، برنج ، ماکارونی و محصولاتی که با آرد سفید مانند نان، تهیه شده اند باعث سلولیت شوند. اما این غذاهای دارای سطح بالای گلیسمی، توسط بدن به قند شکسته می شوند و در نتیجه می توانند التهاب ایجاد کنند. این می تواند سلولیت را بدتر جلوه دهد.
  • گوشت فراوری شده: گوشتهای فرآوری شده مانند بیکن ، ژامبون و بوقلمون ممکن است در ساندویچ خوشمزه باشند اما به دلیل داشتن سدیم زیاد در افزایش سلولیت نیز کمک می کنند..

سلولیت و تغذیه

سلولیت و تغذیه
سلولیت و تغذیه

بنابراین برای بهتر شدن ظاهر سلولیت چه چیزی باید بخورید؟ میوه ها و سبزیجات که سرشار از آنتی اکسیدان هستند ، می توانند در کاهش التهاب و بهبود  ظاهر سلولیت کمک کنند. پروتئین های بدون چربی، غلات سبوس دار و شکلات تلخ نیز، می توانند کمک بسیار زیادی کنند. نوشیدن آب زیادی برای هیدراته ماندن ، دفاع خوب دیگری در برابر سلولیت است.

آیا سلولیت قابل درمان است؟

آیا سلولیت قابل درمان است؟

همانطور که در بالا تر اشاره کرده ایم، برای از بین بردن سلولیت های موضعی، راهکار هایی را معرفی کردیم. همچنین گفتیم که سلولیت را به طور کامل نمی شود از بین برد، اما می توان ظاهر آن را بهتر کرد. در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم که، اگر به یک متخصص پوست مجرب مراجعه نمایید، می تواند با معاینه ی دقیق شما، بهترین نوع درمان سلولیت را به شما توصیه کند.

ناگفتته نماند که درمان با روش های نوین پزشکی و توسط پزشک متخصص، می تواند خیلی سریع تر شما را به نتیجه ی مطلوبتان برساند. امروزه روش های بسیار زیادی مانند: کربوکسی تراپی، مزوتراپی و … وجود دارند که در مراکز درمانی معتبر انجام می شوند و در درمان سلولیت موثر هستند.

بهترین ژل سلولیت

بهترین ژل سلولیت
بهترین ژل سلولیت

ژل ها و کرم های مراقبت از پوست و درمان سلولیت بسیار زیادی، با نام های تجاری متفاوت در بازار وجود دارند. اما لازم به ذکر است که این داروها هیچگونه تاثیری بر سلولیت ها ندارند. ژل ها و کرم های حاوی کافئین نیز، دارای نتیجه ی بسیار موقتی بوده و در کم تر 12 ساعت، تاثیر آنها از بین خواهد رفت.

سلولیت چیست نی نی سایت

سلولیت چیست نی نی سایت
سلولیت چیست نی نی سایت

یکی از مواردی که امروزه بسیار در میان افراد بسیار رایج شده است، استفاده از برخی از سایت های مجازی و یا استفاده از تجربیات یکدیگر، به هر روشی می باشد، که در آن افراد، به تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پزشکی، زیبایی و دیگر موضوعات می پردازند. برای مثال، سعی می کنند تا مراکزی را که از دیدگاه خودشان خوب است، متخصصان، روش های خانگی و …. را به دیگر افراد معرفی کنند. اما دانستن این نکته بسیار ضروری است که، شما افراد کاربر در این سایت ها را نمی شناسید و همچنین ممکن است که سلیقه، میزان حساسیت، تیپ بدنی، واکنش بدن شما نسبت به درمان، دیدگاه و هدف شما برای رفع سلولیت موضعی و یا هر اقدام دیگری با آن ها بسیار تفاوت داشته باشد. از این رو، اطمینان به این سایت ها و راهنما قرار دادن آنها، می تواند نتایج زیان باری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم تا از افراد مجرب و متخصصان وارد به این امر، مشورت بخواهید.

درمان سلولیت اصفهان

درمان سلولیت اصفهان
درمان سلولیت اصفهان

اگر برای درمان سلولیت موضعی بدنتان و داشتن پوستی صاف و یکدست به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

امیدواریم مطلبی که برای شما گردآوری کرده ایم، برایتان مفید واقع شده باشد!

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

لینک منبع خارجی4

لینک منبع خارجی5

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا