علت شل شدن بازو ها| رفع سریع شلی بازو ها

علت شل شدن بازو ها

علت شل شدن بازو ها
علت شل شدن بازو ها

با عرض سلام به همه ی کاربران محترم سایت( تهران اسکین)! اگر شما هم جزو افرادی هستید که از شل شدن و افتادگی پوست بازو های خود رنج می برید، و این امر موجب کاهش اعتماد به نفس شما شده است، پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در این مقاله علت شل شدن پوست بازو و رفع شل شدگی بازو ها را  برای شما گردآوری کرده ایم. شل شدن پوست بازو ها می تواند علل مختلفی داشته باشد. برای مثال، نور آفتاب یکی از علل اصلی شل شدن پوست می باشد. اما این تنها علت نیست بلکه، در برخی از افراد، افزایش سن آنها موجب این امر می شود. در برخی کمبود رطوبت پوست، کاهش وزن یکباره و غیر اصولی و یا سبک زندگی نادرست، علت افتادگی پوست آنها می شود.

اشعه ی آفتاب موجب شکسته شدن کلاژن و الاستین در بدن می شود، در حالی که این دو ماده، ماده های اصلی جوانسازی، استحکام پوست هستند و همچنین از ایجاد چین و چروک های سطح پوست جلوگیری می کنند. هنگام افزایش سن نیز،بدن افراد چربی،کلاژن و الاستین کمتری تولید می کند، از همین رو کشیدن سیگار، استرس و از این قبیل نیز موجب تند تر شدن روند افتادگی و شلی پوست می شود. همچنین کمبود چربی در پوست نیز موجب این امر است.

جلوگیری از شل شدن بازو ها

جلوگیری از شل شدن بازو ها
جلوگیری از شل شدن بازو ها

یکی از اقدامات بسیار مهم در جلوگیری از شل شدن بازو ها، دور ماندن  از اشعه ی آفتاب می باشد. به همین دلیل علاوه بر دوری، از کرم های ضد آفتاب و لباس های محافظ در برابر نور خورشید استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده ها و لوسیون های معتبر نیز در طولانی مدت موجب بهبود افتادگی و شل شدن بازو ها می شود. کرم ها و لوسیون هایی که هیالورونیک اسید هستند. زیرا این ماده برای برای جوانسازی و هیدراته شدن پوست بسیار موثر می باشد. همچنین استفاده از روغن های طبیعی مانند: روغن زیتون، روغن نارگیل نیز به دلیل دارا بودن ویتامین ها، مفید واقع می شوند.

برای رفع شل شدگی بازو ها، نمی توان غذا و مواد خوراکی خاصی را تجویز کرد. اما می توان با داشتن یک رژیم غذایی اصولی، آن را کاهش داد. رژیم های غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا، بهترین نوع رژیم ها هستند. میوه های رنگی و سبزیجات نیز منابع بسیار عالی حاوی آنتی اکسیدان هستند. لازم به ذکر است که داشتن این رژیم غذایی موجب از بین روفتن شلی پوست نمی شود. یعنی بدان معنی نیست که شما میوه به مدت چند وقت، توت فرنگی بخورید و انتظار داشته باشید تا بازو هایی سفت داشته باشید، این بدان معنیست که خوردن این مواد غذایی، موجب جلوگیری از شکسته شدن کلاژن و الاستین طی سال ها می شود. می توان ورزش های موثر برای عضلات بازو نیز انجام داد و موجب رفع شلی بازو ها شد.

ورزش برای سفت شدن بازو ها

ورزش برای سفت شدن بازو ها
ورزش برای سفت شدن بازو ها

همانطور که در بالا تر اشاره کردیم، می توان با ورزش های موثر در عضلات بازو نیز، تا حد بسیار زیادی موجب رفع شل شدگی بازو ها شد. اما این نکته را دقت کنید که این ورزش ها باید توسط یک متخصص علوم ورزشی مجرب به شما داده شود. زیرا او آسیب های پیشین بدنی شما و دیگر فاکتور های لازم را  از شما پرسیده  و با توجه به تیپ بدنی شما آن را به شما توصیه می کند. اما در این وطلب ما چند حرکت تمرینی موثر را برای شما آورده ایم.

  • قیچی برای بازو
قیچی برای بازو
قیچی برای بازو

قیچی بازو نوعی تمرین برای گرم کردن است. این تمرین مانند این است  که یک قیچی باز و بسته می‌شود. قیچی بهترین ورزش کاردیو برای بازو است.

– بازوها را به دو طرف بکشید و آن‌ها را جلو بیاورید به طوری که از یکدیگر عبور کنند.
– بازوهای خود را باز کنید و این تمرین را دوباره انجام بدهید به طوری که این بار دست چپ در بالای دست راست قرار داشته باشد.
– پاها را درست مانند دست‌ها حرکت دهید. اجازه دهید که آن‌ها از هم جدا باشند وقتی که دست‌ها در دو طرف بدن کشش یافته‌اند و از هم عبور کنند زمانی که دست‌ها از هم عبور می‌کنند.
– این تمرین را هر روز به صورت ۳ ست ۱۰ تایی انجام بدهید.

  • حرکت کششی هواپیما
حرکت کششی هواپیما
حرکت کششی هواپیما

این تمرین کششی فشار روی بازوها را افزایش می‌دهد و در عین حال روی عضلات پا و شکم نیز تاثیر می‌گذارد. این نوع کشش باعث افزایش بازده ورزشی می‌شود و احتمال آسیب دیدن را کاهش می‌دهد.

– روی زمین دراز بکشید به طوری که شکم‌تان مماس با زمین باشد.
– در ابتدا، بازوها را به سمت طرفین بکشید.
– قفسه‌ی سینه و پاها را از زمین جدا کنید و بالا ببرید.
– سپس بازو را به سمت بالا بکشید در حالی که نگاه‌تان به سقف است.
– خیلی آرام به موقعیت اولیه‌تان برگردید. این تمرین را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید.

  • بالا بردن دست و پای مخالف
بالا بردن دست و پای مخالف
بالا بردن دست و پای مخالف

بالا بردن دست و پا مانع از خم شدن شانه‌ها می‌شود. این حرکت عضلات پا را به خوبی شکل می‌دهد و موجب رفع شل شدگی بازو ها می گردد.

– روی دست‌ها و پاها به صورت چهار دست و پا قرار بگیرید.
– دست‌ها باید در راستای شانه‌ها و زانوها باید در راستای باسن و ران قرار بگیرند.
– دست راست خود را بالا ببرید و آن را رو به جلو صاف نگه دارید.
– در عین حال، پای چپ را بلند کنید و آن را عقب بکشید.
– کمی در این حالت بایستید و سپس به موقعیت اولیه بازگردید.
– این تمرین را با بلند کردن دست و پای مخالف انجام دهید.
–  حداقل ۲۰ بار در روز این تمرین ورزشی را انجام دهید.

درمان شل شدن پوست بازو با پروفیلو

درمان شل شدن پوست بازو با پروفیلو
درمان شل شدن پوست بازو با پروفیلو

پروفیلو یک ماده ی قابل تزریق، تشکیل شده از ماده ی هیالورونیک اسید می باشد. هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در بدن تشکیل شده و با تولید کلاژن و الاستین که دو ماده ی موثر در خوانسازی و رفع چین و چروک پوست هستند، موجب جوانسازی پوست می شود. در رفع شل شدگی بازو ها با پروفیلو، این ماده از توسط پزشک متخصص پوست مجرب، از طریق سوزن های بسیار ظریف، به لایه ی زیرین پوست تزریق شده و از موجب جوانسازی و رفع افتادگی پوست بازو می شود. پروفیلو بجز بازو، به مناطق دیگری از بدن مانند: اطراف چشم ها، دست ها و گردن نیز تزریق می شود.

رفع افتادگی بازو ها نی نی سایت

رفع افتادگی بازو ها نی نی سایت
رفع افتادگی بازو ها نی نی سایت

اگر برای رفع شل شدگی بازو هایتان، روش تزریق پروفیلو را انتخاب کرده اید. این را به یاد داشته باشید که، پیش از اقداماتی نظیر جوانسازی پوست یا رفع افتادگی پوست با پروفیلو ، سوالاتی در ذهن افراد مانند، نحوه انجام آن درمان، مراقبت های قبل و بعد، ماندگاری، هزینه، بهترین دکتر، بهترین مرکز، عوارض، مزایا و از این قبیل پرسش ها پیش می آید. امروزه با به وجود آمدن سایت های مجازی تبادل نظر، افراد سعی می کنند که پاسخ سوالاتشان را از این طریق پیدا کنند. اما لازم به ذکر است که این سایت ها منابع خوبی برای شما نیستند. زیرا افراد از لحاظ خصوصیات بدنی تفاوت دارند، کاربران این سایت ها مجازی هستند و شما شناختی از آنها ندارید و همچنین ممکن است دیدگاه شما به درمان با دیدگاه آنها متفاوت باشد. بنابراین توصیه می شود که برای پاسخ به سوالات خود، از افراد مجرب و مطلع که روی آنها شناخت کامل را دارید و از پزشکان متخصص، پرس و جو کنید. این عمل آسیب های احتمالی ناشی از استفاده از سایت های مجازی را نیز کاهش می دهد.

بهترین مرکز تزریق پروفیلو در اصفهان

بهترین مرکز تزریق پروفیلو در اصفهان
بهترین مرکز تزریق پروفیلو در اصفهان

اگر برای رفع شل شدگی بازو هایتان، روش پروفیلو جوانسازی و یا رفع افتادگی را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز تزریق پروفیلو معتبری واقع در اصفهان_ چهارباغ بالا می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

منبع1

منبع2

منبع3

مترجم و گردآورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا