تقویت ملانین مو | جلوگیری از سفید شدن موها با ویتامین ها

رفع سفیدی موها

تقویت ملانین مو
تقویت ملانین مو

سلام به همه ی عزیزان و کاربران گرامی. به سایت ما خوش آمدید. ما در اینجا دنیای زیبایی و سلامتی را برای شما طراحی کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید به اطلاعات مهم، به روز و ضروری در این زمینه ها، دست پیدا کنید. مطلبی که در حال حاضر در حال مطالعه ی آن هستید، درباره ی روش های جلوگیری از سفید شدن موها و یا رفع سفیدی آنها است.

می دانید که عوامل متعددی وجود دارند که می توانند سبب سفید شدن مو یا در واقع از دست دادن رنگدانه های مو شوند. بالا رفتن و افزایش سن نیز، اصلی ترین و رایج ترین دلیل این امر می باشد. دیگر عوامل نیز عبارتند از:

  • تغذیه ی نامناسب و ناسالم
  • نداشتن خواب کافی و به موقع
  • استرس
  • استفاده از برخی داروها
  • برخی از بیماری ها
  • بر هم خوردن تنظیم هورمون ها
  • ژن افراد

و ……! سفید شدن موها، برای برخی از افراد امری ناامید کننده و آزاردهنده است. برخی از افراد که دچار سفیدی زودرس می شوند، از اینکه ممکن است بیش از سن واقعیشان به نظر بیایند ناراحت می شوند.

اما نگران نباشید، با دانستن برخی نکات ساده اما مفید و موثر، می توانید از روند را کند تر کرده و به تاخیر بیندازید.

برای این امر، کافیست کمی برای رسیدگی و سلامت موهای خود وقت بگذارید و همچنین آگاهی های لازم را کسب کنید.

هر چند، هیچ چیز نمی تواند جای یک پزشک متخصص خوب و کاربلد در این زمینه را بگیرید. زیرا پزشک متخصص می تواند با شناسایی عامل سفیدی موها، نوع بدن و نیاز آن، بهترین راه حل درمانی، رژیم و روش های مدرن پزشکی را برای افراد تعیین کند.

مراجعه به پزشک متخصص و کاربلد شما را از مسیر نزدیک تری به هدف داشتن موهای زیبا، سالم، بدون سفیدی و درخشان تان می رساند.

رنگ طبیعی موها

تقویت ملانین مو
تقویت ملانین مو

رنگ مو توسط سلولهای رنگدانه ای به نام ملانوسیت ها در فولیکول های مو تولید می شود.
ملانوسیت ها ملانین تولید می کنند که در قشر وسط فولیکول مو ذخیره می شود. با رشد مو ، رنگ یا رنگدانه به شکل کامل ایجاد می شود و یک موی کامل بلوند یا هر چه ژنتیک رنگی تصمیم گرفته است ، شکل می گیرد.

دلایل سفیدی موها

دلایل سفیدی موها
دلایل سفیدی موها

ریشه ی موها ( فولیکول ها) ی شما، دارای سلول های رنگدانه ای هستند که ملانین ها را تولید می کنند. ملانین ماده ای است که به موها رنگ می بخشد. با افزایش سن، این سلول ها کاهش پیدا کرده و از بین می روند. بدون وجود رنگدانه ها، ریشه ی موها، موهای نازک تر، روشن تر و در نهایت سفیدی را رشد می دهد. هنگامی که فولیکول ها ساخت ملانین را متوقف کنند، موهای شما رنگ خود را از دست می دهند.

همچنین اگر پدر و مادر شما در سنین جوانی دچار سفیدی مو شده اند، ممکن است شما هم این امر را مانند آنها زودتر از زمان طبیعی آن تجربه کنید.

به طور میانگین، افراد سفید پوست در اواسط دهه ی 30 سالگی خود، آسیایی ها در اواخر دهه ی 30 سالگی، آمریکایی ها و آفریقایی ها نیز در اواسط دهه ی 40 سالگی خود سفید شدن موها را تجربه خواهند کرد.

برخی از افراد نیز، ممکن است 10 سال زودتر از میانگین سن افراد برای سفیدی مو، دچار این امر شوند:

  • 20 اگر سفید هستید.
  • 25 اگر آسیایی هستید.
  • 30 اگر آمریکایی آفریقایی هستید.

برخی از شرایط نیز مانند:

  • کمبود ویتامین B12
  • برخی از موارد نادر و ارثی تومور
  • بیماری تیرویید
  • ویتیلیگو

می توانند در بروز سفیدی موها موثر باشند.

داشتن استرس نیز، نه به طور مستقیم، اما می تواند سرعت سفیدی موهای شما را 3 برابر سریع تر از حد نرمال و معمول افزایش دهد.

استفاده از دخانیات، می تواند همه ی بدن شما را از سر تا نوک انگشتان پا تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس یک مطالعه ی معتبر، افراد سیگاری 2 برابر بیش تر از دیگر افراد، دچار سفیدی موها قبل از 30 سالگی می شوند. حتی رنگ موهای برخی از آنها می تواند رو به خاکستری مایل به زرد رود.

درمان موهای سفید

تقویت ملانین مو
تقویت ملانین مو

یکی از اصلی ترین اقدامات برای درمان سفیدی موها، مراجعه به یک پزشک متخصص است. او می تواند دلیل سفیدی موهای شما را مشخص کند. آگاهی از اینکه چه چیزی مووجب سفید شدن موهای شما شده است، می تواند شما را برای انتخاب درمان بهتر کمک کند.

خوردن وعده های غذایی متعادل که موجب سلامتی می شود روشی مطمئن برای ادامه زندگی سالم و داشتن موهای جوان، شاداب و رنگی است.

رژیم غذایی را با غذاهای حاوی ویتامین های مو مانند: مرکبات ، توت فرنگی ، کیوی ، آناناس ، خربزه ، سبزیجات سبز ، سیب زمینی ، فلفل سبز ، روغن نباتی ، سویا ، دانه خام ، لوبیا خشک ، مخمر آبجو، غلات کامل ، تخم مرغ ، جگر ، برنج ، شیر ، ماهی ، بوقلمون ، مرغ و گوشت قرمز پر کنید.
ویتامین های مو باعث تقویت مو می شوند.

در زیر لیستی از ویتامین ها برای جلوگیری از سفیدی موها وجود دارد:

تقویت ملانین مو
تقویت ملانین مو
  • ویتامین A :

ویتامین A در تولید سبوس سالم کمک می کند. سبوم ، ماده روغنی است که توسط غدد چربی که فقط در زیر پوست قرار دارد تولید می شود.

  • ویتامین C :

ویتامین C ، علاوه بر تمام خصوصیات سالم و شناخته شده آن ، یک آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها سلول های بدن انسان را از اکسیداسیون یا آسیب های ناشی از هوا محافظت می کنند.

  • ویتامین B 6 و B 12: 

ویتامین B-6 و B-12 دو ویتامین Complex-B هستند که به پوست و موی سالم کمک می کنند. مصرف B-6 برای رفع بیماری یا کمبود آن ممکن است به بازگرداندن مو به رنگ اصلی خود کمک کند.

  • اسید بنزوئیک پارا آمینو (PABA) و اسید پانتوتنیک: 

بخشی از خانواده ویتامین های B کمپلکس هستند. هر دو این ویتامین ها در فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها در دسترس هستند. برای کند تر کردن روند سفیدی موها از آنها استفاده کنید. گفته می شود وقتی اسید پانتوتنیک و اسید فولیک با هم ترکیب می شوند به برگرداندن مو به رنگ اصلی خود کمک می کند.

  • اینوزیتول ( inositol):

اینوزیتول ، ماده ای که به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود ، این ماده رشد و سلامت کلی مو را ترغیب می کند.

  • بیوتین ( biotin): 

بیوتین کراتین تولید می کند که یکی از اجزای اصلی مو و ناخن ها است.

  • نیاسین(niacin):

نیاسین باعث بهبود روند گردش خون در سر می شود که به نوبه خود فولیکول های مو را تغذیه می کند.

آیا کندن موهای سفید باعث بیشتر شدن آنها می شود؟

تقویت ملانین مو
تقویت ملانین مو

یک داستان قدیمی وجود دارد که شاید بسیاری از شما آن را شنیده باشید. می گفتند که اگر موهای سفید خود را بکنید، تعداد آنها بیشتر می شود. از لحاظ علمی این امر درست نیست!

اگر موهای سفید خود را بکنید یا از ریشه جدا کنید، موی سفید دیگری از همان ریشه ی مو رشد خواهد کرد و شما فقط رشد آن را به تاخیر انداخته اید. کشیدن موها، می تواند فولیکول یا ریشه ی مو را ضعیف کند. این امر موجب آسیب می شود که دیگر در آن فولیکول مو رشد نکند و یا موی رشد کرده نازک و ضعیف تر شود.

تفاوت جنس موهای سفید با موهای رنگ طبیعی

موهای سفید، از موهای با رنگ طبیعی، نازک تر هستند، زیرا کوتیکول های آن نیز نازک تر است. موهای شما نیاز به مراقبت در برابر حرارت و گرمای زیاد، اشعه ی ماورابنفش نور خورشید، آب، رطوبت و مواد شیمیایی دارد. در صورت رسیدگی نکردن به مو و محافظت نکردن آنها، موها خشک، بی آب و رنگدانه های خود را از دست خواهد داد.

درمان موها با مرطوب کننده های مو و روغن ها با کیفیت، طبیعی و خوب، می تواند موهای شما را در برابر آسیب ها و سفید شدن محافظت کند.

بهترین پزشک متخصص پوست و مو در اصفهان

پزشک متخصص پوست و مو
پزشک متخصص پوست و مو

اگر دلتان می خواهد که تجربه ی دوباره ی  داشتن موهای پرپشت و سالم و رنگی را به دست آورید، می خواهیم یک مرکز عالی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

با افتخار می توانیم بگوییم که مرکز زیبایی ما در اصفهان، خدمات درمان پوست و مو را با بهره گیری از:

  • حرفه ای ترین کادر پزشکی متخصص پوست و زیبایی
  • بهترین نوع مواد و دستگاه ها
  • دارای مجوز کاری مرکز زیبایی
  • پزشکان متخصص دارای مجوز کار
  • در محیط بسیار استاندارد و بهداشتی

خدمات درمان های پوست و مو را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

با شما را از مسیر نزدیک تری به اهداف زیبایی تان می رسانیم. با اطمینان می توانیم بگوییم که همه ی مراجعین قبلی ما، رضایت کامل را از نتیجه ی کار و اعتماد به ما داشته اند.

  • کادر پزشکی ما بسیار خوش برخورد و با حوصله هستند.
  • ما برای شما مشاوره ی رایگان قبل از درمان را در نظر گرفته ایم.
  • پرسنل ما به طور کامل پاسخگوی سوالات شما درباره ی خدمات مرکز هستند.
  • ممکن است که گاهی خدمات را ارزان ارائه ندهیم، اما در مقایسه با مراکز دیگر که با همین کیفیت کار می کنند، قیمت های ما بسیار منصفانه و معقول است.

برای گرفتن نوبت و تعیین وقت، مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

از اینکه وقت ارزشمند خود را صرف مطالعه ی این مطلب کرده اید سپاس گزاریم. مطالب ما با بهره گیری از پزشکان متخصص و حرفه ای و منابع معتبر و مورد اطمینان گردآوری شده اند. بنابراین به راحتی می توانید به ما اعتماد کنید.

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا