کربوکسی تراپی مو| مزایا و معایب کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی مو
کربوکسی تراپی مو

سلام و درود خدمت تمامی کاربران عزیز و محترم! امروزه دلایل مختلفی اعم از: استرس،سبک نادرست زندگی، بی خوابی، کمبود ویتامین ها، نداشتن رژیم غذایی اصولی، زیاده روی در مصرف فست فود ها، تغییرات هرمونی و دیگر دلایل، موجب ریزش و تضعیف موی افراد شده است. همچنین یکی از دغدغه های افراد پیدا کردن راهی برای تقویت و جلوگیری از ریزش موهایشان است. علاوه بر روش های مانند استفاده از ویتامین های موثر، رژیم غذایی سالم، تنظیم ساعت خواب و غیره، روشی دیگر نیز به نام کربوکسی تراپی مو برای تقویت و رفع ریزش موها وجود دارد. این روش امروزه در میان افراد رایج شده، در این مقاله ما توضیحاتی را درباره برخی جزئیات این روش برای شما گردآوری کرده ایم.

کربوکسی تراپی مو چیست؟

کربوکسی تراپی مو چیست؟
کربوکسی تراپی مو چیست؟

کربوکسی تراپی مو روشی غیر از جراحی است که شامل تزریق های کوچکی از گاز کربن دی اکسید، به لایه ی زیرین پوست سر می شود. این درمان موجب افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش مو ها و تقویت آنها، با استفاده از بالا بردن گردش خون در آن ناحیه، اکسیژن رسانی و رساندن مواد مغدی به ریشه ی مو موجب تولید گولبول های قرمز و در نتیجه تقویت مو های می شود. 

عوارض کربوکسی تراپی

عوارض کربوکسی تراپی
عوارض کربوکسی تراپی

تقویت مو های به روش کربوکسی تراپی مو ، روشی است که تا الان بی عارضه و ایمن شناخته شده است. اما ممکن است پس از انجام این درمان، برخی از افراد احساس سوزش و یا خارش در محل تزریق شده کنند. اما این احساس سوزش و یا خارش حداکثر تا مدت 1 هفته، از بین خواهد رفت. توصیه می شود افرادی که این درمان را انجام داده اند، تا 48 ساعت پس از آن از شنا کردن به دلیل وجود کلر در آب و گرفتن دوش آب گرم خودداری کنند.

مزایا کربوکسی تراپی مو

مزایا کربوکسی تراپی مو
مزایا کربوکسی تراپی مو
  • این درمان بسیار امن، مطمئن و بدون عارضه است.
  • موجب بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی می شود. 
  • موجب تولید گلبول های قرمز می شود.
  • موجب تولید کلاژن و الاستین می شود.
  • روش درمانی آن غیر از جراحی است.
  • زمان تاثیر گذاری آن سریع است.

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی مو

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی مو
اقدامات قبل از کربوکسی تراپی مو

پیش از انجام کربوکسی تراپی مو ، برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از بروز عوارض، نکات ذیل را رعایت کنید:

  • حداقل تا 24 قبل از درمان، از استفاده از نوشیدنی های الکلی بپرهیزید. نوشیدنی های الکلی موجب رقیق شدن خون شده و در نتیجه موجب کبودی بیشتر می شود.
  • در صورت امکان از 2 هفته قبل از درمان، از استفاده از داروهای رقیق کننده خودداری کنید. داروهای رقیق کننده خون مانند: امگا3، داروهای ضد التهاب، آسپرین، ویتامین c و غیره داروهای رقیق کننده خون.
  • در صورت داشتن سرما خوردگی، اتهاب قبلی در محل تزریق و از این قبیل، قرار جلسه درمان خود را مجددا تغییر دهید.
    پیش از  انجام درمان صبحانه و نوشیدنی مناسب میل کنید. این کار موجب جلوگیری از کبودی می شود.
  • در صورت شیردهی و بارداری از انجام این درمان خودداری کنید.

اقدامات بعد از کربوکسی تراپی مو

اقدامات بعد از کربوکسی تراپی مو
اقدامات بعد از کربوکسی تراپی مو

پس از انجام کربوکسی تراپی مو ، برای پیشگیری از بروز عوارض و اثر بخشی بهتر، اقدامات ذیل را انجام دهید.

  • از ماساژ دادن و لمس کردن بیش از اندازه، ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
  • از انجام تمرینات سخت ورزشی حداقل تا 24 ساعت پس از درمان خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما خودداری کنید.
  • در صورت احساس سوزش و یا کبودی، هر 1 ساعت 1 بار به مدت 15 دقیقه از کمپرس آب یخ استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده عوارش غیر عادی و بیش از اندازه، آن را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

آیا کربوکسی تراپی دردناک است؟

تقویت مو ها به روش کربوکسی تراپی مو ، اگر توسط یک پزشک متخصص آن انجام گیرد، دردناک نیست. اما گاهی نیز ممکن است که افراد کمی احساس سوزش در ناحیه تزریق شده دارند. اما این سوزش پس از چند ثانیه به دلیل وجود گردش خون، از بین برود. همچنین افراد ممکن است به مدت 15 الی 20 دقیقه احساس گرم تر شدن در ناحیه تزریق داشته باشند. 

هزینه کربوکسی تراپی مو

هزینه کربوکسی تراپی مو
هزینه کربوکسی تراپی مو

افراد معمولا به 7 الی 10 جلسه برای تقویت موها، به روش کربوکسی تراپی مو نیاز دارند. و هر 1 هفته یکبار برای درمان مراجعه می کنند. اما هزینه ی این درمان به دلایل متفاوتی مانند: تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، کلینیکی که به آن مراجعه می کنید و کیفیت مواد تزریقی، متفاوت است. مراکزی وجود دارند که تبلیغاتی وسوسه انگیز و پوچ می کنند، در صورتی که کیفیت کار آنها خوب نیست ولی هزینه های بالایی را از مراجعین دریافت می کنند. و یا برعکس، مراکزی وجود دارند که برای جذب مراجعین بیشتر، هزینه های بسیار پایینی دریافت کرده و همینطور، کیفیت کاری آنها نیز بسیار ضعیف می باشد. بهترین اقدام این است که به مرکز کربوکسی تراپی مو معتبر رفته و قیمت را از متخصصان مجرب و پرسنل آنها بپرسید.

کربوکسی تراپی مو نی نی سایت

پیش از انجام کربوکسی تراپی مو و از این قبیل اقدامات، سوالاتی در ذهن افراد مانند، نحوه انجام آن درمان، مراقبت های قبل و بعد، ماندگاری، هزینه، بهترین دکتر، بهترین مرکز، عوارض، مزایا و از این قبیل پرسش ها پیش می آید. امروزه با به وجود آمدن سایت های مجازی تبادل نظر، افراد سعی می کنند که پاسخ سوالاتشان را از این طریق پیدا کنند. اما لازم به ذکر است که این سایت ها منابع خوبی برای شما نیستند. زیرا افراد از لحاظ خصوصیات بدنی تفاوت دارند، کاربران این سایت ها مجازی هستند و شما شناختی از آنها ندارید و همچنین ممکن است دیدگاه شما به درمان با دیدگاه آنها متفاوت باشد. بنابراین توصیه می شود که برای پاسخ به سوالات خود، از افراد مجرب و مطلع که روی آنها شناخت کامل را دارید و از پزشکان متخصص، پرس و جو کنید. این عمل آسیب های احتمالی ناشی از استفاده از سایت های مجازی را نیز کاهش می دهد.

بهترین مرکز کربوکسی تراپی مو

اگر برای تقویت، جلوگیری از ریزش و رشد موها روش کربوکسی تراپی مو را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز کربوکسی تراپی معتبری در واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشدو لازم به ذکر است که تنها هدف و لولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماش با این مرکز اینجا کلیک کنید.

منبع1

منبع2

منبع3

منبع4

منبع5

مترجم و گردآورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا