درمان سلولیت| درمان سلولیت در طب سنتی

درمان سلولیت

درمان سلولیت
درمان سلولیت

سلام به همه ی کاربران عزیز! هدف از این مقاله آشنایی شما با برخی از روش های درمان سلولیت می باشد. امروزه افراد بسیار زیادی وجود دارند که چاقی و یا اضافه وزن سبب به وجود آمدن سلولیت در بدن آنها شده است. حتی افرادی نیز وجود دارند که بدون داشتن اضافه وزن یا چاقی دچار این عارضه هستند. درمان این عارضه هم دارای روش های سنتی و هم طب نوین می باشد و هر کدام تاثیر خود را دارند. با توجه به تحقیقات حدود 85 الی 90 درصد خانم ها، و به ندرت در برخی از آقایان این عارضه مشاهده می شود. امیدواریم در این مقاله بتوانیم جواب برخی از سوالات شما را بدهیم.

سلولیت چیست؟

سلولیت چیست
سلولیت چیست

سلولیت شرایطی است که در آن پوست دچار برآمدگی و فرورفتگی هایی می شود. این عارضه به دلیل تجمع چربی بین لایه ی پوست و عضلات پدیدار می شود. و علل متفاوتی مانند: چاقی و یا اضافه وزن، کم تحرکی، کاهش یکباره و غیر اصولی وزن، تغییرات هرمونی و غیره می باشد. این نکته لازم به ذکر است که سلولیت بیماری نیست، اما یکی از عارضه های پوستی محسوب می شود که بسیار شایع است. پوست پرتقالی و حفره های پنیر نیز نام های دیگری است که برای آن گذاشته اند. سلولیت ها بیشتر در ناحیه ی ران ها، باسن و بعضی اوقات نیز در ناحیه ی شکم و بازوها پدیدار می شوند. در ادامه چند راهکار درمان سلولیت را برای شما آورده ایم.

سلولیت در بارداری

سلولیت در بارداری
سلولیت در بارداری

به وجود آمدن سلولیت و یا بیشتر شدن آنها در دورا نبارداری امری بسیار طبیعی می باشد. هنگام بارداری به دلیل وزنی که به بدن اضافه می شود و تغییرات هرمونی، سلولیت ها بیشتر می شوند. این که شما دچار این عارضه می شوید یا نه کاملا بستگی به شرایط مختلفی از جمله: ژنتیک، وضعیت هیدراته بودن بدن، توع تغذیه، هورمون ها، سوخت و ساز بدن و غیره دارد. اما نگران نباشید! می شود پس از زایمان با کم کردن اصولی وزن و داشتن یک رژیم غذایی سالم درمان سلولیت را انجام داد.

درمان سلولیت با زالو

درمان سلولیت با زالو
درمان سلولیت با زالو

درمان سلولیت با زالو یکی از روش هاس قدیمی و ستنی است که ممکن است برخی آن را فراموش کنند. استفاده از زالو به این دلیل است که در بزاق دهان آن آنزیم هایی وجود دارد که به بهبود این عارضه کمک می کند. تعداد این آنزیم ها بیش از 100 نوع است، اما مهم ترین آنها برای کاهش سلولیت ها 2 آنزیم هایلورانیدیز و لیپاس هستند. انزیم هایلورانیدیز ماده های نفوذ کننده به بافت های همبند زیر پوست را تقویا می کنند و آنزیم لیپاس نیز در، درهم شکستن بافت های چربی نقش ایفا می کند.

قرص ضد سلولیت

قرص ضد سلولیت
قرص ضد سلولیت

برای درمان سلولیت داروهای گیاهی و شیمیایی بسیار زیادی وجود دارد. برای درمان از این روش ابتدا توصیه می شود که با پزشک متخصص مشورت کنید. زیرا انواع قرص ها با ترکیبات متفاوت، برند های مختلف و قیمت های متنوع وجود دارند که شما ممکن است به آنها حساسیت داشته باشید. پس برای اقدام به درمان از این روش به پزشک متخصص مراجعه کرده و در صورت داشتن هرگونه حساسیت دارویی، وضعیت بدنی، شیردهی، بارداری، سابقه بیماری و غیره را با او در میان بگذارید. 

بهترین مارک کرم ضد سلولیت

بهترین مارک کرم ضد سلولیت
بهترین مارک کرم ضد سلولیت

استفاده از کرم های ضد سلولیت نیز نوعی دیگر از درمان سلولیت است. امروزه در بازار دارو، کرم های مختلفی با برند های مختلف و قیمت های متفاوت وجود دارد که این ناهمواری ها را کاهش می دهد. انواع کرم ها برای از بین بردن سلولیت های نواحی مختلف بدن مانند پا، باسن، بازوها، شکم و غیره. وجود دارد. ممکن است که شما افرادی را دیده باشید که از یک کرم با مارک خاص استفاده کرده اند و از آن نتیجه گرفته اند و یا شاید تعریف ها و تبلیغات بسیار خوب و وسوسه انگیزی را درباره یک برند خاصی از یک کرم را شنیده باشید. اما این بدان معنا نیست که اگر کسی از محصولی استفاده کرده و راضی بوده، آن محصول بر روی بدن شما هم همان تاثیر را داشته باشد و ممکن است این تاثیر متفاوت باشد. قطعا مشورت یا یک پزشک متخصص پوست درباره انتخاب یک برند معتبر، بهترین تصمیم برای شما می باشد.

سلولیت و بدنسازی

سلولیت و بدنسازی
سلولیت و بدنسازی

قطعا ورزش کردن یکی از بهترین و سالم ترین راه ها برای درمان سلولیت است. وقتی شما ورزش می کنید، فرایند سوخت و ساز بدنتان افزایش می یابد، بافت های چربی سست شده و به ندرت از بین می روند، سرعت ساخت عضلات بیشتر می شود و در نتیجه بافت های سلولیتی در هم شکسته شده، برآمدگی ها و فرو رفتگی های پوست از بین می رود و پوست ظاهری زیباتر پیدا می کند.

استفاده از دستگاه های بدنسازی باعث درگیر شدن عضلات شما و کش آمدن آنها می شود، کالری بیشتری سوخته می شود و چربی های ذخیره شده را از بین می برد. در کل ورزش کردن و درگیر کردن کل عضلات بدن با یک برنامه ی اصولی باعث سلامتی بیشتر بدن می شود. اما در از بین رفتن سلولیت یک ناحیه خاص از بدن، ورزش های مخصوص آن قسمت را می توانیم انجام دهیم.

برس ضد سلولیت

برس ضد سلولیت
برس ضد سلولیت

استفاده ار برس های مخصوص درمان سلولیت نیز راه دیگری از درمان این عارضه پوستی است. در این روش برس را روی پوست خشک می کشیم و ماساژ می دهیم. اما چرا پوست خشک؟ استفاده از برس روی پوست خشک باعث از بین رفتن لایه ی مرده ی پوست، سم زدایی و بالا رفتن گردش خون می شود. این کار را هفته ای 4 الی 5 دفعه تکرار کنید. بعد از چند هفته شما می توانید تاثیر این کار را روی پوست خود ببینید و پوستی صاف تر داشته باشید.

درمان سلولیت نی نی سایت

علاوه بر راه هایی که در این مقاله ذکر شد، راه های بسیار زیاد دیگری نیز برای از بین بردن سلولیت ها و صاف کردن پوست وجود دارد. ممکن است افرادی را دیده باشید که برای درمان سلولیت به دنبال موثرترین راه هستند. در این پروسه ممکن است به افراد به صورت مجازی اقدام به پرس و جو کنند. اما لازم به ذکر است که استفاده از سایت های مجازی ممکن است نه تنها برای شما سودی نداشته باشد، بلکه ممکن است باعث ایجاد آسیب نیز بشود. دلیل این است که کاربران شبکه های مجازی افرادی هستند که شما شناختی از آنها ندارید، سیستم بدن هر فردی با دیگری تفاوت دارد و یا اینکه هر درمان ممکن است برای یک فرد موثر و برای فرد دیگر تاثیری نداشته باشد. 

بهتر است برای اطلاعات بیشتر با افراد مجرب و مطلع و یا با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

بهترین مرکز درمان سلولیت

مراکز مختلفی وجود دارند که کار درمان سلولیت را انجام می دهند. کیفیت کار مراکز مختلف با هم متفاوت است. اما اگر به دنبال مرکز درمان سلولیت معتبر هستید، ما مرکز درمانی را به شما معرفی می کنیم که دارای کادر پزشکی مجرب و پرسنل آماده به خدمت می باشد. این مرکز درمان سلولیت هر روزه مراجعین بسیار زیادی دارد که همه ی آنها از اطمینان خود به این مرکز درمان سلولیت بسیار راضی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و مراجعه، اینجا کلیک کنید.

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

منبع 5

منبع 6

منبع 7

مترجم و گرد آورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا