درمان پوست پرتقالی بدن | مرکز تخصصی درمان سلولیت

درمان پوست پرتقالی بدن

درمان پوست پرتقالی بدن
درمان پوست پرتقالی بدن

درود بر همه ی کاربران زیبا! به دنیای زیبایی و سلامتی ما خوش آمدید. چه خوب که به سلامتی و زیبایی تان اهمیت می دهید و برای آن وقت می گذارید. خیلی ها با این دسته از مشکلات خود دست و پنجه نرم می کنند، اما حاضر نیستند که دقایقی وقت برای رفع آن صرف کنند. مطلبی که در حال خواندن آن هستید، درباره پوست پرتقالی بدن یا همان سلولیت ها می باشد. اصلا آنها از کجا می آیند؟ چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید؟

سلولیت ها، پوست پرتقالی بدن یا حفره پنیری! هر کس به یکی از این نامها آن ها را می شناسد. بیشتر افراد درگیر این وضعیت پوستی هستند. هر کس به اندازه ی خودش! اما خبری غیر منصفانه این است که 70 الی 80 درصد خانم ها درگیر سلولیت هستند، در صورتی که این آمار در آقایان بسیار کم تر از خانم ها می باشد.

داشتن سلولیت، بیماری نیست. بسیاری از افراد آن را امری عادی تلقی می کنند! زیرا افراد بسیاری مانند آنها درگیر این وضعیت پوستی هستند. اما در مقابل، افرادی هم هستند که به دنبال درمان این وضعیت هستند. زیرا آنها به زیبایی و سلامت بدنشان کمی بیشتر اهمیت می دهند. به هر حال، چه کسی از زیبا بودن و همه چیز تمام بودن بدش می آید؟

درمان های بسیاری برای این وضعیت پوستی وجود دارند. از استفاده از کرم ها و پماد های رفع سلولیت موجود در بازار گرفته، تا روش های خانگی، انواع تمرینات ورزشی، رژیم های غذایی، روش های نوین پزشکی و …..! اما موثر ترین آنها کدام است؟ کدام شما را زودتر به هدف مورد نظرتان می رساند؟

البته اگر درمان های خود را به دست پزشک متخصص در آن زمینه بسپارید، قطعا او بهترین روش درمانی را برای شما تجویز کرده و شما را از مسیر نزدیک تری به هدفتان می رساند.

علت پوست پرتقالی شدن بدن

علت پوست پرتقالی شدن بدن
علت پوست پرتقالی شدن بدن

به وجود آمدن سلولیت ها، به دلیل تجمع بافت چربی در میان پیوند های فیبری است که پوست را به عضله وصل می کند. با تجمع چربی، آنها تمایل دارند تا پوست را به سمت بالا شکل دهند. در صورتی که بافت ها پوست را به سمت پایین می کشند. در نتیجه ظاهری ناهموار بر روی پوست پدید می آید.

عوامل بسیار زیادی موجب بروز این حفره های پنیری می شوند. مانند: عوامل ژنتیکی، عوامل هورمونی، اضافه وزن و چاقی، عدم تحرک کافی، کم آبی بدن، رژیم غذایی نا سالم و در کل سبک زنگی ناسالم!

همچنین لازم به ذکر است که افراد لاغر نیز ممکن است دچار سلولیت شوند. و فقط این وضعیت مختص افراد چاق نیست. هر فردی با هر نوع تیپ بدنی ممکن است دچار آن شوند.

درمان خوراکی سلولیت

درمان خوراکی سلولیت
درمان خوراکی سلولیت

در حالی که خلاص شدن از شر سلولیت های کاری بسیار دشوار است، داشتن یک رژیم غذایی سالم، به تدریج می تواند در کاهش آنها به شما کمک کند.

  • مارچوبه: این گیاه سرشار از فولیک اسید می باشد و در کاهش استرس و بهبود روحیه به شما کمک می کند. استرس یکی از عوامل تجمع چربی در بدن می باشد. بنابراین، با اضافه کردن مارچوبه به رژیم غذایی تان، از شر چربی ها و سولیت هایتان خلاص شوید.
مارچوبه
مارچوبه
  • آووکادو: با بالا رفتن سن، پوست نازک تر شده و خاصیت الاستیک آن کاهش می یابد. این امر می تواند ظاهر سلولیت ها را بیشتر نمایان کند. بنابراین، یکی از ویژگی های مواد غذایی کاهش دهنده ی سلولیت، داشتن اسید های چرب ضروری می باشد. اسید های چرب ضروری، می توانند قابلیت کشش و ارتجاعی پوست، نرمی و لطافت را به آن بازگردانند. آووکادو حاوی اینگونه اسید های چرب می باشد.
آووکادو
آووکادو
  • موز: به احتمال زیاد این را می دانید که موز سرشار از پتاسیم است. اما شاید ندانید که منابع معدنی موجود در موز مووجب کاهش سلولیت ها می گردد. به 2 دلیل: اول اینکه موجب کاهش آب های زیر پوستی اضافی می گردد. دوم اینکه با تقویت سیستم لنفاوی، موجب دفع سموم از بدن می گردد. این دو عامل، موجب کاهش سلولیت ها می گردند.
درمان خوراکی سلولیت
درمان خوراکی سلولیت
  • توت ها: آنتی اکسیدان موجود در انواع توت ها، می تواند موجب تقویت سیتم لنفاوی و در نتیجه دفع سموم شود. که سموم موجود در بدن می توانند در افزایش سلولیت ها موثر باشند. همچنین ویتامین C موجود در توت موجب افزایش سطح کلاژن بدن شما شده و در نتیجه پوست محکم تر و سفت تر خواهید داشت.
درمان خوراکی سلولیت
درمان خوراکی سلولیت
  • آب زغال اخته: این نوشیدنی یکی از راهکار های موثر در از بین بردن سلولیت می باشد. زیرا رسوبات چربی بدن را کاهش داده و همچنین با تقویت سیستم لنفاوی، موجب دفع سموم بدن و در نتیجه کاهش سلولیت می گردد.
درمان خوراکی سلولیت
درمان خوراکی سلولیت
  • برگ های سبز و تیره: استفاده از سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم و از این قبل! وجود آنتی اکسیدانی بنام لوتئین باعث می شود این سبزیجات غذاهای ضد سلولیت فوق العاده ای داشته باشند. به علاوه ، درست مانند مارچوبه ، سبزیجات برگدار تیره نیز می توانند به تقویت گردش خون شما کمک کنند.
درمان خوراکی سلولیت
درمان خوراکی سلولیت
  • زنجبیل: خوردن زنجبیل یکی دیگر از روشهای عالی برای تقویت جریان خون در بدن و بهبود ظاهر سلولیت است. زنجبیل همچنین نقش مهمی در از بین بردن سموم و قوی تر و کارآمد تر شدن سیستم لنفاوی دارد.
درمان خوراکی سلولیت
درمان خوراکی سلولیت
  • ماهی های چرب: فواید سلامتی خوردن ماهی های چرب مانند: ساردین، سالمون و قزل آلا، بسیار است. به دلیل دارا بودن اسید های چرب ضروری، سبب تقویت پوست شده و سلولیت ها را کاهش می دهد. آنها همچنین برای مبارزه با التهاب ، کمک به گردش خون و تقویت سیستم لنفاوی نیز عمل می کنند.
  • غلات: غلات کامل، سرشار از فیبر هستند که دستگاه گوارش و فرایند هضم را در بدن شما تقویت کرده و این امر سبب بهبود دفع سموم از بدن می گردد. غلات سبوس دار همچنین برای تقویت سلامت قلب و نگه داشتن گردش خون در شرایط مناسب از اهمیت بالایی برخوردار هستند – این غذاها بهترین مواد غذایی برای کاهش سلولیت هستند.
درمان خوراکی سلولیت
درمان خوراکی سلولیت

درمان تضمینی سلولیت

درمان تضمینی سلولیت
درمان تضمینی سلولیت

اگر به دنبال درمانی قطعی برای درمان پوست پرتقالی بدن تان هستید، توصیه می کنیم که روش های نوین پزشکی را امتحان کنید. درمان های نوین پزشکی برای سلولیت، جایگزین هایی عالی برای روش های جراحی و تهاجمی شده اند. درمان هایی مانند مزوتراپی و کربوکسی تراپی، روش هایی بسیار راحت، سریع و موثر هستند که دوره ی نقاهتی نداشته و همچنین مقرون به صرفه تر از روش های جراحی هستند.

همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره کرده ایم، اگر سلامت و زیبایی خود را به دست پزشک متخصص در آن زمینه بسپارید، او بهترین تصمیم را در درمان سلولیت های شما می گیرد و شما را از راهی نزدیک تر، بدون آسیب و راحت تر به هدف زیبایی تان می رساند.

  • مزوتراپی سلولیت: در این روش، مقداری از  ماده ی مزوتراپی، از طریق سرنگ هایی با سوزن های بسیار ظریف، به لایه ی زیرین پوست شما تزریق می گردد. به دلیل حساسیت در انجام این درمان، این کار حتما باید توسط پزشک متخصص و در مرکز درمانی مجهز و معتبر انجام گیرد. ماده ی مزوتراپی، حاوی ترکیبی از آنزیم ها، هورمون ها، عصاره های گیاهی و ویتامین های هستند. این روش سبب بهبود روند گردش خون، افزایش سطح کلاژن و الاستین ناحیه ی درمان شده می گردد.
مزوتراپی سلولیت
مزوتراپی سلولیت

کیفیت ماده ی مزوتراپی نیز، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا بسیاری از افراد مواد مزوتراپی را از منابع خارج از مراکز درمانی معتبر و پزشکان تهیه می کنند. آنها ممکن است از کیفیت و مرغوبیت لازم برخوردار نباشند و در نتیجه به فرد آسیب برساند.

  • کربوکسی تراپی سلولیت: در این روش درمانی، مقداری گاز کربن دی اکسید، از طریق سوزن هایی بسیار ظریف، به لایه ی زیرین پوست تزریق می گردد. گاز کربن دی اکسید، سبب بهبود جریان خود، تولید کلاژن و الاستین می گردد. در نتیجه موجب بهبود ظاهر سلولیت های می شود.
کربوکسی تراپی سلولیت
کربوکسی تراپی سلولیت

همچنین روش های مزوتراپی و کربوکسی تراپی، کاربرد های زیاد دیگری نیز، در دنیای زیبایی و سلامتی دارند:

  • رفع چین و چروک های پوستی
  • جوانسازی پوست
  • روشن کردن پوست
  • لاغری موضعی
  • درمان تیرگی ها و لک های پوستی
  • درمان ترک های پوستی
  • درمان ریزش مو
  • درمان پسوریازیس

داروی ضد سلولیت

داروی ضد سلولیت
داروی ضد سلولیت

یکی از مهم ترین مسائلی که به فکر بیشتر افراد، برای درمان پوست پرتقالی بدن شان می رسد، استفاده از داروهای موجود در بازار می باشند. البته به ظاهر این روش، روشی بی دردسر و راحت است که شما با صرف فقط چند دقیقه در روز می توانید از شر سلولیت های خلاص شوید. اما آیا آنها واقعا موثر هستند؟

در پاسخ باید بگوییم که: دارو های موجود در بازار و تبلیغات پوچ آنها، نمی توانند شما را به رویای داشتن پوستی صاف و یکدست و بدون سلولیت برسانند. برخی از آنها حتی می توانند آسیب ها و حساسیت های پوستی برای افراد ایجاد کنند.

بهترین راه این است که به یک پزشک متخصص لاغری، زیبایی، جراح پلاستیک که در این زمینه تجربه ی کافی را داشته باشد، مراجعه کرده تا او وضعیت پوستی شما را به خوبی معاینه کرده و بهترین نوع درمان را برای شما تجویز کند.

مرکز تخصصی درمان سلولیت

مرکز تخصصی درمان سلولیت
مرکز تخصصی درمان سلولیت

یکی از بهترین راه های درمان قطعی سلولیت ، مراجعه به یک پزشک متخصص پوست می باشد. پزشک متخصصی که مجرب و حرفه ای باشد، می تواند آناتومی بدن شما را به خوبی تشخیص داده و بر اساس بدن و دلیل سلولیت بدن شما، بهترین نوع درمان را برای شما تعیین کند. زیرا امروزه روش های نوین پزشکی بسیار زیادی وجود دارند که می توانند سلولیت ها را بهبود بخشند. برای مثال، روش درمان سلولیت با کربوکسی تراپی، مزوتراپی، لیزر و…. می توانند موثر واقع شوند.

اگر برای درمان سلولیت موضعی بدنتان و داشتن پوستی صاف و یکدست روش های نوین پزشکی را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا