سوالات متداول قبل از تزریق بوتاکس

سوالات متداول مربوط به تزریق بوتاکس توسط متخصصین پاسخ داده شده است.

در این مطلب قصد داریم به چند سوال متداول مربوط به تزریق بوتاکس پاسخ دهیم. این سوالات مهم ترین از مهم ترین دغدغه های مراجعین می باشد.

تنها در سال 2017 استرالیایی ها بیش از 350 میلیون دلار در را بوتاکس هزینه کردند. پس اگر هنوز قانع نشدید تا از بوتاکس استفاده کنید باید بدونید که بسیاری از افراد از این ماده ضد چروک استفاده کرده اند و می کنند. جالب است بدانید در مناطقی از استرالیا این کار را در داروخانه ها انجام می دهند. یعنی فرض کنید برای گرفتن نسخه مثلا قرص های آلرژی خود وارد داروخانه شده اید و به جای منتظر ماندن می توانید کار تزریق بوتاکستان هم انجام دهید.

حالا قبل از این که از دکترتون وقت بگیرید سوالات متداول درباره بوتاکس را مطالعه کنید.

بوتاکس چیست؟

چیزی که باید بدانید این است که بوتاکس نام راه درمان چروک های پوست نیست بلکه بوتاکس اسم یک برند می باشد که به خاطر شهرتش هم نام با این ماده ضد چروک شده است. ( مانند کلینکس که به جای دستمال کاغدی استفاده می شود)

اسم علمی این ماده سم بوتولینوم ( botulinum toxin) می باشد که باعث خواص ضد چروک می شود. البته برند های زیادی در این حوزه کار می کنند اما Botox و Dysport معروف ترین آن ها هستند.

 botulinum toxin چیست؟

در مورد برند تفاوتی ندارد Botox یا Dysport هردو از باکتری  به نام بوتولیسم گرفته شده اند. که به سم اعصاب هم می گویند. سم اعصاب ماده ای است که در سیستم عصبی انسان تاثیر گذار است. در پزشکی از این ماده برای کنترل انبساط و انقباض عضلات استفاده می شود.

خواص بوتاکس چییست؟

آشنا ترین خواصیت بوتاکس ، خواصیت ضد چروک آن است اما خواص دیگری مثل جلوگیری از دندان قروچه، درمان مثانه پرکار و درد های عضلانی دارد که در این پست به طور مفصل راجع به آن صحبت شده است.

سن مناسب برای شروع درمان چه موقع است؟

البته این بسیار بستگی به شخص دارد. چرا که معمولا چین و چروک ها از سی سالگی به بعد خودشان را نشان می دهند. بنابراین جواب این سوال بستگی به ژنتیک و آناتومی بدن هر شخص دارد. البته هنگامی که چروک ها سطی هستند و عمیق نیستند یعنی در سنین پایین تر ، میتوانیم با بوتاکس این خطوط را منحرف کنیم تا سر و کله خطوط عمیق تر هیچ وقت پیدا نشود.

آیا بوتاکس کردن من توسط دیگران قابل تشخیص است ؟

یکی از بزرگترین سوال های مراجعین همین سوال است. چرا که ما کسانی را دیدم که بعد انجام بوتاکس ابروهایشان بیش از اندازه بالا رفته است. در پاسخ به سوال مشخص بودن یا نبودن بوتاکس بستگی به میزانی دارد که شخص می خواهد به این معنی که کاملا بستگی به دُز استفاده شده و مهم تر از آن مهارت پزشک ما دارد. اگر شما قصد انجام این کار دارید و می خواهید زیاد مشخص نباشد حتما از پزشکان حاذق در حوزه تزریق بوتاکس کمک بگیرید

آیا بوتاکس در آینده روی چهره من تاثیر منفی می گذارد؟

اگر نگران افتادگی پوست صورت بعد بوتاکس کردن هستید باید گفت که جای هیچ گونه نگرانی نیست در صورتی که این کار به درستی و توسط پزشکی حاذق انجام شود. در حالی که به درستی انجام شود مانع از بروز چین چروک ها در سنین بالا تر می شود.

اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید حتما تحقیق کنید و با متخصصین مشورت کنید. مراکز معتبر را برای انجام این کار پیدا کنید. همیشه به دنبال ارزانترین سرویس ها نباشید. چرا که محصولات مورد استفاده ارزان قیمت در آینده برای شما پشیمانی به همراه خواهد داشت. صبور باشید و حتما تحقیق کنید.

همیشه به دنبال ارزانترین سرویس ها نباشید. چرا که محصولات مورد استفاده ارزان قیمت در آینده برای شما پشیمانی به همراه خواهد داشت. صبور باشید و حتما تحقیق کنید.

و در نهایت باید بدانید اگر از دارو های خاصی مثل دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنید حتما پزشک خود را مطلع کنید و از سابقه پزشکی خود به بگویید چرا ممکن است باعث عوارض جانبی شود. برای همین است که تاکید داریم با پزشکان و تخصصیت کاربلد و حاذق کار کنید.

نگارنده : سما ریاحی فرد

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «سوالات متداول قبل از تزریق بوتاکس»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا