اثرات لیزر موهای زائد : ناباروری، سرطان، بارداری و …

اثرات لیزر موهای زائد

اثرات لیزر موهای زائد

سلام به همه ی دوستان و کاربران عزیز. به صفحه ی ما خوش آمدید. در سایت ما، پر از مطالب مفید، آموزنده و به روز در زمینه ی زیبایی و سلامتی گرد آوری شده است. ما مطالب را از منابع معتبر و اطلاعاتی که از پزشکان متخصص و مجرب کسب می کنیم برای شما آماده می کنیم. در مطلبی که هم اکنون در حال خواندن آن هستید، سعی کرده ایم پاسخ برخی از سوالات بسیار رایج شما را در زمینه ی خطرات لیزر موهای زائد برای شما بیاوریم.

ممکن است که شما هم جزو افرادی باشید که تا به حال موارد منفی را درباره ی اثرات لیزر موهای زائد شنیده باشید. از سوختگی با لیزر گرفته تا تاثیرات آن بر روی بارداری، سرطان زایی و …..

در ابتدا، توصیه می کنیم که قبل از اینکه مطلبی را از افراد بپذیرید، آن را از طریق منابع علمی پیگیری کنید و از صحت آن حرف مطمئن شوید. زیرا بسیاری از افراد از روی ناآگاهی، ممکن است اطلاعات نادرستی را باور و به شما انتقال دهند.

کسب آگاهی قبل از اقدام به هر کاری، اصلی ترین لازمه است. اگر کاری را با اطلاعات کافی پیش ببرده و یا انجام دهیم، هیچگونه آسیب، پشیمانی و ناراحتی را تجربه نخواهید کرد.

البته ممکن است برخی از افراد تجربه های بدی از انجام لیزر داشته باشند، اما لزم به ذکر است که دلیل آن، ضعف دستگاه مورد استفاده، عدم تجربه ی کافی شخصی که لیزر را انجام داده و یا عدم رعایت هر استاندارد دیگر در این امر بوده است. زیرا لیزر موهای زائد، توسط سازمان غذا و دارو ایالت متحده ی آمریکا( FDA) به تایید رسیده است و راه حلی بسیار ایمن و موثر است. ( البته در صورتی که توسط فرد با تجربه و متخصص انجام گیرد.)

ایمنی لیزر موهای زائد

ایمنی لیزر موهای زائد
ایمنی لیزر موهای زائد

اگر از انجام اپیلاسیون یا وکس کردن، استفاده از تیغ های اصلاح یا ژیلت ها، استفاده از کرم های موبر، استفاده از اپیلیدی و دیگر راه های رفع موهای زائد خسته شده اید، لیزر موهای زائد می تواند گزینه ی بسیار خوب و ایده آلی برای شما باشد. طبق گفته های پزشکان متخصص، عملکرد لیزر، به این صورت است که، انرژی نوری متمرکز شده که از دستگاه لیزر ساطع می شود، به گرمای شدید تبدیل شده، به ریشه ی موها( فولیکول ها) نفوذ کرده و روند رشد موها را مختل می کند. برای اکثر افراد ، لیزر موهای زائد بی خطر است. همچنین این روش هیچگونه عوارض جدی و طولانی مدتی را در بر نخواهد داشت.

بحث های بسیاری درباره ی اثرات لیزر موهای زائد وجود دارند. از بروز عوارض بسیار جزئی و موقتی گرفته تا عوارض بسیار شدید تر و نادر! اما بسیاری از این بحث ها شایعه و بی اساس هستند.

در اینجا آنچه که دانستن آن درباره ی لیزر موهای زائد برای شما ضروری است را آورده ایم!

عوارض جانبی و جزئی لیزر

لیزر موهای زائد با استفاده از لیزرهای کوچک و پر حرارت انجام می شود. لیزر ممکن است بلافاصله پس از انجام، عوارض جانبی موقت ایجاد کند. تحریکات پوستی و تغییر رنگدانه ها رایج ترین عوارض جانبی است.

قرمزی و سوزش

قرمزی و سوزش

رفع موهای زائد با استفاده از لیزر می تواند موجب تحریک پوست شود. ممکن است که در ناحیه ی مورد درمان کمی سوزش و یا قرمزی به وجود آید. البته این تاثیرات بسیار جزئی هستند. مانند سوزش و یا قرمزی که شما پس از انجام لیزر، وکس کردن و …. تجربه می کنید.

در صورت نداشتن حساسیت شما و تایید پزشک متخصص، می توانید 30 الی 45 دقیقه قبل از درمان از کرم های بی حس کننده ی موضعی استفاده کنید.

این تاثیرات پس از گذشت چند ساعت از بین خواهند رفت. می توانید برای از بین رفتن سریع آنها، از کمپرس یخ استفاده کنید.

اگر علائمی فراتر از تحریک جزئی دارید یا اگر عوارض جانبی بدتر شود ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

تغییر در رنگدانه های پوست

پس از انجام لیزر، ممکن است کمی روشن تر شدن و یا تیره تر شدن پوست را تجربه کنید. اگر پوست شما تیره است، ممکن است پوست شما کمی روشن تر شود. یا بر عکس اگر پوست روشنی دارید، ممکن است که تیره تر شدن پوست را تجربه کنید. به هر حال، مانند علائم سوزش و قرمزی، تغییر رنگدانه ها نیز، امری موقتی بوده و پس از چند ساعت از بین خواهد رفت.

خطر لیزر در دوران بارداری

خطر لیزر در دوران بارداری

با اینکه لیزر موهای زائد روشی ایمن است، انجام این روند درمانی، در دوران باداری توصیه نمی شود. زیرا مطالعات، آزمایشات و گزارشات کافی درباره ایمنی لیزر بر روی جنین وجود ندارد. به همین دلیل بر حسب احتیاط، بهتر است که لیزر خود را به زمانی پس از دوران بارداری و شیردهی موکول کنید.

در دوران باداری به دلیل تغییرات هورمونی، ممکن است که بسیاری از خانم ها، شاهد رشد بیش از حد معمول موهای زائد خود باشند، به همین دلیل برخی برای خلاص شدن از این موها در این دوران، روش لیزر موهای زائد را انتخاب می کنند. این موهای بیشتر در نواحی سینه و شکم رشد می کنند. در بسیاری از افراد، با اتمام دوران بارداری، موهای به وجود آمده دوباره از بین خواهند رفت.

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود؟

لیزر موهای زائد و سرطان
لیزر موهای زائد و سرطان

این یکی از رایج ترین سوالاتی است که افراد در زمینه ی اثرات لیزر موهای زائد برایشان پیش می آید و از ما می پرسند. در واقع این یک باور غلط و شایعه درباره ی روش لیزر درمانی موها است.

زیرا این روش از طریق لایه های سطحی پوست و بدون هیچگونه آسیبی به پوست، به عمق چند میلیمتری موهای زائد ( فولیکول ها یا ریشه ی موها) نفوذ می کنند و روند رشد را مختل می سازد.

در حقیقت ، براساس بنیاد مراقبت از پوست ، بعضی اوقات از این روش برای درمان برخی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می شود.لیزرهای مورد استفاده در برداشتن مو یا سایر روشهای پوستی دارای حداقل تشعشع هستند. لیزر ها جهش سلولی ندارند و قفط ناحیه ی مورد درمان را مورد هدف و درمان قرار می دهند.

در نتیجه لیزر هیچگونه خطر سرطان زایی را برای افراد نخواهد داشت.

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود؟

لیزر موهای زائد و ناباروری
لیزر موهای زائد و ناباروری

این نیز یک افسانه است که لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود. زیرا فقط سطح پوست توسط لیزرها تحت تأثیر قرار می گیرد ، بنابراین حداقل اشعه حاصل از این روش نمی تواند به هیچ یک از اعضای بدن شما نفوذ کند.

اگر در حال حاضر قصد بارداری دارید با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی مشورت کنید.

عوارض نادر لیزر موهای زائد

عوارض جدی تری ناشی از اثرات لیزر موهای زائد وجود دارند که نادر و یا کمتر شایع هستند. این عوارض معمولا به دلیل نداشتن تجربه ی کافی شخصی که لیزر را برای شما انجام می دهد و یا استفاده از دستگاه های لیزر خانگی به وجود می آیند.

عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه ی مورد درمان: به دلیل بی تجربگی فردی که لیزر را برای شما انجام می دهد.
  • تغییر در بافت کلی پوست: تغییر رنگ و …..
  • زخم شدن: بیشتر در افرادی که پوست های حساس و مستعد زخم دارند به وجود می آید.
  • تاول و پوسته پوسته شدن: بیشتر در افرادی پیش می آید که بلافاصله پس از انجام لیزر، ناحیه ی مورد درمان را در معرض آفتاب قرار می دهند.

در مورد این عوارض جانبی با پزشک خود صحبت کنید. اگرچه این عوارض بسیار نادر هستند، اما داشتن آگاهی قبل از انجام لیزر بسیار مهم و مفید است. در صورت بروز هر یک از این علائم بعد از لیزر مو ، با پزشک خود تماس بگیرید.

لیزر موهای زائد را در مرکز ما با خیال راحت انجام دهید!

دستگاه لیزر الکس آپوجی( Alex apogee) که توسط شرکت سایناشور( synosure) تولید شده است، دارای طول موج کمی طولانی تر از برخی از رقبای خود است که باعث می شود در طیف گسترده ای از رنگ های پوستی قابل استفاده باشد. این دستگاه با امکان، نداشتن تماس با پوست و نداشتن قطعات پلاستیکی آلوده و جلوگیری از انتقال بیماری های قارچی و ویروسی، به دلیل رضایت و جذب مراجعین بیشتر، بسیار مورد تایید پزشکان متخصص و مراکز معتبر قرار گرفته است. شاید مهمترین مزیت این دستگاه افزایش اندازه پالس ها و میزان تکرار باشد ، به این معنی که می تواند سریعتر منطقه بزرگتر پوست را درمان کند. این باعث می شود یکی از سریع ترین روش های موجود در دسترس باشد.

با افتخار می توانیم اعلام کنیم که مرکز لیزر ما با ابه کار گیری بهترین، پیشرفته ترین و به روز ترین دستگاه لیزر، دارای حرفه ای ترین کادر پزشکی، در محیطی با رعایت همه ی استاندارد های لازم، خدمات لیزر موهای زائد را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

اگر از میان روش های رفع موهای زائد ، روش لیزر را انتخاب کرده اید، مرکز لیزر ما در اصفهان، برای رضایتمندی و حفظ رفاه مردم در این شهر، برای دسترسی آسان تر و بهره مندی همه ی افراد از مزایای فوق العاده ی این دستگاه، بهترین قیمت ها و تخفیف های واقعی را برای مراجعین در نظر گرفته است. برای مشاهدی ی لیست قیمت ها، تخفیف لیزر موهای زائد و اطمینان کافی از کیفیت برتر دستگاه مورد استفاده، کافیست که اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا