بوتاکس صورت| بوتاکس در بهترین مرکز زیبایی تهران

بوتاکس صورت

بوتاکس صورت
بوتاکس صورت

با سلام به همه ی کاربران عزیز و محترم! همه ی شما می دانید که پوست افراد، آیینه سن آنها و سبک زندگی آنها است. همچنین افراد دوست دارند که همیشه زیباتر و جوان تر به نظر برسند. داشتن پوست شاداب و درخشان، همیشه در این زمینه بسیار تاثیر می گذارد. عوامل متعددی مانند: تابش نور آفتاب، استرس، نداشتن خواب کافی، رژیم غذایی ناسالم، استفاده از مواد آرایشی، استفاده از محصولات شوینده و مراقبت از پوست نامرغوب و از این قبیل، موجب تیره شدن، به وجود آمدن چین و چروک های صورت و لک شدن آن می شود. از این رو، افراد برای رفع آن ها و جوانسازی پوستشان، از راه های متعددی مانند: استفاده از کرم های مراقبت از پوست، عمل های جراحی و از این قبیل استفاده می کنند. اما یکی از روش های پیشرفته و نوین در این زمینه، استفاده از روش بوتاکس صورت می باشد. این روش که امروزه بسیار در میان افراد رایج شده است، امروزه جایگزین روش های جراحی شده است. در ادامه اطلاعات مفیدی را درباره بوتاکس برای شما آورده ایم. همچنین سعی کرده ایم تا پاسخ برخی از سوالات رایج شما را نیز، بر اساس گفته های پزشکان متخصص و مجرب، بدهیم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس چیست؟
بوتاکس چیست؟

بوتاکس صورت از نظر پزشکی برای معالجه برخی از شرایط عضلانی و از نظر آرایشی برای از بین بردن چین و چروک ها با فلج کردن موقت عضلات استفاده می شود. این ماده از یک نوروتوکسین، به نام سم بوتولینوم ساخته شده است که توسط باکتری Clostridium botulinum تولید می شود. اگرچه بوتاکس سم قدرتمندی است ، در صورت استفاده صحیح ، دارای چندین کاربرد است. بوتاکس محبوب ترین درمان آرایشی غیرجراحی است که بیش از 6 میلیون مورد درمان بوتاکس هر ساله انجام می شود. از سم بوتولینوم، برای فلج کردن خطوط ریز و چین و چروک صورت، با فلج کردن عضلات زیرین استفاده می شود. همچنین از بوتاکس برای درمان عرق کردن بیش از حد ، درمان میگرن ، اختلالات عضلانی و برخی از اختلالات مثانه و روده استفاده می شود. سم بوتولینوم تزریقی مانع از انتشار استیل کولین می شود و از انقباض سلول های ماهیچه ای جلوگیری می کند. سم بوتولینوم باعث کاهش انقباض عضلات غیر طبیعی می شود و باعث می شود عضلات سفت تر شوند. در این مقاله ، نحوه کارکرد آن ، آنچه بوتاکس برای آن استفاده می شود را توضیح خواهیم داد و در مورد عوارض و خطرات جانبی صحبت خواهیم کرد.

فواید بوتاکس صورت

فواید بوتاکس صورت
فواید بوتاکس صورت

تزریق بوتاکس سیگنال های شیمیایی خاصی را از اعصاب مسدود می کند که بیشتر سیگنال هایی هستند که باعث انقباض عضلات می شوند. رایج ترین استفاده از این تزریق ها ، آرامش موقت ماهیچه های صورت است که باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی و اطراف چشم می شود. همچنین روش بوتاکس صورت که امروزه جایگزین روش های جراحی شده است، بسیار کم هزینه تر از روش ها جراحی بوده، دوره نقاهت نخواهد داشت، برشی بر پوست شما ایجاد نخواهد شد، در نارضایتی از انتخاب روش بوتاکس، می توانید درمان خود را تمدید نکنید.

سن مناسب بوتاکس صورت

سن مناسب بوتاکس صورت
سن مناسب بوتاکس صورت

مناسب ترین سن برای شروع بوتاکس صورت ، به رنگ پوست و نوع سبک زندگی (بیشتر در مقابل خورشید کمتر) بستگی دارد. اما توصیه این است که افراد زیر سن 25 سال، این اقدام را انجام ندهند، همچنین افراد 25 سال الی 30 سال، می توانند با انجام بوتاکس، از ایجاد چین و چروک ها جلوگیری کنند. بسته به میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب و میزان حرکت دادن عضلات صورت نیز، سن انجام بوتاکس می تواند متغیر باشد. که معمولا از سن 30 الی35 ساگی شروع می شود. اما در کل مناسب ترین سن برای انجام این کار، سن 40 الی 45 سالگی می باشد. همچنین افراد با رنگ پوست تیره تر نیز، دیر تر از افراد با پوست روشن، دچار چین و چروک صورت می شوند.

بوتاکس صورت تا چه مدت دوام دارد؟

اثرات بوتاکس صورت ، سه تا شش ماه به طول می انجامد. با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات ، خطوط و چین و چروک ها نیز،دوباره ظاهر می شوند و نیاز به درمان مجدد دارند. خطوط و چین و چروک ها با گذشت زمان بسیار شدیدتر به نظر می رسند ، زیرا عضلات در حال کوچک شدن هستند. اما در برخی از افراد، این نتیجه، ماندگاری بیشتری نیز داشته است.

بوتاکس صورت چه عوارضی دارد؟

بوتاکس صورت چه عوارضی دارد؟
بوتاکس صورت چه عوارضی دارد؟

لازم به ذکر است که اگر بوتاکس صورت ، توسط یک متخصص زیبایی مجرب و حرفه ای در زمینه پوست و زیبایی انجام گیرد، هیچ گونه عوارضی را در پی نخواهد داشت. تزریق بوتاکس ، معمولا بی عارضه و بسیار ایمن می باشد. اما ممکن است که ماده ی بوتالینوم توکسین که بوتاکس از آن تشکیل می شود، حساسیت های ناخواسته ای را برای افراد ایجاد کند: 

  • درد خفیف ، ورم موضعی (تجمع مایع) و / یا اریتم (قرمزی پوست) در محل تزریق.
  • سر درد
  • حالت تهوع ملایم
  • ضعف و فلج شدن موقت عضلات مجاور ناحیه ی درمان شده.
  • ضعف کردن
  • بیماری آنفولانزا
  • اختلال عملکرد کیسه صفرا
  • خون ریزی
  • کاهش بینایی.
  • دهان خشک
  • خستگی
  • خس خس سینه
  • ورم

در حالت کلی، می توان گفت که رواج و محبوبیت روش بوتاکس، روز به روز در حال افزایش است.

مراقبت های بعد از بوتاکس صورت

مراقبت های بعد از بوتاکس صورت
مراقبت های بعد از بوتاکس صورت

بوتاکس کردن، تنها به رفتن به یک مرکز زیبایی و گرفتن وقت و مشاوره با پزشک متخصص، خلاصه نمی شود. پس از انجام بوتاکس صورت، برای داشتن نتیجه ی طولانی تر، جلوگیری از هرگونه عوارض و ماندگاری طولانی تر، توصیه هایی وجود دارند که علاوه بر توصیه های پزشک متخصص خود، بهتر است که آنها را انجام دهید.:

  • از مسکن های قوی استفاده نکنید.
  • از الکل استفاده نکنید.
  • از انجام فعالیت های بدنی که موجب تعریق بدن شما می شود، حداقل تا 48 ساعت، خودداری کنید.
  • حداقل تا 48 ساعت از گرفتن دوش آب گرم خودداری کنید.
  • در مورد هرگونه نگرانی با کلینیک پوست خود تماس بگیرید.

چه کسانی نباید بوتاکس کنند؟

چه کسانی نباید بوتاکس کنند؟
چه کسانی نباید بوتاکس کنند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که، افرادی که در دوران بارداری هستند، در دوران شیردهی هستند و افرادی که دارای بیماری و اختلالات عصبی می باشند، نباید بوتاکس صورت را انجام دهند. همچنین بوتاکس برای همه ی چین و چروک ها موثر نیست و قبل از انجام آن، بایدد با یک پزشک متخصص و مجرب، مشورت نمایید.

بوتاکس ارزان در تهران

بوتاکس ارزان در تهران
بوتاکس ارزان در تهران

از آنجایی که امروزه روش بوتاکس صورت ، در میان افراد بسیار رایج شده است، مراکز زیبایی و بوتاکس بسیار زیادی، روز به روز در حال افتتاح شدن هستند که برای جذب مراجعین بیشتر، پکیج ها . یا تخفیف هایی را برای مراجعین در نظر می گیرند. اما در هر صورت، نمی توان برای این امر، قیمت واحدی را مشخص کرد. زیرا قیمت بوتاکس صورت، به عوامل متعددی مانند: مرکز زیبایی که به آن مراجعه می کنید، ناحیه ای از بدن که قصد از بین بردن چین و چروک ها و جوانسازی آن را دارید، تعداد قسمت های صورت که می خواهید بوتاکس کنید و  از این قبیل، بستگی دارد. اما این نکته لازم به ذکر است که برای انتخاب مرکز زیبایی خود، دقت لازم را به عمل بیاورید. زیرا متاسفانه امروزه مراکزی وجود دارند که با تبلیغات بالا درباره اینکه مواد بوتاکسی که استفاده می کنند، بهترین مارک می باشد، مراجعین بسیاری را جذب خود می کنند و هزینه های بسیار زیادی را از آنها دریافت می کنند، در صورتی که تبلیغات آنها بسیار پوچ بوده و نتایج رضایت بخشی را در پی نخواهد داشت. همچنین مراکزی نیز وجود دارند که برای جذب مراجعین زیاد، قیمت های بسیار کمی را از افراد دریافت می کند و در مقابل  کیفیت کار و مواد آنها خوب نیست، و یا متخصصان مجربی در آن مرکز مشغول به کار نیستند. از این رو افراد و یا منابع معتبری را برای پیدا کردن یک مرکز خوب انتخاب کنید.

بوتاکس بهتره یا نخ نی نی سایت

بوتاکس بهتره یا نخ نی نی سایت
بوتاکس بهتره یا نخ نی نی سایت

همانطور که می دانید، امروزه افراد بسیاری کار ها و تحقیقات خود را از طریق اینترنت و شبکه های مجازی انجام می دهند. همچنین، سایت های مجازی تبادل نظر، وجود دارند که افراد برای پاسخ بسیاری از سوالات خود، از آن ها استفاده می کنند. پیش از اقداماتی نظیر بوتاکس صورت ، سوالاتی در ذهن افراد مانند، نحوه انجام آن درمان، مراقبت های قبل و بعد، ماندگاری، هزینه، بهترین دکتر، بهترین مرکز، بهترین دستگاه مواد ،عوارض، مزایا و از این قبیل پرسش ها پیش می آید. امروزه با به وجود آمدن این سایت ها، افراد از آن استفاده می کنند. اما لازم به ذکر است که این سایت ها منابع خوبی برای شما نیستند. زیرا افراد از لحاظ خصوصیات بدنی تفاوت دارند، کاربران این سایت ها مجازی هستند و شما شناختی از آنها ندارید و همچنین ممکن است دیدگاه شما به درمان ، با دیدگاه آنها متفاوت باشد. بنابراین توصیه می شود که برای پاسخ به سوالات خود، از افراد مجرب و مطلع که روی آنها شناخت کامل را دارید و از پزشکان متخصص، پرس و جو کنید. این عمل آسیب های احتمالی ناشی از استفاده از سایت های مجازی را نیز کاهش می دهد.

مرکز بوتاکس تهران

مرکز بوتاکس تهران
مرکز بوتاکس تهران

انتخاب یک پزشک متخصص بوتاکس و یا متخصص پوست، مجرب و حرفه ای در این زمینه، امری بسیار مهم می باشد. زیرا در صورت عدم مهارت کافی در تزریق بوتاکس، ممکن است آسیب هایی به فرد مراجعه کننده در حین انجام آن وارد شود، جلسات درمانی سخت و طاقت فرسایی را داشته باشند و یا دچار عوارض جانبی بعدی شوند. اگر برای از بین بردن چین و چروک ها و جوانسازی پوست خود، روش بوتاکس را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری برکه، در خیابان شریعتی تهران می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

منبع1

منبع2

منبع3

منبع4

منبع5

مترجم و گرد آورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا