خداحافظی با سیاهی دور چشم | راهکارهای مفید برای سیاهی دور چشم

خداحافظی با سیاهی دور چشم

خداحافظی با سیاهی دور چشم 

با سلام به همه ی کاربران عزیز و دوستان خوبم. به صفحه ی ما خوش آمدید. اگر شما هم از دایره های تیره ی اطراف چشمانتان رنج می برید، این مطلب می تواند کمک بسیار زیادی را در درمان این عارضه به شما بدهد. همانطور که می دانید، صورت افراد مهم ترین نقش را در زیبایی آنها بر عهده دارد.

همچنین داشتن پوستی جوان، شاداب و روشن، یکی از اصلی ترین لازمه های زیبایی صورت می باشد. از این رو، رسیدگی به پوست اقدامی لوکس و فقط مختص افراد خاص نیست.

بلکه امری ضروری می باشد. همچنین وجود سیاهی دور چشم در صورت افراد، زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار داده و موجب خسته به نظر آمدن چهره ی افراد می گردد و شادابی را از آنها می گیرد. البته این عارضه ی پوستی دلیلی برای نگرانی افراد نیست اما برای زیبایی بیشتر، به درمان آن می پردازند. به وجود آمدن این حلقه های تیره، عوامل متعددی دارد. در این مطلب ما علل آن را بیان کرده و راهکار های مفیدی را برای درمان آن آورده ایم.

سیاهی دور چشم از چیست؟

سیاهی دور چشم از چیست؟
سیاهی دور چشم از چیست؟

معمولا افراد بی خوابی و خستگی را علت به وجود آمدن سیاهی دور چشم می دانند. البته که این یکی از علل ها می باشد.

اما علل دیگری نیز مانند آلرژی و یا افزایش سن افراد نیز در این امر موثرند. دایره های تیره زیر چشم بسته به رنگ پوست ممکن است بنفش یا آبی تا قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسند.

در بعضی موارد ، دایره های تیره زیر چشم می تواند نشان دهنده نیاز به تغییر در شیوه زندگی باشد ، مانند بهبود عادات خواب یا رژیم غذایی. تمام دلایل ایجاد دایره های تیره زیر چشم شامل موارد زیر است:

  • کمبود خواب یا عادت های بد خواب
  • آلرژی ، از جمله تب یونجه
  • هایپرپیگمانتاسیون ، که هنگامی اتفاق می افتد که بدن ملانین بیشتری تولید کند.
  • کاهش سطح چربی در اطراف چشم
  • نازک شدن پوست زیر چشم
  • کم خونی ناشی از کمبود آهن
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • مالش مکرر چشم
  • بالا رفتن سن
  • سیگار کشیدن
  • ژنهای ارثی
  • شرایط تیروئید
  • کمبود آب بدن
  • درماتیت

با سیاهی دور چشم چه کنیم؟

با سیاهی دور چشم چه کنیم؟
با سیاهی دور چشم چه کنیم؟

ممکن است افراد با داروهای خانگی ساده بتوانند ظاهر حلقه های تیره زیر چشم را کاهش دهند. اگرچه برخی از این راه حلها از نظر علمی اثبات نشده اند ، اما ارزش آن را دارد زیرا بسیاری از آنها ارزان هستند و عوارض جانبی ندارند. برخی از راهکار های مفید عبارتند از:

  • خواب بیشتر

داشتن خواب کافی و مفید شبانه، می تواند در درمان تیرگی های چشمی موثر باشد. همچنین با بالاتر قرار دادن سر توسط بالش های بیشتر و یا بلند تر، می توان آن ها را درمان کرد.

  • خیار

قرار دادن حلقه های خیار بر روی چشم ها، می تواند موجب کاهش تورم و تیرگی های دور چشم شود. البته نوشیدن مقداری  آب و خیار به دلیل دارا بودن ویتامین C می تواند سبب هیدراته شدن و مرطوب شدن پوست شود. خیار همچنین حاوی سیلیس است که برای بافت سالم ضروری است.

  • کمپرس یخ

اعمال کمپرس سرد بر روی چشم می تواند عروق خونی را منقبض کرده و ظاهر تیرگی های اطراف چشم را کاهش دهد.

  • چای کیسه ای

کیسه های چای ممکن است به کاهش دایره های تیره و پف زیر چشم کمک کند. کافئین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و گردش خون در اطراف چشم را تحریک می کند. می توانید 2 عدد چای کیسه اس را در آب جوش گذاشته و سپس پس از کمی خنک شدن آن را بر روی چشمان خود قرار دهید. می توانید از کیسه های چای سبز، سیاه و یا چای های گیاهی استفاده کنید.

  • فیشیال

گردش خون ضعیف در اطراف چشم می تواند باعث ظهور حفره های تاریک شود. ماساژ ملایم در اطراف ناحیه چشم از طریق صورت می تواند به بهبود گردش خون کمک کند.

  • محصولات مراقبت از پوست حاوی آنتی اکسیدان

کرم های صورت و محصولات زیر چشم که حاوی آنتی اکسیدان هستند ممکن است به کاهش ظاهر تیرگی ها کمک کنند. ویتامین های E و C آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است به درمان آنها کمک کنند.

سیب زمینی برای سیاهی دور چشم

سیب زمینی برای سیاهی دور چشم
سیب زمینی برای سیاهی دور چشم

قرار دادن سیب زمینی در اطراف چشم ها، می تواند مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان و ویتامین C را به پوست شما منتقل کند. این ویژگی ها باعث می شود سیب زمینی به اندازه خیار به کاهش اندازه ی دایره های تیره زیر چشم کمک کند. سیب زمینی حاوی آنزیم ها ، ویتامین C و نشاسته ای است که پوست نازک اطراف چشم را تغذیه می کند. سردی سیب زمینی همچنین به کاهش تورم و التهاب رگ های زیر چشم کمک می کند تا ظاهر تیره و خسته به حداقل برسد.

حلقه های سیب زمینی را به مدت 10 دقیقه روی چشمانتان قرار دهید و دراز بکشید. برش های سیب زمینی جایگزین خواب خوب شب و تغذیه مناسب نمی شود – بنابراین برای پاک کردن کامل علائم خستگی به آنها اعتماد نکنید.

ژل آلوئه ورا و سیاهی دور چشم

ژل آلوئه ورا و سیاهی دور چشم
ژل آلوئه ورا و سیاهی دور چشم

ژل آلوئه ورا تقریباً برای همه مشکلات پوستی مانند جادو عمل می کند. اگر به نظر شما آرامش بخش است و اگر کاملاً مناسب برای نوع پوست شما باشد ، ژل آلوئه ورا را شب ها زیر چشم خود بمالید و تا صبح بماند. این امری طبیعی در بهبود تیرگی های زیر چشم است.

رفع سیاهی دور چشم با شیر

رفع سیاهی دور چشم با شیر
رفع سیاهی دور چشم با شیر

اسید لاکتیک موجود در شیر می تواند در کاهش خطوط ریز و چین و چروک و حتی دایره های تیره مفید باشد. مقداری پنبه را به شیر آغشته کرده و به زیر چشمان خود بمالید. برای نتیجه ی مطلوب تر، این کار را 2 الی 3 بار در روز انجام دهید.

روغن بادام برای سیاهی دور چشم

روغن بادام برای سیاهی دور چشم
روغن بادام برای سیاهی دور چشم

روغن بادام می تواند به روشن شدن دایره های تیره زیر چشم و کاهش پف زیر چشم کمک کند. این به لطف خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است. روغن بادام همچنین حاوی رتینول ، ویتامین E و ویتامین K است که می تواند بدون تحریک پوست، سبب لطافت و روشن شدن پوست شما شود.

ماسک سیاهی دور چشم خانگی

ماسک سیاهی دور چشم خانگی
ماسک سیاهی دور چشم خانگی

در اینجا ما چند ماسک خانگی را که به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید را برای رفع سیاهی اطراف چشم و رفع پف چشم آورده ایم:

  • روغن ویتامین E: مقداری روغن ویتامین E را به انگشتان خود مالیده و سپس به آرامی آن را به اطراف چشمان خود ماساژ دهید. این کار موجب افزایش گردش خون و محکم تر شدن پوست می گردد. 

 

  • ماسک شیر: یک قاشق چای خوری شیر خشک را با 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و این ماسک را اطراف چشمان خود بمالید. سپس 15 الی 20 دقیقه بماند تا خشک شود. این روش برای از بین بردن تیرگی های اطراف چشم موثر است.

 

  • ماسک چشمی زردچوبه: یکی دیگر از ماسک های خانگی موثر برای کیسه های تیره زیر چشم می تواند با استفاده از مواد طبیعی مراقبت از پوست مانند پودر زردچوبه و آب آناناس تهیه شود. مواد را مخلوط کرده و روی حلقه های تیره چشم خود بمالید. ماسک را به مدت 30 دقیقه بگذارید و بشویید.

 

  • ماسک چشمی نعناع: مقداری برگ نعنا را به همراه عسل خرد کنید. برگهای نعناع تازه خرد شده را در اطراف چشم خود بمالید و 10 یا 15 دقیقه بگذارید. خاصیت خنک کننده نعنا باعث رفع خستگی چشم ها می شود.

 

  • ماسک چشمی ماست: مالیدن ماست به اطراف چشم، موجب از بین رفتن تیرگی ها و رفع چین و چروک ها می گردد.

هر شب قبل از خواب ، کرم چشم حاوی ویتامین E ، K یا C را در اطراف چشم بمالید.

رفع صد در صد سیاهی دور چشم

رفع صد در صد سیاهی دور چشم
رفع صد در صد سیاهی دور چشم

اگر از سیاهی اطراف چشمتان رنج می برید و اعتماد به نفس شما را پایین آورده است و به دنبال راهی قطعی و سریع برای درمان آن هستید، می توانید علاوه بر استفاده از روش های فوق، از یک متخصص پوست و زیبایی مجرب در این زمینه مشاوره بگیرید و از راهکار های درمانی نوین پزشکی استفاده کنید. راهکار هایی که امروزه جایگزین روش های جراحی و یا تهاجمی شده و بسیار در میان افراد رایج شده اند. با مشاوره با پزشک متخصص، بهترین روش درمانی متناسب با نوع پوست شما برای شما تعیین می گردد و بدون هیچگونه آسیب و یا عوارضی، شما را به نتیجه ی مطلوب می رساند.

درمان سیاهی دور چشم تبادل نظر

درمان سیاهی دور چشم تبادل نظر
درمان سیاهی دور چشم تبادل نظر

یکی از مواردی که امروزه بسیار در میان افراد بسیار رایج شده است، استفاده از برخی از سایت های مجازی می باشد که در آن افراد، به تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پزشکی، زیبایی و دیگر موضوعات می پردازند. برای مثال، سعی می کنند تا مراکزی را که از دیدگاه خودشان خوب است و یا متخصصانی را به دیگر افراد معرفی کنند. همچنین برای مثال خانم x به دلیل اینکه نمی تواند پس از استفاده از ماسک خانگی زردچوبه برای درمان تیرگی های اطراف چشم احساس راحتی داشته باشد، بسیار از انجام این امر ناراضی است.

در مقابل آقای y به دلیل انتخاب پزشک ماهر و مرکز زیبایی خوب و یا سازگاری پوستش با ماسک خانگی بسیار از نتیجه ی درمان خود راضی بوده و آن را به همه پیشنهاد می کند.

اما دانستن این نکته بسیار ضروری است که، شما افراد کاربر در این سایت ها را نمی شناسید و همچنین ممکن است که سلیقه، میزان حساسیت، تیپ بدنی، واکنش بدن شما نسبت به درمان، دیدگاه و هدف شما درمان، با آن ها بسیار تفاوت داشته باشد. از این رو، اطمینان به این سایت ها و راهنما قرار دادن آنها، می تواند نتایج زیان باری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم تا از افراد مجرب و متخصصان وارد به این امر، مشورت بخواهید.

سیاهی دور چشم متخصص پوست

سیاهی دور چشم متخصص پوست
سیاهی دور چشم متخصص پوست

اگر برای از بین بردن تیرگی های پوستی و رفع چین و چروک های پوستی و یا مشاوره در زمینه ی بهترین راهکار برای جوانسازی پوست نسبت به نوع پوستتان به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

لینک منبع خارجی4

مترجم و گردآورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا