درمان عارضه های پوستی | درمان منافذ باز پوست، اسکار و آکنه

درمان عارضه های پوستی

درمان عارضه های پوستی
درمان عارضه های پوستی

با سلام به همه ی کاربران عزیز. به صفحه ی ما خوش آمدید. همانطور که می دانید، پوست صورت، ناحیه ای از بدن است که نمی توان آن را پوشاند و از طرفی تقش بسیار مهم و موثری را در زیبایی افراد بر عهده دارد. زیبایی و جوان به نظر رسیدن افراد، همه در گرو داشتن پوستی شاداب، صاف و یکدست می باشد. متاسفانه برخی از افراد ناخواسته دچار برخی از عوارض پوستی می شوند و از وجود آنها رنج می برند. طوری که حتی با استفاده از لوازم آرایشی نیز، نمی توان آن ها را پوشش داد. از این رو، درمان عارضه های پوستی ، موردی است که متقاضیان بسیار زیادی دارد و افراد همواره در تلاش اند که راه های موثر در زیبایی صورتشان را بیابند. روش ها متعددی در جوانسازی پوست صورت و زیبایی آن وجود دارند. از روش ها خانگی، استفاده از دارو ها و کرم های مراقبت از پوست موجود در بازار گرفته، تا روش ها جراحی و دیگر روش ها تهاجمی. اما ما در این مطلب، می خواهیم روش ها نوین پزشکی را به شما معرفی کنیم که هم درمان قطعی را در پی دارند و هم ایمن و راحت هستند.

منافذ باز پوست، اسکار های پوستی، آکنه ها، جوش ها و از این قبیل، همه از مواردی هستند که زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. عوامل متعددی در بوجود آمدن این عارضه های پوستی وجود دارند. از عوامل تغذیه ای گرفته تا آلودگی محیط و هوا که همگی سلامت پوست را تحت تاثیر خود قرار می دهند و به آن آسیب می زنند. اما افراد با استفاده از روش های درمانی، تلاش در بهبود آن ها دارند. اما اگر به دنبال درمان سریع، راحت و قطعی این عارضه ها هستید، ادامه ی این مطلب را بخوانید.

علت باز شدن منافذ پوست صورت چیست؟

علت باز شدن منافذ پوست صورت چیست؟
علت باز شدن منافذ پوست صورت چیست؟

منافذ باز پوست، یکی از مواردی هستند که در سلامت و زیبایی پوست نقش مهمی را دارند. اما با درمان عارضه های پوستی به روشی که به شما توضیح خواهیم داد، می توانید به راحتی از شر آنها خلاص شوید. عوامل متعددی در به وجود آمدن این منافذ وجود دارند. این عوامل شامل موارد ذیل می باشند:

  • میزان چربی بیش از حد پوست
  • کاهش کشش پوستی در اطراف منافذ
  • کاهش تولید کلاژن در پوست ناشی از افزایش سن
  • تابش مستقیم نور آفتاب و اشعه ی ماورابنفش
  • ضخامت فولیکول های موهای صورت
  • ژنتیک و یا وراثت

منافذ پوست صورت را چگونه از بین ببریم؟

منافذ پوست صورت را چگونه از بین ببریم؟
منافذ پوست صورت را چگونه از بین ببریم؟

منافذ پوست را نمی توان به طور کامل کاهش داد، اما می توانید اندازه ی آنها را به طور چشمگیری کوچک کنید. از روش های درمان عارضه های پوستی ، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بخور دادن صورت: این روش می تواند منافذ باز صورت را تمیز کند و موجب شادابی و درخشندگی صورت شوند. می توانید هنگام بخور دادن صورت، از روغن های ضروری و مفید در آب استفاده کنید تا نتیجه ی بیشتری داشته باشد.
  • استفاده از ماسک های پوستی: ماسک هایی که روی پوست خشک می شوند در از بین بردن جوش های سر سیاه موثر هستند و همچنین ممکن است به کاهش ظاهر منافذ باز کمک کند. ماسک صورت به بیرون کشیدن ناخالصی های منافذ کمک می کند و باعث کوچکتر شدن آنها می شود.
  • لایه برداری: این روش می تواند منافذ پوست شما را از آلودگی و چربی ها پاک کند و ظاهر آنها را کوچک تر کند.
  • لیزر درمانی: درمان های حرفه ای و غیر تهاجمی مانند لیزر، در مطب متخصص پوست یا اسپا پزشکی انجام می شود. آنها با تجدید تولید کلاژن کار می کنند و ممکن است برای منافذ بزرگ ناشی از پیری یا آسیب آفتاب موثر باشد. آنها همچنین ممکن است در کاهش جای زخم های آکنه موثر باشند.

دیگر روش های موثر در این زمینه را نیز، در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

درمان اسکار پوست صورت

درمان اسکار پوست صورت
درمان اسکار پوست صورت

هنگامی که یک زخم بهبود می یابد ، ممکن است سرانجام جای آن بماند. جای زخم صورت به اشکال مختلفی ایجاد می شود و ممکن است در اثر جراحات ، آکنه ، سوختگی یا جراحی ایجاد شود. از آنجایی که صورت شما دائما در معرض محیط قرار دارد ، ممکن است زخم های موجود در این قسمت از بدن شما بهبودی سخت تری داشته باشند. در حالی که ممکن است در حین بهبودی زخم بتوانید مناطق دیگری از بدن خود را پوشانده یا از آن محافظت کنید ، صورت شما کاملا در معرض دید می باشد. خبر خوب این است که اگر به دنبال معالجه جای زخم صورت و با به عبارت دیگر، چاله های به وجود آمده هستید ، گزینه های زیادی برای فکر کردن دارید. این روش های رایج را بخوانید و در مورد همه مزایا و خطرات با متخصص پوست صحبت کنید.

درمان آکنه پوست صورت

درمان آکنه پوست صورت
درمان آکنه پوست صورت

آکنه یک وضعیت پوستی است که وقتی فولیکولهای مو شما به روغن و سلولهای مرده پوست وصل می شود ، بروز می کند. غالباً باعث ایجاد سرهای سفید ، جوش های سر سیاه یا جوش ها می شود و معمولاً در صورت ، پیشانی ، قفسه سینه ، قسمت فوقانی پشت و شانه ها ظاهر می شود. آکنه بیشتر در بین نوجوانان متداول است ، اگرچه افراد در هر سنی را درگیر می کند. بسته به شدت آن ، آکنه می تواند باعث ناراحتی و بروز لک شود و پوست را زخم کند. اگر هرچه زودتر شروع به درمان کنید ، احتمال بروز چنین مشکلاتی کمتر می شود. روش های متعددی برای درمان عارضه های پوستی را دنبال کنید. علائم و نشانه های آکنه بسته به وضعیت شما متفاوت است:

  • سرهای سفید (منافذ بسته)
  • سرسیاه (منافذ با شاخه باز)
  • برجستگی های کوچک و قرمز (پاپول)
  • جوش ها (پاستول ها) که در نکات آنها پاپول هایی با چرک است
  • توده های بزرگ ، جامد و دردناک در زیر سطح پوست (گره ها)
  • توده های پر درد و چرکی زیر سطح پوست (ضایعات کیستیک)

فواید مزونیدلینگ صورت

فواید مزونیدلینگ صورت
فواید مزونیدلینگ صورت

مزونیدلینگ(همچنین به عنوان درمان القاء کلاژن شناخته می شود) باعث تولید کلاژن می شود و در واقع اپیدرم را تقویت می کند. تکنسین متخصص از یک وسیله استفاده می کند که حاوی سوزن های بسیار ریز است. سوزنها هنگام عبور از پوست ، “صدمات” در پوست ایجاد می کنند تا سنتز کلاژن جدید شود. هر آسیب “میکرو” کانال را ایجاد می کند که باعث می شود بدن برای پر کردن زخم میکروسکوپی ، کلاژن و الاستین جدید تولید کند. این روش عوارض جانبی عمده ای ندارد و نتایج زیبایی در مدت زمان کوتاهی قابل توجه است. ثابت شده است که میکرونیدلینگ به عنوان یک درمان عارضه های پوستی ، باعث کاهش جای جراحی و زخم های آکنه می شود. این درمان همچنین برای رفع چین و چروک های پوستی و درمان خطوط بسیار موثر است.

فواید پلاسماجت کل صورت

فواید پلاسماجت کل صورت
فواید پلاسماجت کل صورت

یکی از انواع درمان عارضه های پوستی ، پلاسما ی صورت است که اگر می خواهید ناحیه ی خاصی از بدن و یا صورت را درمان کنید، این روش می تواند بسیار موثر باشد. این روش با افزایش گردش خون در ناحیه ی درمان شده، سبب افزایش تولید کلاژن و در نتیجه زیبا سازی پوست می گردد. از مزایای این روش می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • جای جوش
  • زخمهای جراحی
  • چین و چروک و خطوط ریز
  • افزایش گردش خون
  • درمان آسیب های ناشی ازآسیب آفتاب
  • کاهش منافذ بزرگ پوست
  • درمان بافت ناهموار پوست
  • بهبود جای زخم آکنه
  • رضایتمندی بالاتر بیمار
  • عواض جانبی آن بسیار کم و بندرت می باشد.

درمان اسکار آکنه با لیزر

درمان اسکار آکنه با لیزر
درمان اسکار آکنه با لیزر

لیزر تراپی نیز یکی دیگر از روش های درمان عارضه های پوستی است که به منظور کاهش ظاهر آکنه ها و اسکار های پوستی قدیمی، کوچک کردن منافذ باز پوست، رفع چین و چروک ها و جوانسازی انجام می گیرد. انرژی متمرکز شده حاصل از دستگاه لیزر، به لایه های بالایی پوست نفوذ کرده و بافت آکنه ها را تخریب می کند. این روش، سبب از بین رفتن سلول های مرده و در نتیجه بالا آمدن سلول های جدید می شود. اگرچه این روش درمانی زخمهای آکنه را به طور کامل از بین نمی برد ، می تواند ظاهر آنها را کاهش دهد و همچنین درد ناشی از آنها را به حداقل برساند. اما با ترکیب این درمان با روش های درمانی دیگر با تشخیص پزشک متخصص، می توانید شاهد نتیجه ی رضایت بخش تری باشید. درمان با لیزر برای جای زخم آکنه به دو روش انجام می شود:

  • در ابتدا گرمای حاصل از لیزر، لایه های تخریب شده بالایی را از بین برده و پوست شما را یکدست تر و هموار می کند.
  • با جدا شدن بافت اسکار ، گرما و نور ناشی از لیزر نیز سلولهای جدید و سالم پوست را برای رشد ترغیب می کند. در نتیجه جریان خون در ناحیه ی تحت درمان بهبود می یابد.

میکرودرم صورت چگونه است؟

جای زخم و آکنه ناشی از جوش، جراحی و یا هر دلیل دیگری، با کاهش تولید کلاژن، بیشتر می شود. اما این بدان معنا نیست که زخم ها، آکنه ها و دیگر عارضه های پوستی، برای همیشه وجود دارند. میکرودرم ابریژن یکی از گزینه های موثر در درمان عارضه های پوستی است. با این روش ، متخصص پوست یا متخصص پوست شما از یک دستگاه دستی کوچک استفاده می کند تا لایه بیرونی پوست شما (اپیدرم) را به آرامی از بین ببرد. این فرآیند پوست صاف و پررنگ در زیر را نشان می دهد.

فواید کربوکسی تراپی صورت

فواید کربوکسی تراپی صورت
فواید کربوکسی تراپی صورت

کربوکسی تراپی نیز به عنوان یک روش درمان عارضه های پوستی موثر، می تواند شما را از شر منافذ پوستی، آکنه ها و اسکار خلاص کند. در این روش، با تزریق گاز کربن دی اکسید به لایه ی زیرین پوست، موجب تحریک تولید کلاژن بیشتر در پوست می گردد. کربن دی اکسید به طور طبیعی در پوست یافت می شود، و برای تقویت پوست مفید می باشد. همچنین این روش گردش خون را در ناحیه ی مورد درمان بهبود می بخشد.

پکیج درمان منافذ باز، اسکار و آکنه ی صورت

پکیج درمان منافذ باز، اسکار و آکنه ی صورت
پکیج درمان منافذ باز، اسکار و آکنه ی صورت

مژده! مژده! مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در منطقه ی چهارباغ بالا ی اصفهان، به مناسبت عید نوروز، پکیج های شگفت انگیز با قیمت های استثنایی را برای مراجعین خود در نظر گرفته تا به راحتی بتوانند از شر منافذ باز پوستشان، آکنه ها و اسکار خلاص شوند و در نتیجه پوستی جوان و شاداب داشته باشند. با مراجعه به این کلینیک زیبایی، توسط پزشک متخصص مشاوره شده و بهترین نوع و ترکیب درمانی برای شما تشخیص داده خواهد شد. پکیج درمانی شامل: 2 جلسه مزونیدلینگ صورت، 2 جلسه پلاسما ی صورت، 4 جلسه لیزر تراپی، 1 جلسه میکرودرم و 2 جلسه کربوکسی تراپی می باشد. پس درنگ نکنید و از این فرصت استثنایی بهره مند شوید. برای نوبت گیری و اطلاع از جزئیات، اینجا کلیک کنید.

بهترین مرکز جوانسازی پوست در اصفهان

بهترین مرکز جوانسازی پوست در اصفهان
بهترین مرکز جوانسازی پوست در اصفهان

اگر برای درمان عارضه های پوستی تان، می خواهید از پکیج های نوروزی بهره مند شوید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

لینک منبع خارجی4

لینک منبع خارجی5

لینک منبع خارجی6

لینک منبع خارجی7

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا