موهای پرپشت و سالم| درمان ریزش و تقویت موهای سر

راز داشتن موهای پرپشت و بلند و سالم

راز داشتن موهای پرپشت و بلند و سالم
راز داشتن موهای پرپشت و بلند و سالم

سلام به همه ی کاربران عزیز و زیبا! به دنیای زیبایی و سلامتی ما خوش آمدید. امیدواریم با پیوستن به ما، خیلی راحت و سریع به اهداف سلامتی و زیبایی تان برسید. ما سعی می کنیم مطالبی را برای شما آماده کنیم که ممکن است در دنیای زیبایی و سلامتی، پاسخ بسیاری از شما را بدهد. مطلبی که برای شما گردآوری کرده ایم، درباره روش های داشتن موهای پرپشت و سالم است. مسئله ای که فکر بسیاری از افراد را درگیر کرده و موجب رنجش خاطر آنها شده است. بالاخره موهای سر یکی از مواردی است که تاثیر مستقیمی بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد. چه در آقایان و چه در خانم ها! همه زیبایی و درخشش را دوست دارند و می خواهند آن را حفظ کنند.

دلایل بسیاری باعث می شوند که شما دچار ریزش مو شوید که در ادامه آنها را برای شما آورده ایم. ممکن است که دچار این عارضه شده باشید و به دنبال راهی برای درمان آن باشید. روش های بسیاری برای درمان ریزش مو و تقویت مو ها وجود دارند. از روش های خانگی، استفاده از مواد طبیعی گرفته تا، استفاده از محصولات مراقبت از موی موجود در بازار، روش های تقویتی آرایشی که در سالن های زیبایی انجام می گیرند، استفاده از داروها و اقدام به روش های نوین پزشکی! اما کدامیک بهترین نتیجه را برای افراد دارد؟

حقیقت این است که رسیدگی به موهای امری ضروری می باشد و اقدامی لوکس محسوب نمی شود. موهای شما برای رشد کردن و سالم ماندن، نیاز به رسیدگی و وقت گذاشتن دارد. رسیدگی به موها فقط مختص زمانی نیست که دچار ریزش مو می شوید!

مانند همه ی درمان ها و اقدامات سلامتی، درمان و رسیدگی به موها نیز، بهتر است که به دست پزشک متخصص انجام شوند تا نتیجه ی مطلوب تر و بهتری را دریافت کنید.

از دلایل ریزش مو

از دلایل ریزش مو
از دلایل ریزش مو

برای داشتن موهای پرپشت و سالم، ابتدا باید سعی کنید تا دلیلی که موجب آسیب زدن به موهای شده را پیدا کنید تا بتوانید بهترین نوع درمان را برای خود انتخاب کنید. ریزش مو معمولا به یک یا چند مورد از دلایل ذیل بستگی دارد:

  • وراثت( ژنتیک): در این مورد، افراد با افزایش سن دچار ریزش مو می شوند. این مورد هم می تواند در خانم ها و هم در آقایان اتفاق بیفتد. به این حالت آلوپسی آندروژنی، گفته می شود.
  • تغییرات هورمونی یا شرایط پزشکی: انواع شرایط می تواند باعث ریزش موی دائمی یا موقت از جمله تغییرات هورمونی ناشی از بارداری ، زایمان ، یائسگی و مشکلات تیروئید شود. شرایط پزشکی شامل آلوپسی آرئاتا است که مربوط به سیستم ایمنی بدن است و باعث ریزش مو، عفونت های پوست سر و … می شوند.
  • دارو ها و مکمل ها: ریزش مو می تواند یک عارضه جانبی برخی از داروهای خاص مانند مواردی باشد که برای سرطان ، آرتریت ، افسردگی ، مشکلات قلبی ، نقرس و فشار خون بالا استفاده می شود.
  • پرتودرمانی به سر: ممکن است موها مانند گذشته رشد نکنند.
  • یک اتفاق بسیار استرس زا: بسیاری از افراد چند ماه پس از یک شوک جسمی یا عاطفی دچار ریزش عمومی مو می شوند. این نوع ریزش مو موقتی است.
  • آرایش موها و مدل موهای مختلف: هنگامی که موهای خود را هنگام آرایش کردن آنها محکم می بندید و یا به هر دلیلی آنها را می کشید، باعث ایجاد نوعی ریزش مو بنام کشش آلوپسی شوند. اقدام به روش های مراقبت از مو که در دمای بالا انجام می شوند، می توانند موجب ریزش مو شود.
  • تغذیه ی نا سالم و ضعیف
  • بالا رفتن سن
  • کاهش وزن غیر اصولی و یکباره

از ریزش مو چگونه جلوگیری کنیم؟

از ریزش مو چگونه جلوگیری کنیم؟
از ریزش مو چگونه جلوگیری کنیم؟

برخی از ریزش مو ها که به دلیل ژنتیک و وراثت افراد اتفاق می افتند، قابل پیشگیری نیستند، اما می توان ریزش را به تاخیر انداخت.

اما نکاتی وجود دارند که می توانند به جلوگیری از ریزش مو های شما، کمک کنند:

  • با ملایمت بیشتری با موهای خود رفتار کنید.
  • هنگام شانه زدن حوصله به خرج دهید و با ملایمت شانه کنید.( مخصوصا وقتی موهای شما نم دار است.)
  • از استفاده ی زیاد از اتوی مو، سشوار و هر وسیله ای که موجب داغی مو می شوند، خودداری کنید.
  • از داروها و یا مکمل هایی که موجب ریزش مو می شوند استفاده نکنید، در صورت ضرورت با پزشک خود مشورت کنید.
  • موهای خود را از تابش مستقیم نور آفتاب محافظت کنید.( اشعه ی ماورابنفش نور خورشید)
  • از استفاده از دخانیات و نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.

درمان ریزش مو با روغن زیتون

درمان ریزش مو با روغن زیتون
درمان ریزش مو با روغن زیتون

روغن زیتون یک ماده فعال در بسیاری از محصولات مو از جمله برخی از شامپوها و نرم کننده ها محسوب می شود. اگر دلتان می خواهد برای داشتن موهای پرپشت و تقویت آنها، از روغن زیتون خالص و طبیعی به عنوان ماسم مو استفاده کنید، مراحل ذیل را انجام دهید:

  • بسته به حجم و قد موهایتان، 1/4 تا 1/8 فنجان روغن زیتون را اندازه بگیرید.( دقت داشته باشید، استفاده ی بیش از اندازه، تاثیر بیشتری روی موهای شما ندارد، پس به همان میزان ذکر شده استفاده کنید. روغن زیاد، سخت تر از موهای شما پاک می شود.)
  • روغن را به کف دستان خود بمالید و همه ی کف دست خود را به آن آغشته کنید.
  • روغن را به آرامی روی پوست سر خد ماساژ دهید. سپس تا انتهای ساقه ی موها، آن را به آرامی بکشید تا همه ی مو آغشته شود.( این کار به ترمیم شکستگی و خشکی موها نیز کمک می کند.)
  • کلاه پلاستیکی( مانند کلاه رنگ مو) روی سر خود بکشید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا جذب موها شود.
  • موهای خود را با آب ولرم( نه داغ!) به آرامی بشویید و سپس از شامپوی متناسب با نوع موهایتان استفاده کنید تا روغن ها به خوبی پاک شوند. اگر روغن به خوبی پاک نشد، می توانید 2 بار شستشو را انجام دهید. ( دقت داشته باشید که بهتر است از شوینده ی ملایم و متناسب با نوع موهایتان استفاده کنید.)

درمان ریزش مو پس از رژیم

درمان ریزش مو پس از رژیم
درمان ریزش مو پس از رژیم

امروزه بسیاری از افراد با استفاده از منابع مجازی، دوستان خود و یا هر نوع منبع نا معتبر دیگر، شروع به گرفتن رژیم های غذایی می کنند که می تواند آسیب های بسیاری را بدن آنها وارد کند. کم کردن یکباره ی وزن و رژیم غیر اصلی، می تواند منجر به ریزش مو شود. زیرا گرفتن این رژیم ها به مرور زمان موجب کمبود برخی از ویتامین ها در بدن شما می گردد.

اگر به دنبال افزایش و یا کاهش وزن هستید، بهتر است این کار را اصولی و تحت نظر پزشک تغذیه مجرب و متخصص انجام دهید تا دچار عوارض جانبی آنها نشوید.

ریزش مو در شیردهی

ریزش مو در شیردهی
ریزش مو در شیردهی

تغییرات هورمونی، بزرگترین دلیل تغییر وضعیت موها در دوران بارداری و پس از زایمان می باشد.

در دوران بارداری، میزان بالای هورمون استروژن در بدن خانم ها، مانع از ریزش موها می شود. در این دوران به دلیل بالا بودن حجم و گردش خون، ریزش موها از حد نرمال نیز بسیار کم تر می شود.

اما بعد از زایمان و به دنیا اومدن کودک، به دلیل پایین آمدن سطح هورمون ها، ممکن است با ریزش موی شدید مواجه شوید و یا موهای شما از حد نرمال نیز بیشتر ریزش داشته باشند.

ریزش مو پس از زایمان، ممکن است که تا 1 سال نیز به طول انجامد. در حدود 4 ماهگی کودکتان، ممکن است که ریزش موهایتان به اوج برسد، اما این امری طبیعی بوده و جایی برای وحشت و ترس نیست.

کافیست پس از اتمام این دوران و یا در این دوران، کمی بیشتر به موهای خود توجه کنید و تحت نظر پزشک متخصص پوست و موی خوب، آن را درمان کنید و موهای پرپشت و سالم داشته باشید.

درمان ریزش مو تضمینی

درمان ریزش مو تضمینی
درمان ریزش مو تضمینی

درمان ریزش موی قطعی و تضمینی کی اتفاق می افتد؟ مانند هر درمان دیگری، اگر درمان موهایمان را نیز به دست یک پزشک متخصص پوست و موی مجرب بسپاریم، می توانیم بهترین نتیجه درمانی را بگیریم. امروزه روش های نوین پزشکی، درمان هایی راحت و ایمن هستند که می توانند بدون داشتن هیچگونه عوارضی شما را به هدف دلخواهتان برسانند.

روش مزوتراپی مو، یک روش ایمن و فوق العاده برای داشتن موهای پرپشت و سالم است. در این روش ماده ی مزوتراپی از طریق سرنگ هایی با سوزن های بسیار ظریف به ریشه موها( فولیکول ها) تزریق می شوند. ماده ی مزوتراپی، ترکیبی از هورمون ها، ویتامین ها، عصاره های گیاهی، برخی فاکتور های رشد، یا داروهایی مانند فیناستراید و مینوکسیدیل و آنزیم ها می باشد.

مزوتراپی می تواند آلوپسیا( alopecia) را نیز که یکی از دلایل ریزش مو می باشد را درمان کند.

این درمان با تزریق های متعدد و جزئی در نواحی مختلف سر انجام می گیرد. مزوتراپی سر موجب موارد ذیل می گردد:

  • عدم تعادل هورمونی را در و در اطراف فولیکول مو اصلاح می کند.
  • موجب تغذیه رسانی بیشتر به مو می گردد.
  • گردش خون را بهبود می بخشد.

مزوتراپی کاربردهای دیگری نیز در دنیای  زیبایی و سلامتی دارد که عبارتند از:

  • چربی هایی را در مناطقی مانند معده ، ران ، باسن ، باسن ، پا ، بازوها و صورت از بین می برد.
  • سلولیت را کاهش می دهد.
  • چین و چروک ها و خطوط پوست را از بین می برد.( جوانسازی پوست)
  • پوست شل را محکم و سفت می کند.
  • رنگدانه های پوست را روشن می کند.

مرکز پوست و مو در اصفهان

مرکز پوست و مو در اصفهان
مرکز پوست و مو در اصفهان

اگر برای درمان ریزش مو ها و داشتن موهای پر پشت و سالم،درمان های جوانسازی پوست و …، روش مزوتراپی را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

لینک منبع خارجی2

لینک منبع خارجی3

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا