چرا نتیجه لیزر موهای زائد من خوب نبود؟

آیا تا به حال تجربه ی لیزر با نتیجه بد داشته اید؟

نتیجه لیزر موهای زائد
نتیجه لیزر موهای زائد

سلام به همه ی کاربران عزیز و زیبا. امیدواریم که همیشه در سلامتی و پیروزی باشید. به دنیای زیبایی و سلامتی که برای شما طراحی کرده ایم خوش آمدید. ما سعی داریم تا با گردآوری و در اختیار دادن مطالب به روز و معتبر، شما را از مسیر نزدیک تری به هدف زیبایی و سلامتی تان برسانیم. در مطلبی که در حال خواندن آن هستید، آورده ایم که چرا برخی از انجام لیزر موهای زائد، نتیجه ی مطلوبی دریافت نمی کنند و از آن پشیمان می شوند.

در مراکز لیزر، روزانه ممکن است افراد زیادی مراجعه کنند و از اینکه نتیجه ی درمان آن ها خوب نبوده شکایت کنند و یا دلیل آن را جویا شوند. دلایل بسیاری وجود دارد که می تواند در نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار باشند.

لازم به ذکر است که اگر قبل از انواع اقدام های پزشکی و …. اگر افراد آگاهی لازم را داشته باشند و نکات آن را رعایت کنند و از مسیر درستی حرکت کنند، می توانند همیشه بهترین نتیجه را دریافت کنند.

در اینجا ما دلایلی را که می تواند مانع از تاثیر گذاری لیزر برای شما شود را آورده ایم.

1. رنگ موهای زائد و نتیجه لیزر

رنگ موهای زائد و نتیجه لیزر
رنگ موهای زائد و نتیجه لیزر

لیزر، موهای تیره تر را بهتر مورد هدف قرار می دهند. برخی از افراد، موهای زائد در ناحیه ی مورد درمان آنها، ممکن است به رنگ بلوند، قرمز و یا خاکستری رنگ باشد. برای مثال در ناحیه ی چانه، بیشتر موها به رنگ خاکستری می باشد. اینگونه افراد نتیجه ی کمتری را دریافت خواهند کرد.

اما افرادی که دارای موهای تیره هستند، می توانند درمان موفق تری نسبت به رنگ های روشن تر داشته باشند.

دستگاه لیزر مورد استفاده در مرکز تخصصی لیزر ما، پیشرفته ترین و بهترین دستگاه لیزر موجود می باشد. این دستگاه می تواند انواع موهای زائد را با هر رنگی، به بهترین نحو درمان کند و مطلوب ترین نتیجه را خواهد داد.

همچنین این دستگاه ( الکساندرایت آپوجی) می تواند تا عمق بیشتری به ریشه ی موهای زائد( فولیکول ها) نفوذ کند.

2.نوع مو( بافت درونی مو)

نوع مو( بافت درونی مو)
نوع مو( بافت درونی مو)

مو های ضخیم و زبر، بهترین نوع برای لیزر هستند. اگر موهای زائد ناحیه ی مورد درمان شما، نازک، کمرنگ یا لطیف هستند، نمی توانند گزینه ی خوبی برای لیزر باشند.

برخی از مراجعین هستند که هنگام شروع برای درمان، موهای نازک و نرمالی دارند، اما پس از جلسات لیزر خود، موهای زائد آنها بدتر از حالت قبلی رشد می کنند.

ناحیه ی مورد درمان، حداقل از 4 هفته قبل از درمان باید با تیغ های اصلاح یا ژیلت ها، شیو( اصلاح) شوند. این امر موجب می شود تا بافت مو ضخیم تر شود.

اما در حالت کلی اگر موهای زائد شما، ظاهری زمخت و ضخیمی نیستند، توصیه می شود که از انجام لیزر صرف نظر کنید.

3. رنگ پوست و نتیجه لیزر موهای زائد

رنگ پوست و نتیجه لیزر موهای زائد

افراد با پوست روشن، نتیجه ی بهتری را از لیزر موهای زائد دریافت خواهند کرد. در نظر داشته باشید که لیزر رنگ ها را مورد هدف قرار می دهد. لیزر هیچ تفاوتی به پوست تیره و موی تیره نمی گذارد و هر دو را مورد هدف قرار می دهد. هر چه رنگ پوست بیشتر باشد، قدرت لیزر محدود تر خواهد شد.

در واقع برخی از افراد کاندید های خوبی برای انجام لیزر موهای زائد نیستند( البته این امر در مورد برخی از دستگاه ها است.) برخی از افراد هنگام مراجعه به مرکز ما، قبل تر لیزر را انجام داده اند، اما نتیجه لیزر موهای زائد آنها خوب نبوده است.

اما مرکز ما با بهره گیری از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر موجود، می تواند رضایت مراجعین عزیز خود را به خوبی جلب کند. دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت آپوجی، می تواند نسبت به دستگاه های دیگر، نتیجه ی بهتری خوبی را روی انواع پوست و موها داشته باشد.

4. فاکتورهای بیولوژیکی

فاکتورهای بیولوژیکی
فاکتورهای بیولوژیکی

برخی از فاکتورهای بیولوژیکی وجود دارند که بر روی نتیجه ی لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستند. اگر مشکلات و یا عدم تعادل هورمونی مانند (PCOS) دارید، نتایج لیزر خوبی نخواهید داشت. وراثت می تواند عاملی در نتایج باشد.

لیزر موهای زائد به افرادی که دارای مشکلات هورمونی درمان نشده هستند توصیه نمی شود.

5. نوع لیزر

نوع لیزر
نوع لیزر

اگر پس از انجام لیزر، نتیجه ی خوب و مطلوبی را دریافت نکرده اید، باید از خود بپرسید: با چه نوع دستگاه لیزری تحت درمان قرار گرفته اید؟ دستگاه های لیزر موهای زائد مختلفی با برند های متفاوت وجود دارند که همه ی آنها نمی توانند موثر واقع شوند. دستگاه های لیزر با درجات پزشکی مختلفی وجود دارند. لیزر با کیفیت خوب و مؤثر یکی از عوامل اصلی برای نتیجه موفق و نتایج خوب است.

6. آیا دستگاه لیزر خدمات لازم را دریافت کرده است؟

سرویس دستگاه لیزر
سرویس دستگاه لیزر

آیا دستگاه لیزری که شما با آن درمان شده اید، تحت سرویس و خدمات رسانی مورد نیاز و مرتب قرار گرفته است؟ این امری است که اکثر افراد هنگام انجام لیزر موهای زائد به آن توجه نمی کنند.

متاسفانه این یک واقعیت است که بسیاری از مراکز لیزر، توجه لازم را به خدمات مورد نیاز برای دستگاه لیزر نمی کنند. می پرسید چرا؟

همه ی این ها به هزینه های مورد نیاز آن بستگی دارد. هزینه های خدمات مورد نیاز و نگه داری از دستگاه های لیزر بسیار گران هستند، به همین دلیل، اکثر مراکز پول هایشان را صرف این هزینه های نمی کنند. مراجعین هم در این مورد پیگیر آنها نشده و سوالی نمی پرسند! مشکل این است که اگر آن دستگاه لیزر به طور مرتب توسط یک تکنسین سرویس دیده نشود که ممکن است لیزر به درستی کار نکند.

اگر دستگاه لیزر مورد تایید و کالیبره نشده باشد، اشعه های آن نمی توانند به درستی به ریشه ی موها نفوذ کنند. اگر با دستگاهی که خوب سرویس نشده است مورد درمان قرار بگیرید، ممکن است به دلیل اشعه ی زیاد یا دچار سوختگی پوست شوید، یا به دلیل اشعه ی کم، نتیجه ی خوبی را دریافت نکنید. البته که این امر بر نتیجه ی لیزر موهای زائد شما تاثیر گذار خواهد بود.

قبل از انجام لیزر موهای زائد، توصیه می کنیم که از پزشک متخصص با تکنسین خود بخواهید که برگه ی سرویس دستگاه را به شما نشان دهند.

7. موهای ناحیه ی مورد درمان خود را فقط شیو کنید!

شیو موهای زائد

هنگامی که در دوران انجام لیزر موهای زائد هستید، برای از بین بردن موهای زائد خود در ناحیه ی مورد درمان، فقط از تیغ های اصلاح( ژیلت ها) استفاده کنید و موها را شیو کنید. با استفاده از ژلت ها، موها از فولیکول ها جدا نمی شوند. زیرا لیزر موهای زائد، ریشه ی موها( فولیکول ها) را مورد هدف قرار می دهد.

روش هایی مانند اپیلاسیون، استفاده از اپیلیدی و … که موها را از ریشه جدا می کنند، باعث کمتر شدن نتیجه ی درمان شما خواهند شد.

8. با تجربه بودن تکنسین یا پزشک متخصص

اهمیت تجربه تکنسین لیزر موهای زائد
اهمیت تجربه تکنسین لیزر موهای زائد

در کانادا ، صنعت لیزر موهای زائد کنترل نشده است. اگر برای لیزر موهای زائد خود با یک تکنسین فاقد صلاحیت معالجه شوید ، نتایج شما ممکن است خوب نباشد. در بسیاری از مراکز، کار لیزر توسط افراد بی تجربه و غیر حرفه ای انجام می گیرد. آنها لیزر را در تنظیمات بسیار کم انرژی قرار می دهند تا از سوختن شما جلوگیری شود اما شما نیز نتیجه خوبی نخواهید گرفت. برای انجام لیزر موهای زائد ، تکنسین لیزر موهای زائد باید روی انواع مختلف پوست و انواع مو کار کند. یک تکنسین واجد شرایط می تواند بلافاصله میزان رنگ پوست ، میزان رنگ مو و ضخامت مو را تشخیص دهد. هر سه عامل ، انرژی تعیین شده در دستگاه لیزر را تعیین می کنند. و این تنظیمات درست دستگاه لیزر است که می تواند نتیجه ی خوبی را به شما بدهد.

9. دوره ی درمان

دوره ی درمان
دوره ی درمان

برای مشاهده ی نتیجه ی درمان، باید مدتی را صبر کنید تا درمان عملکرد خود را به طور کامل انجام دهد:

  • 4 الی 6 هفته زمان برای اتمام عملکرد درمان در ناحیه ی صورت نیاز است. ( پشت لب، چانه، فک و ….)
  • 6 الی 8 هفته برای نواحی مختلف بدن

این دوره در لیزر بسیارمهم است. هنگامی که لیزر را انجام می دهید، ریشه ی مو( فولیکول) مورد هدف قرار گرفته و چرخه ی رشد مو دچار اختلال خواهد شد. در جلسه ی درمانی، فقط برخی از فولیکول ها مختل می شوند. پس از آن در طی 4 الی 6 هفته (برای صورت) و 6 الی 8 هفته( برای بدن) زمان می برد تا چرخه ی رشد همه ی فولیکول ها دچار آسیب شده و رشد موهای زائد متوقف شود.

معرفی بهترین مرکز لیزر موهای زائد در اصفهان

دستگاه لیزر الکس آپوجی( Alex apogee) که توسط شرکت سایناشور( synosure) تولید شده است، دارای طول موج کمی طولانی تر از برخی از رقبای خود است که باعث می شود در طیف گسترده ای از رنگ های پوستی قابل استفاده باشد. این دستگاه با امکان، نداشتن تماس با پوست و نداشتن قطعات پلاستیکی آلوده و جلوگیری از انتقال بیماری های قارچی و ویروسی، به دلیل رضایت و جذب مراجعین بیشتر، بسیار مورد تایید پزشکان متخصص و مراکز معتبر قرار گرفته است. شاید مهمترین مزیت این دستگاه افزایش اندازه پالس ها و میزان تکرار باشد ، به این معنی که می تواند سریعتر منطقه بزرگتر پوست را درمان کند. این باعث می شود یکی از سریع ترین روش های موجود در دسترس باشد.

با افتخار می توانیم اعلام کنیم که مرکز لیزر ما با ابه کار گیری بهترین، پیشرفته ترین و به روز ترین دستگاه لیزر، دارای حرفه ای ترین کادر پزشکی، در محیطی با رعایت همه ی استاندارد های لازم، خدمات لیزر موهای زائد را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

اگر از میان روش های رفع موهای زائد ، روش لیزر را انتخاب کرده اید، مرکز لیزر ما در اصفهان، برای رضایتمندی و حفظ رفاه مردم در این شهر، برای دسترسی آسان تر و بهره مندی همه ی افراد از مزایای فوق العاده ی این دستگاه، بهترین قیمت ها و تخفیف های واقعی را برای مراجعین در نظر گرفته است. برای مشاهدی ی لیست قیمت ها، تخفیف لیزر موهای زائد و اطمینان کافی از کیفیت برتر دستگاه مورد استفاده، کافیست که اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا