ویتامین E و سلامت پوست | چگونه پوست بهتری داشته باشیم؟

چگونه پوست بهتری داشته باشیم؟

ویتامین E و سلامت پوست
ویتامین E و سلامت پوست

سلام به همه ی عزیزان و کاربران گرامی. به سایت زیبایی و سلامتی ما خوش آمدید. ما در تلاشیم، تا در این سایت مطالب آموزنده و به روز ترین اطلاعات را در این زمینه ها در اختیار شما قرار دهیم. اگر دلتان می خواهد که همیشه زیبا و جوان بمانید و در همه جا بدرخشید، با ما همراه باشید. ما به شما خواهیم گفت که کدام مسیر را برای رسیدن به هدف زیبایی و سلامتی تان دنبال کنید تا زودتر به نتیجه ی مطلوبتان برسید.

لذت و خوشحالی یعنی اینکه جلوی آینه به خودتان نگاه کنید و از داشتن پوست سالم و جوان و زیبایی طبیعی تان لذت ببرید. بنابراین، سلامت پوست می تواند نقش بسیاری را در زیبایی ما بر عهده داشته باشد. برای داشتن پوست سالم، باید برای آن وقت بگذارید و به آن رسیدگی کنید. گاهی اوقات با انجام برخی اقدامات ساده و داشتن آگاهی های لازم، می توانید در آینده از پرداخت هزینه های زیاد جلوگیری کنید.

شاید حتی بسیاری از مواد طبیعی و ویتامین ها را همیشه در اختیار داشته باشید، اما از مزایای آن ها بی خبر باشید. همچنین ممکن است که عوامل بسیار ساده ای بر سلامت پوست شما تاثیر گذار باشند، اما شما از آنها بی خبر باشید. مانند:

  • کشیدن سیگار
  • استفاده از نوشیدنی های الکلی
  • استرس
  • نداشتن خواب کافی و به موقع
  • قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب
  • عدم نوشیدن آب کافی
  • کمبود برخی از ویتامین ها
  • نداشتن رژیم غذایی سالم

و …..!

شاید بسیاری از شما درباره ی خواص بی نظیر ویتامین E  برای پوست شنیده باشید اما با جزئیات آن آشنا نباشید. در این مطلب، می خواهیم شما را با ساده ترین راهکار رسیدگی به پوست آشنا کنیم.

البته هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک پزشک متخصص پوست خوب که نوع پوست شما را شناسایی کند را بگیرد.

ویتامین E و سلامت پوست

ویتامین E و سلامت پوست
ویتامین E و سلامت پوست

اگر به دنبال یک راه حل طبیعی برای حفظ سلامت پوست و زیبایی آن هستید، مصرف ویتامین ها بهترین راه حل است. بهترین منابع برای به دست آوردن ویتامین ها، از راه منابع غذایی هستند، اما می توان از برخی مکمل های غذایی و محصولاتی که حاوی ویتامین ها هستند نیز استفاده کرد.

ویتامین ها علاوه بر این که بر حفظ زیبایی و سلامت پوست موثر هستند، می توان از آنها برای درمان شرایط پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و … و اثرات ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کرد.

در ادامه شما را با خواص ویتامین ای برای پوست بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ویتامین E چیست؟

ویتامین E و سلامت پوست
ویتامین E و سلامت پوست
  • ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است که دارای خواص ضد التهابی است.
  • ویتامین E به حمایت از سیستم ایمنی بدن ، عملکرد سلول و سلامت پوست کمک می کند.
  • این یک آنتی اکسیدان است ، و آن را در مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد تولید شده توسط متابولیسم مواد غذایی و سموم موجود در محیط مؤثر می کند.
  • ویتامین E ممکن است در کاهش آسیب UV ( اشعه ی ماورابنفش) به پوست مفید باشد.
  • همچنین ممکن است در کاهش علائم درماتیت آتوپیک و بیماری کبد چرب و کاهش سرعت پیشرفت بیماری خفیف تا متوسط آلزایمر موثر باشد.
  • ویتامین E حتی برای گسترده شدن رگ های خونی نیز استفاده می شود و خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد.

منابع غذایی ویتامین E

ویتامین E و سلامت پوست
ویتامین E و سلامت پوست

ویتامین E در بسیاری از غذاها یافت می شود ، از جمله:

  • برخی از غذاهای فرآوری شده تجاری ، مانند غلات ، آب میوه و …
  • ماهی قزل آلا و سایر غذاهای دریایی
  • کلم بروکلی ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز
  • آجیل و دانه مانند تخمه آفتابگردان و فندق
  • روغنهای گیاهی از جمله آفتابگردان ، جوانه گندم و …

ویتامین E هنگام ترکیب با ویتامین C می تواند حتی بهتر جذب شود.

مقدار مصرف ویتامین E چقدر است؟

ویتامین E و سلامت پوست
ویتامین E و سلامت پوست

مقدار نیاز بدن شما به ویتامین  E به سن شما بستگی دارد.

در حالت کلی، طبق اعلام موسسه ملی بهداشت ، نوجوانان ، بزرگسالان و زنان باردار باید روزانه حدود 15 میلی گرم (میلی گرم) مصرف کنند. زنان شیرده حدود 19 میلی گرم نیاز دارند. نوزادان ، نوزادان و کودکان در رژیم غذایی روزانه خود به ویتامین E کمتری نیاز دارند.

بیشتر افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که غذای سالم در دسترس است ،بنابراین ویتامین E کافی از غذا دریافت می کنند.

افرادی که دارای شرایطی هستند که توانایی هضم و جذب چربی را تحت تأثیر قرار می دهند ، نیاز به ویتامین بیشتری دارند. این شرایط شامل فیبروز کیستیک و بیماری کرون است. برای این بیماران و سایر افرادی که دارای کمبود ویتامین E هستند، مکمل های ویتامین E می تواند گزینه ی مناسبی برای آنها باشد. ویتامین E ماده ای در بسیاری از مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی است.

محصولات حاوی ویتامین E

ویتامین E و سلامت پوست
ویتامین E و سلامت پوست

مکمل های ویتامین E

بیشتر افراد نیازی به مصرف مکمل های ویتامین E ندارند. همان مصرف منایع غذایی حاوی این ویتامین، می تواند برای افراد کافی باشد.

هنگامی که این ویتامین از طریق منابع غذایی طبیعی، مکمل ها و … به بدن می رسد، ویتامین E توسط سبوم ، ترشحات روغنی تولید شده توسط غددهای چربی به پوست تحویل داده می شود.

افرادی که پوست روغنی دارند ممکن است غلظت ویتامین E بیشتری در درم و اپیدرم داشته باشند.

مناطق روغنی پوست مانند صورت و شانه ها نیز ممکن است غلظت بیشتری از ویتامین E نسبت به مناطق خشک داشته باشند.

ویتامین E موضعی

ویتامین E به صورت کرم و یا روغن های موضعی نیز در دسترس است. این ماده امروزه در بسیاری از محصولات آرایشی و درمانی برای سلامت پوست، محصولات ضد پیری و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

ویتامین E به راحتی در پوست جذب می شود. استفاده موضعی از طریق کرم ها یا سایر محصولات می تواند میزان ویتامین E موجود در غددهای چربی ذخیره شده را افزایش دهد.

محصولاتی که حاوی ویتامین E و ویتامین C هستند در صورت قرار گرفتن در معرض نور UV ، پوست را در مقابل ضرر آن محافظت می کنند. یک مطالعه حیوانی که در منبع تغذیه و منبع سرطان CancerTrusted گزارش شده است ، نشان داد که استفاده موضعی از ویتامین E باعث کاهش آسیب حاد و مزمن پوست ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش می شود.

با وجود اینکه ویتامین E  ماده ای است که پخش آن بر روی پوست سخت است، اما می تواند گزینه ی درمان مناسبی برای نواحی خشک و لکه دار پوست باشد. محصولاتی که حاوی ویتامین E برای پوست هستند، می توانند گزینه ی خوبی برای سلامت پوست افراد باشد. مناطقی که بسیار خشک هستند ، مانند کوتیکول ها و آرنج ها ، ممکن است از کاربرد موضعی روغن ویتامین E استفاده شود.

بسیاری از مکمل های ویتامین E به شکل کپسول هایی وجود دارند که می توانند شکسته شوند و ماده ی درون آن مستقیماً در مناطق خشک استفاده شوند.

آیا مکمل های ویتامین E ایمن و بی ضرر هستند؟

دلیلی برای محدود کردن مصرف غذاهای حاوی ویتامین E وجود ندارد. مصرف این ماده حتی به مقدار فراوان مضر نیست.

مصرف مکمل ها می تواند خطرناک باشد ، با این وجود دوزهای زیاد ویتامین E می تواند توانایی لخته شدن خون در هنگام لزوم را مهار کند و باعث خونریزی جدی شود.

یک مطالعه کارآزمایی بالینی که در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا به نقل از منبع معتبر گزارش شده است ، نشان داد که مکمل های غذایی ویتامین E خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان سالم و سالم افزایش می دهد.

بنابراین در مصرف آنها زیاده روی نکنید و با مشورت پزشک از مکمل ها استفاده کنید.

تداخلات دارویی مکمل های ویتامین E

مصرف مکمل های ویتامین E ممکن است با برخی از داروهای کاهش دهنده کلسترول اختلال ایجاد کند. همچنین ممکن است اثر شیمی درمانی و پرتودرمانی در سرطان را کاهش دهد.

مکمل های ویتامین E همچنین می تواند با وارفارین (کوادامین) ، دارویی که برای جلوگیری از لخته شدن خون تجویز می شود ، در تعامل باشد.

قبل از مصرف آنها ، با پزشک خود در مورد استفاده از مکمل های ویتامین E صحبت کنید ، به خصوص اگر شرایط درمانی هستید.

ما تجربه شیرین پوست جوان و سلامت را دوباره به شما هدیه می دهیم!

ویتامین E و سلامت پوست
ویتامین E و سلامت پوست

چه چیزی بهتر از اینکه یک پزشک متخصص پوست مجرب، حرفه ای و کاربلد، پوست شما را معاینه کند و بر اساس نیاز پوست شما و آسیب آن، بهترین نوع درمان را برای شما انجام دهد؟

با افتخار می توانیم بگوییم که مرکز زیبایی ما در اصفهان، خدمات درمان پوست و مو را با بهره گیری از:

  • حرفه ای ترین کادر پزشکی متخصص پوست و زیبایی
  • بهترین نوع مواد و دستگاه ها
  • دارای مجوز کاری مرکز زیبایی
  • پزشکان متخصص دارای مجوز کار
  • در محیط بسیار استاندارد و بهداشتی

خدمات درمان های پوست و مو را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

با شما را از مسیر نزدیک تری به اهداف زیبایی تان می رسانیم. با اطمینان می توانیم بگوییم که همه ی مراجعین قبلی ما، رضایت کامل را از نتیجه ی کار و اعتماد به ما داشته اند.

  • کادر پزشکی ما بسیار خوش برخورد و با حوصله هستند.
  • ما برای شما مشاوره ی رایگان قبل از درمان را در نظر گرفته ایم.
  • پرسنل ما به طور کامل پاسخگوی سوالات شما درباره ی خدمات مرکز هستند.
  • ممکن است که گاهی خدمات را ارزان ارائه ندهیم، اما در مقایسه با مراکز دیگر که با همین کیفیت کار می کنند، قیمت های ما بسیار منصفانه و معقول است.

برای گرفتن نوبت و تعیین وقت، مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

از اینکه وقت ارزشمند خود را صرف مطالعه ی این مطلب کرده اید سپاس گزاریم. مطالب ما با بهره گیری از پزشکان متخصص و حرفه ای و منابع معتبر و مورد اطمینان گردآوری شده اند. بنابراین به راحتی می توانید به ما اعتماد کنید.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا