بهترین سن تزریق بوتاکس | کی شروع به بوتاکس کنم؟

کی شروع به تزریق بوتاکس کنم؟

سن تزریق بوتاکس
سن تزریق بوتاکس

سلام به همه ی دوستان و کاربران عزیز. امیدواریم که همیشه زیبا و سلامت باشید!

شما می توانید از سن 18 سالگی نیز شروع به تزریق بوتاکس کنید، اما به طور معمول نیازی به انجام این کار ندارید. در مرکز پوست و زیبایی ما، شما توسط پزشکان متخصص و حرفه ای در این زمینه ارزیابی می شوید و آنها بهترین روش درمانی را برای جلوگیری از پیری پوست و زیبایی بیشتر برای شما تعیین خواهند کرد. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که پوست شما مستعد چین و چروک است و می خواهید از بروز آنها جلوگیری کنید، با تشخیص پزشک، می توانید درمان را شروع کنید.

اما به طور معمول، سن متوسط مراجعین برای تزریق بوتاکس، حدود 35 سال می باشد.

در چه سنی باید استفاده از بوتاکس را متوقف کنیم؟

سن تزریق بوتاکس
سن تزریق بوتاکس

برای افرادی که تمایل به انجام بوتاکس دارند، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. حتی افراد بالای 60 سال نیز برای جوان تر به نظر رسیدن و زیبایی بیشتر، می توانند اقدام به این درمان کنند و از نتیجه ی آن لذت ببرند.

سن افراد دلیل انجام بوتاکس
20-30 سالگی جلوگیری از بروز چین و چروک هایی که در 30 سالگی به وجود می آیند.
30-40 سالگی برخی از چین و چروک ها در اطراف چشم و بین دو ابرو به وجود آمده و می خواهید از عمیق تر شدن آنها جلوگیری کنید.
40-50 سالگی چین و چروک های عمیق تری در نواحی پیشانی، اطراف چشم، بین دو ابرو و پلک های فوقانی شما به وجود آمده اند!
50-60 سالگی خطوط صورت شما عمیق تر شده و به دلیل تغییرات هورمونی و یائسگی، پوست شما به دلیل خشک شدن، بیشتر مستعد چین و چروک می شود.
60-70 سالگی دلتان می خواهد جوان تر، شاداب تر و زیبا تر به نظر برسید. دلتان می خواهد 30 سال کمتر از سن واقعیتان باشید.

بوتاکس در دهه ی 20 سالگی

بوتاکس در دهه ی 20 سالگی

اگر در این سن دچار چین و چروک های جزئی شده اید، می توانید کاندید خوبی برای انجام بوتاکس کودک شوید! در بوتاکس کودک، دوزهای کمتری نسبت به میزان استاندارد، برای شما تزریق می گردد.

چین و چروک های 20 سالگی

بسیاری از افراد در دهه ی 20 سالگی خود، بیشتر به دلیل حرکت دادن بیش از حد عضلات صورت خود، دچار چین و چروک می شوند. مانند:

  • اخم کردن
  • لبخند زدن

اینها به عنوان چین و چروک پویا شناخته می شوند زیرا تنها در هنگام حرکت دادن عضلات صورت خود ظاهر می شوند. بنابراین در این سن تزریق بوتاکس ، اقدامی برای جلوگیری از بروز چین و چروک در آینده است.

قرار گرفتن در معرض آفتاب و استفاده از دخانیات نیز، عاملی دیگر برای بهوجود آمدن خطوط صورت است. افرادی که سیگار می کشند بیشتر در معرض چین و چروک های خواهند بود. زیرا:

  • پوست را از اکسیژن رسانی محروم می کند.
  • موجب خشکی پوست می شود.
  • جریان خون در پوست را کاهش داده و مانع از اکسیژن رسانی و رسیدن تغذیه به پوست می گردد.

اما به طور کلی، استفاده از بوتاکس برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی گردد.

بوتاکس در دهه ی 20 سالگی چه تاثیری دارد؟

با تزریق بوتاکس در دهه ی 20 سالگی، می توان از بروز چین و چروک ها در آینده جلوگیری کرد و موجب می شود تا چین و چروک هایی که به وجود می آیند عمیق نشوند. بوتاکس به منظور محدود کردن حرکت عضلات در مناطقی از صورت که بطور مرتب از آن استفاده می کنید ، مانند پیشانی و بین ابروها ، طراحی شده است. از آنجا که ماهیچه ها نمی توانند منقبض شوند ، پوست شما نمی تواند مانند قبل تر حرکت بیش از حد انجام دهد و چروک شود.

بوتاکس در دهه ی 30 سالگی

بوتاکس در دهه ی 30 سالگی
بوتاکس در دهه ی 30 سالگی

اگر در دهه ی 30 سالگی خود به سر می برید، امکان دارد که تا به حال متوجه بروز برخی از چین و چروک ها در نواحی صورتتان مانند اطراف چشم ها و میان دو ابرو شده باشید. بیشتر افراد تا اواخر دهه ی 30 سالگی خود، خطوط عمیقی را تجربه نمی کنند. بنابراین در این سن تزریق بوتاکس می تواند گزینه ی خوبی برای پیشگیری خطوط عمیق صورت باشد.

چین و چروک های در دهه ی 30 سالگی

در این سن، حتی بدون اینکه عضلات صورت خود را تکان دهید، خطوط صورت شما قبه خصوص در ناحیه ی اطراف چشم قابل مشاهده است.

آفتاب گرفتن ، استعمال سیگار و نوشیدن الکل همه می تواند باعث ایجاد چین و چروک زودرس شود. با این وجود ، یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک در افراد دهه 30 ، استرس است. ثابت شده استرس باعث کاهش سرعت برای مانع طبیعی پوست، یعنی توانایی بهبودی در خود می شود. این سد به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند ، اما با شکستن آن می توانید باعث پیری زودرس پوست شوید.

بوتاکس در دهه ی 30 سالگی چه تاثیری دارد؟

هدف از تزریق بوتاکس در این سنین، متوقف کردن ماهیچه هایی است که به طور طبیعی چین و چروک ها را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، هر وقت که اخم می کنید، خطوط اخم یا یازده( gelabella ) عمیق تر و چروک تر می شوند.

از آنجا که بوتاکس حرکت عضلات را متوفق می کند، شما نمی توانید آنها را بیش از اندازه تکان دهید و این امر موجب جلوگیری از عمیق تر شدن خطوط می گردد.

چروک های اطراف چشم در دهه ی 30 سالگی

ممکن است در این سنین خطوط اطراف چشم و یا چروک های پنجه کلاغی را مشاهده کنید. زیرا پوست در این ناحیه نازک تر بوده و غده های ترشح چربی پوست در این نواحی کمتر هستند. بنابراین پوست خشک تر بوده و بیشتر مستعد چین و چروک است.

تزریق بوتاکس در این نواحی می تواند گزینه ی خوبی برای از بین بردن این خطوط و صاف بودن پوست باشد.

بوتاکس در دهه ی 40 سالگی

بوتاکس در دهه ی 40 سالگی
بوتاکس در دهه ی 40 سالگی

با رسیدن به دهه ی 40 سالگی، ممکن است خطوط قابل مشاهده تری داشته باشید. به این دلیل که با افزایش سن، مدت زمان بازسازی سلول های پوستی بیشتر بوده و از طرفی کلاژن و الاستین در پوست ما شکسته شده و میزان آنها در پوست کمتر می شود.

بهترین سن تزریق بوتاکس کدام است؟

طبق یک منبع معتبر، نزدیک به 60٪ از کاربران بوتاکس بین 40 تا 54 سال سن دارند.

چین و چروک ها در دهه ی 40 سالگی

بسیاری از افراد در این سنین شروع به تزریق بوتاکس می کنند. زیرا در این سنین، چین و چروک های عمیق تر، حتی بدون حرکت دادن عضلات نیز قابل مشاهده هستند.

افزایش سن، اصلی ترین دلیل برای ایجاد خطوط صورت در این سن است. با این حال، سبک و شیوه ی زندگی شما می تواند در این امر موثر باشد. برای مثال مصرف الکل، استفاده از سیگار و استرس، می تواند روند پیری پوست را تسریع بخشد.

تاثیر بوتاکس در دهه ی 40 سالگی

در این سنین، تاثیر کرم های ضد چین و چروک و جوانسازی پوست، تاثیر چندانی ندارند. به همین دلیل افراد در این سن تزریق بوتاکس را، بهترین گزینه برای جوانی خود می دانند.

خطوطی که در این سنین به وجود می آیند شامل:

  • خطوط پیشانی
  • خطوط اخم
  • اطراف چشم با پنجه کلاغی

معمولا افراد در این سنین، تزریق بوتاکس را در این نواحی از صورت انجام می دهند.

اگر تا به این سن تا به حال تجربه ی تزریق بوتاکس را نداشته اید، باید بگوییم که تزریق بگوییم که دیگر بوتاکس به تنهایی نمی تواند شما را به نتیجه ی مطلوب برساند. به همین دلیل ممکن است پزشک شما، در کنار تزریق بوتاکس به شما درمان های لیزر جوانسازی یا تزریق پرکننده های پوستی( فیلر ها) را پیشنهاد دهد.

بوتاکس در دهه ی 50 سالگی

بوتاکس در دهه ی 50 سالگی
بوتاکس در دهه ی 50 سالگی

در سنین 50 سالگی چروک های عمیق تر شده اند و بافت پوست به میزان قابل توجهی تغییر کرده است. در این سنین ممکن است لکه های پوستی را ناشی از تابش آفتاب مشاهده کنید و پوست شما دچار افتادگی شده باشد. زیرا سطح کلاژن و الاستین در پوست کاهش پیدا کرده است.

چین و چروک های دهه ی 50 سالگی

یائسگی تأثیر چشمگیری بر روی پوست دارد. با کاهش سطح استروژن ، حفظ رطوبت پوست برای شما دشوارتر خواهد بود و باعث خشک شدن و چروک شدن آن می شود.

سطح پایین تر استروژن می تواند:

  • خاصیت الاستیک پوست را کاهش داده و باعث ایجاد خطوط شود.
  • باعث ایجاد لکه های پوستی می شود.
  • مقاومت پوست در برابر آسیب های آفتاب، سیگار کشیدن، استفاده از الکل و ….. کاهش می یابد.
  • براساس یک مطالعه ، میزان تابش آفتاب، 80 درصد از پیری پوست را شامل می شود و می تواند باعث ایجاد چین و چروک ، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست ، زردی و رنگدانه های نا منظم شود.

بوتاکس در دهه ی 60 سالگی

بوتاکس در دهه ی 60 سالگی
بوتاکس در دهه ی 60 سالگی

بسیاری از افراد در این سنین، دلشان می خواهد سرزنده تر، جوان تر، زیبا تر و شاداب تر از سن واقعیشان به نظر برسند. بوتاکس معمولا یک روش ایده آل برای رسیدن به اهداف زیبایی است.

چین و چروک های در دهه ی 60 سالگی

حتی اگر در تمام طول زندگی خود به پوست خود رسیدگی کرده باشید، اما شکسته شدن کلاژن و الاستین در بدن، امری طبیعی بوده و نمی توان آن را متوقف کرد. از این رو با از دست رفتن این دو ماده، پوست به طور طبیعی دچار چین و چروک خواهد شد.

میزان چین و چروک شما بستگی به میزان مراقبت شما از پوست شما دارد. اگر سیگار کشیدید ، مرتباً الکل می نوشید یا از آفتاب گرفتن لذت می برید ، احتمالاً چین و چروک بیشتری دارید.

معرفی بهترین پزشک و مرکز تزریق بوتاکس در اصفهان

بهترین پزشک و مرکز تزریق بوتاکس
بهترین پزشک و مرکز تزریق بوتاکس

اگر دلتان می خواهد که تجربه ی دوباره ی داشتن صورت جوان و شاداب را با استفاده از روش درمانی تزریق بوتاکس، دیسپورت و برندهای معروف و معتبر این محصولات به دست آورید، می خواهیم یک مرکز عالی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

با افتخار می توانیم بگوییم که مرکز زیبایی ما در اصفهان، خدمات ار اف فرکشنال را با بهره گیری از:

  • حرفه ای ترین کادر پزشکی متخصص پوست و زیبایی
  • بهترین نوع مواد تزریقی
  • دارای مجوز کاری مرکز زیبایی
  • پزشکان متخصص دارای مجوز کار
  • در محیط بسیار استاندارد و بهداشتی

خدمات جوانسازی پوست را به بهترین نحو به مراجعین عزیز خود ارائه می دهد.

با شما را از مسیر نزدیک تری به اهداف زیبایی تان می رسانیم. با اطمینان می توانیم بگوییم که همه ی مراجعین قبلی ما، رضایت کامل را از نتیجه ی کار و اعتماد به ما داشته اند.

  • کادر پزشکی ما بسیار خوش برخورد و با حوصله هستند.
  • ما برای شما مشاوره ی رایگان قبل از درمان را در نظر گرفته ایم.
  • پرسنل ما به طور کامل پاسخگوی سوالات شما درباره ی خدمات مرکز هستند.
  • ممکن است که گاهی خدمات را ارزان ارائه ندهیم، اما در مقایسه با مراکز دیگر که با همین کیفیت کار می کنند، قیمت های ما بسیار منصفانه و معقول است.

برای گرفتن نوبت و تعیین وقت، مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کارآمد واقع شده باشد.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا