عوارض لیزر موهای زائد : باورهای غلط، ایمنی، درد و …..

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

درباره ی لیزر موهای زائد
درباره ی عوارض لیزر موهای زائد

سلام به همه ی کاربران خوب و زیبا. امیدواریم که همیشه سلامت و پرانرژی باشید. به دنیای زیبایی و سلامتی که برای شما طراحی کرده ایم خوش آمدید. ما در تلاشیم تا به روز ترین و مهم ترین نکات را در زمینه ی زیبایی و سلامتی، از منابع مطمئن پزشکی در اختیار شما قرار دهیم. بالاخره آگاهی درست قبل از انجام هر کاری، از مهم ترین نکات می باشد. مطلبی که در حال خواندن آن هستید، درباره ی عوارض لیزر موهای زائد است.

ممکن است که خیلی از شما ها قصد انجام لیزر موهای زائد را داشته باشید، اما گفته ها و شنیده های منفی در این زمینه، شما را از انجام آن منصرف کرده اند.

اما دوست عزیز، باز هم تاکید می کنیم، اگر شما هرگونه اقدامی را با آگاهی درست و کامل انجام دهید، هیچگاه دچار پشیمانی نخواهید شد.

در این مطلب، می خواهیم برخی از نکات را درباره ی لیزر شفاف سازی کنیم.

روش لیزر موهای زائد، یک روش بسیار محبوب و رایج برای آنهایی است که می خواهند به صورت دائمی از شر موهای زائدشان خلاص شوند. کارایی لیزر برای رفع موهای زائد، به این صورت که ریشه ی موها را از تولید و رشد موهای جدید، باز می دارد.

به طور کلی، لیزر موهای زائد، روشی ایمن و گزینه ای عالی برای بیشتر افراد است. آنهایی که می خواهند به طور دائمی از رشد موهایشان در نواحی ناخواسته خلاص شوند.

آیا لیزر موهای زائد ایمن است؟

آیا لیزر موهای زائد ایمن است؟
آیا لیزر موهای زائد ایمن است؟

بیشتر افرادی که لیزر را انجام داده اند، بسیار از انجام آن راضی بوده و می گویند روند این درمان کاملا قابل تحمل است. همچنین این روش هیچگونه عوارض دراز مدتی را در پی نخواهد داشت.

با این حال برخی از افراد ممکن است برخی از عوارض لیزر موهای زائد را تجربه کنند. اما آن عوارض بسیار جزئی خواهند بود و در مدت زمان بسیار کوتاه از بین خواهند رفت. از این رو، قبل از شروع جلسه ی درمانی خود، می توانید از پزشک خود درخواست کنید تا لیزر را بر روی ناحیه ی کوچکی از بدن شما انجام دهد، تا بتوانید از واکنش بدن و پوستتان مطمئن شوید.

افرادی که می خواهند یک درمان مطمئن، راحت، با نتیجه ی مطلوب و از عوارض لیزر موهای زائد دور باشند، باید کار لیزر را توسط یک پزشک متخصص، مجرب و کاربلد در این زمینه انجام دهند.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟
آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

درد هنگام انجام لیزر موهای زائد، به آستانه ی تحمل درد افراد بستگی دارد. اما به طو  کلی، اگر روند انجام درمان توسط شخص کاربلد و آموزش دیده انجام گیرد، دستگاه لیزر را متناسب با نوع پوست، توان شما و نوع موهای زائدتان تنظیم خواهد کرد. در این صورت شما یک درمان راحت و ایمن را تجربه خواهید کرد.

برخی از افرادی که آستانه ی تحمل درد آنها بسیار پایین بوده و یا پوست های بسیار حساس دارند، می توانند 30 الی 45 دقیقه قبل از شروع درمان، در صورت عدم حساسیت دارویی و تایید پزشک، می توانند از داروهای بی حس کننده ی موضعی استفاده کنند.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر درمانی برای موهای زائد، امری بسیار حساس می باشد که حتما باید توسط پزشک متخصص کاربلد و مجرب در آن زمینه، یا دستیار پزشک آموزش دیده و مجرب انجام گیرد. این امر احتمال بروز عوارض را به حداقل می رساند.

به طور کلی چند عارضه ی جزئی متفاوت، ممکن است در برخی از افراد رخ دهد. بیشتر این عوارض ها کوتاه مدت و موقتی هستند. اما برخی نیز دچار عوارض جدی تری می شوند که در این صورت باید به یک متخصص پوست مراجعه نمایند.

مرکز تخصصی لیزر ما، با کادر پزشکی مجرب و با به کارگیری بهترین دستگاه، خدمات لیزر را به بهترین نحو برای مراجعین عزیز خود انجام می دهد. با افتخار می توانیم بگوییم که تاکنون همه ی مراجعین عزیز ما، رضایت کامل را از نتیجه و روند درمان خود داشته اند.

عوارض لیزر موهای زائد
عوارض لیزر موهای زائد

قرمزی و سوزش

لیزر موهای زائد، فولیکول های مو( ریشه ی مو) را مورد هدف قرار داده و روند رشد موها را مختل می کند. بدن به این امر واکنش نشان داده و برخی از افراد ممکن است شاهد اندکی قرمزی و یا سوزش شوند. ممکن است حتی پوست دچار تورم نیز بشود.

این علائم معمولا کوتاه مدت است. پوست مانند زمانی می شود که اپیلاسیون یا اپیلیدی انجام داده اید. برخی از متخصصان پوست، از مقداری ماده ی بی حس کننده برای کمتر شدن واکنش پوستی استفاده می کنند.

سوزش پوست در همان ساعات اولیه ی پس از درمان بهبود می باشد. علائمی مانند تورم و یا قرمزی نیز، می توانند با استفاده از کمپرس های یخ بهبود یابند.

پوسته پوسته شدن

برخی از افراد ممکن است مقداری پوسته پوسته شدن را در ناحیه ی درمان شده تجربه کنند. اما به طور کلی این یک امر جزئی است.

پوسته پوسته شدن گاهی ممکن است منجر به زخم شود. با مراقبت از ناحیه ی درمان شده پس از انجام لیزر، مانند استفاده از مرطوب کننده ی متناسب با نوع پوست، افراد می توانند از ماندگاری این علائم جلوگیری کنند.

تغییر رنگ پوست

عوارض لیزر موهای زائد

برخی از افراد ممکن است کمی تغییر رنگ جزئی را در ناحیه ی درمان شده تجربه کنند. ممکن است که پوست آنها کمی روشن تر و یا تیره تر گردد.

ممکن است برخی افراد با پوست های روشن، شاهد تیره تر شدن رنگدانه های پوستی شوند و یا برخی افراد با رنگ پوست تیره تر، دچار روشن تر شدن رنگدانه های پوستی شان شوند. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی برمی گردد.

آسیب دیدگی چشم

روش برداشت مو شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که احتمال آسیب جدی در چشم وجود دارد ، به ویژه هنگامی که یک پزشک روی صورت فرد کار می کند.

هم فرد تحت معالجه و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل از پیشگیری از آسیب دیدن جلوگیری کند.

عفونت پوست

مانند سایر روش های آرایشی موهای زائد ، آسیب دیدن فولیکول های مو با لیزر می تواند عفونت ایجاد کند.

افراد باید علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهند. سرانجام ، در صورت بروز عفونت نباید از کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه (OTC) در مناطق زیادی از پوست استفاده کرد.

عوارضی که به ندرت ایجاد می شوند!

عوارضی که به ندرت ایجاد می شوند
عوارضی که به ندرت ایجاد می شوند

عوارضی که در لیزر موهای زائد کمتر شایع هستند عبارتند از:

سوختگی و تاول

اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود ، خطر سوختگی و تاول وجود دارد.

با این وجود ، هنگامی که یک پزشک واجد شرایط این روند را انجام می دهد ، سوختگی و تاول بسیار نادر است.

لیزر موهای زائد از لیزرهای پر حرارت استفاده می کند.

پزشک در حین انجام درمان از دستگاه خنک کننده ای استفاده می کند که این به جلوگیری از سوختن پوست کمک می کند.

زخم

زخم ها معمولا از عوارض لیزر موهای زائد نیستند . با این حال ، اگر پزشک خطایی انجام دهد ، ممکن است زخم ایجاد شود. این مسئله از طریق متخصصا نا بلد صورت می گیرد.

اگر افراد بعد از آن به درستی از منطقه تحت درمان مراقبت نکنند ، ممکن است جای زخم شکل بگیرد.

آنها باید پوست آسیب دیده را به گونه ای درمان کنند که گویی دچار آفتاب سوختگی شده اند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. این به معنای مرطوب نگه داشتن آن ، محافظت در برابر نور و …. است.

نحوه ی عملکرد لیزر موهای زائد

نحوه ی عملکرد لیزر موهای زائد
نحوه ی عملکرد لیزر موهای زائد

انرژی متمرکز شده ی نوری که از دستگاه لیزر ساطع می شود، به گرمای شدید تبدیل شده و بدون آسیب به پوست، به ریشه ی موهای زائد نفوذ کرده و روند رشد موها را مختل می کند. برخی از افراد از دست رفتن دائمی موهای زائدشان را تجربه می کنند و برخی با کاهش چشمگیر آنها روبرو می شوند.

پس از اولین جلسه ی درمان، افراد تا 2 الی 3 هفته شاهد ریزش موهای زائدشان خواهند بود. سپس تا چند ماه از رشد موهای زائد خود خلاص می شوند. اما پس از گذشت چند ماه، موها دوباره شروع به رشد خواهند کرد. اما نازک تر، سست تر و کم رنگ تر!

به همین دلیل، برای هر فرد بسته به نوع پوست و موی او، جلسات لیزر متعددی نیاز است. افراد از 6 الی 12 جلسه به درمان نیاز دارند. در این صورت، می توانند شاهد از بین رفتن دائمی همه ی موهای زائد خود باشند.

پس از اتمام دوره ی درمانی، افراد هر 6 ماه یا 1 سال، به 1 جلسه ی لیزر برای شارژ یا پایدار ماندن ماندن نتیجه ی درمان نیاز دارند.

برخی از دستگاه های لیزر تنها بر روی چند نوع مختلف پوست و مو، عملکرد خوبی خواهند داشت.

اما دستگاه مورد استفاده در مرکز لیزر ما که دستگاه لیزر الکساندرایت آپوجی می باشد، می تواند روی همه ی انواع پوست و مو، بهترین عملکرد را داشته و تا عمق بیشتری به ریشه ی موها نفوذ کند.

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد در اصفهان

مرکز تخصصی لیزر موهای زائد در اصفهان
مرکز تخصصی لیزر موهای زائد در اصفهان

اگر برای از بین بردن موهای زائد خود، روش رفع موهای زائد با لیزر را به صورت حرفه ای و در یک مرکز لیزر معتبر انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

از اینکه زمان خود را صرف خواندن این مطلب کرده اید، از شما سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و کارآمد واقع شده باشد.

لینک منبع خارجی

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا