چرا پوست چرب جوش می زند؟| پوست صورتم زود چرب میشه

پوست صورتم زود چرب میشه

پوست صورتم زود چرب میشه
پوست صورتم زود چرب میشه

درود به همه ی کاربران عزیز و زیبا. به صفحه ی ما خوش آمدید. از این که ما را انتخاب می کنید بسیار سپاس گزاریم. اگر روی این متن کلیک کرده اید و در حال خواندن هستید، پس حتما از آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی و سلامت خود اهمیت می دهید. پوست افراد نقش بسیار مهمی را در زیبایی، جوانی و شادابی آنها بر عهده دارد. پس شما زیبایید چون پوست زیبایی دارید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که دارای پوست چرب می باشید، در این مطلب، موارد بسیار مهمی را برای افرادی که پوست آنها چرب است و نکات مراقبتی از این نوع پوست را آورده ایم. نوع پوست افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین هر کس نکات خاص خودش را متناسب با نوع پوست خود باید بداند تا از روند پیری پوست جلوگیری کرده و همیشه طراوت شادابی را حفظ کند.

رسیدگی به پوست امری بسیار ضروری می باشد. بهتر است که این طرز فکر را از خود دور کنید که فقط افراد خاص به پوست خود می رسند و این یک امر لوکس است. باید مانند مسواک زدن، اهمیت دادن و رسیدگی به پوست نیز، عادت افراد شود. تولید چربی بر روی پوست، امری طبیعی می باشد. اما گاهی در برخی از افراد چربی بیش از اندازه تولید می شود که موجب آزار و ناراحتی آنها می گردد. چربی پوست اگر بیش از حد تعادل باشد، ممکن است عوارضی را برای افراد ایجاد کند. اصلا دلیل ایجاد چربی پوست چیست؟ چگونه باید از اینگونه پوست مراقبت کنیم؟ چربی بیش از حد چه علائمی را برای پوست ایجاد می کند؟ ما اینجاییم چون دوست داریم شما را همیشه زیبا و جوان ببینیم! چون به سلامتی شما اهمیت می دهیم. ناگفته نماند که زیبایی در افراد، رابطه ی مستقیمی با اعتماد به نفس آنها دارد!

علائم پوست چرب صورت

علائم پوست چرب صورت
علائم پوست چرب صورت

پوست چرب، زمانی اتفاق می افتد که غدد زیر پوست، ماده ی سبوم( ماده ای موجب چربی می گردد.) را بیش از حد تعادل تولید می کنند. سبوم ماده مومی و روغنی است که پوست را محافظت و آبرسانی می کند. سبوم برای سالم نگه داشتن پوست بسیار حیاتی است. با این حال ، سبوم بیش از حد می تواند به پوست روغنی ، منافذ مسدود شده و آکنه منجر شود. افراد با این نوع پوست، باید مراقبت های پوستی را جدی بگیرند. از علائم این نوع پوست می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ظاهری براق یا روغنی
  • منافذ بسیار بزرگ و آشکار بر روی پوست
  • جوش های سر سیاه
  • جوش زدن پوست
  • داشتن پوستی ضخیم

افراد دارای این نوع پوست، همیشه در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی متناسب با نوع پوستشان دغدغه دارند. زیرا ترکیب مواد نامناسب با سبوم، می تواند عوارضی را برای پوست ایجاد کند.

علائم داشتن پوست چرب در افراد متفاوت است. همچنین ژنتیک نیز می تواند نقش بسیار زیادی را در نوع پوست بر عهده داشته باشد.

تغییرات هورمونی ناشی از سطح بالای استرس نیز، می تواند منجر به تولید چربی زیاد پوست شود.

آیا پوست چرب درمان قطعی دارد؟

آیا پوست چرب درمان قطعی دارد؟
آیا پوست چرب درمان قطعی دارد؟

برای درمان چربی پوست، شاید تا به حال روش های زیادی را شنیده و یا امتحان کرده باشید. اما موثر ترین روش درمان کدام است؟ توصیه می کنیم که برای درمان های پوستی، بهتر است که به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. زیرا اگر درمان پوستی به دست پزشکی ماهر و مجرب انجام شود، شما سریع تر به نتیجه ی مطلوب خود می رسید و هیچگونه عوارضی را در پی نخواهد داشت. زیرا او بهترین نوع درمان را متناسب با نوع پوست و آناتومی بدن شما، برایتان انتخاب می کند. ما در اینجا چند روش دیگر را نیز برای شما آورده ایم:

  • پوست خود را مرتب بشویید: شستن پوست می تواند مقدار چربی پوست را کاهش دهد. برای شستن، موارد ذیل را در نظر بگیرید:

با یک شوینده ی ملایم و آب گرم پوست خود را بشویید.

آیا پوست چرب درمان قطعی دارد؟
آیا پوست چرب درمان قطعی دارد؟

از صابون هایی با رایحه ها ، مرطوب کننده های اضافه شده یا مواد شیمیایی خشن که می توانند پوست را تحریک یا خشک کنند ، خودداری کنید.

استفاده از پاک کننده های خشن، موجب تحریک پوست برای تولید بیشتر چربی می گردد.

اگر اینگونه اقدامات اولیه پاسخگوی نیاز شما نبود، می توانید از دارو های ضد آکنه متناسب پوست چرب استفاده کنید. این محصولات حاوی اسید هایی هستند که چربی را برطرف می کنند:

اسید سالیسیلیک
اسید گلیکولیک
بتا هیدروکسی اسید
بنزوئیل پراکسید

این اسیدها ممکن است برای بعضی از انواع پوست تحریک کننده باشد. هنگام استفاده از محصول جدید، بهتر است در ابتدا ی مصرف، مقداری از آن را در ناحیه ی کوچکی از پوست استفاده کرده و در صورت عدم حساسیت آن را استفاده کنید.

  • از تونر استفاده کنید: تونر ها حاوی مقداری الکل نیز در ترکیبات خود هستند که موجب خشکی پوست می شوند. اما مطالعات نشان می هد که استفاده از تونر هایی که مرغوب و با کیفیت هستند، می توانند برای پوست مناسب باشند. تونر های مرغوب و یا با عصاره ی فندوق، دارای خاصیت ضد التهابی هستند. تونر ها می توانند عمیق تر از شوینده های روزانه، پوست را تمیز کنند. منافذ پوست را به خوبی از چربی ها پاک کرده و آن ها را کوچک تر می کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است که به این محصولات حساسیت داشته و پوستشان دچار خشکی بیش از حد شود که خود این امر موجب تولید سبوم بیشتر می گردد.
  • صورت خود را خشک کنید: پس از شستشوی صورت و استفاده از شوینده ی ملایم، بهتر است که صورت خود را با یک حوله ی نرم و تمیز خشک کنید. این کار را با احتیاط بیشتر انجام دهید. زیرا استفاده از حوله های زبر و یا کشیدن زیاد پوست، می تواند موجب تولید سبوم بیشتر شود.
  • از ماسک صورت استفاده کنید: استفاده از ماسک های متناسب با نوع پوستتان، می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

ماسک خاک رس: این ماسک حاوی مواد معدنی بتونیت و اسمکتیک می باشد که مووجب کاهش براقی ناشی از چربی سطح پوست می گردد. اما در استفاده از آنها زیاده روی نکنید. زیرا موجی خشکی زیاد پوست شده و درنتیجه سبوم( چربی پوست) بیشتری تولید می کند.

ماسک عسل: ماسک عسل خام، دارا خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده می باشد. به همین دلیل، موجب بهبود آکنه و چربی پوست می شود.

جو دوسر: ماسک های حاوی جو دوسر کلوئیدی به پاکسازی پوست کمک می کند. جو حاوی ساپونین های ملایم ، پاک کننده ، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی هستند که می توانند پوست تحریک شده را تسکین دهند.

پوست چرب نیاز به مرطوب کننده دارد؟

پوست چرب نیاز به مرطوب کننده دارد؟
پوست چرب نیاز به مرطوب کننده دارد؟

در حالی که بسیاری از افراد با پوست روغنی از ترس اینکه پوستشان چرب تر به نظر برسد از مرطوب کننده ها استفاده نمی کنند ، استفاده از مرطوب کننده های مناسب می تواند برای پوست مفید باشد. برای افرادی که پوست چرب دارند، استفاده از مرطوب کننده های فاقد چربی، می تواند به محافظت و سلامت پوست کمک کند. یک مطالعه در سال 2014 نشان می دهد که آلوئه ورا می تواند مرطوب کننده خوبی برای درمان آکنه و پوست های روغنی باشد. برخی از ترکیبات موجود در آلوئه ورا می توانند اثر آرامبخش طبیعی روی پوست داشته باشند. در این مطالعه ذکر شده است که یک محصول باید حداقل 10 درصد آلوئه در آن داشته باشد تا یک مرطوب کننده مؤثر باشد.

لازم به ذکر است که برخی از افراد از ژل آلوئه ورای خالص به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنند. اما آنها پوست را زیاد از حد خشک کرده و موجب تولید بیشتر سبوم می گردد.

برای پوست چرب چه ضد آفتابی خوبه؟

برای پوست چرب چه ضد آفتابی خوبه؟
برای پوست چرب چه ضد آفتابی خوبه؟

افراد با پوست های روغنی نیز باید از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوستشان در برابر اشعه ی ماورا بنفش نور خورشید استفاده کنند. اما کرم ضد آفتاب باید متناسب با پوست های چرب باشد. ضد آفتاب های فاقد چربی، بهترین گزینه می باشد.

چرا پوست چرب جوش می زند؟

چرا پوست چرب جوش می زند؟
چرا پوست چرب جوش می زند؟

چربی های پوست، می تواند در منافذ پوستی انباشته شود. آلودگی ها و چربی های داخل منافذ، می تواند روند اکسیژن رسانی پوست را مختل کند. به همین دلیل پوست دچار آکنه و جوش می گردد. به همین دلیل بهتر است که پوست خود را به طور عمیق تمیز کنید.

با انجام پاکسازی پوست در فواصل 1 بار در ماه، پوست خود را از چربی های انباشته شده پاک کرده و از بروز جوش ها جلوگیری کنید.

متخصص پوست در اصفهان

متخصص پوست در اصفهان
متخصص پوست در اصفهان

همانطور که در بالا تر نیز اشاره کرده ایم، اگر درمان های پوستی خود را به دست یک متخصص پوست مجرب بسپارید، خیلی سریع تر به نتیجه ی مطلوب خود خواهید رسید. متخصص پوست، بهترین نوع درمان را متناسب با پوست شما انتخاب خواهد کرد. با مراجعه به مرکز درمان پوست و زیبایی ما در اصفهان، می توانید با خیال راحت، سلامت پوستتان را به دست پزشکان ما بسپارید.

پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبر واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام، مجهز و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

امیدواریم مطلبی که برای شما گردآوری کرده ایم، برایتان مفید واقع شده باشد!

لینک منبع خارجی1

مترجم و نویسنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا