ترفندهای ساده برای داشتن پوست بینظیر| مشکلات پوستی

مشکلات پوستی

مشکلات پوستی
مشکلات پوستی

سلام به همه ی کاربران عزیز و زیبا. به صفحه ی زیبایی ما خوش آمدید. خوشحالیم که به زیبایی و درخشش خود اهمیت می دهید و مطالب ما را مطالعه می کنید. ما اینجاییم تا برای دقایقی هم که شده، در حال خوبتان شریک باشیم.

افراد بسیار زیادی درگیر مشکلات پوستی خود هستند. پوست نقش بسیار مهمی را در زیبایی بر عهده دارد. وجود مشکلات و آسیب ها بر روی پوست، اعتماد به نفس افراد را کاهش می دهد. راستی! چگونه می توان پوستی شفاف و زیبا داشت؟ چگونه می توان روند پیری پوست را کند تر کرد؟

پوست هم مانند هر ارگانی در بدن، نیازمند رسیدگی و توجه است. بسیاری از افراد بر این باورند که صرف هزینه و وقت برای رسیدگی به پوست، اقدامی لوکس است و فقط برای افراد خاص می باشد. اما این تصور اشتباه است. رسیدگی به پوست نیز، باید مانند مسواک زدن، از عادت های همیشگی و منظم افراد شود.

روش های متفاوتی برای رسیدگی به پوست وجود دارند. می توانید بسیاری از ترفند های ساده ی خانگی، اما موثر را امتحان کنید، کرم ها و داروهای بسیاری در بازار برای مراقبت از پوست در دسترس مردم قرار دارند، انواع ماسک ها با خاصیت درمانی، روش های نوین پزشکی و …..!

اما بهترین راه برای شما کدام است؟ کدامیک متناسب با نوع پوست شما و مشکل آن است؟ می دانید که پوست افراد با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین، رسیدگی به پوست، نیازمند شناخت کافی از پوست خودتان و احتیاط کافی دارد.

توصیه می کنیم که اگر تصمیم قاطعی برای رسیدگی به پوستتان گرفته اید، به یک پزشک متخصص پوست مجرب و حرفه ای مراجعه کنید. او می تواند به خوبی پوست شما را معاینه کرده، آناتومی بدنتان را درک کند و بهترین درمان را متناسب با پوست و آسیب آن برایتان تجویز کند.

مشکلات پوستی بازیگران هالیوود

مشکلات پوستی بازیگران هالیوود
مشکلات پوستی بازیگران هالیوود

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که در حال تماشای برنامه ی تلویزیونی یک بازیگر هالیوودی، از خود بپرسید که راز زیبایی آنها چیست؟ چرا با اینکه برخی از آنها در سنین بالا هستند، خیلی جوان به نظر می رسند؟

اما آیا می دانستید که اگر پوست خوبی داشته باشید، می توانید خیلی جوان تر و زیبا تر به نظر برسید؟ بازیگران هالیوودی نیز، مانند بسیاری از افراد دیگر، زیبایی های خاص خود را دارند. اما آنها فقط می دانند که چگونه زیبایی های خود را چندین برابر کنند و آن را حفظ کنند.

البته لازم به ذکر است که بازیگران هالیوودی، دارای سبک زندگی کاملا اصولی و مناسب هستند. آنها برنامه ی ورزشی منظم و تغذیه ی سالم و مغذی دارند. در کنار اینها، هر کدام از آنها ترفند های خاص خود را برای داشتن پوستی بی نظیر و عالی دارند.

شما هم زیبایی خاص خود را دارید، فقط باید زمان بیشتری را صرف رسیدگی به خود کنید و ترفند های موثر و سالم را به کار بگیرید. آنوقت خواهید دید که شاید از بسیاری از آنها زیباتر ترید. شما پتانسیل زیبایی را دارید، پس خودتان را دست کم نگیرید! دیگر وقت آن رسیده که بیشتر به زیبایی تان اهمیت دهید و مشکلات پوستی خود را بر طرف کنید. یادتان باشد، شما زیبایید چون پوست خوبی دارید.

علت مشکلات پوستی چیست؟

علت مشکلات پوستی چیست؟
علت مشکلات پوستی چیست؟
  • قرار گرفتن زیاد در معرض مستقیم نور آفتاب: هیچ چیز مانند نور خورشید نمی تواند به پوست ما آسیب بزند. اشعه ی ماورا بنفش نور خورشید، موجب شکسته شدن کلاژن و خاصیت الاستیته ( قابلیت ارتجاعی) در پوست شما می گردد. اگر این دو خاصیت در پوست از بین بروند، موجب ظاهر شدن چین و چروک های پوستی، ظاهر شدن لک های قهوه ای، خشکی پوست و در نتیجه و منجر به پیری پوست می گردد. 

قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد نیز عامل اصلی سرطان پوست است. استفاده از کرم های ضد آفتاب متناسب با نوع پوستتان، کلاه ها و لباس های مناسب، می تواند مانع از آسیب آفتاب به پوست شما شود.

  • رژیم ناسالم و کم آبی بدن: مانند همه ی ارگان های دیگر بدنتان، داشتن رژیم غذایی سالم، به داشتن پوستی سلامت و درخشان کمک می کند. میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها، مخصوصا ویتامین C هستند که که درخشش پوست را افزایش داده و از بروز چین و چروک ها و آسیب های پوستی جلوگیری می کنند.

هیدراته بودن نیز( میزان آب کافی در بدن) بسیار حائز اهمیت می باشد. سلول های پوستی نیز، مانند هر سلول دیگری از آب تشکیل شده اند. بدون آب، هیچ اندام و سلولی در بدن، عملکرد خوبی نخواهد داشت. اگر پوست شما به اندازه ی کافی آب دریافت نکند، خشک و سفت شده و در نتیجه چین و چروک های و آسیب های پوستی پدیدار خواهند شد.

  • سیگار و الکل: این دو مورد، از بدترین و رایج ترین ها برای آسیب ها و مشکلات پوستی هستند.

سیگار کشیدن رگ های شما را باریک کرده و در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی کمتری به پوست شما می رسد. این کمبود اکسیژن و مواد مغذی باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. همچنین هنگام کشیدن سیگار، حرکات دهان شما، به تدریج خطوط اطراف دهان را ایجاد می کنند.

نوشیدن الکل نیز برای سلامت پوست مضر است زیرا موجب کم آب شدن بدن می گردد. پوست های کم آب، خیلی سریع تر از پوست هایی که تغذیه ی مناسبی دارند پیر می شوند.

  • حرکت مکرر صورت: متوقف کردن حرکت دادن صورت ممکن است برای افرادی که عادت زیادی به این کار دارند دشوار باشد. اما همین حرکاتی که عادت به انجام آن دارید، می تواند موجب چروک های پوستی شود. ادامه حرکت عضلات در صورت شما باعث می شود عضلات زیر پوست منقبض شوند و درنهایت شل شده و خطوط نشان داده می شود.
  • تحریک کننده های شیمیایی: تقریباً در هر خانه چندین مورد وجود دارد که می تواند پوست را تحریک کند از جمله مواد تمیز کننده و مواد شوینده لباسشویی. پوست همه در هنگام تماس با این مواد شیمیایی واکنش متفاوتی نشان می دهد. محرک های شیمیایی معمولاً با ایجاد قرمزی ، سوزش و درماتیت به پوست آسیب می رسانند.

مشکلات پوستی صورت

مشکلات پوستی صورت
مشکلات پوستی صورت

هر یک از افراد، دچار نوع خاصی از مشکلات پوست هستند. برخی از چین و چروک ها و خطوط ظاهر شده رنج می برند، برخی از کک و مک ها، آکنه ها، ترک های پوستی، کدر شدن رنگ پوست، سیاهی اطراف چشم، جای زخم، جای جوش ها، جوش های سرسیاه، خشکی پوست، چربی بیش از حد پوست و …..

هر کدام از این مشکلات، درمان خاص خود را دارند. همچنین درمان برای هر فرد نیز، با توجه به نوع پوست او متفاوت می باشد. بنابراین، بهتر است که درمان های پوستی خود را به پزشک متخصص پوست و زیبایی بسپارید.

مرکز پوست و زیبایی ما در اصفهان، با کادر پزشکی مجرب، آماده ی انجام خدمات پوستی، به بهترین نحو برای شما عزیزان می باشد.

ترفندهای ساده برای داشتن پوست بی نظیر

ترفندهای ساده برای داشتن پوست بینظیر
ترفندهای ساده برای داشتن پوست بینظیر

در اینجا ما چند ترفند ساده که می تواند برای پوست مفید باشد را برایتان آورده ایم:

  • درمان کک و مک، تمیزی پوست
  1. نصف یک موز رسیده را با دو قاشق چای خوری روغن نارگیل به خوبی ترکیب کنید. بعد از پاک کردن صورت این مخلوط را به مدت 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه استراحت کند و سپس با آب گرم بشویید. این درمان را 2 تا 3 بار تکرار کنید تا نتیجه ی بهتری دریافت کنید.
  2. 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل را با 2 قاشق چای خوری ماست بدون قند ترکیب کنید. بعد از تمیز کردن صورت، این ترکیب را به مدت 5 دقیقه روی صورت به آرامی ماساژ دهید. پس از 15 الی 20 دقیقه به آرامی با آب گرم بشویید. این ترکیب نه تنها باعث کاهش کک و مک ها می شود، بلکه به مرطوب شدن پوست نیز کمک می کند. این روش را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.
  3. مخلوط کردن یک قاشق غذا خوری آب سیب زمینی با 2 قاشق غذاخوری عسل، این ترکیب را روی لکه های تیره خود بزنید و حدود 20 دقیقه بماند. سپس با آب بشویید.
  4. 4 قاشق غذا خوری شیر را با 2 قاشق عسل مخلوط کنید. از یک تکه پنبه استفاده کنید تا این مخلوط را به طور مستقیم روی لک های خود بمالید. به مدت 10 دقیقه به صورت دایره ای ماساژ دهید. شما می توانید این خمیر را 10 دقیقه اضافه تر نیز روی پوستتان نگه دارید. این کار را می توانید روزانه تکرار کنید. این کار موجب درخشش بیشتر پوست نیز می شود.
  • جلوگیری از پیری و تقویت پوست
  1. برای این کار 2 الی 3 توت فرنگی رسیده را بشویید و سپس 2 قاشق چای خوری عسل و ماست به آن اضافه کنید و به طور کامل له کنید. سپس آن را 5 الی 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. سپس آن را با آب شسته و به آرامی خشک کنید. این فرایند را یکبار در روز انجام دهید تا نتیجه ی شگفت انگیز آن را ببینید. قرار دادن توت فرنگی در رژیم غذایی نیز، تاثیر بسیاری در زیبایی پوست دارد.
  2. برگه های آلوئه ورا را تهیه کنید و ژل ان را خارج کنید. آن را روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید. برای تاثیر بیشتر، در هفته آن را چندین بار تکرار کنید.
  3. خیار را از وسط برش داده و آن را پوست بکنید. پوست آن را روی پوست خود قرار دهید. به مدت چند دقیقه اجازه دهید تا روی پوستتان بماند و خشک شود. این روند را روزانه یکبار انجام دهید تا پوستتان تقویت شود.
  • رفع شلی پوست با گلاب
  1. قبل از اینکه بخوابید، با تکه ای پنبه، مقداری آب گل سرخ را به پوست خود بزنید. اجازه دهید تا در تمام طول شب، روی صورتتان بماند. سپس تاثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید. این روش از پیری زودرس نیز جلوگیری خواهد کرد. هنگامی که از خواب بیدار می شوید، آن را بشویید.

متخصص پوست در اصفهان

متخصص پوست در اصفهان
متخصص پوست در اصفهان

اگر رفع مشکلات پوستی خود را می خواهید به یک متخصص مجرب بسپارید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم.

پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد.+-

و با این حال، معقول ترین و منصفانه ترین هزینه را برای انجام همه ی خدماتی که ارائه می دهند، از مراجعین خود دریافت می کنند. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

لینک منبع خارجی1

 

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا