برای جوانسازی پوست صورت چه کنیم؟| راهکارهای خانگی

برای جوانسازی پوست صورت چه کنیم؟

برای جوانسازی پوست صورت چه کنیم؟
برای جوانسازی پوست صورت چه کنیم؟

با سلام و درود خدمت دوستان و کاربران سایت تهران اسکین! مقاله ای که برای شما آماده کرده ایم، درباره راهکارهایی برای برطرف کردن چین و چروک و جوانسازی پوست صورت می باشد. چین و چروک های صورت افراد با افزایش سن آنها بیشتر شده و عمیق تر می شوند. همانطور که می دانید، پوست افراد اولین مشخصه ی سن آنها می باشد. به همین دلیل افراد برای زیبا تر و جوان تر نشان دادن پوستشان، همواره به دنبال راهکار هایی برای جوانسازی پوست صورت شان هستند. راهکارهای متفاوتی اعم از، خانگی، گیاهی و جراحی، تزریق انواع ژل ها، پروفیلو و غیره وجود دارد. در این مطلب ما سعی کرده ایم تا اطلاعات مفیدی را در پاسخ به سوالات شما، گرد آوری کنیم.

جوانسازی پوست صورت با جوش شیرین

جوانسازی پوست صورت با جوش شیرین
جوانسازی پوست صورت با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موادی است که در آشپزخانه های اکثر افراد برای استفاده های متفاوت وجود دارد. اما آیا تا به حال به خاصیت دارویی مفید آن برای پوست، فکر کرده اید؟ جوش شیرین به دلیل داشتن طبیعت قلیایی، موجب متعادل کردن میزان  PH پوست شده و موجب براق شدن آن می شود. همچنین موجب از بین رفتن سلول های مرده ی سطح پوست و جوانسازی پوست می شود. فقط کافی است که صورت خود را با آن بشویید. برخی از خواص جوش شیرین برای پوست، عباتند از:

  • از بین بردن آکنه های پوست
  • تسکین خارش پوست
  • از بین برنده ی عفونت
  • درمان آفتاب سوختگی
  • از بین برنده ی جوش های سر سیاه
  • سفید کننده پوست

جوانسازی پوست صورت با جوانه گندم

جوانسازی پوست صورت با جوانه گندم
جوانسازی پوست صورت با جوانه گندم

روغن جوانه گندم به راحتی جذب پوست شما شده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین های A, E, D، آنتی اکسیدان و اسید های چرب بوده که موجب جوانسازی پوست صورت می گردد. این مواد مغذی نه تنها پوست خشک یا ترک خورده را مرطوب کرده و بهبود می بخشند ، بلکه به جلوگیری از زخم نیز کمک می کنند. به طور خاص ، روغن جوانه گندم یک منبع غنی از ویتامین E است که به کاهش آسیب های پوستی ، مبارزه با رادیکال های آزاد ، حمایت از تشکیل کلاژن سالم و حفظ حتی تن پوست کمک می کند. به دلیل عطر و بوی قوی این روغن، شما می توانید 10 الی 15 درصد از این روغن را با روغن های دیگر مخلوط کرده و سپس استفاده کنید.

همچنین می توانید روغن جوانه گندم را روی سالاد، سبزیجات و غذای خود ریخته و آن را میل کنید. زیرا  از این طریق نیز این روغن برای جوانسازی پوست صورت بسیار مفید می باشد.

جوانسازی پوست صورت با عسل

جوانسازی پوست صورت با عسل
جوانسازی پوست صورت با عسل

استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت، روشی است که به جوانسازی پوست صورت کمک می کند. عسل با تازه کردن سلول های پوستی و از بین بردن سلول های مرده ی پوست، موجب جوانسازی آن می شود. همچنین با متعادل کردن  و از بین بردن باکتری های سطح پوست، موجب جلوگیری از ایجاد آکنه و زخم های پوستی می شود. جای زخم را از بین  می برد. پوست را روشن می کند. خشکی پوست را از بین می برد. موجب درمان اگزما می شود. پوست را درخشان تر می کند. اما این نکته را دقت کنید که ممکن است در برخی از افراد، استفاده از عسل موجب ایجاد حساسیت پوستی شود. از همین رو، در ابتدا مقدار کمی از آن را روی پوست خود امتحان کرده و پس از اطمینان از آن استفاده کنید.

جوانسازی پوست صورت با دارو گیاهی

جوانسازی پوست صورت با دارو گیاهی
جوانسازی پوست صورت با دارو گیاهی

برای جوانسازی پوست صورت ، داروهای گیاهی بسیاری در طبیعت وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از این داروهای گیاهی موثر عبارتند از: 

  • زردچوبه: استفاده از زردچوبه به عنوان لایه بردار، می تواند موجب کاهش چین وچروک، از بین بردن آکنه، از بین بردن جای زخم، از بین بردن جوش های سرسیاه و از بین برنده خشکی پوست شود.
  • زنجبیل موجب درخشش بیشتر پوست می شود.
  • ریحان برای از بین بردن سلول های مرده و ایجاد سلول های جدید برای پوست
  • گیاه بابونه برای رفع التهابات پوستی

جوانسازی پوست صورت با تزریق ژل پروفیلو

جوانسازی پوست صورت با تزریق ژل پروفیلو
جوانسازی پوست صورت با تزریق ژل پروفیلو

جوانسازی پوست صورت با پروفیلو، روشی پزشکی غیر جراحی می باشد. این روش بسیار امن و راحت است. ماده ی تشکیل دهنده ی پروفیلو، هیالورونیک اسید می باشد. هیالورونیک اسید، ماده ای است که به طور طبیعی در بدن تولید شده و موجب تحریک بدن برای تولید کلاژن و الاستین، که ماده های جوانسازی پوست هستند می شود. در این روند، مقداری از ژل پروفیلو از طریق سوزن های بسیار ظریف، توسط پزشک متخصص پوست، تزریق شده و با انتشار هیالورونیک اسید، موجب جوانسازی پوست می شود. پروفیلو همچنین موجب کشیدگی پوست به طور کاملا طبیعی، سفت شدن پوست، نرمی، درخشان شدن، هدراته شدن و براقی پوست می شود. از پروفیلو همچنین برای نواحی دیگر از بدن مانند: دست ها، پیشانی، اطراف چشم و غیره نیز به کار میرود. به این نکته دقت کنید که تزریق ژل پروفیلو در دورا ن بارداری و شیردهی، به  دلیل تکمیل نبودن آزمایشات لازم درباره تاثیر آن روی این افراد، منع شده است.

مراقبت های بعد از پروفیلو جوانسازی صورت

مراقبت های بعد از پروفیلو جوانسازی صورت
مراقبت های بعد از پروفیلو جوانسازی صورت

در جوانسازی پوست با پروفیلو ، پزشکان برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از بروز هرگونه عوارض مانند: عفونت، زخم و غیره، برای مراجعین خود، توصیه هایی را می کنند. برخی از آنها عبارتند از: 

  • حداقل تا 6 ساعت از استفاده از محصولات آرایشی بپرهیزید.
  • حداقل تا 24 ساعت از حمام رفتن با آب داغ بپرهیزید.
  • به دلیل تکمیل نبودن تحقیقات در صورت بارداری و یا شیر دهی از تزریق پروفیلو اجتناب کنید.
  • حداقل تا24 ساعت از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در مکان های با دمای بالا مانند: سونا بپرهیزید.
  • از توصیه های پزشک خود پس از اتمام جلسات، پیروی کنید.

جوانسازی پوست صورت نی نی سایت

جوانسازی پوست صورت نی نی سایت
جوانسازی پوست صورت نی نی سایت

اگر برای جوانسازی پوست صورت ، روش تزریق پروفیلو را انتخاب کرده اید. این را  به یاد داشته باشید که، پیش از اقداماتی نظیر جوانسازی پوست صورت با پروفیلو ، سوالاتی در ذهن افراد مانند، نحوه انجام آن درمان، مراقبت های قبل و بعد، ماندگاری، هزینه، بهترین دکتر، بهترین مرکز، عوارض، مزایا و از این قبیل پرسش ها پیش می آید. امروزه با به وجود آمدن سایت های مجازی تبادل نظر، افراد سعی می کنند که پاسخ سوالاتشان را از این طریق پیدا کنند. اما لازم به ذکر است که این سایت ها منابع خوبی برای شما نیستند. زیرا افراد از لحاظ خصوصیات بدنی تفاوت دارند، کاربران این سایت ها مجازی هستند و شما شناختی از آنها ندارید و همچنین ممکن است دیدگاه شما به درمان با دیدگاه آنها متفاوت باشد. بنابراین توصیه می شود که برای پاسخ به سوالات خود، از افراد مجرب و مطلع که روی آنها شناخت کامل را دارید و از پزشکان متخصص، پرس و جو کنید. این عمل آسیب های احتمالی ناشی از استفاده از سایت های مجازی را نیز کاهش می دهد.

بهترین مرکز جوانسازی پوست صورت در اصفهان

اگر برای جوانسازی پوست صورت ، روش پروفیلو جوانسازی را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز تزریق پروفیلو معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

منبع1

منبع2

منبع3

منبع4

منبع5

مترجم و گردآورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.