جلوگیری از ریزش مو با درمان خانگی| درمان قطعی ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو با درمان خانگی

جلوگیری از ریزش مو با درمان خانگی
جلوگیری از ریزش مو با درمان خانگی

با سلام به همه ی کاربران عزیز. داشتن موهایی پر پشت، زیبا و سالم، در زیبایی افراد، بسیار موثر می باشد. همانطور که می دانید، عوامل متعددی مانند: کم خونی، تیروئید، استرس، شیردهی، بارداری، مشکلات هورمونی، کاهش سریع وزن، رنگ کردن موها( به دلیل وجود آمونیاک)، رژیم غذایی ناسالم و از این قبیل، موجب ریزش موها، کم پشت شدن آنها و ناسالم شدن آنها می شود. از این رو، افراد برای ترمیم این ناسالمی ها و درمان ریزش مو هایشان، به دنبال راه های متفاوتی هستند. امروزه روش های متعددی برای این درمان وجود دارند. درمان های خانگی و پزشکی! در این مطلب، ما برخی از روش های خانگی ساده، اما موثر را، به علاوه ی روش درمان پزشکی آن، برای شما آورده ایم.

درمان ریزش مو با پیاز

درمان ریزش مو با پیاز
درمان ریزش مو با پیاز

وجود ماده ای به نام سولفور در ترکیبات پیاز، موجب رشد مجدد موها می شود. همچنین استفاده از آب پیاز در درخشانی، براقی و جلوگیری از سفیدی موها نیز موثر می باشد. از دیگر فواید آب پیاز برای مو، می توان به درمان نازکی موها، رفع شوره سر، رفع عفونت پوست سر، رفع خشکی موها، اشاره کرد. گوگرد و یا سولفور موجود در پیاز که، موجب افزایش تولید کلاژن می شود. کلاژن، ماده ی بسیار موثر در تقویت پوست و مو می باشد. همچنین با توجه به تحقیقات، پیاز موجب افزایش گردش خون می شود. استفاده از آب پیاز در کف سر، موجب گردش خون بیشتر و افزایش خون رسانی به فولیکول های مو می شود. از این رو در رشد و درمان ریزش مو، بسیار موثر است. برخی از افراد، به دلیل بوی پیاز، از استفاده ی آن خودداری می کنند، که برای رفع آن، روش های متعددی وجود دارد. استفاده از آب پیاز، بی خطر است، اما در افرادی که حساسیت دارند، این امر توصیه نمی شود. همچنین در برخی از افراد هم که حساسیت ندارند، آب پیاز ممکن است که کمی قرمزی و یا خارش کنند. از این رو، استفاده از آن همراه با نرم کننده ی آلوئه ورا و نارگیل، می تواند از این امر جلوگیری کند. اگر نگران حساسیت هستید، می توانید قبل از استفاده، آن را آزمایش کنید.

درمان ریزش مو با روغن نارگیل

درمان ریزش مو با روغن نارگیل
درمان ریزش مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل، یک درمان قدیمی برای تقویت و ریزش مو می باشد. این روغن می تواند در درمان خشکی پوست سر و ریزش مو موثر باشد. همچنین این روغن، خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکروب و نرم کننده دارد. روغن نارگیل دارای اسید لوریک است که به اتصال پروتئین در مو کمک می کند ، از ریشه ها و رشته ها محافظت می کند و در نتیجه مانع شکست آنها می شود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل به تقویت رشد سالم مو کمک می کند. این روغن در بافت های مو نفوذ کرده و آن را در مقابل آلودگی هوا و محیط و گرمای بیش از حد، محافظت می کند. روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده ی بسیار خوب برای موها عمل می کند. ماساژ سر با روغن نارگیل نیز، موجب افزایش گردش خون می شود و فولیکول مو را خون رسانی می کند. برای استفاده از اسن روغن از دستورالعمل ذیل استفاده کنید:

  • موی سر خود را به خوبی بشویید، اما از نرم کننده استفاده نکنید.
  • کمی از روغن نارگیل را درون یک ظرف بریزید.
  • پس از خشک کشدن کامل مو، مقداری از روغن نارگیل را روی موهای خود ماساژ دهید.
  • موهای خود را شانه کرده، تا جایی این کار را ادامه دهید که کاملا جذب همه ی موهایتان شود.
  • موهای خود را با یک کلاه نازک مخصوص بپوشانید و 45 دقیقه رها کنید. همچنین می توانید 1 شبانه روز هم بگذارید بماند.
  • دوباره موهای خود را بشویید.

درمان ریزش مو با جوانه گندم

درمان ریزش مو با جوانه گندم
درمان ریزش مو با جوانه گندم

استفاده از روغن جوانه گندم، می تواند در نرمی و لطافت موها موثر باشد و در نتیجه از شکنندگی آنها جلوگیری کند. اگر موهای بلندی داشته باشید، ممکن است که ریشه ی موهای شما روغنی باشد، اما ساقه ی موهای شما خشک تر می باشد. اگر از رنگ مو استفاده می کنید، استفاده از این روغن برای جلوگیری و یا درمان آسیب دیدگی، توصیه می شود. این روغن، حاوی ویتامین E می باشد که جذب مو شده و موجب لطافت آن می شود. روغن جوانه کندم، حاوی اسکالن می باشد. ماده ی اسکالن، در کبد کوسه یافت می شود اما در جوانه گندم نیز، این ماده یافت می شود. این روغن به آسانی جذب مو و پوست می شود و آن را تقویت می کند.

درمان ریزش مو با رزماری

درمان ریزش مو با رزماری
درمان ریزش مو با رزماری

اسید کارسونیک، ماده ای در گیاه رزماری می باشد که موجب التیام بخشیدن عصب ها شده و موجب ترمیم و رشد موها می شود. با توجه و نتایج تحقیقات انجام شده، روغن رزماری، یک روغن بسیار مفید و ضروری برای سلامت موها به حساب می آید. از خواص این روغن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • خواص ضد التهابی و التیام بخش
  • تقویت عصب ها
  • تقویت گردش خون

از همین رو، موجب تقویت ریشه ی موها شده و از ریزش موها جلوگیری می کند. علاوه بر این، رزماری در جلوگیری از سفید شدن زود هنگام موها، شوره سر، ساییدگی و شکنندگی موها، خشکی و خارش پوست سر، بسیار مفید و موثر می باشد.

درمان ریزش مو با رازیانه

درمان ریزش مو با رازیانه
درمان ریزش مو با رازیانه

دانه رازیانه حاوی مواد شیمیایی است که به عنوان استروژن های گیاهی عمل می کنند اما دارای مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه ، کلسیم ، کولین ، اسیدهای چرب ضروری ، آهن ، منیزیم ، منگنز ، فسفر ، پتاسیم ، سلنیوم و ویتامین های B ، C ، E و K. نیز می باشد. همچنین وجود فیبر در این دانه و کمک آن به هضم غذا را نیز نمی توان نادیده گرفت. دانه و یا روغن رازیانه، هم برای موها و هم برای پوست بسیار مفید هستند و خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و تقویتی دارد. در استفاده از رازیانه برای موها، می توانید از روش ذیل استفاده کنید:

  • 2 فنجان آب
  • 3 قاشق پر از پودر رازیانه

آب را بجوشانید و سپس پودر رازیانه را درون آن بریزید و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد. سپس در حمام، پس از استفاده از شامپو و نرم کننده، این دم کرده را روی موهای خود ریخته و سعی کنید همه ی قسمت های موهایتان را به آن آغشته کنید. زیاد موهای خود را آبکشی نکنید.

درمان قطعی ریزش مو با مزوتراپی

درمان قطعی ریزش مو با مزوتراپی
درمان قطعی ریزش مو با مزوتراپی

مزوتراپی مو، روشی است که برای جلوگیری از ریزش موها در خانم ها و آقایان استفاده می شود. در این روش، یا تزریق پروتئین، آنزیم، هورمون، عصاره ی گیاهی و برخی از ویتامین ها، به تقویت رشد موها، پر پشت شدن آنها و جلوگیری از ریزش آنها کمک می کند. در این روش، مواد مزوتراپی از طریق سوزن های بسیار ظریف، به کف سر تزریق شده و بدون درد و ایمن می باشد. همچنین این پوست سر را ضد عفونی کرده، گردش خون را افزایش، و در نتیجه موجب ضخیم تر شدن مو ها و تقویت آنها می شود.

هزینه مزوتراپی مو در اصفهان

هزینه مزوتراپی مو در اصفهان
هزینه مزوتراپی مو در اصفهان

برای درمان ریزش مو با مزوتراپی، قیمت واحدی را نمی توان مشخص کرد. زیرا قیمت آن به دلایل متفاوتی اعم از: مرکز پوست، مو و زیبایی که به آن مراجعه می کنید، تعداد جلسات مورد نیاز و از این قبیل موارد که موجب تغییر در هزینه ها می شود. همچنین این نکته لازم به ذکر است که مراکز زیبایی و یا پوست و مو نامعتبری نیز وجود دارند که از افراد هزینه های بالایی را دریافت کرده ولی در مقابل نتیجه ی مطلوب را به مراجعین نمی دهند. از طرفی نیز، مراکز تازه تاسیس و یا نا معتبری نیز وجود دارند که برای شناخته شدن و جذب مراجعین بیشتر، از افراد هزینه ی بسیار کمی را دریافت کرده و حتی ممکن است که به دلیل عدم تجربه ی کافی، موجب آسیب زدن به پوست افراد شوند. از این رو توصیه می شود که در انتخاب مرکز زیبایی خود، دقت لازم را به عمل آورید. همچنین می توانید با مراجعه به مراکز، پس از مشاوره، از پزشک خود درخواست کنید تا عکس های قبل و بعد از مراجعین قبلی را به شما نشان دهند، تا شما نیز میزان رضایت آنها را ببینید.

مزوتراپی مو در نی نی سایت

مزوتراپی مو در نی نی سایت

یکی از مواردی که امروزه بسیار در میان افراد بسیار رایج شده است، استفاده از برخی از سایت های مجازی می باشد که در آن افراد، به تبادل نظر درباره موضوعات مختلف پزشکی و دیگر موضوعات می پردازند. برای مثال، سعی می کنند تا مراکزی را که از دیدگاه خودشان خوب است و یا متخصصانی را به دیگر افراد معرفی کنند. اما دانستن این نکته بسیار ضروری است که، شما افراد کاربر در این سایت ها را نمی شناسید و همچنین ممکن است که سلیقه، میزان حساسیت، دیدگاه و هدف شما برای درمان زیزش موها و یا هر اقدام دیگری با آن ها بسیار تفاوت داشته باشد. از این رو، اطمینان به این سایت ها و راهنما قرار دادن آنها، می تواند نتایج زیان باری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم تا از افراد مجرب و متخصصان وارد به این امر، مشورت بخواهید.

مزوتراپی در اصفهان

مزوتراپی در اصفهان
مزوتراپی در اصفهان

اگر برای درمان ریزش موهای خود، روش مزوتراپی مو را، که روشی قطعی و بسیار ایمن و بدون درد است را انتخاب کرده اید و به دنبال یک مرکز معتبر پوست و مو و زیبایی، برای انجام این کار هستید، ما برای شما پیشنهادی داریم. پیشنهاد ما به شما مرکز پوست و زیبایی معتبری واقع در اصفهان می باشد، که دارای تیم پزشکان متخصص و حرفه ای، پرسنلی مجرب و خوش برخورد، محیطی کاملا بهداشتی، آرام و دارای تمامی استاندارد های یک مرکز درجه یک، آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. و لازم به ذکر است که تنها هدف و اولویت این مرکز، رضایت مراجعین محترم آن می باشد. برای دریافت مشاوره، اطلاعات و تماس با این مرکز اینجا کلیک کنید.

منبع1

منبع2

منبع3

منبع4

منبع5

منبع6

مترجم و گردآورنده: مهدیه ستاری

مرکز زیبایی دکتر مهسا سعیدیان

اصفهان، دروازه شيراز (میدان آزادی) جنب بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، بلوک B طبقه اول واحد 14

03131339393
09103498783

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا